FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Så stod jeg op og spiste en Snickers :shooter men jeg var VOLD sulten!

I øvrigt mit livs første Snickers!!!

Ærgerligt at smide en dag med fornuftig kost ud af vinduet :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så forsvandt ALT glæden ved min graviditet som et lyn fra en klar himmel.

Jeg har været på vægten og vejer nu over 100 kg (helt præcist 100,1) nu sidder jeg her, helt alene i sofaen og tuder mens manden sover.

Tænk at jeg ikke kan holde mit mål om max at tage 8 kg på i alt. Har indtil nu taget 6,3 og man siger jo at vægten øges med 200 de sidste 10 uger så 2 kg mere til mig + det løse.

Spiser virkelig sundt har max spist to sodavandsis denne sommer som det eneste usunde og træner stadig som før jeg blev gravid så det er virkelig et slag i ansigtet på mig at jeg har taget SÅ meget på. Er så ked af det at jeg overvejer at øge mit træningsniveau og spise mindre.

Hold nu op jeg føler mig som en fiasko og en virkelig dårlig mor specielt fordi min læge og jordemoder har sagt max 6-8 kg og ikke engang det kan jeg klare. Hvordan vil jeg så kunne klare det hele når guldklumpen kommer.

Øv øv øv

Skulle bare af med det. Tror jeg tuder lidt mere inden jeg kører i fitness og træner ekstra hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min JM sagde max 15 kg, men kunne jeg nøjes med 9 så var det også fint!

Jeg ligger vel på en 17-18 stykker nu, og JM har ikke sagt noget til den vægtøgning ud over at det er fint og så længe jeg spiser variet, sundt og ikke har nogen problemer så gør de ikke noget nummer ud af det :)

Husk der også er forskel på hvornår på dagen du vejer dig! Så ikke så hård ved dig selv!!

Og husk på hvis du har trænet meget og har fået flere muskler så vejer de mere end fedt, det glemmer mange i et vægttabt og pludselig en uge har de taget på - men fedt procenten i kroppen er faldet :)

Jeg drømmer hver nat om at maven er sunket, men nææ nej hun ligger ligger højt og flot oppe under mine ribben!

Så til jer hvis babyer aldrig sank ned inden fødsel hvordan startede fødslen, har hørt den kun kan starte med vandafgang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forsvandt ALT glæden ved min graviditet som et lyn fra en klar himmel.

Jeg har været på vægten og vejer nu over 100 kg (helt præcist 100,1) nu sidder jeg her, helt alene i sofaen og tuder mens manden sover.

Tænk at jeg ikke kan holde mit mål om max at tage 8 kg på i alt. Har indtil nu taget 6,3 og man siger jo at vægten øges med 200 de sidste 10 uger så 2 kg mere til mig + det løse.

Spiser virkelig sundt har max spist to sodavandsis denne sommer som det eneste usunde og træner stadig som før jeg blev gravid så det er virkelig et slag i ansigtet på mig at jeg har taget SÅ meget på. Er så ked af det at jeg overvejer at øge mit træningsniveau og spise mindre.

Hold nu op jeg føler mig som en fiasko og en virkelig dårlig mor specielt fordi min læge og jordemoder har sagt max 6-8 kg og ikke engang det kan jeg klare. Hvordan vil jeg så kunne klare det hele når guldklumpen kommer.

Øv øv øv

Skulle bare af med det. Tror jeg tuder lidt mere inden jeg kører i fitness og træner ekstra hårdt

:kram :kram Det er jo stadig ikke ret meget, du har taget på, og hvem siger, at der kommer mere? Jeg synes du er alt for hård ved dig selv! Hvis du træner og spiser sundt, så gør du det mega flot IMO.

(Jeg tog forresten selv ca 25 kg på, og ingen tog skade af det ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forsvandt ALT glæden ved min graviditet som et lyn fra en klar himmel.

Jeg har været på vægten og vejer nu over 100 kg (helt præcist 100,1) nu sidder jeg her, helt alene i sofaen og tuder mens manden sover.

Tænk at jeg ikke kan holde mit mål om max at tage 8 kg på i alt. Har indtil nu taget 6,3 og man siger jo at vægten øges med 200 de sidste 10 uger så 2 kg mere til mig + det løse.

Spiser virkelig sundt har max spist to sodavandsis denne sommer som det eneste usunde og træner stadig som før jeg blev gravid så det er virkelig et slag i ansigtet på mig at jeg har taget SÅ meget på. Er så ked af det at jeg overvejer at øge mit træningsniveau og spise mindre.

Hold nu op jeg føler mig som en fiasko og en virkelig dårlig mor specielt fordi min læge og jordemoder har sagt max 6-8 kg og ikke engang det kan jeg klare. Hvordan vil jeg så kunne klare det hele når guldklumpen kommer.

Øv øv øv

Skulle bare af med det. Tror jeg tuder lidt mere inden jeg kører i fitness og træner ekstra hårdt

:kram

Vægt er sur :numse kan virkelig godt følge din frustration - men søde du vær ikke så hård ved dig selv :kiss hvad er det HELT præcis der kan ske ved at du tager lidt mere på? Forstår ikke altid de løftede pegefingre - de siger jo baby + alt vejer 13-15 kg!

Lige nu er der HELT SIKKERT vand i kroppen og det vejer godt til!

Man kan altså SAGTENS tabe sig efterfølgende jeg tabte 19,? På 18 mdr. Man bliver unægtelig meget aktiv af at have en baby :kiss

Syntes vægt er så ligegyldig i "god mor" ligningen søde - din viljestyrke derimod er :super

Btw aner jeg overhovedet ikke hvad jeg selv tog på, men EFTER fødslen vejede jeg 18 kg mere end min før graviditetsvægt.

Denne gang håber jeg på LANGT mindre - men har ingen illusion om at veje mindre end før, bare et håb om ca det samme! (Jeg har allerede taget 2 kg på - håber bare det er ferie kilo)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forsvandt ALT glæden ved min graviditet som et lyn fra en klar himmel.

Jeg har været på vægten og vejer nu over 100 kg (helt præcist 100,1) nu sidder jeg her, helt alene i sofaen og tuder mens manden sover.

Tænk at jeg ikke kan holde mit mål om max at tage 8 kg på i alt. Har indtil nu taget 6,3 og man siger jo at vægten øges med 200 de sidste 10 uger så 2 kg mere til mig + det løse.

Spiser virkelig sundt har max spist to sodavandsis denne sommer som det eneste usunde og træner stadig som før jeg blev gravid så det er virkelig et slag i ansigtet på mig at jeg har taget SÅ meget på. Er så ked af det at jeg overvejer at øge mit træningsniveau og spise mindre.

Hold nu op jeg føler mig som en fiasko og en virkelig dårlig mor specielt fordi min læge og jordemoder har sagt max 6-8 kg og ikke engang det kan jeg klare. Hvordan vil jeg så kunne klare det hele når guldklumpen kommer.

Øv øv øv

Skulle bare af med det. Tror jeg tuder lidt mere inden jeg kører i fitness og træner ekstra hårdt

Synes du er lidt hård ved dig selv og du er ikke en dårlig mor.

Læge og jm har jo nogle retningslinjer de følger, men det er jo ikke alle der følger disse linjer helt præcis for vi er alle forskellige.

Når først din baby begynder at ku gå og stå, så sidder du aldrig stille ;) så er man meget aktiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forsvandt ALT glæden ved min graviditet som et lyn fra en klar himmel.

Jeg har været på vægten og vejer nu over 100 kg (helt præcist 100,1) nu sidder jeg her, helt alene i sofaen og tuder mens manden sover.

Tænk at jeg ikke kan holde mit mål om max at tage 8 kg på i alt. Har indtil nu taget 6,3 og man siger jo at vægten øges med 200 de sidste 10 uger så 2 kg mere til mig + det løse.

Spiser virkelig sundt har max spist to sodavandsis denne sommer som det eneste usunde og træner stadig som før jeg blev gravid så det er virkelig et slag i ansigtet på mig at jeg har taget SÅ meget på. Er så ked af det at jeg overvejer at øge mit træningsniveau og spise mindre.

Hold nu op jeg føler mig som en fiasko og en virkelig dårlig mor specielt fordi min læge og jordemoder har sagt max 6-8 kg og ikke engang det kan jeg klare. Hvordan vil jeg så kunne klare det hele når guldklumpen kommer.

Øv øv øv

Skulle bare af med det. Tror jeg tuder lidt mere inden jeg kører i fitness og træner ekstra hårdt

Giver de andre ret i, at du er lige vel hård ved dig selv. Jeg havde selv en startvægt på 90,3 denne gang og her i uge 29 siger vægten +5 kg. I sidste graviditet tog jeg lige omkring 10 kg på og de var væk da jeg var på vægten en uge efter fødslen. Med den varme der er nu har du formentlig også fået lidt væske i kroppen som vejer til og det er man altså ikke selv herre over. Mit mål er at holde vægten mindre end +10 kg, men ved ikke om det kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forsvandt ALT glæden ved min graviditet som et lyn fra en klar himmel.

Jeg har været på vægten og vejer nu over 100 kg (helt præcist 100,1) nu sidder jeg her, helt alene i sofaen og tuder mens manden sover.

Tænk at jeg ikke kan holde mit mål om max at tage 8 kg på i alt. Har indtil nu taget 6,3 og man siger jo at vægten øges med 200 de sidste 10 uger så 2 kg mere til mig + det løse.

Spiser virkelig sundt har max spist to sodavandsis denne sommer som det eneste usunde og træner stadig som før jeg blev gravid så det er virkelig et slag i ansigtet på mig at jeg har taget SÅ meget på. Er så ked af det at jeg overvejer at øge mit træningsniveau og spise mindre.

Hold nu op jeg føler mig som en fiasko og en virkelig dårlig mor specielt fordi min læge og jordemoder har sagt max 6-8 kg og ikke engang det kan jeg klare. Hvordan vil jeg så kunne klare det hele når guldklumpen kommer.

Øv øv øv

Skulle bare af med det. Tror jeg tuder lidt mere inden jeg kører i fitness og træner ekstra hårdt

Øv altså, føler med dig. Men vil minde dig om, at bare fordi "man siger" 200 gram om ugen de næste 10 uger, behøver det ikke gælde for dig. Jeg synes det er flot du ikke har taget mere på. Synes du skal passe på med at træne mere og spise mindre, både fordi du er gravid, du skal passe på dine bløde led så du ikke får skader og fordi det er så åndssvagt varmt, det nytter ikke noget du bliver dårlig fordi du spiser mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, Sija, lad nu VÆRE med at være så hård ved dig selv! Fuck vægten, når du nu lever så sundt med både kost og motion, så gør du jo nemlig alt det gode for dig selv og for baby! Og så er det da bare sindssygt flot med den viljestyrke du har! Respekt for det! Det kan jeg ikke ligefrem selv prale med :rolleyes

Og med den viljestyrke du har, skal du nok få tabt de kilo efterfølgende - det er virkelig ikke det vigtigste nu! Du kan også overdrive med træningen og kosten, mens du er gravid. Du er nødt til at passe på dig selv og få nok (af det rigtige) at spise. Så ikke noget med at sulte sig eller træne overdrevent.

Så prøv nu at slappe af og nyd at du er gravid :kram2 Du bliver helt sikkert en fantastisk mor så meget som du allerede nu bekymrer dig om at gøre det godt nok! Og det gør du altså nu og meget mere til! Få af os kan prale med at have levet så sundt under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst min næse lugter ALT!!!! Havde glemt alt om hvor sensitiv min næse og smagsløg blev i sidste graviditet!

I dag kunne jeg lugte cigaret røg - det viste sig at der stod nogen 2 lukkede døre væk og de stod endda udenfor og slet ikke op af døren!

Fangede også lyn hurtigt lugten af ild/gril/bål/brand og jeg syntes det kradsede helt i næsen men først da manden gik hel ud på terrassen kunne han "da godt" lugte det.

Noget mad smager også bare sært. En salat jeg fik den anden dag syntes jeg der smagte af en creme med parfume og så røg min appetit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst min næse lugter ALT!!!! Havde glemt alt om hvor sensitiv min næse og smagsløg blev i sidste graviditet!

I dag kunne jeg lugte cigaret røg - det viste sig at der stod nogen 2 lukkede døre væk og de stod endda udenfor og slet ikke op af døren!

Fangede også lyn hurtigt lugten af ild/gril/bål/brand og jeg syntes det kradsede helt i næsen men først da manden gik hel ud på terrassen kunne han "da godt" lugte det.

Noget mad smager også bare sært. En salat jeg fik den anden dag syntes jeg der smagte af en creme med parfume og så røg min appetit!

Jeg har også fået den følsomme næse :( Og den synes nærmest alt lugter for kraftigt og giver kvaaaalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i Nørre Vorupør og blive dyppet i det nye havbad. Så skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, den varme her er bare for meget :(

Jeg har hele dagen gået med tanken om, at jeg bliver ved med at svede selv efter fødslen.

Håber godt nok mit varmeniveau bliver normalt igen, når jeg har født.

Tænk hvis det bliver ved sådan her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået den følsomme næse :( Og den synes nærmest alt lugter for kraftigt og giver kvaaaalme.

Også mig, adr! Synes faktisk jeg kan lugte ting bare ved at tænke på dem.... Og så får jeg kvalme :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, den varme her er bare for meget :(

Jeg har hele dagen gået med tanken om, at jeg bliver ved med at svede selv efter fødslen.

Håber godt nok mit varmeniveau bliver normalt igen, når jeg har født.

Tænk hvis det bliver ved sådan her...

I starten efter fødslen kan man godt svede meget, når man ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten efter fødslen kan man godt svede meget, når man ammer.

Det er også helt ok.

Temperaturen i oktober er alligevel lavere end nu.

Tænker mere på ens temperatur generelt, når hormonerne falder på plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også helt ok.

Temperaturen i oktober er alligevel lavere end nu.

Tænker mere på ens temperatur generelt, når hormonerne falder på plads.

Jeg har købt den der 5 days deo for ingen andre virkede på mig efter graviditet, fødsel og amning men den VIRKER så også! Jeg svedte ikke mere men et eller andet kemisk var der sket, for selv lige efter GRUNDIGT bad, armhule shave og 3-4 vask pg skyld af armhuler lugtede jeg :( så 5 Day deo blev min redning - bruger den så bare hver anden-tredje dag! Og ellers alm deo de andre dage - fungerer :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt den der 5 days deo for ingen andre virkede på mig efter graviditet, fødsel og amning men den VIRKER så også! Jeg svedte ikke mere men et eller andet kemisk var der sket, for selv lige efter GRUNDIGT bad, armhule shave og 3-4 vask pg skyld af armhuler lugtede jeg :( så 5 Day deo blev min redning - bruger den så bare hver anden-tredje dag! Og ellers alm deo de andre dage - fungerer :super

Den måtte lige Googles og den skal jeg da vist have fat i! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den måtte lige Googles og den skal jeg da vist have fat i! :lovebk

Den FUNGER! (Har ikke testet de 5 dage men 3 dage klarer den fint!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt den der 5 days deo for ingen andre virkede på mig efter graviditet, fødsel og amning men den VIRKER så også! Jeg svedte ikke mere men et eller andet kemisk var der sket, for selv lige efter GRUNDIGT bad, armhule shave og 3-4 vask pg skyld af armhuler lugtede jeg :( så 5 Day deo blev min redning - bruger den så bare hver anden-tredje dag! Og ellers alm deo de andre dage - fungerer :super

Den må jeg lige have i tankerne til bagefter.

Men jeg tænker mere på om min temperatur som helhed falder igen?

Jeg døjer normalt med varmen men som gravid er der sket noget i min krop, så jeg bliver sløv og ekstra varm over det hele.

Mine fødder og hænder som normalt altid er kolde, er nu kogende, og jeg føler ikke, jeg kommer ned på normal temperatur.

Det må være pga hormoner og graviditet generelt, men håber bare, det går tilbage til normal bagefter, for hvis jeg skal have det så varmt hver sommer fra nu af så kan jeg da ikke fungere når jeg starter på job efter barsel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den må jeg lige have i tankerne til bagefter.

Men jeg tænker mere på om min temperatur som helhed falder igen?

Jeg døjer normalt med varmen men som gravid er der sket noget i min krop, så jeg bliver sløv og ekstra varm over det hele.

Mine fødder og hænder som normalt altid er kolde, er nu kogende, og jeg føler ikke, jeg kommer ned på normal temperatur.

Det må være pga hormoner og graviditet generelt, men håber bare, det går tilbage til normal bagefter, for hvis jeg skal have det så varmt hver sommer fra nu af så kan jeg da ikke fungere når jeg starter på job efter barsel :(

Jeg var også mega varm, da jeg var gravid med min søn. Jeg gik gerne i kortærmede bluser selvom det næsten var vinter, og da vi nåede forår og sommer var jeg nærmest konstant rød i huden pga varme, og jeg havde brug for fodbade med isterninger osv. Jeg var VARM!

Nu fødte jeg lige midt i sommeren, så jeg havde det stadig varmt bagefter, og om det var pga sommer eller min krop, det er jeg ikke sikker på. Men da vi nåede til efteråret havde jeg det ret normalt igen, og nu er jeg i hvert fald ikke mærket længere. Så det skal nok gå over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvaaaaaaallllllmmmmeeee :gal

Øv hvor er det strid denne gang..... Begynder snart selv at tro på tvillinger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvaaaaaaallllllmmmmeeee :gal

Øv hvor er det strid denne gang..... Begynder snart selv at tro på tvillinger :rolleyes

Eller en pige :) Så sku kvalmen være værre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også mega varm, da jeg var gravid med min søn. Jeg gik gerne i kortærmede bluser selvom det næsten var vinter, og da vi nåede forår og sommer var jeg nærmest konstant rød i huden pga varme, og jeg havde brug for fodbade med isterninger osv. Jeg var VARM!

Nu fødte jeg lige midt i sommeren, så jeg havde det stadig varmt bagefter, og om det var pga sommer eller min krop, det er jeg ikke sikker på. Men da vi nåede til efteråret havde jeg det ret normalt igen, og nu er jeg i hvert fald ikke mærket længere. Så det skal nok gå over :kram2

Åhh håber det går mig ligesådan.

Dejligt at høre!

Helt fint at svede i forbindelse med amning osv, men bare jeg kan komme tilbage til normalen på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh håber det går mig ligesådan.

Dejligt at høre!

Helt fint at svede i forbindelse med amning osv, men bare jeg kan komme tilbage til normalen på et tidspunkt :)

Det tror jeg nok, at du skal komme :) Jeg tror faktisk endda, jeg døjer mindre med varme nu end før jeg blev gravid :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.