SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

I er søde :kiss

Åh men, det bliver sådan noget tøseri og alt for lang - og jeg er bare over-følsom, dels fordi jeg er noget presset for tiden og dels på baggrund af historik.

Vi er fem studieveninder, der har holdt sammen i mange år, men forskellen i familiestatus mv. gør det til tider lidt svært - og jeg har længe været ked af, at det er så svært at lave aftaler, og at de ofte bliver aflyst. Jeg forsøgte så for nogle uger siden at invitere til brunch hos mig i dag, så vi trods alt kunne ses, inden jeg flytter. Der blev straks udvekslet et hav af emails, der dybest set gik på, om ikke vi kunne lave noget andet, et andet sted, en anden dag... Så hyggeligt at prøve at invitere nogen hjem til sig... Jeg var træt og ked i forvejen og skrev så en noget skarp mail om, at det kunne de jo frit gøre, men at pointen jo var, at jeg på denne her måde kunne have baby til at sove i haven og muligvis deltage lidt.

To af dem vendte så tilbage, om ikke de stadig skulle komme herud, og jo, det ville jeg da gerne. For et par dage siden begyndte beskederne så at komme, om ikke det kunne blive senere op ad dagen...

Efter at planen var blevet lavet, havde mine svigerforældre meldt sig med deraf følgende ekstra-besøg af min mands piger - men så længe det var formiddag, at mine veninder skulle komme, så var det lige meget - de store piger skulle først komme over middag, og min mand og svigerne ville tage junior med på tur, så her var ro. Både det og det med babys lur matchede virkeligt dårligt med ønskerne om at flytte det længere op ad dagen, men jeg orkede ikke at skulle pive en gang til. De ville så stræbe efter at være her henholdvis 11 og 12, og jeg købte ind til frokost.

11:30 og 12:30 mødte de op - henholdsvis med tømmermænd og mæt efter allerede spist frokost, så jeg kunne spise alene og sætte i køleskabet igen - og de ævlede fra de kom om, at når jeg nu havde så mange gæster hele dagen, så skulle de jo bare hurtigt afsted igen. Jeg kunne heller ikke rigtig svare ærligt på noget som helst, for hele familien var jo kåret at komme tilbage igen, samtidig med veninde 2's ankomst.

Jeg føler mig som en idiot over at have forsøgt at invitere og for at blive så ked af det. Og jeg føler mig som en professionel fiasko efter at have måttet forstå på dem, at de jo intet (bortset fra uendelig byture åbenbart) har tid til udover arbejdet som henholdsvis kontorchef og advokat.

- og hold nu kæft noget usammenhængende ævl jeg har fået skrevet her i min selvmedlidenhed... For det ikke skal være løgn, så vil baby heller ikke sove, så jeg får ikke rettet op på det, og jeg poster det som det er - ugens lavpunkt i rækkehuset i Vallensbæk.

Hold nu op, hvor kan jeg nikke genkende til alt du skriver og sad faktisk og fik helt våde øjne, for det indlæg kunne jeg have skrevet :kiss

Det er røv og nøgler og 1000 :kram

Håber baby snart sover og at du har chokolade på lager :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skulle have inviteret mig :kram2 jeg havde mødt op klokken 10, spist det meste :sandie , nusset din skønne pige og smuttet inden jeg skulle hilse på endnu flere :kram2

:ditto (bortset fra geografi og logistik og bla bla). Og det ville have været SÅ hyggeligt!

Jeg forstår godt, du er ked af det, og jeg sidder med sådan en følelse af at de veninder er pissetarvelige, men det er jo nok det der med at være i forskellige steder i livet.

Men fiasko er du dæleme ikke! Jeg mindes tidligere, at du fik forhandlet dig frem til en god løn et nyt sted, så noget må du kunne ;) Og jeg tror, vi er flere herinde, der fornemmer at du er mega skarp :respekt

At du så samtidig har plads til familie, det er da succes :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke få formuleret noget begavet - men jeg kan heller ikke bare lade denne her stå... Jeg håber, at rigtig snart kan glæde jer over tage egne børn med til plastic og pomfrit i legeland :kram2

Tak :kram2 og et stort :kram retur til dig, hvor er de studieveninder tarvelige :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er forståeligt :kiss Med ønsket og drømmen om et barn, bliver ønsket bare større sådan et sted, også fordi man bliver altså bare glad i låget når man hygger med sine unger sådan et sted. Jeg håber inderligt det skal lykkes for jer SNART :kram2

Tak det bliver bare ekstra tydeligt når vi kører hjem igen igen igen igen ham og jer :(

Jeg håber sådan vi bliver tilsmilede af en sund og rask graviditet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :kiss

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. jeg føler mig også ofte i en helt anden verden end flere af mine - i øvrigt rigtig søde - tidligere medstuderende, og gerne med en slags usikkerhed på egen faglig identitet til følge (Alene fordi karrieren ikke er alt i mit liv...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg ønsker og ber med dig :kram2

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram, Katrinemus! :kram

I hvor jeg glæder mig til slutningen på din solstrålehistorie (fordi sådan ender det. BASTA!) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I herlige piger, tak for søde ord og kram bliver sku helt rørt :boo (af taknemmelighed over jeres søde ord) :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram, Katrinemus! :kram

I hvor jeg glæder mig til slutningen på din solstrålehistorie (fordi sådan ender det. BASTA!) :kiss

Jeg håber det så inderligt :wub jeg håber det er skrevet i vores kort :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

    

I er søde :kiss

Åh men, det bliver sådan noget tøseri og alt for lang - og jeg er bare over-følsom, dels fordi jeg er noget presset for tiden og dels på baggrund af historik.

Vi er fem studieveninder, der har holdt sammen i mange år, men forskellen i familiestatus mv. gør det til tider lidt svært - og jeg har længe været ked af, at det er så svært at lave aftaler, og at de ofte bliver aflyst. Jeg forsøgte så for nogle uger siden at invitere til brunch hos mig i dag, så vi trods alt kunne ses, inden jeg flytter. Der blev straks udvekslet et hav af emails, der dybest set gik på, om ikke vi kunne lave noget andet, et andet sted, en anden dag... Så hyggeligt at prøve at invitere nogen hjem til sig... Jeg var træt og ked i forvejen og skrev så en noget skarp mail om, at det kunne de jo frit gøre, men at pointen jo var, at jeg på denne her måde kunne have baby til at sove i haven og muligvis deltage lidt.

To af dem vendte så tilbage, om ikke de stadig skulle komme herud, og jo, det ville jeg da gerne. For et par dage siden begyndte beskederne så at komme, om ikke det kunne blive senere op ad dagen...

Efter at planen var blevet lavet, havde mine svigerforældre meldt sig med deraf følgende ekstra-besøg af min mands piger - men så længe det var formiddag, at mine veninder skulle komme, så var det lige meget - de store piger skulle først komme over middag, og min mand og svigerne ville tage junior med på tur, så her var ro. Både det og det med babys lur matchede virkeligt dårligt med ønskerne om at flytte det længere op ad dagen, men jeg orkede ikke at skulle pive en gang til. De ville så stræbe efter at være her henholdvis 11 og 12, og jeg købte ind til frokost.

11:30 og 12:30 mødte de op - henholdsvis med tømmermænd og mæt efter allerede spist frokost, så jeg kunne spise alene og sætte i køleskabet igen - og de ævlede fra de kom om, at når jeg nu havde så mange gæster hele dagen, så skulle de jo bare hurtigt afsted igen. Jeg kunne heller ikke rigtig svare ærligt på noget som helst, for hele familien var jo kåret at komme tilbage igen, samtidig med veninde 2's ankomst.

Jeg føler mig som en idiot over at have forsøgt at invitere og for at blive så ked af det. Og jeg føler mig som en professionel fiasko efter at have måttet forstå på dem, at de jo intet (bortset fra uendelig byture åbenbart) har tid til udover arbejdet som henholdsvis kontorchef og advokat.

- og hold nu kæft noget usammenhængende ævl jeg har fået skrevet her i min selvmedlidenhed... For det ikke skal være løgn, så vil baby heller ikke sove, så jeg får ikke rettet op på det, og jeg poster det som det er - ugens lavpunkt i rækkehuset i Vallensbæk.

Ved du hvad? Nogle gange vokser man fra hinanden. Og det er ok. Det er ok, fordi venskabet var der, lige præcis, da man havde brug for det, og det gav mening. LIge som det skal være. Så flytter man sig - fysisk, mentalt - og så følger venskabet ikke altid med. Det er betyder ikke nødvendigvis, at de er nogle selvoptagne hejre (except it does in this case - CHRIST!!!) eller at du er en overfølsom hysmor. Det betyder, at I er forskellige steder i jeres liv og har forskellige prioriteter, der ikke harmonerer med venskab. Heldigvis er der ikke = mellem fraværet af venskab og uvenskab. 

Mit bud er, at du oven i dit hoved tager afsked med dine tidligere veninder, som er gode og søde piger, men ikke noget for dig. Så ser du frem til at flytte ind i drømmehuset på en egn, hvor du føler, du hører til. 

 

It's all good. Og i hvert fald ingen fiasko! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det så inderligt :wub jeg håber det er skrevet i vores kort :goodluck

Vi håber i hvert fald med dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber i hvert fald med dig :kiss

Tak :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvad? Nogle gange vokser man fra hinanden. Og det er ok. Det er ok, fordi venskabet var der, lige præcis, da man havde brug for det, og det gav mening. LIge som det skal være. Så flytter man sig - fysisk, mentalt - og så følger venskabet ikke altid med. Det er betyder ikke nødvendigvis, at de er nogle selvoptagne hejre (except it does in this case - CHRIST!!!) eller at du er en overfølsom hysmor. Det betyder, at I er forskellige steder i jeres liv og har forskellige prioriteter, der ikke harmonerer med venskab. Heldigvis er der ikke = mellem fraværet af venskab og uvenskab.

Mit bud er, at du oven i dit hoved tager afsked med dine tidligere veninder, som er gode og søde piger, men ikke noget for dig. Så ser du frem til at flytte ind i drømmehuset på en egn, hvor du føler, du hører til.

It's all good. Og i hvert fald ingen fiasko! :kram

Mange gode ting er skrevet her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrine jeg håber også så meget på jeres vegne at i snart får jeres drøm opfyldt. Det skal nok lykkes det er jeg sikker på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katrine jeg håber også så meget på jeres vegne at i snart får jeres drøm opfyldt. Det skal nok lykkes det er jeg sikker på

Tak :kram2 det er også det vi forsøger at holde fokus på, at det nok skal lykkes. Men usikkerheden er svær :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lady h dine veninder var mega tarvelige og du er ikke en fiasko. I er sikkert bare vokset fra hinanden som de andre siger. Livet er simpelthen for kort til, at bruge på mennesker som ikke rigtigt har lyst til at være en del af ens liv. Jeg har smidt mange venner ud til højre de sidste nok 5 år, fordi jeg simpelthen ikke gider bruge min energi på nogen, hvor jeg føler de ikke er oprigtig interesseret og det kun er mig der lægger energi i det. Hvis de ikke værdsætter dit venskab er de ikke værd at bruge energi. De burde være glade for, at du inviterer dem og sørger for mad og alt muligt, mens du har en baby og en tumling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2 det er også det vi forsøger at holde fokus på, at det nok skal lykkes. Men usikkerheden er svær :unsure

Det forstår jeg godt. I har godt nok været uheldige indtil nu, men det gør kun at i er stærkere sammen og sætter så meget mere pris på resultatet. Nemlig den smukke og helt fantastiske lille baby i nok skal få en dag. I skal nok ende som en solstråle historie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IhH hr mand fik niklas til at sove uden at have bøvset så han vågnede og skulle så af med en bøvs og han nåede ikke at falde til ro inden manden tog på job så jeg blev vækket og har så brugt tre kvarter på at få ro på Niklas....jeg ville da heller ikke være frisk til i morgen eller noget...suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er så søde (hvordan er koden nu på den i love babyklar?:)! Jeg svarer lige ordentlig i morgen, for der lød et hyl fra den endelig sovende baby, så nu er jeg tilbage i soveværelset - nu kun med mobil :rolleyes må hellere bare få sovet lidt.. :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er så søde (hvordan er koden nu på den i love babyklar?:)! Jeg svarer lige ordentlig i morgen, for der lød et hyl fra den endelig sovende baby, så nu er jeg tilbage i soveværelset - nu kun med mobil :rolleyes må hellere bare få sovet lidt.. :zzz

: lovebk :lovebk Sov godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvad? Nogle gange vokser man fra hinanden. Og det er ok. Det er ok, fordi venskabet var der, lige præcis, da man havde brug for det, og det gav mening. LIge som det skal være. Så flytter man sig - fysisk, mentalt - og så følger venskabet ikke altid med. Det er betyder ikke nødvendigvis, at de er nogle selvoptagne hejre (except it does in this case - CHRIST!!!) eller at du er en overfølsom hysmor. Det betyder, at I er forskellige steder i jeres liv og har forskellige prioriteter, der ikke harmonerer med venskab. Heldigvis er der ikke = mellem fraværet af venskab og uvenskab.

Mit bud er, at du oven i dit hoved tager afsked med dine tidligere veninder, som er gode og søde piger, men ikke noget for dig. Så ser du frem til at flytte ind i drømmehuset på en egn, hvor du føler, du hører til.

It's all good. Og i hvert fald ingen fiasko! :kram

Tak fordi du har formuleret hvad jeg ikke kunne. Har måtte gøre den erkendelse mere end en gang. Trist især når man ikke flyder i venner i forvejen. Men tiden er knap og skal ikke spildes på folk der gør en ked.

:kram2 og sov godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Hør her... Når du er flyttet herover til det store land, så inviterer du mig, og så må jeg enten få manden til at tage betterøven eller håbe på at hun har fået det bedre, og så lover jeg at komme som aftalt uden at brokke mig, spise den lavede mad (forudsat at jeg kan lide det der bliver serveret, hvilket kan sikres ved minimal kommunikation på forhånd) og så kan vi finde ud af om jeg skal smutte kort derefter eller blive hængende :kram :kram

Og så kan du være den professionelle succes! Jeg er bare socialrådgiver efter en mislykket teologi-uddannelse, ansat i en kommune uden de vilde muligheder for forfremmelse... Og nogen god løn får jeg dælme heller ikke... (Så skulle jeg nok have haft et andet erhverv).

Jeg kan stadig være en smule bitter over at jeg ikke fangede hvor spændende jura er, før jeg læste til socialrådgiver... Men kan nok ikke liiiige tage flere uddannelser.

Og så vil jeg med! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør ret ondt i hjertet at være til fødselsdag i et legeland, omgivet af børn, masser af glæde. Så hyggelig dag, men øvvvvvvvvv hvor er det tomt når M og jeg tager hjem hånd i hånd uden en baby eller et glad barn efter en dejlig dag :boo :boo :boo

Hvor jeg dog ønsker en baby til os, be be :biglove

Kan jeg virkelig godt forstå :kram2 Håber det meget snart er en baby til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooooog nu græder hun igen, hele 20 mon efter jeg lagde hende....

Håber du nu ligger og får dig noget søvn :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.