SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Det er ikke en mulighed at tage afsted alle sammen. Bedsterne tror jeg godt, vi kan få hjælp fra, men uh, jeg synes 14 dage uden sin far er længe... Både når man er 16 måneder og når man er 4 år :unsure

Jeg er sikker på de nok skal klare det :) da jeg var 4 år var min far udsendt til Irak (via FN, så det har nok været 3-4 uger måske?), jeg var ked af det og savnede ham, men min mor tacklede det super og vi klarede den allesammen - vores dreng kommer jo også til at vokse op med en far der er væk i to uger ad gangen :) hvis du har bedsteforældre at trække på, så go!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Buret? :kram

Hjemme-biografen. Bygge-projekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne returnere min baby. Og min mand, nu hvor jeg er i gang... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne returnere min baby. Og min mand, nu hvor jeg er i gang... <_<

Babyen vokser i det mindste som oftest fra de frustrerende træk :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på de nok skal klare det :) da jeg var 4 år var min far udsendt til Irak (via FN, så det har nok været 3-4 uger måske?), jeg var ked af det og savnede ham, men min mor tacklede det super og vi klarede den allesammen - vores dreng kommer jo også til at vokse op med en far der er væk i to uger ad gangen :) hvis du har bedsteforældre at trække på, så go!

Tak for erfaringen :)

Jeg tror næsten, det ender med at han skal afsted men puha... Tror ikke jeg gider tænke mere på det idag :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også mærke på B at han er i konflikt med sig selv. Hvis vi bare var os to, så fik han fem tæer i måsen ;) Men ungerne... Valdemar er jo pt vant til, at hans far putter med ham indtil han sover og i øvrigt sover videre hos ham, når han vågner om natten. Og V forstår i hvert fald ikke nu, hvor lang tid 14 dage er... Og så er der E, som vil være 16 måneder... Jeg er lidt bange for at hun glemmer ham :(

Nå ja, og så koster det jo også...

Min bror er ofte på længere rejser, min svigerinde har altid lavet et stort skema, hvor de hver morgen krydsede af og talte ned til han kom hjem.

Pigerne har savnet ham, men det er gået så fint. De har talt om det, og har skypet med min bror, når han er væk.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj, LEGO er dyrt! :o

Og hvorfor laver de ikke LEGO Friends fra 4år? :(

Tjek Reshopper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man ens datter til at respektere en? :boo

Vi har de vildeste kampe for tiden og intet af hvad jeg siger hjælper noget som helst. Hun griner bare af mig :(

Er det når du skælder ud hun griner?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg synes, det er svært! På den ene side siger han altid "det har du fortjent" og på den anden side snakker han straks om vores økonomi.

Kan I ikke have hver jeres (lomme)penge, som den anden ikke skal blande sig i? Det har vi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke en mulighed at tage afsted alle sammen. Bedsterne tror jeg godt, vi kan få hjælp fra, men uh, jeg synes 14 dage uden sin far er længe... Både når man er 16 måneder og når man er 4 år :unsure

Jeg ved godt, at vi her hjemme lever et andet liv med nogle andre vilkår. Og jeg kan med garanti ikke sætte mig ind i hvordan I er i jeres familie.

Men jeg bliver nødt til at sige, at det altså helt ærligt kun er 14 dage.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er søde :kiss

Åh men, det bliver sådan noget tøseri og alt for lang - og jeg er bare over-følsom, dels fordi jeg er noget presset for tiden og dels på baggrund af historik.

Vi er fem studieveninder, der har holdt sammen i mange år, men forskellen i familiestatus mv. gør det til tider lidt svært - og jeg har længe været ked af, at det er så svært at lave aftaler, og at de ofte bliver aflyst. Jeg forsøgte så for nogle uger siden at invitere til brunch hos mig i dag, så vi trods alt kunne ses, inden jeg flytter. Der blev straks udvekslet et hav af emails, der dybest set gik på, om ikke vi kunne lave noget andet, et andet sted, en anden dag... Så hyggeligt at prøve at invitere nogen hjem til sig... Jeg var træt og ked i forvejen og skrev så en noget skarp mail om, at det kunne de jo frit gøre, men at pointen jo var, at jeg på denne her måde kunne have baby til at sove i haven og muligvis deltage lidt.

To af dem vendte så tilbage, om ikke de stadig skulle komme herud, og jo, det ville jeg da gerne. For et par dage siden begyndte beskederne så at komme, om ikke det kunne blive senere op ad dagen...

Efter at planen var blevet lavet, havde mine svigerforældre meldt sig med deraf følgende ekstra-besøg af min mands piger - men så længe det var formiddag, at mine veninder skulle komme, så var det lige meget - de store piger skulle først komme over middag, og min mand og svigerne ville tage junior med på tur, så her var ro. Både det og det med babys lur matchede virkeligt dårligt med ønskerne om at flytte det længere op ad dagen, men jeg orkede ikke at skulle pive en gang til. De ville så stræbe efter at være her henholdvis 11 og 12, og jeg købte ind til frokost.

11:30 og 12:30 mødte de op - henholdsvis med tømmermænd og mæt efter allerede spist frokost, så jeg kunne spise alene og sætte i køleskabet igen - og de ævlede fra de kom om, at når jeg nu havde så mange gæster hele dagen, så skulle de jo bare hurtigt afsted igen. Jeg kunne heller ikke rigtig svare ærligt på noget som helst, for hele familien var jo kåret at komme tilbage igen, samtidig med veninde 2's ankomst.

Jeg føler mig som en idiot over at have forsøgt at invitere og for at blive så ked af det. Og jeg føler mig som en professionel fiasko efter at have måttet forstå på dem, at de jo intet (bortset fra uendelig byture åbenbart) har tid til udover arbejdet som henholdsvis kontorchef og advokat.

- og hold nu kæft noget usammenhængende ævl jeg har fået skrevet her i min selvmedlidenhed... For det ikke skal være løgn, så vil baby heller ikke sove, så jeg får ikke rettet op på det, og jeg poster det som det er - ugens lavpunkt i rækkehuset i Vallensbæk.

Tror virkelig jeg forstår :kram2 Kan desværre genkende billedet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også mærke på B at han er i konflikt med sig selv. Hvis vi bare var os to, så fik han fem tæer i måsen ;) Men ungerne... Valdemar er jo pt vant til, at hans far putter med ham indtil han sover og i øvrigt sover videre hos ham, når han vågner om natten. Og V forstår i hvert fald ikke nu, hvor lang tid 14 dage er... Og så er der E, som vil være 16 måneder... Jeg er lidt bange for at hun glemmer ham :(

Nå ja, og så koster det jo også...

FaceTime ;) Det skal nok gå :kiss

Edit: Kan se at det allerede er foreslået :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for erfaringen :)

Jeg tror næsten, det ender med at han skal afsted men puha... Tror ikke jeg gider tænke mere på det idag :badgirl

Min mand var ude at rejse i 12 dage i efteråret hvor vores børn var 13 mdr og 4 år. Jeg var selv lidt bekymret for om der ville blive savn, da hende på 4 er ret knyttet til sin far og ikke vant til at han er væk, men det gik helt uden problemer. Og så synes jeg man som mor finder nogle super-kræfter når man er alene med børnene og ved man skal være det i en periode.

Hvis økonomien holder tll det, ville jeg sende han af sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg-nat af dimensioner og jeg skal på kursus hele dagen :blink :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg-nat af dimensioner og jeg skal på kursus hele dagen :blink :zzz

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Møg-nat af dimensioner og jeg skal på kursus hele dagen :blink :zzz

:kram2

Håber det er så spændende, at du ikke er alt for træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opkast!

Først Jon i går aftes, så William hele natten og nu i morges :( og min mave rumler helt vildt :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg endnu en gang så småt begyndte at håbe at det gik fremad, og så endte med at tude på sofaen om natten med ulykkelig baby... :boo :boo

Det ville serøst være lettere hvis jeg bare kunne holde op med at håbe :boo

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg endnu en gang så småt begyndte at håbe at det gik fremad, og så endte med at tude på sofaen om natten med ulykkelig baby... :boo :boo

Det ville serøst være lettere hvis jeg bare kunne holde op med at håbe :boo

:kram

Det ville være lettere, men livet ville være mere dystert.

Du håber fordi du ønsker det bedste for både din datter og for resten af jeres familie.

Derfor dør dit håb ikke ud, selvom det ville være lettere.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En månedes ventetid på ørelæge :(

Ved det sikkert er værre andre steder i landet eller at jeg kunne lyve mig foran i køen ved at sige det var akut, men synes stadig det er træls.

Nu klager hun jo ikke over ondt i ørerne, hun sover bare hammer elendig og dp mener vi skal få det tjekket. Men hvis det viser sig der er noget om en måned, bliver jeg jo plaget af dårlig samvittighed over at jeg ikke har gjort noget før :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det når du skælder ud hun griner?

:kram

 

Ja, det er det. Eller når jeg taler bestemt og siger at nu skal hun blive i sengen og ligge stille. Så løber hun grinende væk <_< Det sidste tre dage har jeg dog (heldigvis) ændret strategi, så der har vi haft gode putteseancer. Det har stadig taget 1,5 time, men vi har ikke været sure eller kede nogen af os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Håber det er så spændende, at du ikke er alt for træt :)

Jeg kan jo håbe ;)

Men alene det at skulle sidde på sin flade og lytte gør mig også normalt sløv så tvivler på jeg slipper for omgange med gaber. Må lige fange nogle bolcher på vejen derhen.

Ville allerhelst være hjemme hos min skoldkoppe-ramte mus :(

EDIT: kan ikke uploade billede <_<

Hun har lige så mange i bleområdet og i hele ansigt/hovedbund :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er det. Eller når jeg taler bestemt og siger at nu skal hun blive i sengen og ligge stille. Så løber hun grinende væk <_< Det sidste tre dage har jeg dog (heldigvis) ændret strategi, så der har vi haft gode putteseancer. Det har stadig taget 1,5 time, men vi har ikke været sure eller kede nogen af os.

Hvad er den nye strategi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan jo håbe ;)

Men alene det at skulle sidde på sin flade og lytte gør mig også normalt sløv så tvivler på jeg slipper for omgange med gaber. Må lige fange nogle bolcher på vejen derhen.

Ville allerhelst være hjemme hos min skoldkoppe-ramte mus :(

EDIT: kan ikke uploade billede <_<

Hun har lige så mange i bleområdet og i hele ansigt/hovedbund :(

Kender det godt :kram2 Hvem er hjemme med hende?

Ja. Bolcher/chokolade og kaffe må være vejen frem :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En månedes ventetid på ørelæge :(

Ved det sikkert er værre andre steder i landet eller at jeg kunne lyve mig foran i køen ved at sige det var akut, men synes stadig det er træls.

Nu klager hun jo ikke over ondt i ørerne, hun sover bare hammer elendig og dp mener vi skal få det tjekket. Men hvis det viser sig der er noget om en måned, bliver jeg jo plaget af dårlig samvittighed over at jeg ikke har gjort noget før :(

Vores ørelæge har ca 2 måneders ventetid... Det er virkelig skod de har så lang ventetid. Men nu har du tiden og det er det vigtigste :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.