TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Har lige fået sådan et væmmeligt jag i ribbenene da jeg bukkede mig. For H...... det gjorde nas! :(

Sådan noget har jeg også oplevet - Aner ikke hvad det er.

Men der var en dag, hvor lillepigen havde placeret sig ret tæt på mine ribben, og det føltes som om, at de blev bøjet ud af, det var virkelig smertefuldt,....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tripper rundt... :rolleyes

Min søster blev sat i gang, for 3 timer siden - inden 69 timer, er tvillingerne kommet til verden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tripper rundt... :rolleyes

Min søster blev sat i gang, for 3 timer siden - inden 69 timer, er tvillingerne kommet til verden :loveshower

Hvor er det spændende... Men puuuha 69 timer er da riiiimelig lang tid :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende... Men puuuha 69 timer er da riiiimelig lang tid :whistling

Ja.. :) Det er bare det de siger er MAX - Der SKAL de være ude :) Så hvis ikke hun har født eller er tæt på (Som rigtig meget i gang) så får hun kejsersnit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh.. min dag startede bare med totalt overskud og glæde over der kun er 20 dage til termin!! Stod tidligt op og lavede morgenmad til sønnen og mig selv og havde massere af huslige planer som skulle ordnes inden den lille kommer. Men da vi havde spist og sønnen skulle gøres klar til at komme i vuggestue kunne jeg godt se at han ikke var helt på toppen. Jeg tager hans temperatur og jeps han har 39 i feber. <_<

SÅ der røg alle mine planer i vasken. Har nu set teletoppis hele formiddagen sammen med et pjævset lille pus (som lige nu tager en lur på sofaen)

Og ikke nok med det har jeg bare rigtig mange plukveer, selvom jeg ingenting laver. Så mit store ønske er nu at de enten går væk eller bliver til noget mere!! Også at den store snart må blive rask!

Kæmpe :kram2 til dig!! Kan lige forestille mig din situation..... Hader bare når de bliver syge, det er så synd for dem, og hele verden går bare i stå mens det varer.

Jeg håber snart din dreng bliver frisk igen, så du kan komme tilbage til dine planer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået sådan et væmmeligt jag i ribbenene da jeg bukkede mig. For H...... det gjorde nas! :(

Lyder ikke rart :(

Men de begynder jo at fylde godt op derinde, og somme tider sker der bare sære ting fordi pladsen er trang..... Håber du har det bedre nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tripper rundt... :rolleyes

Min søster blev sat i gang, for 3 timer siden - inden 69 timer, er tvillingerne kommet til verden :loveshower

Ihh hvor spændende!! Masser af god karma og :bd hendes vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget har jeg også oplevet - Aner ikke hvad det er.Men der var en dag, hvor lillepigen havde placeret sig ret tæt på mine ribben, og det føltes som om, at de blev bøjet ud af, det var virkelig smertefuldt,....

Jeg ved heller ikke hvad det er :unsure Men min lille gut har det generelt med at putte sig oppe ved ribbenene <_< Kunne forestille mig at han lige er bumpet ind i dem fordi jeg bukkede mig for hurigt eller sådan noget. Ondt gjorde det i hvert fald :unsure

Tripper rundt... :rolleyes Min søster blev sat i gang, for 3 timer siden - inden 69 timer, er tvillingerne kommet til verden :loveshower

Ihhhhh, hvor spændende!!!!! :loveshower

Lyder ikke rart :(Men de begynder jo at fylde godt op derinde, og somme tider sker der bare sære ting fordi pladsen er trang..... Håber du har det bedre nu :kram2

Tak :kiss og jojo, det gik rimeligt hurtigt over, jeg "frøs" bare lige fast dernede i et av-av-AAAAAAAAV moment, og så gik det væk igen. Og ja, de fylder jo... Er MEGA spændt på at få at vide imorgen, hvor stor han er. Tror altså, at han er en BASSE! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal snart afsted til 25. ugers tjek hos lægen.

Skal have tjekket blodtype for Spunken eftersom jeg er O negativ. Derudover har jeg lige skrevet lidt ned som jeg skal have talt med lægen om:

- Sumren i fingre, smerter i fingre om morgenen

- Vand i fingre og fødder (allerede)

- Mit lorte højre ben. Evt. akupunktur for smerterne når nu ikke de kan gøre andet

- Spændt mave. Næsten smertefuld om aftenen.

Derudover skal jeg have talt lidt med ham om min træthed og "ked-af-det-hed".

Ellers ved jeg ikke lige hvad der skal ske til denne lægeundersøgelse. Hvad skete der for jer andre da i var til denne undersøgelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, har ordnet så mange praktiske ting :)

Har talt med a-kassen, som sagde jeg ikke behøvede komme til flere møder osv, heller ikke dem jeg var indkaldt til :loveshower Så kan jeg sove længe på onsdag! :biglove

Har talt med forsikringsselskabet - håber på svar i løbet af ugen, og håber på jeg kan få en ordentlig forsikring!

Har skrevet en mail til jobcentret, og spurgt hvad jeg "skal gøre", i forhold til dem og barsel :D

Udover det, har jeg været inde og rode rundt med mit SU-lån.. Håber at få betalingsfri i juli og august, hvor kæresten ingen penge får udbetalt (Så har vi lige 3000kr "mere" til rådighed nemlig).. Udover det, har jeg så sat afdragene op, og på den måde forkortet lånet med mere end et år :7himmel Håber det bliver godkendt - de ekstra penge, kunne være dejlige især nu hvor jeg jo skal til tandlæge! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal snart afsted til 25. ugers tjek hos lægen.

Skal have tjekket blodtype for Spunken eftersom jeg er O negativ. Derudover har jeg lige skrevet lidt ned som jeg skal have talt med lægen om:

- Sumren i fingre, smerter i fingre om morgenen

- Vand i fingre og fødder (allerede)

- Mit lorte højre ben. Evt. akupunktur for smerterne når nu ikke de kan gøre andet

- Spændt mave. Næsten smertefuld om aftenen.

Derudover skal jeg have talt lidt med ham om min træthed og "ked-af-det-hed".

Ellers ved jeg ikke lige hvad der skal ske til denne lægeundersøgelse. Hvad skete der for jer andre da i var til denne undersøgelse?

Jeg snakkede også med hende om vand i fingre og fødder (som jeg også allerede havde <_< ). Og så målte hun blodtryk, symfyse-fundus-mål og lyttede efter hjertelyd. Hjertelydslytteriet var iøvrigt noget hø, fordi hun brugte sådan et gammeldags trærør og derfor ikke kunne finde hjertelyden, så det resulterede i en ekstra scanning... Den forskrækkelse håber jeg, at du slipper for :goodluck Hun tog også en blodprøve for at teste mig for forhøjet stofskifte, men det var ikke pga. graviditeten som sådan, det var bare fordi vi havde en mistanke. Ellers tror jeg ikke, at der skete noget :unsure Hun gad ikke engang veje mig (hvilket var heeeeeeeeelt ok med mig :P)

Edit: Jeg skulle også aflevere en urinprøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været lidt nervøs for mini Fihl i weekenden, da jeg synes jeg ikke har mærket ham nok. Men jeg har mærket ham. Jeg har ikke prøvet at mærke ham flere minutter af gangen endnu. Men nogle enkelte spark af gangen. Men mærker ham dagligt. Og har mærket ham rigtig mange gange idag :loveshower Hvor længe er det normalt de skal sparke i streg? Hmm, mon der overhovedet er nogen regel for det, bare man mærker baby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede også med hende om vand i fingre og fødder (som jeg også allerede havde <_< ). Og så målte hun blodtryk, symfyse-fundus-mål og lyttede efter hjertelyd. Hjertelydslytteriet var iøvrigt noget hø, fordi hun brugte sådan et gammeldags trærør og derfor ikke kunne finde hjertelyden, så det resulterede i en ekstra scanning... Den forskrækkelse håber jeg, at du slipper for :goodluck Hun tog også en blodprøve for at teste mig for forhøjet stofskifte, men det var ikke pga. graviditeten som sådan, det var bare fordi vi havde en mistanke. Ellers tror jeg ikke, at der skete noget :unsure Hun gad ikke engang veje mig (hvilket var heeeeeeeeelt ok med mig :P)

Edit: Jeg skulle også aflevere en urinprøve :)

I store træk var det det samme her :)

Hun spurgte hvordan det gik, og tjekkede alle de ting (Dog med en ordentlig dopler!) og målte og vejede( <_< )

Egentlig ret "ligegyldigt", men det var måske også fordi jeg få dage efter alligevel var ved jordemoder, og det er ret meget de samme ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har 4 timer til at ordne sommerhus. Der skal slæbes tasker, støvsuges og vaskes op. Men kan slet ikke tage mig sammen. Mit bækken er bare ikke fan af støvsugning! (det er jeg sådanset heller ikke :badgirl )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan man komme ind og se sit SU-lån, hvornår det skal betales osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været lidt nervøs for mini Fihl i weekenden, da jeg synes jeg ikke har mærket ham nok. Men jeg har mærket ham. Jeg har ikke prøvet at mærke ham flere minutter af gangen endnu. Men nogle enkelte spark af gangen. Men mærker ham dagligt. Og har mærket ham rigtig mange gange idag :loveshower Hvor længe er det normalt de skal sparke i streg? Hmm, mon der overhovedet er nogen regel for det, bare man mærker baby...

Så længe du bare mærker ham dagligt, skulle det vist være fint. Babyer er jo forskellige, og ligeså deres aktivitetsniveau. Jeg har en meget livlig lille pige i maven, og så selvom det bliver mindre og mindre plads.... Men kan godt forstå at du undrer dig - Prøv evt. to glas koldt vand, og lig dig ned. Så burde der komme en reaktion fra bebs :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej sådan en mand har jeg også haft idag... Hans brok gik på at han synes det var mega synd for ham at have en gravid kone. Jeg kan jo ingenting og han skal ordne alt det der kræver bare en smule arbejde. Grrrr måtte forklare ham at kunne godt være han mente han arbejdede meget og skulle lave det hele men... Jeg arbejder også + order ting derhjemme + den "lille" ting at jeg bærer rundt på vores bebs. Og nå ja.... Render rundt med daglige smerter - som jeg ikke kan tage smertestillende for. Hmm efter et stykke tid kunne han godt se at han måske ikke havde det helt så hårdt.

Men ved jo godt at det heller ikke er nemt for vores kære mænd at vi er gravide, hormonelle og til tider ikke til at have med at gøre.

Ihh, sure mænd.. Min mand blev lidt mindre sur, da han så hvor ondt det faktisk gjorde at skifte sengetøj på vores dobbeltdyne og ligge betræk på topmadrassen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, sure mænd.. Min mand blev lidt mindre sur, da han så hvor ondt det faktisk gjorde at skifte sengetøj på vores dobbeltdyne og ligge betræk på topmadrassen :whistling

Er også stået helt af overfor at ligge lagen mm. På. :angry Hvor er det bare ondt, at når man kommer ind i en periode af sit liv, hvor man døjer med daglig smerter, ja så er det sjovt nok også lige den periode, hvor man ikke må tage noget for det. :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe :kram2 til dig!! Kan lige forestille mig din situation..... Hader bare når de bliver syge, det er så synd for dem, og hele verden går bare i stå mens det varer.

Jeg håber snart din dreng bliver frisk igen, så du kan komme tilbage til dine planer :kram2

Takker! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Har bestilt tid ved lægen til i morgen eftermiddag. Jeg gik ned med feber, hoste og forkølelse i påsken, og er ikke rigtig kommet over forkølelsen.... Samtidig trykker det sådan i mine bihuler, specielt når jeg ligger ned, eller bukker mig.... Så nu vil jeg altså have det tjekket.

Er totalt drænet for energi, og bliver forpustet af at snakke i telefon :rolleyes Så Manden hænger på det meste herhjemme, og jeg kan bare sidde i sofaen og puste.... Så det kunne godt tyde på kroppen kæmper med et eller andet sygdom, og oveni graviditeten, så bliver det bare for meget :(

Håber næsten han finder "et eller andet" han kan kurere.... For vil godt nok helst ikke have det sådan her de næste 10 uger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Har bestilt tid ved lægen til i morgen eftermiddag. Jeg gik ned med feber, hoste og forkølelse i påsken, og er ikke rigtig kommet over forkølelsen.... Samtidig trykker det sådan i mine bihuler, specielt når jeg ligger ned, eller bukker mig.... Så nu vil jeg altså have det tjekket.

Er totalt drænet for energi, og bliver forpustet af at snakke i telefon :rolleyes Så Manden hænger på det meste herhjemme, og jeg kan bare sidde i sofaen og puste.... Så det kunne godt tyde på kroppen kæmper med et eller andet sygdom, og oveni graviditeten, så bliver det bare for meget :(

Håber næsten han finder "et eller andet" han kan kurere.... For vil godt nok helst ikke have det sådan her de næste 10 uger :(

Øv hvor træls! Håber at lægen kan gøre noget imorgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm er altså blevet lidt hypokonder efter at min læge sagde, at jeg skulle være obs på hovedpine og svimmelhed... Jeg har vand i kroppen, hvilket hun synes er/var lige tidligt nok, og ved første blodtryksmåling var mit blodtryk også for højt. Hun målte det dog igen, hvor det så var faldet og var "ok". Men jeg skulle "holde øje", da forhøjet blodtryk + vand i kroppen ifølge min læge er = svangerskabsforgiftning. :o

Og det hænger lidt i mig kan jeg mærke :unsure Tror jo reelt ikke, at jeg har svangerskabsforgiftning (så ville man vel have det meget dårligere?) men kan ikke lide når jeg alligevel nogle gange føler mig lidt sløj/svimmel/har lidt hovedpine/kan mærke min puls ret kraftigt. :unsure

Jeg skal til jordemoder på torsdag, der vil jeg lige få hende til at måle mit blodtryk... Men vil meget gerne lige høre fra nogen, at jeg ville være VIRKELIG dårlig, hvis mit blodtryk virkelig var for højt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm er altså blevet lidt hypokonder efter at min læge sagde, at jeg skulle være obs på hovedpine og svimmelhed... Jeg har vand i kroppen, hvilket hun synes er/var lige tidligt nok, og ved første blodtryksmåling var mit blodtryk også for højt. Hun målte det dog igen, hvor det så var faldet og var "ok". Men jeg skulle "holde øje", da forhøjet blodtryk + vand i kroppen ifølge min læge er = svangerskabsforgiftning. :o

Og det hænger lidt i mig kan jeg mærke :unsure Tror jo reelt ikke, at jeg har svangerskabsforgiftning (så ville man vel have det meget dårligere?) men kan ikke lide når jeg alligevel nogle gange føler mig lidt sløj/svimmel/har lidt hovedpine/kan mærke min puls ret kraftigt. :unsure

Jeg skal til jordemoder på torsdag, der vil jeg lige få hende til at måle mit blodtryk... Men vil meget gerne lige høre fra nogen, at jeg ville være VIRKELIG dårlig, hvis mit blodtryk virkelig var for højt?

Jeg kan hvert fald fortælle dig at du ikke er den eneste som lider af hovedpine/svimmelhed og kraftig-hurtig puls! Og mit blodtryk er helt normalt..... Så det behøver bestemt ikke betyde noget :kram2

Og har i øvrigt også vand i kroppen allerede, og det sagde JM altså ikke noget til.....

Edit: og alt dette skete også sidst jeg var gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hvert fald fortælle dig at du ikke er den eneste som lider af hovedpine/svimmelhed og kraftig-hurtig puls! Og mit blodtryk er helt normalt..... Så det behøver bestemt ikke betyde noget :kram2

Og har i øvrigt også vand i kroppen allerede, og det sagde JM altså ikke noget til.....

Yay, det var PRÆCIS sådan en besked, jeg gerne ville læse :) Jeg spørger selvfølgelig min JM på torsdag, men rart liiiiige at få bekræftet at hovedpine og svimmelhed altså ikke nødvendigvis betyder for højt BT :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan man komme ind og se sit SU-lån, hvornår det skal betales osv?

Du skal altid begynde at betale af, 1. januar, mindst et år efter endt uddannelse.

Men ellers kan du gå ind på borger.dk og logge på med nem id :) Så kan man vælge derinde :) Både hvor ofte man vil betale tilbage, og hvor meget og hvor lang tid det skal tage :)

Det er super smart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER