TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Har hormonella-dag. Eller faktisk hormonella-dagE. For synes sgu at det har været der de sidste par dage :prik

Startede dagen med at vågne op efter at have sovet MEGA dårligt (IGEN!).

Så begyndte jeg at tude, fordi jeg synes der var for mange indtryk omkring mig (Brian så tv-avis og det var åbenbart nok :rolleyes ).

Så praktik, hvor jeg har gået rundt som et spøgelse og ikke rigtig orket hverken at sige eller gøre noget.

Hjemme igen, smed jeg mig på sofaen og tudede og havde halsbrand (det har jeg iøvrigt stadig - til det punkt, hvor jeg næsten kaster lidt op inde i munden. Adr!)

Så gik det op for mig, at mit arbejde havde ringet. Inden jeg ringede tilbage havde jeg en snak med manden. Og besluttede at ringe tilbage til arbejde med en melding om, at jeg altså går på barsel fra dem NU. Jeg ville VILDT gerne have haft en vagt. Kunne godt bruge pengene, og synes det er dybt nederen at jeg ikke kan magte det mere. Men graviditetsgener + praktik + stigende eksamenspres er bare ikke rigtig foreneligt med natarbejde med sindsslidende, der altså har krav på at man er "tilstede" når man er der. :( Heldigvis mødte jeg meget forståelse, da jeg sagde det til arbejdet, og det er også lidt en lettelse at jeg ikke skal tænke på det mere. Men stadig øv :(

Og nu ligger jeg så på sofaen med hovedpine og halsbrand. Jeg har ikke udrettet en skid idag, og jeg har lyst til at smølfesparke alle de smukke og SLANKE (damn you!) modeller i tv-reklamerne...

Sådan nogle dage har jeg også for tiden.

I går sad jeg og tudede det meste af dagen på jobbet... :rolleyes

Da jeg kom hjem, havde min kæreste (forsøgt) at lave min livret.. Bagte kartofler, med kylling. Men han laver bagte kartofler anderledes, så det tudede jeg også lige over..

Da jeg gik i seng, tudede jeg igen.. Uden grund. Nogen gange, får jeg bare en mærkelig.. tom følelse indeni, som bare gør mig ked af det!! IH!

Heldigvis, er det ikke så slemt i dag.. Skal også ud til svigerforældrene lige efter arbejde, så kører bare på autopilot ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I nat, havde prinsessen "stille nat".. Det sker engang i mellem, og de nætter er guld værd! For det er de næstter hvor jeg normalt kan sove igennem.

Og nu skriver jeg NORMALT.. Da min kæreste så valgte at han skulle være totalt.. Mærkelig.. i nat!

Der var rigtig varmt i soveværelset, så jeg havde kun dynen "halvt" på.. Min kæreste blev så ved med i søvne, at smide sin dyne over mig - så jeg blev varm, og vågnede og tog den af.. Vågnede nok af hede 3-4 gange!!

På et tidspunkt, har jeg så fået lagt mig ret langt ned i sengen.. Og min kæreste tager så sin dyne og smider over mit hovedet, og trækker mit hovede ind mod hans mave <_< Jeg var ved at blive kvalt! OG VÅGNEDE jo selvfølgelig - det var godt nok ikke særlig rart!!

Det der gør det mest irriterende, er at hvis jeg vågner, kan jeg mærke jeg skal tisse; også skal jeg jo ud og tisse og vågner så mere, og har svære ved at falde i søvn.. IH!

Selv prinsessen vækker mig færre gange om natten, end han har gjort i nat!!

Og kunne han huske noget til morgen?? NEJ DA! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV!!! er gået hjem fra arbejde fordi jeg har det skidt - sådan en ubehagelig utilpashed i hele kroppen. I nat fik jeg kramper oppe under brystet og har tænkt på om det er endnu et tegn på svangerskabs forgiftning - sikke dog et spøgelse at rende rundt med - Jeg håber jeg bare er over hysterisk og lægen IGEN kan sige at der ikke er noget alvorligt, men NØJ det fylder.

Begyndte at tude på arbejde og det er bare så PINLIGT! Sådan er det åbenbart bare lige for tiden - man åbner munden og så kommer tårerne.

Når jeg tuder får jeg hovedpine - men er det KUN tude hovedpine eller er det ENDNU et tegn på svangerskabs forgiftning?

Lørdag var jeg så ekstremt svimmel at vi snakkede om at ringe til vagtlægen, men omvendt så kunne det jo bare være jern mangel - og jeg fik det bedre.

Lige nu smerter det i maven, men er det et tegn eller er det "bare" hård mave???

AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH :huug

Nå men jeg kunne heldigvis få en tid ved lægen om en time - så nu sidder jeg bare med en hormon klump i halsen og en puls på en milliard :( og venter!!! Imorgen tager jeg en syge dag lige meget HVAD resultatet bliver i dag - skal vist lige tage den lidt med ro - uro hjælper bestemt ikke den lille eller mig!

Stort :kram til dig. Mon ikke det hele er iorden :kram2 Jeg ringer også til læge/jM og det kan altså godt betale sig. For det giver altså ro at få at vide, at det er helt normalt det man oplever. Men hvor skulle vi vide det fra. Det er jo første gang vi er gravide. Du giver lige en opdatering, ikk?

Ups, kan se jeg er bagud. Din opdatering var fra igår. :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne godt vænde mig til at gå hjemme og bare tage tingene i mit eget tampo. Men har stadig 22 arbejdsdage der skal overståes <_< Glæder mig til at gå på sommerferie d. 8. juni :)

Og så tror jeg baby sparker oppe under mine højre ribben. Mærker noget sjobt og det gør ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har så endnu engang fået bekræftet at hvidløg og mig gravid er en rigtig dårlig kombination.

Har måtte tage hjem fra arbejde med rigtig dårlig mave, vild halsbrand, hedeture og kvalme :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har så endnu engang fået bekræftet at hvidløg og mig gravid er en rigtig dårlig kombination.

Har måtte tage hjem fra arbejde med rigtig dårlig mave, vild halsbrand, hedeture og kvalme :-(

øv, hvor ærgeligt! Har du så noget, der hjælper på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet ser virker. Har prøvet det jeg prøvede i starten af graviditeten men virker ikke :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har mistet alt min energi.. Er fuldstændig færdig i de her dage.. zzzzz.gifBare tanken om jeg lige skal forbi fakta inden jeg henter Mille, dræner mig.. Og det skal lige siges, at det eneste jeg har lavet i dag, er at være ved fodplejeren.. dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HAAAAAAAAALSBRAAAAND........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har møffepigen sparket på en ret træls måde i dag. Misforstå mig ikke - elsker stadig hver hilsen fra hende, men nogle steder er bare ømmere end andre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige steget ind i bussen, og chaufføren kiggede bare på min mave med øjenbrynene helt oppe ved hårgrænsen da jeg klippede og steg ind. først da jeg var oppe i bussen, tog han øjnene væk, og stirrede i stedet på mig, stadig med børnene oppe i panden. Altså, så stor er jeg ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bette har holdt fest i maven det meste af dagen i dag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, har mig en rigtig møgdag..... Helt uden grund :(

Mangler at rydde op, smøre madpakke og skrælle kartofler. Og skal hente Marlon om 20 min..... Og kan ikke engang tage mig sammen til at rejse mig fra sofaen :(

Hader hormoner!! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg føler mig rigtig afkræftet, synes ikke at jeg kan magte svigerforældrene i aften, så jeg må slappe af inden de kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brugt dagen herhjemme, fået lagt lidt tøj sammen og tullet lidt rundt med at rydde skabet på baby værelset og flytte mit tøj ned i det nye skab i soveværelset - bare i et ganske langsomt tempo, har hygget mig fint med det og hørt noget stille musik - så dagen har gjort mig godt og det kommer dagen imorgen også til - tror virkelig jeg trængte til en lille sygemelding!!! Sov også 11 timer i nat AHHHHH..... :7himmel Nu er manden på vej hjem med pølser og kød til grillen - det er rigtig grill vejr i dag!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne godt vænde mig til at gå hjemme og bare tage tingene i mit eget tampo. Men har stadig 22 arbejdsdage der skal overståes <_< Glæder mig til at gå på sommerferie d. 8. juni :)

Og så tror jeg baby sparker oppe under mine højre ribben. Mærker noget sjobt og det gør ondt...

Der er heldigvis ikke lang tid til... Nyder også at tage det stille og roligt i dag!

Har så endnu engang fået bekræftet at hvidløg og mig gravid er en rigtig dårlig kombination.

Har måtte tage hjem fra arbejde med rigtig dårlig mave, vild halsbrand, hedeture og kvalme :-(

Øv hvor træls - håber det er bedre nu!

Har mistet alt min energi.. Er fuldstændig færdig i de her dage.. zzzzz.gifBare tanken om jeg lige skal forbi fakta inden jeg henter Mille, dræner mig.. Og det skal lige siges, at det eneste jeg har lavet i dag, er at være ved fodplejeren.. dry.gif

kender det ALT for godt - du må tidligt i seng i aften!

Er lige steget ind i bussen, og chaufføren kiggede bare på min mave med øjenbrynene helt oppe ved hårgrænsen da jeg klippede og steg ind. først da jeg var oppe i bussen, tog han øjnene væk, og stirrede i stedet på mig, stadig med børnene oppe i panden. Altså, så stor er jeg ikke!

Han er bare misundelig ;)

Den bette har holdt fest i maven det meste af dagen i dag :wub

:loveshower

Øv, har mig en rigtig møgdag..... Helt uden grund :(

Mangler at rydde op, smøre madpakke og skrælle kartofler. Og skal hente Marlon om 20 min..... Og kan ikke engang tage mig sammen til at rejse mig fra sofaen :(

Hader hormoner!! :boo

Jeg sender en masse positiv energi i din retning :kram

Åh jeg føler mig rigtig afkræftet, synes ikke at jeg kan magte svigerforældrene i aften, så jeg må slappe af inden de kommer...

Kender det godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er heldigvis ikke lang tid til... Nyder også at tage det stille og roligt i dag!

Øv hvor træls - håber det er bedre nu!

kender det ALT for godt - du må tidligt i seng i aften!

Han er bare misundelig ;)

:loveshower

Jeg sender en masse positiv energi i din retning :kram

Kender det godt :kram

Tusind tak skal du have :kram2 Og ved du hvad, det hjalp faktisk....... Fra jeg hentede Marlon blev dagen kun bedre og bedre.... Han har simpelthen været så skøn og fantastisk glad, og det smitter mor :7himmel

Derudover ringede min mor og inviterede til grill på torsdag. Og så synes hun da lige Marlon skulle blive hos dem og sove, så vi ikke behøvede tage hjem tidligt og putte.... Og som hun sagde, så kunne vi jo bare tage hjem, og sove længe fredag (manden har fri)......... :loveshower

Er glad for at høre du har haft en god dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 .kram2 .kram2 Jeg har selv lige haft en stribe dage som dem, du beskriver. Det er såååå træls, at man er så sensitiv! Og nogle gange iagttager man bare lidt sig selv udefra og tænker what? .blink Hvorfor fanden reagerede jeg lige sådan?Der er nok ikke så meget at stille op de dage. Det er vist der, vi bare må prise os lykkelige for vores dejlige mænd, som stadig synes, at vi er fantastiske :)Jeg synes, det var fornuftigt at sige fra til arbejde. Du skal passe på dig selv, skal du! .kram2

Godt du lyttede til din krop og sagde fra! .super Halsbrænd er bare det værste! Yrk, hvor jeg også hader det .box

Sådan nogle dage har jeg også for tiden.I går sad jeg og tudede det meste af dagen på jobbet... .rolleyes Da jeg kom hjem, havde min kæreste (forsøgt) at lave min livret.. Bagte kartofler, med kylling. Men han laver bagte kartofler anderledes, så det tudede jeg også lige over..Da jeg gik i seng, tudede jeg igen.. Uden grund. Nogen gange, får jeg bare en mærkelig.. tom følelse indeni, som bare gør mig ked af det!! IH!Heldigvis, er det ikke så slemt i dag.. Skal også ud til svigerforældrene lige efter arbejde, så kører bare på autopilot ;)

Tak søde piger!!! Så dejligt at blive mødt med forståelse og "jeg kender det godt" og ikke mindst kram. :kiss :lovebk :loveshower

Idag har været meget bedre. :) Nærmest modsat af igår faktisk. Vågnede op til fuglekvidder ( :loveshower ) efter at have sovet for lidt, men ok godt. Så en kort dag i praktikken, hvor jeg godt nok også var sløv, men jeg havde tidligt fri. Så hjem til manden (der gud-hjælpe-mig havde brugt sin 1. maj fridag på at gøre hovedrent på badeværelse og i køkken - hvor dejlig er han ikke lige?!?!?!) for at spise frokost og så ind til byen og spise en stor isvaffel i solskinnet :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Så fik jeg lige en ny ventekjole, og så tog vi hjem til Brians søster og vores dejlige skønne og meget drengede nevø, der skulle vise den fine snegl, han havde fundet i haven :biglove :rolleyes

Og nu er jeg hjemme igen... MEGA træt og stadig med halsbrand, men i godt humør. Så tør godt håbe på at hormondagene er på retur :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger!!! Så dejligt at blive mødt med forståelse og "jeg kender det godt" og ikke mindst kram. :kiss :lovebk :loveshower

Idag har været meget bedre. :) Nærmest modsat af igår faktisk. Vågnede op til fuglekvidder ( :loveshower ) efter at have sovet for lidt, men ok godt. Så en kort dag i praktikken, hvor jeg godt nok også var sløv, men jeg havde tidligt fri. Så hjem til manden (der gud-hjælpe-mig havde brugt sin 1. maj fridag på at gøre hovedrent på badeværelse og i køkken - hvor dejlig er han ikke lige?!?!?!) for at spise frokost og så ind til byen og spise en stor isvaffel i solskinnet :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Så fik jeg lige en ny ventekjole, og så tog vi hjem til Brians søster og vores dejlige skønne og meget drengede nevø, der skulle vise den fine snegl, han havde fundet i haven :biglove :rolleyes

Og nu er jeg hjemme igen... MEGA træt og stadig med halsbrand, men i godt humør. Så tør godt håbe på at hormondagene er på retur :loveshower

:loveshower

:loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på 3. jordemoderbesøg i morgen :) og glæder mig over, at jeg kan sove helt til kl. 8 i morgen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak skal du have :kram2 Og ved du hvad, det hjalp faktisk....... Fra jeg hentede Marlon blev dagen kun bedre og bedre.... Han har simpelthen været så skøn og fantastisk glad, og det smitter mor :7himmel

Derudover ringede min mor og inviterede til grill på torsdag. Og så synes hun da lige Marlon skulle blive hos dem og sove, så vi ikke behøvede tage hjem tidligt og putte.... Og som hun sagde, så kunne vi jo bare tage hjem, og sove længe fredag (manden har fri)......... :loveshower

Er glad for at høre du har haft en god dag :kram2

Tak! :kiss

Ej det lyder bare dejligt :loveshower og dejligt med en mor der træder til når man har brug for det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger!!! Så dejligt at blive mødt med forståelse og "jeg kender det godt" og ikke mindst kram. :kiss :lovebk :loveshower

Idag har været meget bedre. :) Nærmest modsat af igår faktisk. Vågnede op til fuglekvidder ( :loveshower ) efter at have sovet for lidt, men ok godt. Så en kort dag i praktikken, hvor jeg godt nok også var sløv, men jeg havde tidligt fri. Så hjem til manden (der gud-hjælpe-mig havde brugt sin 1. maj fridag på at gøre hovedrent på badeværelse og i køkken - hvor dejlig er han ikke lige?!?!?!) for at spise frokost og så ind til byen og spise en stor isvaffel i solskinnet :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Så fik jeg lige en ny ventekjole, og så tog vi hjem til Brians søster og vores dejlige skønne og meget drengede nevø, der skulle vise den fine snegl, han havde fundet i haven :biglove :rolleyes

Og nu er jeg hjemme igen... MEGA træt og stadig med halsbrand, men i godt humør. Så tør godt håbe på at hormondagene er på retur :loveshower

Lyder som en skøn dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé med tråden :)

Her har det været en rigtig kedelig periode de sidste par uger eller mere. Ikke så meget i forhold til selve graviditeten, den forløber vist nærmest efter bogen :)

Men vi ligger endnu engang i diskussion/krig med svigerfamilien. Vi vil egentligt bare gerne leve vores eget liv, på en måde der fungerer for os, med vore egne traditioner osv.

Vi harmonerer ikke særligt godt med dem, men kan selvfølgelig være sammen i kortere perioder osv. Problemet er, at de bor 4,5 timeres kørsel væk og vi derfor aldrig er sammen i kortere perioder, men altid minimum 2 dage. Vi er drevet til vanvid når vi når anden dagen. Vi har brugt næsten 4 år på at spille gode miner til slet spil. Forsøgt at få tinegen til at fungere osv, men uden effekt. Slog så til sidst i bordet og sagde fra. Så var vi selvfølgelig de store syndere, der splittede deres perfekte lille famile ad osv. At vi kunne have ondt i maven flere uger før vi skulle mødes med dem betød ingenting.

Siden vi slog i bordet har de overnattet en nat hos os (vi har været sammen flere gange, hvor de har boet i feriehus i nærheden eller vi har mødtes på halvvejen ell. lig), og efterfølgende måtte vi sige, at det havde været hyggeligt om lørdagen, men ikke om søndagen, hvor intet fungerede og svigerfar var morgensur indtil middag, og som sædvanligt lige overfusede min mand. Dene gang dog uden børnene var tilstede, hvilket da var et fremskridt.

Nu har de så inviteret i sommerhus med 3 overnatninger! Det er vi slet ikke parat til (det har de svært ved at forstå), hvilket vi siger til dem, men at vi gerne vil komme den ene dag og hygge med dem. Den dag er der planlagt en zoo-tur, hvilket er helt perfekt, for så foregår der da noget. Vi siger, at det glæder vi os til og tror at det så er aftalt. I midlertid mener min mands søster(hvis familie også skal med i sommerhus), at nu skal hun sætte storebror på plads, så hun ringer og giver ham en skideballe. Foreslår at han sender sine børn, der kommer torsdag aften, med toget fredag, så skal hun nok hente dem, så kan de da ihvertfald være sammen med deres famile når nu vi ikke vil... Øh, børnene kommer med børneguiden fra KBH til os, og skal under ingen omstændigheder sendes med alm. tog til Jylland, hvor de kan blive hente af en faster, de ikke har set i over et år! Ud over, at vi synes det er uansvarligt, ville deres mor (med god grund) nok gå rimeligt amok!

De diskuterer det i telefonen, hun smækker på, tager ikke telefonen eller svarer på min mands beskeder efterfølgende. Næste dag er han slettet som vend på facebook (det blev jeg for 1½ år siden).

Igen for vi en balle af hans forældre, og igen er det os der bringer splid??

Vi har ikke længere lyst til at være i sommerhus med søsteren, men vil stadig gerne komme i zoo, og være sammen med familien der. Det aftaler vi med dem, og tænker så, at det nok skal gå, det er da trods alt et offentligt sted, så alle opfører sig jo nok behersket.

3 dage senere får vi en mail fra min mands forældre, at de har besluttet, at slette zoo-turen og kun være i sommerhuset. Det er bl.a. af hensyn til mig (lige pludselig)?? Øh, har ingen problemer med at gå rundt i zoo, kan jo sætte mig ned, hvis det bliver nødvendigt. Men har det ikke altid lige godt med lange bilture, og der er trods alt over 200 km til sommerhuset. Og enten kan vi tage imod det eller blive væk. Vi vælger så det sidste, og har trods alt det meget bedre nu igen

Hader disse diskussioner! De tager så megen energi. Lige nu skulle vi da gerne kunne glæde os over, at den lille er på vej! I stedet bruger vi krudt på at forsøge at finde løsninger, der kan tilfredsstille dem, uden at vi skal give køb på alt, hvad vi er. Uanset hvordan vi ser fremad, ved vi at der bliver flere konflikter. Det er så tungt, og fjerner megen glæde. Vi sover dårligt om natten, jeg har mareridt om dem osv.

Stod det til mig lagde vi dem på is det næste meget lange stykke tid, men min mand vil jo selvfølgelig gerne have det til at fungere, især nu, hvor den lille er på vej, men...

Beklager et meget langt indlæg, men havde lige brug for luft... Ved godt det er den klassiske konflikt mellem svigerdatter og svigermor, Men har nu lige så store problemer med svigerfar og svigerinde. Men det er altså også en mega-konflikt mellem min mand og hans forældre, som tilsyneladende har meget svært ved at acceptere, at han er voksen (næsten 38), har en familie, hjem og job og er fuldt i stand til at klare sig uden deres indblanding.

Er der andre, der har lignende problemer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé med tråden :)

Her har det været en rigtig kedelig periode de sidste par uger eller mere. Ikke så meget i forhold til selve graviditeten, den forløber vist nærmest efter bogen :)

Men vi ligger endnu engang i diskussion/krig med svigerfamilien. Vi vil egentligt bare gerne leve vores eget liv, på en måde der fungerer for os, med vore egne traditioner osv.

Vi harmonerer ikke særligt godt med dem, men kan selvfølgelig være sammen i kortere perioder osv. Problemet er, at de bor 4,5 timeres kørsel væk og vi derfor aldrig er sammen i kortere perioder, men altid minimum 2 dage. Vi er drevet til vanvid når vi når anden dagen. Vi har brugt næsten 4 år på at spille gode miner til slet spil. Forsøgt at få tinegen til at fungere osv, men uden effekt. Slog så til sidst i bordet og sagde fra. Så var vi selvfølgelig de store syndere, der splittede deres perfekte lille famile ad osv. At vi kunne have ondt i maven flere uger før vi skulle mødes med dem betød ingenting.

Siden vi slog i bordet har de overnattet en nat hos os (vi har været sammen flere gange, hvor de har boet i feriehus i nærheden eller vi har mødtes på halvvejen ell. lig), og efterfølgende måtte vi sige, at det havde været hyggeligt om lørdagen, men ikke om søndagen, hvor intet fungerede og svigerfar var morgensur indtil middag, og som sædvanligt lige overfusede min mand. Dene gang dog uden børnene var tilstede, hvilket da var et fremskridt.

Nu har de så inviteret i sommerhus med 3 overnatninger! Det er vi slet ikke parat til (det har de svært ved at forstå), hvilket vi siger til dem, men at vi gerne vil komme den ene dag og hygge med dem. Den dag er der planlagt en zoo-tur, hvilket er helt perfekt, for så foregår der da noget. Vi siger, at det glæder vi os til og tror at det så er aftalt. I midlertid mener min mands søster(hvis familie også skal med i sommerhus), at nu skal hun sætte storebror på plads, så hun ringer og giver ham en skideballe. Foreslår at han sender sine børn, der kommer torsdag aften, med toget fredag, så skal hun nok hente dem, så kan de da ihvertfald være sammen med deres famile når nu vi ikke vil... Øh, børnene kommer med børneguiden fra KBH til os, og skal under ingen omstændigheder sendes med alm. tog til Jylland, hvor de kan blive hente af en faster, de ikke har set i over et år! Ud over, at vi synes det er uansvarligt, ville deres mor (med god grund) nok gå rimeligt amok!

De diskuterer det i telefonen, hun smækker på, tager ikke telefonen eller svarer på min mands beskeder efterfølgende. Næste dag er han slettet som vend på facebook (det blev jeg for 1½ år siden).

Igen for vi en balle af hans forældre, og igen er det os der bringer splid??

Vi har ikke længere lyst til at være i sommerhus med søsteren, men vil stadig gerne komme i zoo, og være sammen med familien der. Det aftaler vi med dem, og tænker så, at det nok skal gå, det er da trods alt et offentligt sted, så alle opfører sig jo nok behersket.

3 dage senere får vi en mail fra min mands forældre, at de har besluttet, at slette zoo-turen og kun være i sommerhuset. Det er bl.a. af hensyn til mig (lige pludselig)?? Øh, har ingen problemer med at gå rundt i zoo, kan jo sætte mig ned, hvis det bliver nødvendigt. Men har det ikke altid lige godt med lange bilture, og der er trods alt over 200 km til sommerhuset. Og enten kan vi tage imod det eller blive væk. Vi vælger så det sidste, og har trods alt det meget bedre nu igen

Hader disse diskussioner! De tager så megen energi. Lige nu skulle vi da gerne kunne glæde os over, at den lille er på vej! I stedet bruger vi krudt på at forsøge at finde løsninger, der kan tilfredsstille dem, uden at vi skal give køb på alt, hvad vi er. Uanset hvordan vi ser fremad, ved vi at der bliver flere konflikter. Det er så tungt, og fjerner megen glæde. Vi sover dårligt om natten, jeg har mareridt om dem osv.

Stod det til mig lagde vi dem på is det næste meget lange stykke tid, men min mand vil jo selvfølgelig gerne have det til at fungere, især nu, hvor den lille er på vej, men...

Beklager et meget langt indlæg, men havde lige brug for luft... Ved godt det er den klassiske konflikt mellem svigerdatter og svigermor, Men har nu lige så store problemer med svigerfar og svigerinde. Men det er altså også en mega-konflikt mellem min mand og hans forældre, som tilsyneladende har meget svært ved at acceptere, at han er voksen (næsten 38), har en familie, hjem og job og er fuldt i stand til at klare sig uden deres indblanding.

Er der andre, der har lignende problemer?

Du får lige et :kram det trænger du vist til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, de lyder som en flok energi-tyvebearhug.gif

Jeg har vist heldigvis faaet det til at fungere med min svigermor - det har trukket taender ud, men vi bor MEGET taet og er begge indstillede paa at det skal fungere - takker mine engle, for er selv vokset op med den konflikt mellem mine foraeldre og svigermor. Det oensker jeg ikke for mine boern smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER