SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Sikke et lorte humør jeg er i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv jeg fatter slet ikke reglerne for aktivering og er ret nervøs for at blive smidt ud i noget lige oveni sommerferien :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj... Vores ene høne har fundet ud af hun kan flyve over hegnet. Jeg kan virkelig ikke lide fugledyr, jeg synes det er rigeligt at jeg skal give dem mad og samle æg, så når sådan en kulsort dræberhøne flyver mod mig med mord i øjnene er jeg da ved at skide i bukserne!

Haha, ej undskyld, men dét er simpelthen det sjoveste, jeg har læst hele dagen :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg fatter slet ikke reglerne for aktivering og er ret nervøs for at blive smidt ud i noget lige oveni sommerferien :(

Hvornår slutter din barsel? Hvis du er under 30, burde du ikke blive aktiveret før efter 3 mdr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooooog så blev det min tur :prik jeg nåede ellers at tro at jeg slap <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:(

Jeg har bestilt autostol, madras x 2 og lagner fra babysam webshop, og idag kom pakken!

Jeg var så spændt for når madrasserne kom kunne jeg endelig gøre soveplads klar og det glæder jeg mig virkelig til.

Da jeg åbner pakken indeholder den kun autostolen.

Så har de glemt at pakke resten :gal hvor svært kan det være at følge den ordreseddel de så pænt havde lagt øverst?!

Øv altså :(

Og selvfølgelig har de kun kundeservice mellem 10-12 på hverdage.... Så jeg kan først ringe og klage på mandag :klap

Jeg har været ude for at de sendte det i to pakker - så jeg skulle ha to pakker med fra pakkeshoppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår slutter din barsel? Hvis du er under 30, burde du ikke blive aktiveret før efter 3 mdr!

Nemlig! Jeg blev i sin tid færdiguddannet til juli (godt nok i 2014) og kom først i aktivering til oktober. Jeg tænker ikke du kommer i noget i sommerferien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår slutter din barsel? Hvis du er under 30, burde du ikke blive aktiveret før efter 3 mdr!

Jamen min barsel slutter D. 23/5, og jeg bliver 30 D. 13/7.

Men jeg har jo halvanden uges "gammel ledighed" fra inden min barsel startede (jeg blev ledig 1/6 og gik på barsel 11/6), og så har jeg jo også noget ledighed fra før min sidste ansættelse. Hvis vi tæller fra min første aktiverings afslutning til jeg blev ansat i mit første job, får jeg det faktisk til ca 2,5 måned, og hvis man så lægger den der halvanden uge fra inden min barsel til, så er jeg oppe på 3 måneders ledighed, så jeg bliver helt bange for, at jeg skal direkte i aktivering, når jeg tilmelder mig jobcenteret efter endt barsel :unsure

Jeg ved bare ikke, om min ledighed før min ansættelse tæller med i forhold til aktivering (ifølge min a kasse tæller den med i forhold til hvis jeg vil have job med løntilskud)...

Jeg er bare forvirret, og jeg har skrevet til min a-kasse, hvor jeg fik et mærkeligt ubrugeligt svar (kogt ned: Du kan komme i praktik nårsomhelst - snak med jobcenteret) og da jeg ringede til jobcenteret fik jeg at vide, at det kun er min kontaktperson, der kan svare på det, men eftersom jeg pt ikke er tilmeldt jobcenteret fordi jeg er på barsel, så HAR jeg ikke en kontaktperson. Jeg har så alligevel fået nummeret på den konsulent, som jeg vil blive tilknyttet, men jeg synes af en eller anden grund at det er meget grænseoverskridende at ringe til hende. Jeg er bange for at hun siger "Ja, du skal afsted med det samme, så du kan jo lige bruge det sidste bArsel på at søge praktikplads" :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig! Jeg blev i sin tid færdiguddannet til juli (godt nok i 2014) og kom først i aktivering til oktober. Jeg tænker ikke du kommer i noget i sommerferien :)

Jeg blev færdig i juni 14, og kom afsted i august/september...

Men altså aktivering i september, vil være superfint (eller i hvert fald fint - job ville være bedre ;))!

Jeg havde bare håbet, at jeg kunne melde ferie 2 uger i juli og 1 i august, men det kan jo godt være, det bliver svært at få lov til det, hvis det i så fald ligger lige midt i en aktivering :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev færdig i juni 14, og kom afsted i august/september...

Men altså aktivering i september, vil være superfint (eller i hvert fald fint - job ville være bedre ;))!

Jeg havde bare håbet, at jeg kunne melde ferie 2 uger i juli og 1 i august, men det kan jo godt være, det bliver svært at få lov til det, hvis det i så fald ligger lige midt i en aktivering :unsure

Kan godt se det er indviklet :unsure

Jeg aner reelt ikke noget om det, men jeg tænker da ikke at de 2,5 måned tæller med i forhold til aktivering. Det synes jeg da ville være underligt. Men det kan da godt være.

Mht ferie, så var jeg 10 dage på bryllupsrejse midt i min aktivering. Jeg meldte bare ferie, det var ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se det er indviklet :unsure

Jeg aner reelt ikke noget om det, men jeg tænker da ikke at de 2,5 måned tæller med i forhold til aktivering. Det synes jeg da ville være underligt. Men det kan da godt være.

Mht ferie, så var jeg 10 dage på bryllupsrejse midt i min aktivering. Jeg meldte bare ferie, det var ikke noget problem :)

Arh det lyder godt det sidste! :)

For det er egentlig dét, der bekymrer mig mest... Jeg vil jo gerne bruge min ferie i sommeren, hvor B, V og E også har ferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ude for at de sendte det i to pakker - så jeg skulle ha to pakker med fra pakkeshoppen

Det var der faktisk også en som skrev til mig da jeg måtte brokke mig på Facebook :Chin:

Men så synes jeg bare at det er lidt mærkeligt at de ikke skriver det nogen steder -og at følgesedlen indeholder alle varer som jeg bestilte :unsure

Nu må vi se -jeg bliver glad hvis det dukker op på lørdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader samtlige billeder af mig selv fra dåben. Synes jeg ser så fed og klam ud og har vitterligt ikke lyst til at gemme dem. Men da jeg idiotisk nok insisterede på selv at bære mit barn, bliver jeg jo nødt til det. Øv! Det er godt længe siden jeg ellers har haft det så skidt med billeder af mig selv :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader samtlige billeder af mig selv fra dåben. Synes jeg ser så fed og klam ud og har vitterligt ikke lyst til at gemme dem. Men da jeg idiotisk nok insisterede på selv at bære mit barn, bliver jeg jo nødt til det. Øv! Det er godt længe siden jeg ellers har haft det så skidt med billeder af mig selv :boo

:kram

Jeg havde det på præcis samme måde til Alberts dåb (og Ediths for den sags skyld) og allerede nu hader jeg dem mindre. Læg dem væk lidt og vent inden du kigger igen :kiss

Og du så altså SMUK ud :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader samtlige billeder af mig selv fra dåben. Synes jeg ser så fed og klam ud og har vitterligt ikke lyst til at gemme dem. Men da jeg idiotisk nok insisterede på selv at bære mit barn, bliver jeg jo nødt til det. Øv! Det er godt længe siden jeg ellers har haft det så skidt med billeder af mig selv :boo

Øv :kram2

Du fik mig til lige at kigge mine billeder igennem igen, jeg tænkte nemlig at jeg ville vise dig et billede af hvordan jeg ser ud. Så kunne du sammenligne og tænke om du selv at du ser åleslank og skøn ud :kram2

Men så huskede jeg på at der ikke er noget andre kan sige eller gøre når man tænker og føler sådan. Det hjælper ikke at jeg skriver at jeg ville elske at være så tynd som dig, eller at jeg synes at du er virkelig smuk (for det synes jeg! Jeg har set billede af dig med en hat, fra dåben! :kram2

Men jeg vil gerne fortælle dig at jeg kan forstå dig, og at jeg synes at det er noget pissemøg at du sidder med den følelse :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram2

Du fik mig til lige at kigge mine billeder igennem igen, jeg tænkte nemlig at jeg ville vise dig et billede af hvordan jeg ser ud. Så kunne du sammenligne og tænke om du selv at du ser åleslank og skøn ud :kram2

Men så huskede jeg på at der ikke er noget andre kan sige eller gøre når man tænker og føler sådan. Det hjælper ikke at jeg skriver at jeg ville elske at være så tynd som dig, eller at jeg synes at du er virkelig smuk (for det synes jeg! Jeg har set billede af dig med en hat, fra dåben! :kram2

Men jeg vil gerne fortælle dig at jeg kan forstå dig, og at jeg synes at det er noget pissemøg at du sidder med den følelse :(

:kram

Tak søde du :kiss jeg ved, at du forstår :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg havde det på præcis samme måde til Alberts dåb (og Ediths for den sags skyld) og allerede nu hader jeg dem mindre. Læg dem væk lidt og vent inden du kigger igen :kiss

Og du så altså SMUK ud :kiss

Tak :kiss jeg er ikke lige at overbevise men tak for at prøve :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader samtlige billeder af mig selv fra dåben. Synes jeg ser så fed og klam ud og har vitterligt ikke lyst til at gemme dem. Men da jeg idiotisk nok insisterede på selv at bære mit barn, bliver jeg jo nødt til det. Øv! Det er godt længe siden jeg ellers har haft det så skidt med billeder af mig selv :boo

 

Jeg forstår dig også. Æv, det er så surt! Og tøjet hjælper bare ikke når man er post-graviditets-formet. :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader samtlige billeder af mig selv fra dåben. Synes jeg ser så fed og klam ud og har vitterligt ikke lyst til at gemme dem. Men da jeg idiotisk nok insisterede på selv at bære mit barn, bliver jeg jo nødt til det. Øv! Det er godt længe siden jeg ellers har haft det så skidt med billeder af mig selv :boo

:( :kram2

Jeg hader også billeder af mig selv for tiden, og jeg skal også selv bære Lily :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærger mig sådan over, at vi ikke allerede har holdt barnedåb. Min svigermor ligger på hospitalet og er alvorligt syg nu :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærger mig sådan over, at vi ikke allerede har holdt barnedåb. Min svigermor ligger på hospitalet og er alvorligt syg nu :boo

Ej for Søren :kiss hvor slemt er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for Søren :kiss hvor slemt er det?

Jamen hun har haft kræft i 6 år (fik at vide at hun ville leve 5 år), og nu er det bare blevet kraftigt forværret, og hun er indlagt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun har haft kræft i 6 år (fik at vide at hun ville leve 5 år), og nu er det bare blevet kraftigt forværret, og hun er indlagt :(

No! :kram2 LORTESYGDOM! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun har haft kræft i 6 år (fik at vide at hun ville leve 5 år), og nu er det bare blevet kraftigt forværret, og hun er indlagt :(

Pissemøg :(

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun har haft kræft i 6 år (fik at vide at hun ville leve 5 år), og nu er det bare blevet kraftigt forværret, og hun er indlagt :(

Ej :boo det må være hårdt for jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.