MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

7 mdr i dag :wub jeg kan slet ikke forstå at det går så stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

7 mdr i dag :wub jeg kan slet ikke forstå at det går så stærkt!

Jeg går ellers her og har en følelse af du fødte flere måneder før mig :p :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunvor tog en lur på halvanden time i dag :yay :yay kan ikke huske hvornår hun sidst har sovet så længe om dagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunvor tog en lur på halvanden time i dag :yay :yay kan ikke huske hvornår hun sidst har sovet så længe om dagen!

Feeeeeedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gunvor tog en lur på halvanden time i dag :yay :yay kan ikke huske hvornår hun sidst har sovet så længe om dagen!

Jaaa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må gerne snakkes amning, men synes bare det tog 'overhånd'. Ja jeg bliver stadig vemodig når jeg tænker på jeg ikke ammer.

Åh, det gør jeg også. Jeg ville ønske, jeg havde kunnet amme i længere tid, og har bare altid set det som en falliterklæring fra min side, at jeg ikke kunne udholde de ammemarathoner :/ For A fik, hvad han havde brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... De sidste par dage er Sofie vågnet fra 2. lur ml. 14.00 og 15.15 (1,5 time) og er blevet puttet til nat ml. 18.30 og 19.15. De aftener har det taget 1-1,5 time før Sofie fandt ro. I dag har jeg eksperimenteret med ikke at trække hende til lurene, men putte når hun virkede træt. Det har betydet 3 lure i dag, selvom det var lidt svært at putte til sidste lur. Hun sov 15.45-16.30 og har alligevel puttet til nat 19.20, fordi der virkede hun træt. Hele puttesceancen har været mere rolig og hun sov helt roligt kl. 20?!

Så hun har jo været alt for overtræt de andre dage. Min lille skat :(

Bevis på, at det er sværere at få et overtræt barn til at sove end et der ikke er træt nok ;)

Spisesituationerne har også været bedre i dag. Vi fortsætter i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmand har puttet J i seng for første gang, siden vi indførte nyt putteritual, og nu tør han ikke forlade sengen af frygt for, at ungen vågner. :D :D

Godt jeg er på vej hjem. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... De sidste par dage er Sofie vågnet fra 2. lur ml. 14.00 og 15.15 (1,5 time) og er blevet puttet til nat ml. 18.30 og 19.15. De aftener har det taget 1-1,5 time før Sofie fandt ro. I dag har jeg eksperimenteret med ikke at trække hende til lurene, men putte når hun virkede træt. Det har betydet 3 lure i dag, selvom det var lidt svært at putte til sidste lur. Hun sov 15.45-16.30 og har alligevel puttet til nat 19.20, fordi der virkede hun træt. Hele puttesceancen har været mere rolig og hun sov helt roligt kl. 20?!

Så hun har jo været alt for overtræt de andre dage. Min lille skat :(

Bevis på, at det er sværere at få et overtræt barn til at sove end et der ikke er træt nok ;)

Spisesituationerne har også været bedre i dag. Vi fortsætter i morgen!

Jeg putter J i seng mellem 19-19.30, og nogle gange vågner han først fra lur nr 3 kl 18. Og fraset den sidste uge, hvor han har været i slemt tigerspring, så sover han fra vi putter og til kl 6.30-7.30 om morgenen. (Med flaske midt på natten, og han sover uroligt og har korte opvågninger, hvor jeg vågner. Bare lige for at pointere, at jeg ikke får tilsvarende gode søvn. :D)

Så der er altså nogen børn, der ikke skal have 3-4 timer mellem den sidste lur og nat. Det er ellers hvad jeg læser diverse steder. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha idag har Niklas nægtet 3 flasker han plejer at spise...og ikke kommet af med bonus siden igår...er noget spændt på natten og om det er hans tænder der driller med appetitten eller maven der er fyldt pga. den faste føde han har indtaget...

Han har ellers været glad det meste af dagen og sovet fornuftige lure såå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter J i seng mellem 19-19.30, og nogle gange vågner han først fra lur nr 3 kl 18. Og fraset den sidste uge, hvor han har været i slemt tigerspring, så sover han fra vi putter og til kl 6.30-7.30 om morgenen. (Med flaske midt på natten, og han sover uroligt og har korte opvågninger, hvor jeg vågner. Bare lige for at pointere, at jeg ikke får tilsvarende gode søvn. :D)

Så der er altså nogen børn, der ikke skal have 3-4 timer mellem den sidste lur og nat. Det er ellers hvad jeg læser diverse steder. ;)

Ja, det er nemlig også det jeg har læst, men Anna vågnede også sent fra sidste lur og kunne puttes til nat 1,5-2 timer senere og sov 10-11 timer med maks en enkelt flaske. Så vi prøver helt sikkert lige at fortsætte sådan her. Så må jeg jo tage kampen ved den 3. lur :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er nemlig også det jeg har læst, men Anna vågnede også sent fra sidste lur og kunne puttes til nat 1,5-2 timer senere og sov 10-11 timer med maks en enkelt flaske. Så vi prøver helt sikkert lige at fortsætte sådan her. Så må jeg jo tage kampen ved den 3. lur :rolleyes

Jeg kan ikke se hvor gammel hun er, men hvornår er det egentlig de "plejer" at droppe den 3. lur og nøjes med 2?

J er 4 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se hvor gammel hun er, men hvornår er det egentlig de "plejer" at droppe den 3. lur og nøjes med 2?

J er 4 måneder.

Hun er lige blevet 8 måneder for en uge siden. Vi har faktisk kørt med 2 lure i flere uger (måske endda en hel måned) 9 og det var clearly for tidligt. Anna skiftede da hun var 8-8,5 måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se hvor gammel hun er, men hvornår er det egentlig de "plejer" at droppe den 3. lur og nøjes med 2?

J er 4 måneder.

Jeg tror faktisk ikke rigtigt at man kan tale om 'plejer' når det drejer sig om børn ;)

William var 9 måneder. Nohr på 7 måneder sover 3 eller 4 lure :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucca er som oftest på to lure, og hun er seks mdr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ok, jeg synes bare, at der er mange der skriver om det, som om det er lov. ;)

Men selvfølgelig er børn forskellige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ok, jeg synes bare, at der er mange der skriver om det, som om det er lov. ;)

Men selvfølgelig er børn forskellige!

Now, ain't THAT the truth! :D

Bonusinfo: autokorrekturen lavede truth om til truthorn - fnis ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niklas er 6 mdr nu og har denne uge sovet 3 lure om dagen...men har stadig let ved at skulle have 4 og 5 lure de dage han bare ikke gider sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cirkel er lagt til at sove på sit eget værelse for første gang - Min store dejlige baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... De sidste par dage er Sofie vågnet fra 2. lur ml. 14.00 og 15.15 (1,5 time) og er blevet puttet til nat ml. 18.30 og 19.15. De aftener har det taget 1-1,5 time før Sofie fandt ro. I dag har jeg eksperimenteret med ikke at trække hende til lurene, men putte når hun virkede træt. Det har betydet 3 lure i dag, selvom det var lidt svært at putte til sidste lur. Hun sov 15.45-16.30 og har alligevel puttet til nat 19.20, fordi der virkede hun træt. Hele puttesceancen har været mere rolig og hun sov helt roligt kl. 20?!

Så hun har jo været alt for overtræt de andre dage. Min lille skat :(

Bevis på, at det er sværere at få et overtræt barn til at sove end et der ikke er træt nok ;)

Spisesituationerne har også været bedre i dag. Vi fortsætter i morgen!

Nayas rytme er total fucked up, og jeg kan slet ikk finde ud af hvornår hun skal sove hverken om dagen eller aftenen længere..

Hvornår har Sofies lure ligget i dag? Bare til inspiration. Måske jeg kan bruge det ifht Naya, så vi kan prøve at lave en ny rytme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... De sidste par dage er Sofie vågnet fra 2. lur ml. 14.00 og 15.15 (1,5 time) og er blevet puttet til nat ml. 18.30 og 19.15. De aftener har det taget 1-1,5 time før Sofie fandt ro. I dag har jeg eksperimenteret med ikke at trække hende til lurene, men putte når hun virkede træt. Det har betydet 3 lure i dag, selvom det var lidt svært at putte til sidste lur. Hun sov 15.45-16.30 og har alligevel puttet til nat 19.20, fordi der virkede hun træt. Hele puttesceancen har været mere rolig og hun sov helt roligt kl. 20?!

Så hun har jo været alt for overtræt de andre dage. Min lille skat :(

Bevis på, at det er sværere at få et overtræt barn til at sove end et der ikke er træt nok ;)

Spisesituationerne har også været bedre i dag. Vi fortsætter i morgen!

Helt det samme med Lily. Hun falder lynhurtigt i søvn, selvom hun er vågnet fra sin sene lur et par timer inden.

Hvis vi derimod springer den sene lur over, og har hende vågen i 4-5 timer, så er hun noget længere tid om at falde til ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste par dage har Astrid været pyller hele dagen, sovet hendes 2 lure. En lang på cirka 2 timer og en kort på 30-60 minutter. I dag startede som altid. Pyller baby. Fik dog lidt morgenmad i hende + en halv flaske vælling. Sov en god lur på 2 timer og tog så dælme en eftermiddagslur på 3 timer! :o Spiste gladeligt med til aften og har været i helt fantastisk humør. Lidt senere i seng på grund af den sene lur, men skulle ikke sidde med hende til hun sov :super Sikke en drejning! Aner ikke om det er den nylig startet vælling, eller om det er de 10 minutters Timmy tid hun så i formiddag :D Uanset hvad, er jeg fan :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nayas rytme er total fucked up, og jeg kan slet ikk finde ud af hvornår hun skal sove hverken om dagen eller aftenen længere..

Hvornår har Sofies lure ligget i dag? Bare til inspiration. Måske jeg kan bruge det ifht Naya, så vi kan prøve at lave en ny rytme :)

Vågnede 05.15 <_<

Sov 7.15-8.45 (normalt ville jeg have trukket hende til kl. 08)

Sov 12-13 (hun kunne sagtens være faldet i søvn 11.30, naboen vækkede hende :prik Normalt ville jeg have trukket hende til 3,5-4 timer efter hun vågnede)

Sov 15.50-16.30

Putteamning 19.20. Sov og havde ro 20.00

Hun har sovet uden en lyd siden...

(så de sidste mange dage ville lurene have heddet 8-9.30/10 og 13.30-15/15.30. Putteamning kl. 19 og sove roligt 20/20.30. Men det trives hun tydeligt ikke med)

Jeg er spændt på natten og hvornår hun synes det er morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og umiddelbart gjorde det kun nattesøvnen bedre! Vågnede først for at spise kl. 00.40 og sov så videre til 05.50?! :o :yay

Hun faldt i søvn i barnevognen igen 08.15.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved at man er mor til en nyfødt når man ikke har sovet hele natten (fik først lov til at ligge hende ned kl 0730!) og stadigvæk tænker at hun er det aller bedste på denne jord :wub

Jeg håber dog at jeg kan få lidt mere søvn fremover :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER