SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er så en af dem, der godt kan finde på at give Sofie Panodil, 'bare' fordi hun har feber. Hvis jeg ved hvorfor, så ser jeg ingen grund til ikke at hjælpe hende med at få noget ordentlig søvn og måske lidt mad indenbords. Det gør vi da også selv. Og jeg har efterhånden hørt mange læger tale for den praksis, da det hjælper børnene med at bekæmpe sygdom, hvis de kan få sovet noget god dyb søvn og kan få lidt mad.

Og så har Sofie været på lægeordineret Panodil-kur nonstop i 3 døgn da hun var 5 måneder, så det er sgu næppe skide farligt ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg køber bare altid flydende Pinex, da den er billigere.

Utrolig nok er det nemmere at overtale Marius til en stikpille end flydende :huh Måske fordi han er så følsom omkring hvad der kommer i munden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lyst til at dele hvorfor, men har bare brug for kram :(

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det er fint at de spørger, hvis de holder sig til at spørge og IKKE dømme! Jeg har mødt et par apoteksansatte, der havde en masse fordomme (om nutidens forældre?) de hældte ud i hovedet på mig - og det gider jeg faktisk overhovedet ikke!

Helt enig!

Fint de spørger, men de skal overhovedet ikke dømme mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber bare altid flydende Pinex, da den er billigere.

Smager den også af jordbær? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må gerne spørge, men gider ikke dømmes. Jeg gider da heller ikke de dømmer mig hvis jeg køber Panodil til mig selv eller noget andet medicin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der apotekdamer må såmænd gerne dømme mig, bare de langer varerne over disken :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der apotekdamer må såmænd gerne dømme mig, bare de langer varerne over disken :lolhit

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utrolig nok er det nemmere at overtale Marius til en stikpille end flydende :huh Måske fordi han er så følsom omkring hvad der kommer i munden...

Vi har begge dele, men Liff vejer stadig under 10kg, så her er det flydende det er bedst - og hun elsker det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smager den også af jordbær? :)

Jep og er knap så tykt i konsistensen som panodil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber bare altid flydende Pinex, da den er billigere.

 

Er der en flydende pinex :O? 

Troede kun at det var panodil som havde en flydende udgave, så har jeg da købt, men da spildt hvis der er billigere alternativer. 

 

Synes ikke at de sagde noget til det da jeg købte flydende panodil på apoteket. Jeg ku ikke beslutte om det sku være den store bøtte eller ej, så hun tjekkede holdbarheden for mig og så blev det den store, da det var rigtig lang tid. Virkede ikke som om at hun lagde noget i det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg synes faktisk, det er fint nok, de spørger til det. Jeg må ærligt indrømme, at mit indtryk er, at mange mødre er meget rundhåndede med Panodil, så babyer får det "bare" fordi de har feber. Men altså, det er da irriterende at få de spørgsmål, når man selv har styr på tingene :rolleyes

Ikke fædrene? :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke fædrene? :badgirl

Hihi, jeg støder ikke på særligt mange fædre online :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver ikke Panodil med mindre det går ud over søvnen eller hvis de har ondt. Eller hvis feberen gør dem så slatne, at de ikke vil spise eller drikke.

Jeg har et helt afslappet forhold til det.

Men nej, det er aldrig en god følelse at føle sig dømt.

Edit: og det er altså ikke for at redde min egen søvn men deres, da hvile og ro for mig at se er det bedste for de syge søde små

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en flydende pinex :O?

Troede kun at det var panodil som havde en flydende udgave, så har jeg da købt, men da spildt hvis der er billigere alternativer.

Synes ikke at de sagde noget til det da jeg købte flydende panodil på apoteket. Jeg ku ikke beslutte om det sku være den store bøtte eller ej, så hun tjekkede holdbarheden for mig og så blev det den store, da det var rigtig lang tid. Virkede ikke som om at hun lagde noget i det.

Jeg skal også spørge efter den, for ellers giver hun/de mig Panodilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver ikke Panodil med mindre det går ud over søvnen eller hvis de har ondt. Eller hvis feberen gør dem så slatne, at de ikke vil spise eller drikke.

Jeg har et helt afslappet forhold til det.

Men nej, det er aldrig en god følelse at føle sig dømt.

Edit: og det er altså ikke for at redde min egen søvn men deres, da hvile og ro for mig at se er det bedste for de syge søde små

:ditto Enig som altid! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hende, som lige har givet sin store søn panodil til natten :rolleyes Han vågnede op dybt ulykkelig og beklagede sig over smerter i benet. Det har han gjort før, og også brokket sig tidligere på dagen. Jeg er ret sikker på, at han har en slem omgang vokseværk - og det kan jeg da selv huske gjorde p****-ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lyst til at dele hvorfor, men har bare brug for kram :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Enig som altid! :kiss

:kiss lovely :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var ej og kigge på vores gamle bil. Han aftaler en pris med min mand, efter han har kørt en prøvetur i den. Min mand går ind for at omregistrere bilen og ham fyren kører ud for, at hæve penge, da han kommer tilbage vil han ikke købe bilen alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver ikke Panodil med mindre det går ud over søvnen eller hvis de har ondt. Eller hvis feberen gør dem så slatne, at de ikke vil spise eller drikke.

Jeg har et helt afslappet forhold til det.

Men nej, det er aldrig en god følelse at føle sig dømt.

Edit: og det er altså ikke for at redde min egen søvn men deres, da hvile og ro for mig at se er det bedste for de syge søde små

Det er også sådan jeg bruger det. Jeg tænker også altid "ville jeg selv tage en Panodil hvis jeg havde det sådan?" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også sådan jeg bruger det. Jeg tænker også altid "ville jeg selv tage en Panodil hvis jeg havde det sådan?" :)

Det synes jeg i det hele taget er en god regel, når det kommer til børn! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der apotekdamer må såmænd gerne dømme mig, bare de langer varerne over disken :lolhit

Uden at diskutere! Så må de dømme-dømme-dømme med den helt store hammer for min skyld, bare de ikke forsinker processen (jeg klarer den så bare som før nævnt ved slet og ret at lyve ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at diskutere! Så må de dømme-dømme-dømme med den helt store hammer for min skyld, bare de ikke forsinker processen (jeg klarer den så bare som før nævnt ved slet og ret at lyve ;) ).

Tjaeh, nu hvor jeg tænker over det, så klarer jeg den selv (ubevidst) ved at sende manden. :D Og han er immun overfor sådan noget diskutere-dømme-noget. ;)

Og uden at det er sådan særlig gennemtænkt, så bruger vi faktisk bare ikke ret meget børnepanodil herhjemme. Jeg tror faktisk aldrig E har fået det :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at diskutere! Så må de dømme-dømme-dømme med den helt store hammer for min skyld, bare de ikke forsinker processen (jeg klarer den så bare som før nævnt ved slet og ret at lyve ;) ).

:ditto

Nu genkender apoteker damerne mig vist efterhånden og stiller ingen spørgsmål længere.. Men jeg har jo også hentet (alt muligt andet) medicin til Albert en mio gange <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.