TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Jeg synes tit jeg mangler sådan en "løst og fast" tråd omkring graviditeten......

Hvor man lige kan gå ind og skrive at i dag er man mega hormonella, har mærket ekstra mange dejlige spark fra den lille, har fået en skør kommentar eller hvad der nu kan være af graviditetsrelaterede strøtanker.....

Fx. Sidder jeg lige nu i sofaen efter en meget hård søndag, og føler mig lidt sårbar og øm i kroppen..... Men heldigvis er min søde mand der til at hjælpe med at gøre klar til den kommende uge, og putte lillemanden, så jeg kan få lov at slappe af :biglove

Hvad rører sig i jeres gravide hoveder lige nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En smule bekymring her hos mig.

Har den sidste uges tid været meget spændt i maven og nogle aftener haft ondt nederst omkring livmoderen. Har prøvet at ignorere det i håbet om det gik væk men det er bare blevet værre.

Heldigvis skal jeg til 25. ugers lægetjek imorgen så håber han kan fortælle mig om det er noget :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. :super Jeg sidder faktisk også tit med noget, som jeg har lyst til at fortælle, men som er lidt overkill at lave decideret opdagering om i min graviditetstråd :)

:kram for hård søndag og øm i kroppen! Men dejligt med sådan en sød mand :biglove

Min mand har også reddet mig idag. Startede med bare at kede mig, men pludselig blev jeg bare RIGTIG hormonella og alt var bare træls og dumt, og jeg blev ked af det over I-N-G-E-N-T-I-N-G. Så han inviterede mig med ud på kinesisk mad, og så kørte vi en laaaaaaang tur rundt og kiggede på marker og vindmøller :loveshower Min søde dejlige mand ved nemlig godt, at det altid gør mig i bedre humør :7himmel Vi er lige kommet hjem, og jeg er træt og stadig lidt skrøbelig, men ikke længere sur og ked. :)

Bettemanden har næsten ikke sparket idag, men har mere "rumlet" rundt derinde. Underlig følelse, men bare han bevæger sig, så er det vel ok? :unsure

Og så glæder jeg mig til 3D scanning i overmorgen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En smule bekymring her hos mig.

Har den sidste uges tid været meget spændt i maven og nogle aftener haft ondt nederst omkring livmoderen. Har prøvet at ignorere det i håbet om det gik væk men det er bare blevet værre.

Heldigvis skal jeg til 25. ugers lægetjek imorgen så håber han kan fortælle mig om det er noget :-(

Kan det ikke "bare" være plukveer? :)

Men træls i hvert fald :( Håber at lægen imorgen kan fortælle, at det ikke er noget farligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En smule bekymring her hos mig.

Har den sidste uges tid været meget spændt i maven og nogle aftener haft ondt nederst omkring livmoderen. Har prøvet at ignorere det i håbet om det gik væk men det er bare blevet værre.

Heldigvis skal jeg til 25. ugers lægetjek imorgen så håber han kan fortælle mig om det er noget :-(

Det lyder meget som det jeg også har oplevet.... Og min læge sagde at det ømme var ligamentsmerter, og måske fordi baby sparkede for længe det samme sted. Og spændingerne var plukveer..... De kom ret pludseligt, og så havde jeg rigtig mange et stykke tid, indtil jeg lærte (og huskede) hvordan jeg bedst kunne undgå dem.

Men generelt er min mave meget spændt om aftenen, men lægen siger det er helt normalt :)

Håber du får samme besked i morgen..... Det tror jeg :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har det også været en lidt hård weekend. Både lørdag og søndag har jeg hjulpet til i den hundeklub, hvor jeg træner, fordi der har været arrangementer. Det har foregået stille og roligt og uden stress, men alligevel man er på benene og "på" i 4-5 timer. I går aftes skulle vi endda også i byen og spise. Igen stille og roligt, men min mave mangler lidt "fred", kan jeg godt mærke.

Jeg har en smule livmoderspændinger on & off - det er ikke noget der bekymrer mig (det skal det heller ikke, vel?) Heldigvis har jeg taget fri mandag + tirsdag, så der skal der leges weekend og slappes heeelt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg jo ikke gravid på samme måde som jer andre, men sidder her og har lidt trælse tanker omkring ventelisten, som jeg tror har inplaceret et par over os... Føler der er en evighed til, at det bliver vores tur... Tror jeg er ved at få ventekulder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det ikke "bare" være plukveer? :)

Men træls i hvert fald :( Håber at lægen imorgen kan fortælle, at det ikke er noget farligt :kram

Umiddelbart har jeg fået af vide at plukveer kun varer et par minutter. Og ligamentssmerter har jeg en del af men det er bare anderledes nu :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Startede dagen med at kede mig.... Og blive sur over det.

Indtil jeg endte med at tage ud og se på landsted med min mor, som alligevel slet ikke var noget. Så købte vi blomster, og så gik vi ellers igang med projekt have. Fik lavet et stort bed..... Og revet hele terassen for græs el. lignende.

Hader normalt havearbejde, men synes det var hyggeligt sammen med min mor, og plus at jeg elsker at få rørt mig.

Nu ligger jeg og overvejer om jeg burde gå en tur med hundene.. Selvom jeg er helt smadret efter dagens havearbejde :rolleyes

Lillepigen har været dejlig aktiv som altid. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som det jeg også har oplevet.... Og min læge sagde at det ømme var ligamentsmerter, og måske fordi baby sparkede for længe det samme sted. Og spændingerne var plukveer..... De kom ret pludseligt, og så havde jeg rigtig mange et stykke tid, indtil jeg lærte (og huskede) hvordan jeg bedst kunne undgå dem.

Men generelt er min mave meget spændt om aftenen, men lægen siger det er helt normalt :)

Håber du får samme besked i morgen..... Det tror jeg :) :kram2

Min mave er også generelt mere spændt om aftenen men dette er mere end bare spændinger :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. :super Jeg sidder faktisk også tit med noget, som jeg har lyst til at fortælle, men som er lidt overkill at lave decideret opdagering om i min graviditetstråd

:kram for hård søndag og øm i kroppen! Men dejligt med sådan en sød mand :biglov

Min mand har også reddet mig idag. Startede med bare at kede mig, men pludselig blev jeg bare RIGTIG hormonella og alt var bare træls og dumt, og jeg blev ked af det over I-N-G-E-N-T-I-N-G. Så han inviterede mig med ud på kinesisk mad, og så kørte vi en laaaaaaang tur rundt og kiggede på marker og vindmøller :loveshower Min søde dejlige mand ved nemlig godt, at det altid gør mig i bedre humør :7himmel Vi er lige kommet hjem, og jeg er træt og stadig lidt skrøbelig, men ikke længere sur og ked. :

Bettemanden har næsten ikke sparket idag, men har mere "rumlet" rundt derinde. Underlig følelse, men bare han bevæger sig, så er det vel ok? :unsure

Og så glæder jeg mig til 3D scanning i overmorgen :yay

Det er præcis også sådan jeg har tænkt.... At man ikke rigtig kunne "kede" andre med småtingene i sin tråd eller oprette tråde her hver gang der var det mindste..... Så det her må være løsningen :P

Tusind tak for :kram2

Og hvor er han bare dejlig din mand..... Åhh vil også ud og spise og køre aftentur :7himmel

Vi var hjemme hos svigerforældrene her i eftermiddag, og spiste hos dem..... Og lige pludselig blev det hele bare for meget, og jeg måtte diskret sige til min mand at nu ville jeg altså HJEM..... :(

Og sådan er det også her.... Nogle dage SPARKER lillebror... Andre dage svømmer han mere roligt rundt :biglove Det er vist ganske normalt :)

Ihh.... 3D scanning..... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg jo ikke gravid på samme måde som jer andre, men sidder her og har lidt trælse tanker omkring ventelisten, som jeg tror har inplaceret et par over os... Føler der er en evighed til, at det bliver vores tur... Tror jeg er ved at få ventekulder...

Ej, kan de godt bare smide et par foran i køen på den måde? :o

Umiddelbart har jeg fået af vide at plukveer kun varer et par minutter. Og ligamentssmerter har jeg en del af men det er bare anderledes nu :-(

Hmm, det lyder ikke spor rart :( Jeg havde nogle smerter på et tidspunkt hvor jeg sådan nærmest gik helt foroverbøjet fordi det bare gjorde ooooondt. Og det var på en helt anden måde, end jeg havde prøvet tidligere. Men der fik jeg at vide, at det bare var ligamentsmerter, og de gik da også over igen. Vil da håbe, at det er det samme for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcis også sådan jeg har tænkt.... At man ikke rigtig kunne "kede" andre med småtingene i sin tråd eller oprette tråde her hver gang der var det mindste..... Så det her må være løsningen :P

Tusind tak for :kram2

Og hvor er han bare dejlig din mand..... Åhh vil også ud og spise og køre aftentur :7himmel

Vi var hjemme hos svigerforældrene her i eftermiddag, og spiste hos dem..... Og lige pludselig blev det hele bare for meget, og jeg måtte diskret sige til min mand at nu ville jeg altså HJEM..... :(

Og sådan er det også her.... Nogle dage SPARKER lillebror... Andre dage svømmer han mere roligt rundt :biglove Det er vist ganske normalt :)

Ihh.... 3D scanning..... :7himmel

Puha, kender godt det med når det hele pludselig bliver for meget :( Lige pludselig er der bare for mange indtryk, både syns- og lyd, og så skal man bare have RO! Ej, ved ikke om, det er på samme måde, du oplever det, men hvis det er, så kan jeg i hvert fald nikke genkendende til at det ikke er spor rart! :kram2 Synes man bliver mere sensitiv når man er gravid :unsure Og ikke bare hormonella, men også bare sådan at ting "mærkes" kraftigere :unsure

Og dejligt at høre, at det er helt normalt, at de nogle gange bare svømmer rundt derinde. :biglove (Han gik iøvrigt også agurk igår. Det så sjovt ud. Jeg havde min bærbare på maven, og pludselig vippede og dansede den rundt, fordi han lå og boksede til den :wub)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, kan de godt bare smide et par foran i køen på den måde? :o

ja der kan ske inplaceringer indtil vi er oppe i top 10. Det er par, som er havnet i en træls situation og derfor er nød til at skifte liste. Altså andre som har ventet længe..

Men tror bare jeg er ved at få ventekulder, jeg vil også være mor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja der kan ske inplaceringer indtil vi er oppe i top 10. Det er par, som er havnet i en træls situation og derfor er nød til at skifte liste. Altså andre som har ventet længe..

Men tror bare jeg er ved at få ventekulder, jeg vil også være mor...

Det kan jeg virkelig godt forstå :kram2 Og hvor træls at de bare må placere nogen foran :prik Det må sgu være hårdt at se på sådan en liste, at man pludselig rykker nedad :(

Hvor lang tid kan I sådan "statistisk set" ca. forvente at skulle vente endnu? Håber på en masse hop SNART!!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg virkelig godt forstå :kram2 Og hvor træls at de bare må placere nogen foran :prik Det må sgu være hårdt at se på sådan en liste, at man pludselig rykker nedad :(

Hvor lang tid kan I sådan "statistisk set" ca. forvente at skulle vente endnu? Håber på en masse hop SNART!!! :goodluck

den estimeret ventetid er på 2½ -3 år, og vi har jo været på listen i 1 år om lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, kender godt det med når det hele pludselig bliver for meget :( Lige pludselig er der bare for mange indtryk, både syns- og lyd, og så skal man bare have RO! Ej, ved ikke om, det er på samme måde, du oplever det, men hvis det er, så kan jeg i hvert fald nikke genkendende til at det ikke er spor rart! :kram2 Synes man bliver mere sensitiv når man er gravid :unsure Og ikke bare hormonella, men også bare sådan at ting "mærkes" kraftigere :unsure

Og dejligt at høre, at det er helt normalt, at de nogle gange bare svømmer rundt derinde. :biglove (Han gik iøvrigt også agurk igår. Det så sjovt ud. Jeg havde min bærbare på maven, og pludselig vippede og dansede den rundt, fordi han lå og boksede til den :wub)

Det er PRÆCIS sådan jeg oplever det!! Og nej, det er bare ikke rart :( Man får bare NOK af alting.... Og forestiller mig lidt at det er lissom når en baby bliver overstimuleret... Så bliver de jo også pyldrede. Jeg bliver hvert fald rigtig ked af det, og har svært ved at formulere hvad der er galt, eller hvad der evt. kunne hjælpe <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja der kan ske inplaceringer indtil vi er oppe i top 10. Det er par, som er havnet i en træls situation og derfor er nød til at skifte liste. Altså andre som har ventet længe..

Men tror bare jeg er ved at få ventekulder, jeg vil også være mor...

Du hører præcis til her :kram2

Og hvor er det øv med sådan en indplacering, og jeg kan godt forstå du kan blive frustreret over den ventetid! :kram2

Hepper meget på en masse hop snarest, og en koreatrold på vej til jer!!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En smule bekymring her hos mig.

Har den sidste uges tid været meget spændt i maven og nogle aftener haft ondt nederst omkring livmoderen. Har prøvet at ignorere det i håbet om det gik væk men det er bare blevet værre.

Heldigvis skal jeg til 25. ugers lægetjek imorgen så håber han kan fortælle mig om det er noget :-(

Øv :kram håber du får en positiv besked imorgen!!!

Herhjemme har vi haft den mest usunde weekend jeg nogensinde har haft så nu har jeg ret dårlig samvittighed over alt det usunde jeg har givet den lille... Har helt kvalme lige nu...

Har ellers haft den gode weekend med kun 1 enkelt hormonella anfald. Den lille er virkelig aktiv (sikkert sukker chok) og det er super dejligt efter et par dage i sidste uge hvor h*n var lidt stille.

Det går mig dog på at jeg er arbejdsløs og ingen penge har lige for tiden og så hele det lorte system man er i når man er uden arbejde - føler mig overvåget og degraderet til at være et udskud som ingen rettigheder har før jeg får arbejde igen! Og så skal man gætte sig til alting, hvordan man udfylder formularerne korrekt og altid med truslen "Det kan få konsekvenser for dine dagpenge" skrevet i sidste linje! I dag fandt jeg fx ud af at jeg ikke havde fået læst og godkendt noget på jobnet, som skulle være godkendt den 5 April (ellers kan det få konsekvenser for dine dagpenge) og jeg har været på den hjemmeside 20 gange siden men aldrig set det!!! så nu ved jeg ikke om der er konsekvenser og kan ikke få svar før i morgen! Det ødelagde så HELE min eller så gode dag!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du hører præcis til her :kram2

Og hvor er det øv med sådan en indplacering, og jeg kan godt forstå du kan blive frustreret over den ventetid! :kram2

Hepper meget på en masse hop snarest, og en koreatrold på vej til jer!!! :7himmel

tak skal du have. Kan bare mærke, at håbet og at det realistisk set ikke længere er muligt, at vi indenfor et år har fået BIF...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den estimeret ventetid er på 2½ -3 år, og vi har jo været på listen i 1 år om lidt...

Uf, det er lang tid :kram2 Har desværre ikke rigtig noget opmuntrende at sige til det... :unsure Udover at jeg er sikker på at du bliver en fantastisk mor, når du ENDELIG er færdig med at vente :kram2

Det er PRÆCIS sådan jeg oplever det!! Og nej, det er bare ikke rart :( Man får bare NOK af alting.... Og forestiller mig lidt at det er lissom når en baby bliver overstimuleret... Så bliver de jo også pyldrede. Jeg bliver hvert fald rigtig ked af det, og har svært ved at formulere hvad der er galt, eller hvad der evt. kunne hjælpe <_<

Det er PRÆCIS sådan jeg også har det. Og synes faktisk det er enormt rammende at sammenligne det med når en baby bliver overstimuleret, for det er virkelig sådan en underlig "pylret" følelse, som man ikke kan tale sig rationelt ud af på samme måde, som med "voksen-problemer". Når jeg får det sådan, så er der bare kun en "kur". Jeg skal ind under dynen og helst bare ligge og glo ind i væggen og/eller nusses stille og roligt af Brian. Har faktisk tænkt - (og følt mig ret ynkelig ved det) - at Brian nærmest kunne "øve" sig på at passe på en baby, når jeg har det sådan. :huh Men det er dejligt, at vide, at man ikke er den eneste, der kan blive overstimuleret. Selvom jeg selvfølgelig er ked af at høre, at du kan få det på samme måde. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram håber du får en positiv besked imorgen!!!

Herhjemme har vi haft den mest usunde weekend jeg nogensinde har haft så nu har jeg ret dårlig samvittighed over alt det usunde jeg har givet den lille... Har helt kvalme lige nu...

Har ellers haft den gode weekend med kun 1 enkelt hormonella anfald. Den lille er virkelig aktiv (sikkert sukker chok) og det er super dejligt efter et par dage i sidste uge hvor h*n var lidt stille.

Det går mig dog på at jeg er arbejdsløs og ingen penge har lige for tiden og så hele det lorte system man er i når man er uden arbejde - føler mig overvåget og degraderet til at være et udskud som ingen rettigheder har før jeg får arbejde igen! Og så skal man gætte sig til alting, hvordan man udfylder formularerne korrekt og altid med truslen "Det kan få konsekvenser for dine dagpenge" skrevet i sidste linje! I dag fandt jeg fx ud af at jeg ikke havde fået læst og godkendt noget på jobnet, som skulle være godkendt den 5 April (ellers kan det få konsekvenser for dine dagpenge) og jeg har været på den hjemmeside 20 gange siden men aldrig set det!!! så nu ved jeg ikke om der er konsekvenser og kan ikke få svar før i morgen! Det ødelagde så HELE min eller så gode dag!!!

Så enig! Arg.. Synes sgu det er svært at holde styr på hvad man skal hvornår...!

Hvad mangler du at godkende? Jeg hari kke godkendt noget - bliver helt bekymret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt er jeg også bekymret omkring penge..

Især fordi jeg jo pludselig skal til tandlæge, og det bliver vist en dyr fornøjelse.. Og hader at jeg ikke bare fik lavet det hul for 6 måneder siden :( <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det din jobplan?

For der står:

Jobplaner på Jobnet

Med virkning fra den 21. april 2012 vises jobplaner på Min side på Jobnet.

Brugere der tidligere har fået udarbejdet en jobplan, som de allerede har underskrevet, vil dog opleve, at de på Jobnet får at vide, at de skal kvittere for deres jobplan, og på en dato, der allerede er overskredet.

Dette er en fejl, og der arbejdes på en hurtig løsning af fejlen.

Vi beklager den ulejlighed, det giver dig.

Med venlig hilsen

Jobnetsupporten

På forsiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så enig! Arg.. Synes sgu det er svært at holde styr på hvad man skal hvornår...!

Hvad mangler du at godkende? Jeg hari kke godkendt noget - bliver helt bekymret!

Det var en jobplan omkring mit løntilskudsjob - årh det er så nederen, ved bare jeg ligger og vender og drejer mig hele natten fordi jeg er så bekymret, men jeg kan jo INTET gøre før imorgen lige meget hvad!!! Og det er så frustrerende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER