TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Hvis I er meget bekymret, så "snyd" jer til et spark..

Jeg har vænnet mig til at cirka hver 4-5-6 dag er prinsessen HELT stille, og holder fridag :rolleyes

Men øj, jeg blev nervøs de første gange!

Hvordan snyde? :unsure

Jeg synes han "aer" lidt nu... (Min kærlige lille basse :biglove ) Men han slapper godt nok gevaldigt af idag... Håber han er mere frisk imorgen... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan snyde? :unsure

Jeg synes han "aer" lidt nu... (Min kærlige lille basse :biglove ) Men han slapper godt nok gevaldigt af idag... Håber han er mere frisk imorgen... :unsure

Ved at hælde kold vand på ham :P

Da jeg var bekymret, ringede jeg til jordemoderen.. Som sagde at det var HELT normalt, især når man kom længere hen.

MEN, det kunne også være "skidt" hvis det nu var fordi at ja, baby var sløv..

Derfor skulle jeg drikke en masse glas isvand, lynhurtigt, og smide en klud der havde været i fryseren på maven.. Inden 15 min, skulle sparkene være mere "tydelige" - altså barnet skulle "vågne lidt op"..

Jeg har kun gjort det to gange i alt, og hver gang er hun gået AMOK, kort efter med karatespark ;)

Så hvis man er nervøs, er det jo en ting man lige kan gøre..

Men det er lidt "ondt".. Lidt som at hælde en spand kold vand udover en person :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe måske vågnede han bare ved at jeg tænkte på isterninger :P Har i hvert fald lige fået et spark i navlen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe måske vågnede han bare ved at jeg tænkte på isterninger :P Har i hvert fald lige fået et spark i navlen :loveshower

Haha.. Måske kunne han mærke du lige overvejede det, også tænkte han - DET gør du bare ikke :whistling Haha..

Tror det er helt normalt; Som sagt gør prinsessen det også engang i mellem.. Og det er cirka en dag, hvor hun bare holder fri..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. Måske kunne han mærke du lige overvejede det, også tænkte han - DET gør du bare ikke :whistling Haha..

Tror det er helt normalt; Som sagt gør prinsessen det også engang i mellem.. Og det er cirka en dag, hvor hun bare holder fri..

Jaeh, og man skal jo først ringe til fødegangen, hvis man ikke mærker dem en hel dag... Tror da heller ikke, at der er noget galt, men synes pludselig at det var meget underligt (og trist) at kigge på en mave, der bare lå stille. :unsure Føltes næsten som om han var sur på mig :(

Men altså, han er da i live, ingen tvivl om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set libero up and go reklamen med drengen og pigen, ved springvandet... :7himmel Gud hvor er de kære!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set libero up and go reklamen med drengen og pigen, ved springvandet... :7himmel Gud hvor er de kære!!!

Har også lige set den. Nååååååååårh! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også lige set den. Nååååååååårh! :biglove

Ja, den er bare TOTALT kær!!

Min kæreste har talt om den længe, og det er først i dag jeg har set den :7himmel De er bare SÅ søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan maven hoppe og danse, og det kan føles som om der både bliver trænet saltomotaler og flik flak derinde. Når jeg så kalder på min mand for at han kan se det, så bliver der helt stille... Tror den lille ligger derinde og :whistling og tænker det er sjovt at drille far :D

Men han har da heldigvis fået en god potion spark efterhånden, så han føler sig ikke helt snydt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, og man skal jo først ringe til fødegangen, hvis man ikke mærker dem en hel dag... Tror da heller ikke, at der er noget galt, men synes pludselig at det var meget underligt (og trist) at kigge på en mave, der bare lå stille. :unsure Føltes næsten som om han var sur på mig :(

Men altså, han er da i live, ingen tvivl om det :)

Nogle gange har jeg det også som om, at møffepigen er mobset og nægter at give et spark. Men så plejer jeg at brokke mig så meget til maven, at jeg forestiller mig, at hun tænker "Hold nu k... mor" og giver et spark eller 2 :D

Men godt at du lige mærkede ham. Jeg ville jo også helst have, at hun sparkede mere eller mindre hele tiden. Men vi andre kan jo selvfølgelig også have dage, hvor vores energiniveau er større. Men alligevel - spark nu bare bebser :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden kl 13 har jeg haft en helt igennem fantastisk dag! Havde en lidt stram kjole på og fik virkelig mange komplimenter som "ÅRH du er blevet fin, det klæder dig godt at være gravid", "hold da op det er jo KUN mave det du har", "ih du er sådan en fin gravid" og "10 kg? Det er løgn, det sider godt nok godt, det sider præcis som det skal" - hmm... jeg vil aldrig gå i andet end den kjole nu ;)

Derudover mødte jeg en sød veninde som jeg ikke har set længe og vi havde begge tid til lige at hænge lidt ud sammen, vejret var skønt, giro di italia feberen har ramt herning og det er virkelig skønt, jeg mødte 4 børn fra min gamle fritter og det var herligt at hilse på dem og se deres skønne brede smil når de genkendte mig, og hilse på de forældre som jeg havde så meget at gøre med. Så mødte jeg min skønne fætter som altid får smilet frem i mig og jeg fik shoppet lidt.

Lægetjekket gik godt, babyen har det godt, hjertelyd var perfekt, den vokser fint og mit blodtryk er faldet lidt :-) desværre nok på grund af sygemelding så hun bad mig overveje permanent sygemelding eller i hvert fald at gå ned i tid... det kan jeg ikke lige overskue :-(

Aftenen sluttede med fødsels forberedelse med orientalsk dans - virkelig godt. Så nu er jeg glad i låget og kan sove trygt og godt - når altså en gang den lille vil give mig lov... tror den øver danse trin derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden kl 13 har jeg haft en helt igennem fantastisk dag! Havde en lidt stram kjole på og fik virkelig mange komplimenter som "ÅRH du er blevet fin, det klæder dig godt at være gravid", "hold da op det er jo KUN mave det du har", "ih du er sådan en fin gravid" og "10 kg? Det er løgn, det sider godt nok godt, det sider præcis som det skal" - hmm... jeg vil aldrig gå i andet end den kjole nu ;)

Derudover mødte jeg en sød veninde som jeg ikke har set længe og vi havde begge tid til lige at hænge lidt ud sammen, vejret var skønt, giro di italia feberen har ramt herning og det er virkelig skønt, jeg mødte 4 børn fra min gamle fritter og det var herligt at hilse på dem og se deres skønne brede smil når de genkendte mig, og hilse på de forældre som jeg havde så meget at gøre med. Så mødte jeg min skønne fætter som altid får smilet frem i mig og jeg fik shoppet lidt.

Lægetjekket gik godt, babyen har det godt, hjertelyd var perfekt, den vokser fint og mit blodtryk er faldet lidt :-) desværre nok på grund af sygemelding så hun bad mig overveje permanent sygemelding eller i hvert fald at gå ned i tid... det kan jeg ikke lige overskue :-(

Aftenen sluttede med fødsels forberedelse med orientalsk dans - virkelig godt. Så nu er jeg glad i låget og kan sove trygt og godt - når altså en gang den lille vil give mig lov... tror den øver danse trin derinde :)

Sikke dog en super dejlig opdatering! :loveshower

Mht lægens forslag om sygemelding, så kan jeg godt forstå det virker uoverskueligt, men synes alligevel du skal overveje det.... Elller hvert fald noget nedsat tid evt. Det er ikke for sjov når lægen siger det, og du skal passe på dig selv :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en super dejlig opdatering! :loveshower

Mht lægens forslag om sygemelding, så kan jeg godt forstå det virker uoverskueligt, men synes alligevel du skal overveje det.... Elller hvert fald noget nedsat tid evt. Det er ikke for sjov når lægen siger det, og du skal passe på dig selv :kram2

Enig med Troldemor (siger hende der heller ikke kan finde ud af det med sygemelding) Pas nu på dig selv og baby :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Troldemor (siger hende der heller ikke kan finde ud af det med sygemelding) Pas nu på dig selv og baby :kram2

Enig! ;)

bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det godt men Ihhh... lige nu har jeg besluttet at vente med at tage stilling til mandag eftermiddag så ringer jeg til fagforeningen og hører hvordan det er rent praktisk med sygemelding og nedsat tid i løntilskuds job. Trøster mig med at en sygemelding jo nok trods alt freder én fra systemet og deres dumme overvågning og (for tiden) meningsløse krav om jobsøgning. ( se det positive Maja :D )

i dag har jeg haft min skønne lillesøster på besøg og vi har lagt de foreløbig sidste hænder på baby værelset, det er blevet SÅ fint... så er det lige før vi kun mangler en baby :) ej der er et par ganske få småting der mangler, men lige nu er alt lagt på plads ( undtagen det der skal være ved puslebordet, men vi mangler puslebordet så det er ikke så nemt), skinnende rent og total klar til baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden kl 13 har jeg haft en helt igennem fantastisk dag! Havde en lidt stram kjole på og fik virkelig mange komplimenter som "ÅRH du er blevet fin, det klæder dig godt at være gravid", "hold da op det er jo KUN mave det du har", "ih du er sådan en fin gravid" og "10 kg? Det er løgn, det sider godt nok godt, det sider præcis som det skal" - hmm... jeg vil aldrig gå i andet end den kjole nu ;)

Derudover mødte jeg en sød veninde som jeg ikke har set længe og vi havde begge tid til lige at hænge lidt ud sammen, vejret var skønt, giro di italia feberen har ramt herning og det er virkelig skønt, jeg mødte 4 børn fra min gamle fritter og det var herligt at hilse på dem og se deres skønne brede smil når de genkendte mig, og hilse på de forældre som jeg havde så meget at gøre med. Så mødte jeg min skønne fætter som altid får smilet frem i mig og jeg fik shoppet lidt.

Lægetjekket gik godt, babyen har det godt, hjertelyd var perfekt, den vokser fint og mit blodtryk er faldet lidt :-) desværre nok på grund af sygemelding så hun bad mig overveje permanent sygemelding eller i hvert fald at gå ned i tid... det kan jeg ikke lige overskue :-(

Aftenen sluttede med fødsels forberedelse med orientalsk dans - virkelig godt. Så nu er jeg glad i låget og kan sove trygt og godt - når altså en gang den lille vil give mig lov... tror den øver danse trin derinde :)

Sådan nogle dage er bare guld værd! :loveshower Jeg fik også hele TRE (uafhængigt af hinanden) X "Hvor er du flot"/"Hvor bliver du flot"/"Hvor er du bare smuk" igår :loveshower Superdejligt og lige det der skal til, for at hæve humøret, når man ellers har følt sig lidt tyk :P

Og ja, som de andre siger: Lægen siger ikke den slags for sjov, pas endelig på dig selv!!!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker som en gal på dåb... :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tuder og tuder og tuder, kan slet ikke holde igen, of mit problem er ikke engang det værste i verden... Fuck af hormoner....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tuder og tuder og tuder, kan slet ikke holde igen, of mit problem er ikke engang det værste i verden... Fuck af hormoner....

Sender dig et stort :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tuder og tuder og tuder, kan slet ikke holde igen, of mit problem er ikke engang det værste i verden... Fuck af hormoner....

Åh, kender bestemt godt de tudeture. :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega rutchebanedag...

Vågner op og er faktisk frisk og IKKE dårlig - Yay!

Får ordnet første etape af vasketøj tidligt på dagen - Yay!

Går så totalt i koma over økonomi/fremtid - Depri!

Bliver muntret op af mand og kommer videre med at vaske tøj - Ok

Når overhovedet ikke alt det, jeg gerne vil i dag - Depri

Manden vælger at bage boller - Yay!

Jeg får to bidder af en bolle og begynder så at få det mega dårligt og kaste op - ARGH!

Manden er rigtig sød og nusser mig på ryggen imens - Dårlig men lidt glad over hvor støttende en mand jeg har

Har det pissedårligt, falder i søvn og vågner først her for ti minutter siden - ORK!

Manden kommer og tilbyder aftensmad - glad over at være så heldig

Indser at jeg mangler at smøre madpakke til imorgen og at vi snart skal i seng = ikke rigtig tid til at hygge med boller - Semidepri igen.

Indser at der er en hel uge til weekend igen - mere semidepri :(

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og hygger mig på Viborg Sygehus. Har dårlig smag i munden af sukkervandet. Føj da :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal snart til lægen for at have målt mit blodtryk - er spændt på, hvad det siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige spist morgenmad og skal vist bare hygge hele dagen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til samtale på Riget i dag omkring mine antistoffer og rhesusimmunisering. Er ´virkelig spændt og nervøs for hvad det bringer med sig...

Det bliver så godt at få overstået. Har gået nogle uger i uvished - og det har været rædselsfuldt..

God dag til jer alle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER