TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Jeg har haft en lidt blandet søndag. Dagen startede egentlig ud med at være rigtig dejlig. Kæresten og jeg har været ude og spise lækker brunch, og efterfølgende var vi i biffen - så det har været rigtig hyggeligt! :biglove

Men da vi kom hjem ved 16-tiden har jeg været sådan lidt, hm.. Ikke hormonella eller ked, men jeg har virkelig bare kedet mig, og ikke vidst hva jeg skulle give mig til :unsure Kender i ikk det der når man keder sig, man ved ikke hva man skal lave, og har egentlig ikke rigtig lyst til at lave noget? Der er nok også lidt træthed indover, men jeg hader bare når jeg ikke orker noget, og bare syns alt er kedeligt og træls! og specielt når klokken ikke er 'nok' til bare at gå i seng <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv :kram håber du får en positiv besked imorgen!!!

Herhjemme har vi haft den mest usunde weekend jeg nogensinde har haft så nu har jeg ret dårlig samvittighed over alt det usunde jeg har givet den lille... Har helt kvalme lige nu...

Har ellers haft den gode weekend med kun 1 enkelt hormonella anfald. Den lille er virkelig aktiv (sikkert sukker chok) og det er super dejligt efter et par dage i sidste uge hvor h*n var lidt stille.

Det går mig dog på at jeg er arbejdsløs og ingen penge har lige for tiden og så hele det lorte system man er i når man er uden arbejde - føler mig overvåget og degraderet til at være et udskud som ingen rettigheder har før jeg får arbejde igen! Og så skal man gætte sig til alting, hvordan man udfylder formularerne korrekt og altid med truslen "Det kan få konsekvenser for dine dagpenge" skrevet i sidste linje! I dag fandt jeg fx ud af at jeg ikke havde fået læst og godkendt noget på jobnet, som skulle være godkendt den 5 April (ellers kan det få konsekvenser for dine dagpenge) og jeg har været på den hjemmeside 20 gange siden men aldrig set det!!! så nu ved jeg ikke om der er konsekvenser og kan ikke få svar før i morgen! Det ødelagde så HELE min eller så gode dag!!!

Det er da også nærmest bare at genere folk uden nogen nytte, når man gør det så besværligt og truer samtidig :prik

Håber ikke at det giver problemer :kram

I øvrigt er jeg også bekymret omkring penge..

Især fordi jeg jo pludselig skal til tandlæge, og det bliver vist en dyr fornøjelse.. Og hader at jeg ikke bare fik lavet det hul for 6 måneder siden :( <_<

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det din jobplan?

For der står:

Jobplaner på Jobnet

Med virkning fra den 21. april 2012 vises jobplaner på Min side på Jobnet.

Brugere der tidligere har fået udarbejdet en jobplan, som de allerede har underskrevet, vil dog opleve, at de på Jobnet får at vide, at de skal kvittere for deres jobplan, og på en dato, der allerede er overskredet.

Dette er en fejl, og der arbejdes på en hurtig løsning af fejlen.

Vi beklager den ulejlighed, det giver dig.

Med venlig hilsen

Jobnetsupporten

På forsiden

ÅRH MYLIONA DU HAR LIGE REDET MIN DAG :loveshower :biglove :respekt :lovebk :super :kram2 :kram

Hvis jeg kunne kysse gennem skærmen så fik du det største smækkys lige midt på munden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men da vi kom hjem ved 16-tiden har jeg været sådan lidt, hm.. Ikke hormonella eller ked, men jeg har virkelig bare kedet mig, og ikke vidst hva jeg skulle give mig til :unsure Kender i ikk det der når man keder sig, man ved ikke hva man skal lave, og har egentlig ikke rigtig lyst til at lave noget? Der er nok også lidt træthed indover, men jeg hader bare når jeg ikke orker noget, og bare syns alt er kedeligt og træls! og specielt når klokken ikke er 'nok' til bare at gå i seng <_<

Sådan en dag havde jeg for nylig. Jeg smed mig foran fjernsynet med Animal Planet - det var de programmer, der bedst egnede sig til bare at se noget uden egentlig at høre ordentlig efter, men stadig ikke så hjernedødt, at jeg ikke gad at se det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er PRÆCIS sådan jeg også har det. Og synes faktisk det er enormt rammende at sammenligne det med når en baby bliver overstimuleret, for det er virkelig sådan en underlig "pylret" følelse, som man ikke kan tale sig rationelt ud af på samme måde, som med "voksen-problemer". Når jeg får det sådan, så er der bare kun en "kur". Jeg skal ind under dynen og helst bare ligge og glo ind i væggen og/eller nusses stille og roligt af Brian. Har faktisk tænkt - (og følt mig ret ynkelig ved det) - at Brian nærmest kunne "øve" sig på at passe på en baby, når jeg har det sådan. :huh Men det er dejligt, at vide, at man ikke er den eneste, der kan blive overstimuleret. Selvom jeg selvfølgelig er ked af at høre, at du kan få det på samme måde. :kram2

Lige præcis.... Det er svært at tale sig ud af det..... Og overstimuleret er nok et godt ord for det. For man kan ikke komme med nogen "gyldig" grund til at have det sådan.... Det skyldes alting og ingenting, og er svært at kurere :(

En lur gør tit underværker for mig, men det er bare ikke så tit der er tid til det desværre...... Så hvis jeg først får det sådan, varer det desværre ofte til jeg har sovet en nat <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en øv lørdag med kvalme og ingen energi. Dagen blev tilbragt på sofaen med at sove og lave ingenting.

I dag, har jeg heldigvis haft mere energi. Var på øko bondegårdsbesøg for at se køerne "danse" sammen med familien. En dejlig dag med hygge og frisk luft.

Mht graviditeten er jeg begyndt at blive noget bekymret omkring min størrelse. Maven er ca samme størrelse som da jeg fødte ved de to første :( og så er der ti uger igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅRH MYLIONA DU HAR LIGE REDET MIN DAG :loveshower :biglove :respekt :lovebk :super :kram2 :kram

Hvis jeg kunne kysse gennem skærmen så fik du det største smækkys lige midt på munden ;)

BK styrer!!! :bk

Og :sc til dig Myliona :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis.... Det er svært at tale sig ud af det..... Og overstimuleret er nok et godt ord for det. For man kan ikke komme med nogen "gyldig" grund til at have det sådan.... Det skyldes alting og ingenting, og er svært at kurere :( En lur gør tit underværker for mig, men det er bare ikke så tit der er tid til det desværre...... Så hvis jeg først får det sådan, varer det desværre ofte til jeg har sovet en nat <_<

Puha, det lyder IKKE rart, når du ikke får mulighed for at slappe af og skal gå med det indtil sengetid. :o Jeg har haft én dag, hvor jeg måtte gå hjem "syg" (eller hvad katten man nu skal kalde det) fra min praktik pga. det. De andre gange, har det heldigvis først ramt mig, når jeg er kommet hjem, og der har jeg så haft muligheden for bare at koble helt fra. Kan slet ikke forestille mig, hvad jeg ellers skulle have gjort :unsure

Havde en øv lørdag med kvalme og ingen energi. Dagen blev tilbragt på sofaen med at sove og lave ingenting.I dag, har jeg heldigvis haft mere energi. Var på øko bondegårdsbesøg for at se køerne "danse" sammen med familien. En dejlig dag med hygge og frisk luft.Mht graviditeten er jeg begyndt at blive noget bekymret omkring min størrelse. Maven er ca samme størrelse som da jeg fødte ved de to første :( og så er der ti uger igen.

Dansende køer??? :o Kan du liiiige forklare det for en inkarneret bysbo, der ikke forstår noget? :blush

Og det med maven tror jeg ikke gør noget. De siger jo, at alle graviditeter er forskellige, og nogle har en stor mave andre end mindre. :) Jeg er vist allerede større end min mor var, da hun havde termin, og jeg har også ti uger igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt irriteret i dag, har været træt og ugidelig og har derfor brugt det meste af dagen på sofaen til min mands store irritation, som endte i et meget surt opstød fra ham. Så lagde jeg tøj sammen og skiftede sengetøj, for at undgå mere surhed og nu er jeg bare total færdig.. Overvejer at hoppe i seng snart.. Sure mand : Det er sg* da mig, der burde være hormonella...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt irriteret i dag, har været træt og ugidelig og har derfor brugt det meste af dagen på sofaen til min mands store irritation, som endte i et meget surt opstød fra ham. Så lagde jeg tøj sammen og skiftede sengetøj, for at undgå mere surhed og nu er jeg bare total færdig.. Overvejer at hoppe i seng snart.. Sure mand : Det er sg* da mig, der burde være hormonella...

Ej sådan en mand har jeg også haft idag... Hans brok gik på at han synes det var mega synd for ham at have en gravid kone. Jeg kan jo ingenting og han skal ordne alt det der kræver bare en smule arbejde. Grrrr måtte forklare ham at kunne godt være han mente han arbejdede meget og skulle lave det hele men... Jeg arbejder også + order ting derhjemme + den "lille" ting at jeg bærer rundt på vores bebs. Og nå ja.... Render rundt med daglige smerter - som jeg ikke kan tage smertestillende for. Hmm efter et stykke tid kunne han godt se at han måske ikke havde det helt så hårdt.

Men ved jo godt at det heller ikke er nemt for vores kære mænd at vi er gravide, hormonelle og til tider ikke til at have med at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder IKKE rart, når du ikke får mulighed for at slappe af og skal gå med det indtil sengetid. :o Jeg har haft én dag, hvor jeg måtte gå hjem "syg" (eller hvad katten man nu skal kalde det) fra min praktik pga. det. De andre gange, har det heldigvis først ramt mig, når jeg er kommet hjem, og der har jeg så haft muligheden for bare at koble helt fra. Kan slet ikke forestille mig, hvad jeg ellers skulle have gjort :unsure

Dansende køer??? :o Kan du liiiige forklare det for en inkarneret bysbo, der ikke forstår noget? :blush

Og det med maven tror jeg ikke gør noget. De siger jo, at alle graviditeter er forskellige, og nogle har en stor mave andre end mindre. :) Jeg er vist allerede større end min mor var, da hun havde termin, og jeg har også ti uger igen. :)

Når køerne skal på marken for første gang efter en lang og mørk vinter i stalden er de meget kåde og hopper rundt og "danser" mange steder laver man et helt event ud af det og inviterer en masse til at komme at se det. Jeg har aldrig selv været af sted, men det skulle være en fantastisk positiv oplevelse at se dyrene så glade!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når køerne skal på marken for første gang efter en lang og mørk vinter i stalden er de meget kåde og hopper rundt og "danser" mange steder laver man et helt event ud af det og inviterer en masse til at komme at se det. Jeg har aldrig selv været af sted, men det skulle være en fantastisk positiv oplevelse at se dyrene så glade!

Ej hvor fedt :loveshower Aldrig hørt om det, men det lyder da helt fantastisk :loveshower (Ved selv hvor glad jeg kan blive, når mine marsvin fiser rundt i buret og er helt kåde over noget :7himmel )

(Ps. Har lige fortalt min mand om det... Han havde hørt om det før, og tilføjer så helt ud af det blå: "Og SÅ får de bare tynd mave!!" Hyggeligt... :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og er lige ved at tude over at jeg glemte Emilies nye drikkedunk i cirkus :boo

Jeg har ellers været total overskudsagtig idag. Selv lidt brunt udflåd har ikke kunnet bekymre mig.

Vi startede med at tage til økodag og se dansende køer. Barba: de lukker køerne på græs. Bagefter hjem og spise frokost, en lille lur og så i cirkus. Og så glemte jeg den sk*** dunk :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis.... Det er svært at tale sig ud af det..... Og overstimuleret er nok et godt ord for det. For man kan ikke komme med nogen "gyldig" grund til at have det sådan.... Det skyldes alting og ingenting, og er svært at kurere :(

En lur gør tit underværker for mig, men det er bare ikke så tit der er tid til det desværre...... Så hvis jeg først får det sådan, varer det desværre ofte til jeg har sovet en nat <_<

En veninde sagde faktisk til mig at hun forestiller sig at ens "Center" for hvilke stimuli der trænger ind vokser 10-20 gange når man er gravid, så der trænger bare mere ind og det bliver bare rigtig ofte for meget.

Det samme gælder følelserne at de bare vokser og spreder sig mere end for ikke gravide mennesker og man føler mere på én gang derfor føles alting bare stærkere. Kroppen kan ikke rumme det hele. Syntes det var sådan en fin beskrivelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og er lige ved at tude over at jeg glemte Emilies nye drikkedunk i cirkus :boo

Jeg har ellers været total overskudsagtig idag. Selv lidt brunt udflåd har ikke kunnet bekymre mig.

Vi startede med at tage til økodag og se dansende køer. Barba: de lukker køerne på græs. Bagefter hjem og spise frokost, en lille lur og så i cirkus. Og så glemte jeg den sk*** dunk :boo

Øv kan du ikke ringe og spørge om de har fundet den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En veninde sagde faktisk til mig at hun forestiller sig at ens "Center" for hvilke stimuli der trænger ind vokser 10-20 gange når man er gravid, så der trænger bare mere ind og det bliver bare rigtig ofte for meget.

Det samme gælder følelserne at de bare vokser og spreder sig mere end for ikke gravide mennesker og man føler mere på én gang derfor føles alting bare stærkere. Kroppen kan ikke rumme det hele. Syntes det var sådan en fin beskrivelse!

Meget meget rammende beskrivelse! Jeg forestiller mig det som et filter eller et skjold mod stimuli, der forsvinder eller bliver taget fra en, men den her forklaring synes jeg også er meget passende!

Gad egentlig vide om det rent neurologisk virkelig hænger sådan sammen? At der er noget i hjernen, der kommer mere eller mindre af, og at det er derfor man (eller nogle af os) bliver ekstra sensitiv? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og er lige ved at tude over at jeg glemte Emilies nye drikkedunk i cirkus :boo

Jeg har ellers været total overskudsagtig idag. Selv lidt brunt udflåd har ikke kunnet bekymre mig.

Vi startede med at tage til økodag og se dansende køer. Barba: de lukker køerne på græs. Bagefter hjem og spise frokost, en lille lur og så i cirkus. Og så glemte jeg den sk*** dunk :boo

Ihh.... Det er da også helt vildt ærgerligt :gal

Jeg ved godt det er en ringe trøst.... Men måske du kunne erstatte med denne? Er selv ret begejstret over at have fundet den drikkedunk så billigt nemlig :rolleyes

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En veninde sagde faktisk til mig at hun forestiller sig at ens "Center" for hvilke stimuli der trænger ind vokser 10-20 gange når man er gravid, så der trænger bare mere ind og det bliver bare rigtig ofte for meget.

Det samme gælder følelserne at de bare vokser og spreder sig mere end for ikke gravide mennesker og man føler mere på én gang derfor føles alting bare stærkere. Kroppen kan ikke rumme det hele. Syntes det var sådan en fin beskrivelse!

Det er godt nok en god måde at beskrive det på.... Meget rammende! Og dejligt at det ikke er helt unormalt at føle sig sådan lidt "uden filter"...... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg har mistet lidt "filter".. Ikke kun så jeg har mere brug for "at synke" indtryk/aktiviteter osv..

Men jeg synes også pludselig at jeg er rigtig "dårlig" til at håndtere problemer.. Problemer der er ude i fremtiden.

Fx økonomien.. Jeg kan IKKE overskue at jeg skal til tandlæge og det koster flere tusinde kroner - måske 6000, 7000 kr - fordi jeg ved vi får en "stram" sommer..

På trods af, at jeg ved vi får mine feriepenge til september.. Reelt kunne vi jo baare lave et overtræk eller trække vores budget helt til 0.. Men det stresser mig helt vildt, fordi det ikke var det jeg havde planlagt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅRH MYLIONA DU HAR LIGE REDET MIN DAG :loveshower :biglove :respekt :lovebk :super :kram2 :kram

Hvis jeg kunne kysse gennem skærmen så fik du det største smækkys lige midt på munden ;)

:biglove Jeg kender følelsen - det er frustrende, når man VED man har gjort det man skal, og pludselig bliver man i tvivl og det er altid på tidspunkter hvor man ikke har muligheden for at ringe og undersøge tingene <_<

Er glad for jeg kunne hjælpe dig lidt :7himmel :7himmel :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg har mistet lidt "filter".. Ikke kun så jeg har mere brug for "at synke" indtryk/aktiviteter osv..

Men jeg synes også pludselig at jeg er rigtig "dårlig" til at håndtere problemer.. Problemer der er ude i fremtiden.

Fx økonomien.. Jeg kan IKKE overskue at jeg skal til tandlæge og det koster flere tusinde kroner - måske 6000, 7000 kr - fordi jeg ved vi får en "stram" sommer..

På trods af, at jeg ved vi får mine feriepenge til september.. Reelt kunne vi jo baare lave et overtræk eller trække vores budget helt til 0.. Men det stresser mig helt vildt, fordi det ikke var det jeg havde planlagt <_<

Åh, jeg synes du skal overveje at tage til Flensborg eller Niebüll.. Jeg sparede 2000 kr ved det sidste gang og min kæreste lidt over 3000 kr.. Så det kan godt betale sig.. Derudover, så dækker "Sygeforsikringen Danmark", hvis du er medlem af den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg synes du skal overveje at tage til Flensborg eller Niebüll.. Jeg sparede 2000 kr ved det sidste gang og min kæreste lidt over 3000 kr.. Så det kan godt betale sig.. Derudover, så dækker "Sygeforsikringen Danmark", hvis du er medlem af den..

Det er jeg ikke.. Men turen derned, gør at forskellen i pris er utrolig lille, når det ikke er et større beløb... 2000 kr er mange penge at spare, men det koster jo hurtigt 1000 kr for sådan en tur... Og bare at flytte fra min kærestes tandlæge, og til dem jeg har nu sparede mig 2500 sidste gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh.. min dag startede bare med totalt overskud og glæde over der kun er 20 dage til termin!! Stod tidligt op og lavede morgenmad til sønnen og mig selv og havde massere af huslige planer som skulle ordnes inden den lille kommer. Men da vi havde spist og sønnen skulle gøres klar til at komme i vuggestue kunne jeg godt se at han ikke var helt på toppen. Jeg tager hans temperatur og jeps han har 39 i feber. <_<

SÅ der røg alle mine planer i vasken. Har nu set teletoppis hele formiddagen sammen med et pjævset lille pus (som lige nu tager en lur på sofaen)

Og ikke nok med det har jeg bare rigtig mange plukveer, selvom jeg ingenting laver. Så mit store ønske er nu at de enten går væk eller bliver til noget mere!! Også at den store snart må blive rask!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder med en kop the, og kigger på det grå og triste vejr... Og tænker "Nå ja, godt jeg ingen planer har idag, for jeg er ret træt... Sådan over hele linjen" <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået sådan et væmmeligt jag i ribbenene da jeg bukkede mig. For H...... det gjorde nas! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER