FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Er det andre det er begyndt at snorke efter de er blevet gravid?? :blink

Manden har sagt det nogle gange og faktisk vækket mig fordi jeg snorkede så han ikke kunne sove :blush Det startede sidst i sidste uge, hvor jeg nogle morgener også er vågnet med ondt i halsen, hvilket jeg ikke forstod, for det forsvandt efter nogle timer ;)

I går aftes kaldte manden på mig 3 (!! :gal) gange, hvor jeg var liiiige ved at falde hen, fordi jeg snorkede, ved selv snorken er træls, det plejer at

være den anden vej, hvis manden ikke sover med sit CPAP (han har Søvnapnø).

Har da ondt af ham, men synes stadig det er øv at blive vækket, fordi jeg har brug for søvnen efter knap 3 dage hvor jeg har været skidt tilpas.

Nogen der har nogle råd??

Sover allerede mest på siden med hovedet eleveret ;)

Jeg snorker også helt vildt i øjeblikket.

Manden plejer bare at puffe til mig, så jeg skifter stilling, så jeg sover bare videre, men snorker nu ligemeget hvordan jeg ligger.

Vækker mig selv jævnligt pga min snorken :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit eneste råd er at give manden en røffel for at vække dig. :klap Jeg snorker selv, men man kan sgu da ikke gøre for det, og jeg synes ikke det er fair, at du skal vækkes for at han kan sove - slet ikke når du er gravid og har brug for søvnen! :kram2 Så må han sove på sofaen i stedet eller noget :rolleyes

Han fik en røffel i aftes :whistling Og fik besked på, at jeg kun liiige knap sov, så jeg kunne UMULIGT snorke :D :rolleyes

Så kan han jo selv prøve hvordan det er, at ville sove, men ikke kan fordi den anden snorker, så det angiveligt kan høres, selv under en pude :whistling Jeg forstår ikke, at jeg ikke vågner ved det.. Det kan jeg gør hvis jeg snakker i søvne eller sukker i søvne :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det andre det er begyndt at snorke efter de er blevet gravid?? :blink

Manden har sagt det nogle gange og faktisk vækket mig fordi jeg snorkede så han ikke kunne sove :blush Det startede sidst i sidste uge, hvor jeg nogle morgener også er vågnet med ondt i halsen, hvilket jeg ikke forstod, for det forsvandt efter nogle timer ;)

I går aftes kaldte manden på mig 3 (!! :gal) gange, hvor jeg var liiiige ved at falde hen, fordi jeg snorkede, ved selv snorken er træls, det plejer at

være den anden vej, hvis manden ikke sover med sit CPAP (han har Søvnapnø).

Har da ondt af ham, men synes stadig det er øv at blive vækket, fordi jeg har brug for søvnen efter knap 3 dage hvor jeg har været skidt tilpas.

Nogen der har nogle råd??

Sover allerede mest på siden med hovedet eleveret ;)

Jeg snorker når jeg er MEGET træt. Så det giver jo meget god mening at det kan komme her i graviditeten.

Ingen andre råd end at bede manden gå på sofaen så du kan få sovet ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snorker også helt vildt i øjeblikket.

Manden plejer bare at puffe til mig, så jeg skifter stilling, så jeg sover bare videre, men snorker nu ligemeget hvordan jeg ligger.

Vækker mig selv jævnligt pga min snorken :D

Manden puffer også til mig og siger jeg snorker, men det vågner jeg af :rolleyes

Jeg har før vækket mig selv ved at snakke i søvne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snorker når jeg er MEGET træt. Så det giver jo meget god mening at det kan komme her i graviditeten.

Ingen andre råd end at bede manden gå på sofaen så du kan få sovet ud ;)

Det talte vi godt nok om i går, at det havde været slemt de dage hvor jeg havde være helt energiforladt.. Det sket ret ofte i denne tid ;)

Er glad for, at jeg ikke er alene om det :) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror snorken er meget normalt da slimhinderne i næsen også kan hæve op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden puffer også til mig og siger jeg snorker, men det vågner jeg af :rolleyes

Jeg har før vækket mig selv ved at snakke i søvne :)

Så må han bare leve med det eller sove et andet sted :)

Det er jo vigtigt, du får din søvn.

Jeg snakker også meget i søvne i perioder, og der plejer jeg også at vågne midt i en"samtale" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har her til morgen opdaget, at der nu kommer en smule mælk ud, når jeg klemmer en smule på brysterne.

Det minder mig om, jeg nok snart skal investere i indlæg til bh'en, men synes godt nok, der er mange.

Er det bare at prøve sig frem, eller er nogle bedre end andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har her til morgen opdaget, at der nu kommer en smule mælk ud, når jeg klemmer en smule på brysterne.

Det minder mig om, jeg nok snart skal investere i indlæg til bh'en, men synes godt nok, der er mange.

Er det bare at prøve sig frem, eller er nogle bedre end andre?

Pigeon er vidt dem de fleste er størst fan af, men før fødslen er det fint med dem du kan købe i Føtex/Bilka eller Kvickly de er lidt billigere.

Jeg brugte dem fra Føtex/Bilka eller Kvickly for skiftede mellem 4 og 12 gange hvert døgn så det blev pæææænt dyrt i længden :D men jeg er ikke en gennemsnits forbruger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigeon er vidt dem de fleste er størst fan af, men før fødslen er det fint med dem du kan købe i Føtex/Bilka eller Kvickly de er lidt billigere.

Jeg brugte dem fra Føtex/Bilka eller Kvickly for skiftede mellem 4 og 12 gange hvert døgn så det blev pæææænt dyrt i længden :D men jeg er ikke en gennemsnits forbruger :D

Hold da op, det var mange gange ja :)

Ja, dem har jeg godt læst lidt om.

Tvivler på, jeg skal bruge nogen inden fødslen, men det er godt at vide, der findes nogle billigere, for det kan da hurtigt løbe op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh hvor bliver jeg altid så nervøs når jeg skal til scanning.. Håber sådan alt er ok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede de lige fra svanger ambulatoriet:

"Vi har lige modtaget dine papirer fra lægen og der står du ikke ønsker nakkefolds scanning, så det vil jeg lige have bekræftet"

HVAD!?! Jow det vil jeg så godt have!

"Godt så bestiller jeg lige en tid til dig"

MANGE tak!!!

Det er nok bare et kryds i en forkert box men det er da utrolig så uheldig jeg er med de nakkefoldsscannings indkaldelser - sidst "forsvandt" jeg et sted mellem lægen og svangre ambulatoriet og måtte bruge 2 timer på at ringe frem og tilbage mellem læge og obstetrisk før jeg fik en tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh hvor bliver jeg altid så nervøs når jeg skal til scanning.. Håber sådan alt er ok..

Kan sagtens huske følelsen.

Jeg sov så dårligt natten op til samtlige scanninger.

Men er sikker på, alt er i den fineste orden :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh hvor bliver jeg altid så nervøs når jeg skal til scanning.. Håber sådan alt er ok..

:kram det gør jeg også! Men din lille spire bliver tjekket og tjekket og tjekket og alt ser jo indtil videre fint ud. Jeg har lige læst at når man rammer 10+0 er SA risikoen helt nede på 2-3% så for hver dag er du bedre og bedre stillet. Kan ikke huske præcis hvor langt du er, men mener ikke du er langt efter mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede de lige fra svanger ambulatoriet:

"Vi har lige modtaget dine papirer fra lægen og der står du ikke ønsker nakkefolds scanning, så det vil jeg lige have bekræftet"

HVAD!?! Jow det vil jeg så godt have!

"Godt så bestiller jeg lige en tid til dig"

MANGE tak!!!

Det er nok bare et kryds i en forkert box men det er da utrolig så uheldig jeg er med de nakkefoldsscannings indkaldelser - sidst "forsvandt" jeg et sted mellem lægen og svangre ambulatoriet og måtte bruge 2 timer på at ringe frem og tilbage mellem læge og obstetrisk før jeg fik en tid.

Ej, godt de lige ringede for at dobbeltjekke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det var mange gange ja :)

Ja, dem har jeg godt læst lidt om.

Tvivler på, jeg skal bruge nogen inden fødslen, men det er godt at vide, der findes nogle billigere, for det kan da hurtigt løbe op.

Jeg begyndte at lække allerede i uge 20 og kan ikke huske hvornår amme indlæg blev nødvendig måske uge 25 ellers risikerede jeg skjolder et ret pinligt sted :D jeg lækkede jo ikke konstant men virkelig træks når jeg så gjorde så det var "better safe than sorry" princippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte at lække allerede i uge 20 og kan ikke huske hvornår amme indlæg blev nødvendig måske uge 25 ellers risikerede jeg skjolder et ret pinligt sted :D jeg lækkede jo ikke konstant men virkelig træks når jeg så gjorde så det var "better safe than sorry" princippet :)

Absolut.

Hehe, ikke fedt at rende med pletter på trøjen.

Tror også bare jeg køber lidt, så jeg har, hvis det bliver nødvendigt inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, godt de lige ringede for at dobbeltjekke!!!

Ja virkelig!!! Men mon ikke det er procedure? Det sker nok oftere end man tror at der sker en fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja virkelig!!! Men mon ikke det er procedure? Det sker nok oftere end man tror at der sker en fejl.

Jo, det er det nok. For det er jo bare et forkert kryds i papirerne.. Og ka nok nemt gå galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringede de lige fra svanger ambulatoriet:

"Vi har lige modtaget dine papirer fra lægen og der står du ikke ønsker nakkefolds scanning, så det vil jeg lige have bekræftet"

HVAD!?! Jow det vil jeg så godt have!

"Godt så bestiller jeg lige en tid til dig"

MANGE tak!!!

Det er nok bare et kryds i en forkert box men det er da utrolig så uheldig jeg er med de nakkefoldsscannings indkaldelser - sidst "forsvandt" jeg et sted mellem lægen og svangre ambulatoriet og måtte bruge 2 timer på at ringe frem og tilbage mellem læge og obstetrisk før jeg fik en tid.

Hold da op!! Det var rigtig godt de ringede.. Ellers havde du nok undret dig over hvor den indkaldelse blev af!! Hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram det gør jeg også! Men din lille spire bliver tjekket og tjekket og tjekket og alt ser jo indtil videre fint ud. Jeg har lige læst at når man rammer 10+0 er SA risikoen helt nede på 2-3% så for hver dag er du bedre og bedre stillet. Kan ikke huske præcis hvor langt du er, men mener ikke du er langt efter mig :)

Ja heldigvis har alt set godt ud indtil videre.. Men Nøj hvor er jeg bare så nervøs alligevel.. Og alt skal bare være godt men pyhh synes det stadigvæk er hårdt.. Har da heldigvis ikke blødt eller haft voldsomt ondt midt på maven.. Kun hvor den satan af en cyste sidder.. Jeg er i dag 9+0.. Så i 10 graviditetsuge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja heldigvis har alt set godt ud indtil videre.. Men Nøj hvor er jeg bare så nervøs alligevel.. Og alt skal bare være godt men pyhh synes det stadigvæk er hårdt.. Har da heldigvis ikke blødt eller haft voldsomt ondt midt på maven.. Kun hvor den satan af en cyste sidder.. Jeg er i dag 9+0.. Så i 10 graviditetsuge

Så er der jo ikke længe til :kiss Og mon ikke det er en "glidende" overgang og ikke en risiko der falder over natten? :) håber det kan berolige dig lidt :)

Hvornår skal du scannes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg savner Anabella, så er det SKØNT at være alene hjemme og udelukkende tænke på mig selv!! Har (igen) i dag sovet længe, og ligger nu på sofaen med netflix og en is - som jeg håber jeg ka spise...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der jo ikke længe til :kiss Og mon ikke det er en "glidende" overgang og ikke en risiko der falder over natten? :) håber det kan berolige dig lidt :)

Hvornår skal du scannes?

Jeg har i hvert fald læst at hvis man har set liv i uge 8 så skulle chancen for man gennemfører være 98 % så den lænder jeg mig lidt op af..

Men synes virkelig stadigvæk man er så urolig.. For hvad nu hvis.. Og når det så ovenikøbet er svært for en at blive gravid så synes jeg presset er større..!!

Skal scannes kl 14 først.. Der er laaaaang tid til!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et styks ejer af en stor baby, der er 17,5 % for stor og ligger på tværs! Sikke en bandit :D

Nyrebækkenet er heldigvis fint, som var den oprindelige grund til en scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.