SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Lady H - øv nogle veninder :( Har selv været der og nøj hvor skuffelsen er stor efter sådan er besøg :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det irriterende at vågne fordi at man er sulten :rolleyes

Specielt når man helst ikke skal spise noget før søde N kommer hjem med lækkert morgenmad fra bager (Max 30 min) .. Håber at han skynder sig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lady H (i mit hoved altid Lise ;) ) Jeg spiser gladeligt brunch med dig. Men hellere drikke drinks. Vi kan sagtens gøre det fra om eftermiddagen så vi er nogenlunde friske dagen efter til at passe på vores bæster :D Du virker så skønherlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lady H (i mit hoved altid Lise ;) ) Jeg spiser gladeligt brunch med dig. Men hellere drikke drinks. Vi kan sagtens gøre det fra om eftermiddagen så vi er nogenlunde friske dagen efter til at passe på vores bæster :D Du virker så skønherlig!

:ditto bortset fra jeg er frisk til brunch ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager da lige en gang skoldkopper til Leonora - hun har næsten heller ikke været syg på det sidste :( (sarkasme kan med fordel læses ind)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg skal føle mig så depri og så på min fødselsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke at dette bliver taget racistisk, for det er slet ikke sådan jeg er, men jeg bliver faktisk rigtig ked af det når jeg beslutter mig for at videregive en flot hvid konfirmationskjole på en af de gratis -grupper på Facebook og at så 8 ud af 10 som skriver 'kø' på opslaget deler tydelige ikke-kristne holdninger på deres egen Facebook side eller slet ikke har børn i konfirmationsalderen.

Jeg skrev nemlig i opslaget at jeg ønskede at det gik til en ung pige som skulle konfirmeres.

Det gør mig så ked af det at jeg skal sidde og vurdere hvorvidt personerne har en datter der skal konfirmeres eller ej.

Heldigvis fandt jeg ud af det, men jeg synes faktisk at det er tarveligt for dem som sidder og ikke har råd til en kjole til sin datters store dag at folk så måske ikke får læst hele opslaget fordi de måske bliver forblændet af en flot kjole og skynder sig at skrive kø.

Nånå det var bare lidt sårede følelser på sidelinjen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg skal føle mig så depri og så på min fødselsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg skal føle mig så depri og så på min fødselsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg håber ikke at dette bliver taget racistisk, for det er slet ikke sådan jeg er, men jeg bliver faktisk rigtig ked af det når jeg beslutter mig for at videregive en flot hvid konfirmationskjole på en af de gratis -grupper på Facebook og at så 8 ud af 10 som skriver 'kø' på opslaget deler tydelige ikke-kristne holdninger på deres egen Facebook side eller slet ikke har børn i konfirmationsalderen.

Jeg skrev nemlig i opslaget at jeg ønskede at det gik til en ung pige som skulle konfirmeres.

Det gør mig så ked af det at jeg skal sidde og vurdere hvorvidt personerne har en datter der skal konfirmeres eller ej.

Heldigvis fandt jeg ud af det, men jeg synes faktisk at det er tarveligt for dem som sidder og ikke har råd til en kjole til sin datters store dag at folk så måske ikke får læst hele opslaget fordi de måske bliver forblændet af en flot kjole og skynder sig at skrive kø.

Nånå det var bare lidt sårede følelser på sidelinjen :rolleyes

Jeg så godt dit opslag, og tænkte at hvis du virkelig gerne ville have, at det gik til en kommende konfirmand, så kunne du have lagt det i en af grupperne med hjælp til konfirmander. Den gruppe du lagde det i, er ret skrap med, at man ikke må begrunde, at man gerne vil have den pågældende ting, så du kunne potentielt have fået nogle tarvelige kommentarer med på vejen, selvom du ville gøre en god gerning.

Når det er sagt, så kan jeg godt forstå dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så godt dit opslag, og tænkte at hvis du virkelig gerne ville have, at det gik til en kommende konfirmand, så kunne du have lagt det i en af grupperne med hjælp til konfirmander. Den gruppe du lagde det i, er ret skrap med, at man ikke må begrunde, at man gerne vil have den pågældende ting, så du kunne potentielt have fået nogle tarvelige kommentarer med på vejen, selvom du ville gøre en god gerning.

Når det er sagt, så kan jeg godt forstå dig :kram2

Jeg synes da bare at folk i det mindste godt kunne læse opslaget først..

Der er to admin'er der likede opslaget så jeg tror mere at reglen gælder for at folk ikke skal begrunde hvorfor de skriver kø.

Men jeg synes bare at det er princippet i at skrive sig på noget som man reelt ikke vil bruge til formålet. Det er vel ikke anderledes end at ville give en vaskemaskine væk der virker, til en familie som faktisk skal have rent tøj og at ønske at folk som kun skal bruge ledningen/lågen eller lignende ikke skriver sig på?

Eller hvad? Det er måske strengt at sætte begrænsninger på hvem der må få den, men jeg synes bare at i dette tilfælde hvor at jeg ser det som en kristen kjole jeg videregiver til et kristent formål -at folk som så ikke er kristne og ikke skal bruge den til det er lidt respektløse for dem som rigtigt kunne bruge den :unsure

Ja jeg kunne måske melde mig ind i konfirmations grupperne, men jeg vidste ikke at de eksisterede :Chin:

Jeg er måske også lidt nærtagende her med smerter og hormoner :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hverken B eller jeg kan finde ud af at bruge den der kärcher vinduesvasker-dims, så nu er vores let beskidte vinduer blevet til meget rene vinduer med rigtig mange striber + der er så meget parfume i sæben, at jeg har hovedpine og det prikker i min hud :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare træls at ligge med nyopereret knæ på sin fødselsdag. Har det af pommeren til. Har hovedpine, smerter i knæ (of course), kvalme, kaster op, svimmel osv. Feeeeeed dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager da lige en gang skoldkopper til Leonora - hun har næsten heller ikke været syg på det sidste :( (sarkasme kan med fordel læses ind)

I har da snart brugt et helt års (eller to?) kvoter. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg skal føle mig så depri og så på min fødselsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare træls at ligge med nyopereret knæ på sin fødselsdag. Har det af pommeren til. Har hovedpine, smerter i knæ (of course), kvalme, kaster op, svimmel osv. Feeeeeed dag :(

Tillykke. Håber at det snart bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Thalia og Annette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Thalia og Annette :)

:ditto :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har da snart brugt et helt års (eller to?) kvoter. :kram2

Det føles sådan ja :( 5 sygeperioder på 1,5 måned :-/ Er efterhånden hudløs af bekymring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Thalia og Annette :)

Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Thalia og Annette :)

:ditto til jer kære tøser :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster. Hold kæft en kegle hun er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har seriøst lyst til at tude. Har en baby der er overtræt og alt for fyldt efter at have overnattet ved svigerforældrene fra igår til i dag, så vi kunne besøge nogle venner. Hun er bare slet ikke klar og kan ikke overskue det endnu:( hun bliver 4 mdr på lørdag, men startede livet ud med at være indlagt, selvom hun kom 10 dage over termin.

Magter bare ikke at sige det til manden da jeg ved jeg får at vide at jeg er for pylret, og at det er bare fordi det hans familie :( også selvom jeg sagde det da vi var ved min søster i februar.

Han har lige prøvet at få hende til at sove men jeg gjorde mig klar, hvor hun bare skreg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver gang på gang forundret på den gode måde over den respons, der er at hente herinde :lovebk (tak for kode, Susanne ^_^ ) og jeg ville så gerne svare enkeltvis - men jeg har sovet for lidt i nat og været i gang hele dagen, og jeg vil altså have svaret nu... Jeg gik i øvrigt igang med at quote alle, men det blev jo KÆMPElangt... Jeg har altså læst det hele og med stor taknemmelighed.

Jo, det handler nok mest om at være vokset fra hinanden eller i hvert fald at være meget forskellige steder i livet lige nu. De bemeldte to gik fra deres kærester for to år siden, så de har hængt sammen i deres anden runde ungdom siden, og jeg kan jo altså ikke følge med - dels er det ikke det hele, jeg har spor lyst til, og dels så får jeg slet og ret vrøvl hjemme, hvis jeg er ret meget på farten (nogen gange lidt et issue i sig selv).

Jeg har afskrevet flere både venner og familiemedlemmer de senere år, fordi jeg ikke orker at skulle arbejde SÅ hårdt for at opretholde relationer, som de andre ikke rigtig arbejder på - men det gør mig brandked af det hver gang. Den ene af de omtalte veninder har jeg traditionelt haft en helt særlig forståelse med (og vi har vel været venner i 15-16 år), så det er et tab, der er til at tage at føle på. Jeg havde håbet, at hun ville holde lidt bedre fast.

Jeg bliver endnu mere træt af det, fordi det gør mig til en lidt træls typisk-kvinde-offeragtig pjevset og småfornærmet person, når jeg står der og føler mig kasseret - det er ikke særlig indtagende, og jeg kan ikke lide det <_<

Professionelt.. Nej, jeg er ikke som sådan nogen fiasko - jeg er forholdsvis velbegavet og jeg er dygtig til mit arbejde - men jeg er på anden side uden tvivl på et andet sted arbejdsmæssigt, end hvad jeg som sådan burde kunne opnå. Det er der flere grunde til, men det er vist et indlæg i sig selv :rolleyes Det er derudover forkælet at pjevse, for jeg har jo et et godt job, og tjener i forhold til gennemsnittet en god løn - men altså, mine veninder i samme "vægtklasse" som mig selv, tjener gennemgående minimum 50% mere end jeg og har efterhånden nogle helt andre jobs - de har så ikke to børn, og det seneste valg her er helt bevidst - det svider bare alligevel, når der så bliver set med noget nær medlidenhed på mig, og når den kommer op som forklaring på, at jeg kan lave og overholde en aftale, imens de ikke kan <_<

Jeg er ked af, at flere af jer genkender den følelse, jeg sad med i går - crap :(

Jeg ville æææælske både brunch og drinks (kan man egentlig ikke drikke drinks til en brunch :chin: ) og andre aftaler hele vejen rundt, og jeg synes, at tanken om Steph, der kommer tidligt for at kunne slippe væk igen, inden der kommer for mange mennesker er så hyggelig :D Når der er kommet noget mere ro på på fastlandet, så er der måske endda også noget af det, der kan realiseres ;)

Jeg er sikker på, at du ville være blevet en fremragende jurist, Justme! Man kan så sige, at hvis du kan lide dit område, så kan du formentlig få lov at lave nogenlunde det samme, som en jurist på området ville gøre - mon ikke du kan tæve de fleste jurister, der sætter tæerne på dit "turf" ;) Men du kan have ret i, at forskellen på uddannelsen kan give dig nogle udfordringer ift at blive betalt, hvad du er værd - her er det offentlige bare SÅ tungt <_<

Tusind tak for kram og opmuntring - I det sejeste crowd nogensinde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.