TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Havde en mega træls dag på arbejde - underbemanding, konflikter, en kvalmeramt gravid kollega og en træls bemærkning fra en kollega som måske nok bare var lidt stresset men det gik bare lige ud over en mindst lige så stresset hormon ramt mig!

Nåede at tænke "hvorfor er det man vælger at få børn?" - efterfulgt af et bekymret "Lille fidus DU bliver ikke sådan vel???" - men det er jo heldigvis kun en dag ud af mange der er sådan og efter cykelturen hjem var humøret bare HELT i top! Fik ordnet en masse husligt og endelig pillet påskepynt ned :whistling så nu kan jeg slappe af med god samvittighed!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Yay, det var PRÆCIS sådan en besked, jeg gerne ville læse :) Jeg spørger selvfølgelig min JM på torsdag, men rart liiiiige at få bekræftet at hovedpine og svimmelhed altså ikke nødvendigvis betyder for højt BT :)

Jeg er også ret svimmel det meste af tiden og lider pt også meget af hovedpine og mit blodtryk er ret lavt, altså stadig normalt, men i den lave ende.. Har læst mig frem til det kan være hvis man mangler jern...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hygger med manden på sofaen. Han ser fodbold, jeg putter i hans store stærke arm og spiser maoam agtige frugtkaramel :glad Er svært tilfreds med livet lige nu :loveshower :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hygger med manden på sofaen. Han ser fodbold, jeg putter i hans store stærke arm og spiser maoam agtige frugtkaramel :glad Er svært tilfreds med livet lige nu :loveshower :kuller

SKØNT :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm er altså blevet lidt hypokonder efter at min læge sagde, at jeg skulle være obs på hovedpine og svimmelhed... Jeg har vand i kroppen, hvilket hun synes er/var lige tidligt nok, og ved første blodtryksmåling var mit blodtryk også for højt. Hun målte det dog igen, hvor det så var faldet og var "ok". Men jeg skulle "holde øje", da forhøjet blodtryk + vand i kroppen ifølge min læge er = svangerskabsforgiftning. :o

Og det hænger lidt i mig kan jeg mærke :unsure Tror jo reelt ikke, at jeg har svangerskabsforgiftning (så ville man vel have det meget dårligere?) men kan ikke lide når jeg alligevel nogle gange føler mig lidt sløj/svimmel/har lidt hovedpine/kan mærke min puls ret kraftigt. :unsure

Jeg skal til jordemoder på torsdag, der vil jeg lige få hende til at måle mit blodtryk... Men vil meget gerne lige høre fra nogen, at jeg ville være VIRKELIG dårlig, hvis mit blodtryk virkelig var for højt?

Kender godt hypokonder-tankerne :rolleyes Man har det med at overfortolke alle de ting ens krop gør.

Men har svangerskabsforgiftning ikke en del symptomer? Det er bl.a. også det urinen bliver tjekket for, så vidt jeg husker fra læge+JM. Ved ikke om din JM har urin-prøve sticks liggende på toilettet, men det har min. Hvis jeg var dig, ville jeg nappe nogle stykker og så kan du altid selv tjekke urinen for protein (mener det er den der skal være høj ved svangerskabsforgiftning) og dermed få ro på nerverne ;)

Ja, jeg er lidt lusket... :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt hypokonder-tankerne :rolleyes Man har det med at overfortolke alle de ting ens krop gør.

Men har svangerskabsforgiftning ikke en del symptomer? Det er bl.a. også det urinen bliver tjekket for, så vidt jeg husker fra læge+JM. Ved ikke om din JM har urin-prøve sticks liggende på toilettet, men det har min. Hvis jeg var dig, ville jeg nappe nogle stykker og så kan du altid selv tjekke urinen for protein (mener det er den der skal være høj ved svangerskabsforgiftning) og dermed få ro på nerverne ;)

Ja, jeg er lidt lusket... :badgirl

Min læge siger, at man har svangerskabsforgiftning hvis to ud af tre ting:

- For højt blodtryk

- Vand i kroppen

- Et-eller-andet med urinen

Så i princippet må man vel kunne have det uden at der er noget i urinen? Men jeg vil nu heller ikke begynde at tolke på min urin og "selvdiagnosticere". Det tror jeg næppe at jeg bliver mindre hypokonder af :P Så længe jeg ikke føler mig RIGTIG dårlig, så tror jeg bare, at jeg spørger JM om hun ikke vil måle mit blodtryk på torsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder IKKE rart, når du ikke får mulighed for at slappe af og skal gå med det indtil sengetid. :o Jeg har haft én dag, hvor jeg måtte gå hjem "syg" (eller hvad katten man nu skal kalde det) fra min praktik pga. det. De andre gange, har det heldigvis først ramt mig, når jeg er kommet hjem, og der har jeg så haft muligheden for bare at koble helt fra. Kan slet ikke forestille mig, hvad jeg ellers skulle have gjort :unsure

Dansende køer??? :o Kan du liiiige forklare det for en inkarneret bysbo, der ikke forstår noget? :blush

Og det med maven tror jeg ikke gør noget. De siger jo, at alle graviditeter er forskellige, og nogle har en stor mave andre end mindre. :) Jeg er vist allerede større end min mor var, da hun havde termin, og jeg har også ti uger igen. :)

Det er når køerne kommer på græs for første gang det år, så er de så glade at de næsten danser, eller det siger man i hvert tilfælde :) Skørt, men det ser nu lidt sjovt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls! Håber at lægen kan gøre noget imorgen :kram2

Var afsted i dag, og han kunne ret hurtigt konstatere at jeg har bihulebetændelse :rolleyes Så er røget på penicillin for 2. gang i denne graviditet :unsure

Men lægen forsikrede at baby på ingen måde kunne tage skade af det, så det må jeg jo prøve at hvile i..... :huh

Så nu HÅBER jeg virkelig snart jeg får det bedre! Fik puls på 160 ved at lægge en smule tøj sammen i formiddags.... Det er altså ikke normalt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge siger, at man har svangerskabsforgiftning hvis to ud af tre ting:

- For højt blodtryk

- Vand i kroppen

- Et-eller-andet med urinen

Så i princippet må man vel kunne have det uden at der er noget i urinen? Men jeg vil nu heller ikke begynde at tolke på min urin og "selvdiagnosticere". Det tror jeg næppe at jeg bliver mindre hypokonder af :P Så længe jeg ikke føler mig RIGTIG dårlig, så tror jeg bare, at jeg spørger JM om hun ikke vil måle mit blodtryk på torsdag :)

I min sidste graviditet blev jeg fulgt tæt den sidste måned pga for højt blodtryk og det der i urinen. Min JM sagde at hvis jeg fik voldsom hovedpine (migræne agtig) og ondt øverst i maven skulle jeg kontakte FG med det samme da det er de symptomer man selv mærker. Hysterisk som jeg var var jeg på FG et par gange, men der var ikke noget :blush

Jeg fødte en uge over tid, så graviditeten var ret ukompliceret til trods for BT osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var afsted i dag, og han kunne ret hurtigt konstatere at jeg har bihulebetændelse :rolleyes Så er røget på penicillin for 2. gang i denne graviditet :unsure

Men lægen forsikrede at baby på ingen måde kunne tage skade af det, så det må jeg jo prøve at hvile i..... :huh

Så nu HÅBER jeg virkelig snart jeg får det bedre! Fik puls på 160 ved at lægge en smule tøj sammen i formiddags.... Det er altså ikke normalt :(

Så var det godt du kom afsted - god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var det godt du kom afsted - god bedring

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var afsted i dag, og han kunne ret hurtigt konstatere at jeg har bihulebetændelse :rolleyes Så er røget på penicillin for 2. gang i denne graviditet :unsure

Men lægen forsikrede at baby på ingen måde kunne tage skade af det, så det må jeg jo prøve at hvile i..... :huh

Så nu HÅBER jeg virkelig snart jeg får det bedre! Fik puls på 160 ved at lægge en smule tøj sammen i formiddags.... Det er altså ikke normalt :(

Godt at du kom afsted :kram2 Jeg er sikker på at lillebror er en stærk lille gut, der overhovedet ikke lader sig mærke med penicillin :kram2 Og god bedring! :kram

I min sidste graviditet blev jeg fulgt tæt den sidste måned pga for højt blodtryk og det der i urinen. Min JM sagde at hvis jeg fik voldsom hovedpine (migræne agtig) og ondt øverst i maven skulle jeg kontakte FG med det samme da det er de symptomer man selv mærker. Hysterisk som jeg var var jeg på FG et par gange, men der var ikke noget :blush

Jeg fødte en uge over tid, så graviditeten var ret ukompliceret til trods for BT osv :)

Okay, det lyder jo ret godt. :) Jeg har ofte ondt "foroven", men er helt overbevist om at det ikke er svangerskabsforgiftnings-ondt, men derimod lillemand-sparker-i-ribben-ondt. :) Og det meste af min hovedpine er mere sådan en træls summen... Det kan godt være migræneagtigt, men så har jeg også haft en streng dag, og så er det jo nok derfor. Så tror ikke at jeg har svangerskabsforgiftning. Altså det troede jeg jo heller ikke før, det er bare sådan... Når lægen har nævnt det, så hænger det lidt, kender I ikke det? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.. Har været ude og kaste op :( Fik utrolig kvalme, og fik det bare rigtig øv... :boo bryder mig ikke om at kaste op...

det værste var at det var fordi min kæreste lugtede af chips jeg fik kvalme.. Stakkels ham, at jeg endte med at kaste op fordi han lugtede :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv.. Har været ude og kaste op :( Fik utrolig kvalme, og fik det bare rigtig øv... :boo bryder mig ikke om at kaste op...

det værste var at det var fordi min kæreste lugtede af chips jeg fik kvalme.. Stakkels ham, at jeg endte med at kaste op fordi han lugtede :badgirl

Årh, øv! Masser af :kram2 herfra

Håber du allerede har det bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i sofaen med migræne. Åh gud det bliver en lang dag når jeg ikke må tage nogle piller :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i sofaen med migræne. Åh gud det bliver en lang dag når jeg ikke må tage nogle piller :wacko

Åh din stakkel... alimindelig Panodil kan ikke mindske smerten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh din stakkel... alimindelig Panodil kan ikke mindske smerten?

Jo det kunne det måske. Troede bare ikke jeg måtte tage panodil før efter uge 12?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kunne det måske. Troede bare ikke jeg måtte tage panodil før efter uge 12?

Hmmm... det ved jeg faktisk heller ikke :unsure har du ikke mulighed for at ringe og spørge din læge, når han/hun åbner i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... det ved jeg faktisk heller ikke :unsure har du ikke mulighed for at ringe og spørge din læge, når han/hun åbner i dag?

Jo tror jeg ringer til min læge. Skal også høre hvad jeg skal gøre i forhold til min høfeber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tror jeg ringer til min læge. Skal også høre hvad jeg skal gøre i forhold til min høfeber :)

Jeg har både fået at vide at man må og ikke må af læger :huh Har også læst, at panodiler mistænkes for at kunne forstyrre udviklingen af kønsorganer hos små drenge... Jeg har taget nogle få panodiler i graviditeten (selvom jeg venter en dreng), men gør det kun, når jeg nærmest er ved at dø... Hvis du er virkelig slemt migræneramt, så ville jeg nok tage en panodil, hvis det var mig... Og god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både fået at vide at man må og ikke må af læger :huh Har også læst, at panodiler mistænkes for at kunne forstyrre udviklingen af kønsorganer hos små drenge... Jeg har taget nogle få panodiler i graviditeten (selvom jeg venter en dreng), men gør det kun, når jeg nærmest er ved at dø... Hvis du er virkelig slemt migræneramt, så ville jeg nok tage en panodil, hvis det var mig... Og god bedring :kram2

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så er det kun hvis du har et dagligt forbrug over flere uger, at det er galt :unsure

har lige sakset følgende fra en artikel bragt i Politikken

Det er ikke helt klart, hvor mange piller der skal til, før det bliver skadeligt. Ifølge undersøgelsen kan det være alt fra en håndfuld fordelt over nogle uger til 50-80 stykker fordelt over nogle uger.

Undersøgelsen viser også, at det især er, hvis kvinderne har taget hovedpinepiller inden for de første seks måneder af graviditeten, at der er en risiko for at skade barnet. Sandsynligvis fordi det er her, at dannelsen af testiklerne er særlig følsom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af det. Synes mit hovede er ved at eksplodere af praktik, stram økonomi (+ ikke ret meget tøj, jeg kan være i og intet ammevenligt til når den tid kommer. ORKER ikke, at der skal bruges penge på mere tøj til mig :(), ondt i kroppen og dårlig søvn. Suk... Og nu her til aften med et sygt lille marsvin oveni. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så er det kun hvis du har et dagligt forbrug over flere uger, at det er galt :unsure

har lige sakset følgende fra en artikel bragt i Politikken

Det er ikke helt klart, hvor mange piller der skal til, før det bliver skadeligt. Ifølge undersøgelsen kan det være alt fra en håndfuld fordelt over nogle uger til 50-80 stykker fordelt over nogle uger.

Undersøgelsen viser også, at det især er, hvis kvinderne har taget hovedpinepiller inden for de første seks måneder af graviditeten, at der er en risiko for at skade barnet. Sandsynligvis fordi det er her, at dannelsen af testiklerne er særlig følsom.

Men hvor meget er en håndfuld så?? :unsure Jeg ved ikke, om det har noget på sig, men personligt synes jeg, at det er for usikkert, til at jeg er tryg ved at tage panodiler. :unsure Jeg har dog gjort det i nogle tilfælde. Men jeg har dælme også udholdt en del hovedpiner i graviditeten og lagt med en kold klud og bare været syg og dårlig alene pga. en hovedpine <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krammer til dig, Barba.. Håber da at humøret vender lidt. Og det med tøjet - H&M plejer altså at have noget fint tøj til få penge :-)

Ligger her med totalt mange smerter i ryggen. Primært i højre side. Lavede et eller dumt vrid da jeg mugede ud hos hesten i dag, og har bare så ondt nu :( Det er lidt noget tis, fordi jeg havde planer om at spise med veninder i morgen(og det magter jeg ikke hvis jeg har ondt) samt, at rydde garage og løstdrift i weekend.. Og nå ja, hente ny hest på søndag! Så de der smerter må gerne gå væk i en hulens fart.. Det har jeg IKKE tid til...

<_< <_< <_< <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krammer til dig, Barba.. Håber da at humøret vender lidt. Og det med tøjet - H&M plejer altså at have noget fint tøj til få penge :-)

Ligger her med totalt mange smerter i ryggen. Primært i højre side. Lavede et eller dumt vrid da jeg mugede ud hos hesten i dag, og har bare så ondt nu :( Det er lidt noget tis, fordi jeg havde planer om at spise med veninder i morgen(og det magter jeg ikke hvis jeg har ondt) samt, at rydde garage og løstdrift i weekend.. Og nå ja, hente ny hest på søndag! Så de der smerter må gerne gå væk i en hulens fart.. Det har jeg IKKE tid til...

<_< <_< <_< <_<

Tak for kram. Og ja, H&M har meget fint til få penge, i hvert fald på hjemmesiden. Synes bare det er ret begrænset, hvad jeg rent faktisk er tilpas i, når jeg prøver i butikken <_< Og selvom det er billigt, så er jeg bare træt af at bruge flere penge på tøj, som kun skal bruges nogle måneder <_<

Træls med vridet! Håber smerten er væk imorgen! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER