SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Har seriøst lyst til at tude. Har en baby der er overtræt og alt for fyldt efter at have overnattet ved svigerforældrene fra igår til i dag, så vi kunne besøge nogle venner. Hun er bare slet ikke klar og kan ikke overskue det endnu:( hun bliver 4 mdr på lørdag, men startede livet ud med at være indlagt, selvom hun kom 10 dage over termin.

Magter bare ikke at sige det til manden da jeg ved jeg får at vide at jeg er for pylret, og at det er bare fordi det hans familie :( også selvom jeg sagde det da vi var ved min søster i februar.

Han har lige prøvet at få hende til at sove men jeg gjorde mig klar, hvor hun bare skreg

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det føles sådan ja :( 5 sygeperioder på 1,5 måned :-/ Er efterhånden hudløs af bekymring.

Noooo! :kram :kram :kram Nu skal det sygdomshalløj bare skrubbe herremeget AF!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Thalia og Annette :)

:ditto :hurra :hurra :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hverken B eller jeg kan finde ud af at bruge den der kärcher vinduesvasker-dims, så nu er vores let beskidte vinduer blevet til meget rene vinduer med rigtig mange striber + der er så meget parfume i sæben, at jeg har hovedpine og det prikker i min hud :prik

Argh!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver gang på gang forundret på den gode måde over den respons, der er at hente herinde :lovebk (tak for kode, Susanne ^_^ ) og jeg ville så gerne svare enkeltvis - men jeg har sovet for lidt i nat og været i gang hele dagen, og jeg vil altså have svaret nu... Jeg gik i øvrigt igang med at quote alle, men det blev jo KÆMPElangt... Jeg har altså læst det hele og med stor taknemmelighed.

Jo, det handler nok mest om at være vokset fra hinanden eller i hvert fald at være meget forskellige steder i livet lige nu. De bemeldte to gik fra deres kærester for to år siden, så de har hængt sammen i deres anden runde ungdom siden, og jeg kan jo altså ikke følge med - dels er det ikke det hele, jeg har spor lyst til, og dels så får jeg slet og ret vrøvl hjemme, hvis jeg er ret meget på farten (nogen gange lidt et issue i sig selv).

Jeg har afskrevet flere både venner og familiemedlemmer de senere år, fordi jeg ikke orker at skulle arbejde SÅ hårdt for at opretholde relationer, som de andre ikke rigtig arbejder på - men det gør mig brandked af det hver gang. Den ene af de omtalte veninder har jeg traditionelt haft en helt særlig forståelse med (og vi har vel været venner i 15-16 år), så det er et tab, der er til at tage at føle på. Jeg havde håbet, at hun ville holde lidt bedre fast.

Jeg bliver endnu mere træt af det, fordi det gør mig til en lidt træls typisk-kvinde-offeragtig pjevset og småfornærmet person, når jeg står der og føler mig kasseret - det er ikke særlig indtagende, og jeg kan ikke lide det <_<

Professionelt.. Nej, jeg er ikke som sådan nogen fiasko - jeg er forholdsvis velbegavet og jeg er dygtig til mit arbejde - men jeg er på anden side uden tvivl på et andet sted arbejdsmæssigt, end hvad jeg som sådan burde kunne opnå. Det er der flere grunde til, men det er vist et indlæg i sig selv :rolleyes Det er derudover forkælet at pjevse, for jeg har jo et et godt job, og tjener i forhold til gennemsnittet en god løn - men altså, mine veninder i samme "vægtklasse" som mig selv, tjener gennemgående minimum 50% mere end jeg og har efterhånden nogle helt andre jobs - de har så ikke to børn, og det seneste valg her er helt bevidst - det svider bare alligevel, når der så bliver set med noget nær medlidenhed på mig, og når den kommer op som forklaring på, at jeg kan lave og overholde en aftale, imens de ikke kan <_<

Jeg er ked af, at flere af jer genkender den følelse, jeg sad med i går - crap :(

Jeg ville æææælske både brunch og drinks (kan man egentlig ikke drikke drinks til en brunch :chin: ) og andre aftaler hele vejen rundt, og jeg synes, at tanken om Steph, der kommer tidligt for at kunne slippe væk igen, inden der kommer for mange mennesker er så hyggelig :D Når der er kommet noget mere ro på på fastlandet, så er der måske endda også noget af det, der kan realiseres ;)

Jeg er sikker på, at du ville være blevet en fremragende jurist, Justme! Man kan så sige, at hvis du kan lide dit område, så kan du formentlig få lov at lave nogenlunde det samme, som en jurist på området ville gøre - mon ikke du kan tæve de fleste jurister, der sætter tæerne på dit "turf" ;) Men du kan have ret i, at forskellen på uddannelsen kan give dig nogle udfordringer ift at blive betalt, hvad du er værd - her er det offentlige bare SÅ tungt <_<

Tusind tak for kram og opmuntring - I det sejeste crowd nogensinde!

Mimosaer. De er vist tilladt fra om morgenen :P Og jeg er klar på det hele. Tror du er skønt selskab :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mimosaer. De er vist tilladt fra om morgenen :P Og jeg er klar på det hele. Tror du er skønt selskab :kiss

Ja sq da! Man kan jo altid spare lidt på juicen ;) og lige over du.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sq da! Man kan jo altid spare lidt på juicen ;) og lige over du.

Nemlig. Det må også spare lidt på kalorierne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er skøn og giver normalt ikke grund til at brokke sig særlig meget. Men den her weekend er jeg blevet liiidt sur over et par ting:

1) Vi fik i går besøg af et vennepar (min veninde med kæreste). Vores ældste søn begyndte samtidigt at have sin største reaktion hidtil på at være blevet storebror, og var ret umulig, og lillebror kunne bare ikke falde til ro. Jeg skulle så forsøge at håndtere begge børn, samt konversere gæsterne og lave kaffe, fordi min kære mand valgte at se fodboldkamp, kigge på computeren OG mobilen samtidigt. Synes slet og ret det er uhøfligt når man har gæster (plus uhjælpsomt overfor mig).

2) I dag har han aftalt med sin familie at hans forældre plus bror med kone og børn kommer på besøg næste weekend. Vores den yngste er 4 uger. Manden ved udmærket godt at jeg ikke er glad for at stå med børn, madlavning, oprydning etc. alene når vi har huset fuldt af gæster, men alligevel har han aftalt at han og broren skal lave nogle praktiske ting hele weekenden, hvilket medfører at jeg bliver stående alene med alt det andet. Og det værste er måske at jeg bliver den sure hvis jeg siger noget til det, da de jo får lavet nogle af de ting der mangler herhjemme. Synes bare det kan være så stressende at stå for både børn, mad, rengøring, oprydning OG underholdning af gæster alene. Og især da hans familie ofte kommer med negative kommentarer om maden etc.

Er jeg overfølsom/hormonhysterisk, eller er der andre der ville blive lidt mugne over ovenstående?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Millivanilli - jegville også være pænt muggen!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noooo! :kram :kram :kram Nu skal det sygdomshalløj bare skrubbe herremeget AF!

Ja gider det lige - som i LIGE NU?!?!?!

Tak for krammere :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er skøn og giver normalt ikke grund til at brokke sig særlig meget. Men den her weekend er jeg blevet liiidt sur over et par ting:

1) Vi fik i går besøg af et vennepar (min veninde med kæreste). Vores ældste søn begyndte samtidigt at have sin største reaktion hidtil på at være blevet storebror, og var ret umulig, og lillebror kunne bare ikke falde til ro. Jeg skulle så forsøge at håndtere begge børn, samt konversere gæsterne og lave kaffe, fordi min kære mand valgte at se fodboldkamp, kigge på computeren OG mobilen samtidigt. Synes slet og ret det er uhøfligt når man har gæster (plus uhjælpsomt overfor mig).

2) I dag har han aftalt med sin familie at hans forældre plus bror med kone og børn kommer på besøg næste weekend. Vores den yngste er 4 uger. Manden ved udmærket godt at jeg ikke er glad for at stå med børn, madlavning, oprydning etc. alene når vi har huset fuldt af gæster, men alligevel har han aftalt at han og broren skal lave nogle praktiske ting hele weekenden, hvilket medfører at jeg bliver stående alene med alt det andet. Og det værste er måske at jeg bliver den sure hvis jeg siger noget til det, da de jo får lavet nogle af de ting der mangler herhjemme. Synes bare det kan være så stressende at stå for både børn, mad, rengøring, oprydning OG underholdning af gæster alene. Og især da hans familie ofte kommer med negative kommentarer om maden etc.

Er jeg overfølsom/hormonhysterisk, eller er der andre der ville blive lidt mugne over ovenstående?

Jeg var altså blevet jævnt utilfreds hvis det var herhjemme....

Det er fint din mand får hjælp til lidt hænge partier....men han skal huske at dit overskud til de andre ting skal være der samtidig...og det er det da slet ikke med en på 4 uger....Kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg trænger til en ordentlig nats søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Millivanilli - jegville også være pænt muggen!

  

:ditto

  

Jeg var altså blevet jævnt utilfreds hvis det var herhjemme....

Det er fint din mand får hjælp til lidt hænge partier....men han skal huske at dit overskud til de andre ting skal være der samtidig...og det er det da slet ikke med en på 4 uger....Kram til dig

Tak for krammer og støtte. Rart at vide at det ikke bare er mig der ville have reageret. Jeg gør selv en del ud af at ikke lave aftaler som kræver en masse af ham uden først at afklare med ham, og synes det virker lidt hensynsløst og sårende når han vælger ikke at afklare med mig først. Jeg ved godt han ikke mener det på den måde, men det de sådan det føles. Nuvel, i dag er en ny dag, med nye muligheder, og det hele virker mere overskueligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Millivanilli - jegville også være pænt muggen!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er løbet tør for kaffe. Det er nærmest brud på menneskerettighederne! Især med baby i tigerspring nr 2 og begyndende forkølelse (mig selv - med mindre jeg får smittet baby ...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt brokke mig over at min far nu skal til at være alene igen :(

Lunas Bedstemor og Bedstefar går fra hinanden... Bedstemor har jo altid været der! Hvordan forklarer man sin søde 3årig at Bedstemor pludselig er væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt brokke mig over at min far nu skal til at være alene igen :(

Lunas Bedstemor og Bedstefar går fra hinanden... Bedstemor har jo altid været der! Hvordan forklarer man sin søde 3årig at Bedstemor pludselig er væk?

Æv :(

Behøver hun være væk ift Luna?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil godt brokke mig over at min far nu skal til at være alene igen :(

Lunas Bedstemor og Bedstefar går fra hinanden... Bedstemor har jo altid været der! Hvordan forklarer man sin søde 3årig at Bedstemor pludselig er væk?

Øv, hvor ærgerligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv :(

Behøver hun være væk ift Luna?

Det tror jeg hun kommer til at være.... Realistisk set, kommer Vi ikke til at holde kontakten til hende. :(

Ja, det er sq noget æv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor ærgerligt!

Ja, det er sq noget møg! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange må man godt være underskudsmor, ikke? :blush :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Millivanilli - jegville også være pænt muggen!

Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ramt af mit-barn-er-startet-i-pasnings-syge... Øv, føler ikke jeg har tid til det. Jeg har feber der kommer og går, ondt i øre og hals :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksusbrok:

Line gider ikke sove i bv i dag, så hun ligger her på maven af mig. Det er jo egentlig hyggeligt nok, men jeg havde jo planer om at være på bk fra computeren så jeg kunne få skrevet nogle lidt længere indlæg. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg synes det er svært i øjeblikket, og jeg føler mig ikke som nogen særlig god mor :( og det er ligesom om alle regner med at det er mig der ved det hele med C fordi jeg er hendes mor, men jeg ved ingenting, jeg har ikke nogen mavefornemmelse der siger mig noget og jeg synes overhovedet ikke jeg kan læse hendes behov lige nu. Ville ønske nogen bare kunne fortælle mig hvad der var rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.