SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Bræksygt barn ringet hjem fra børnehave :puke

Håber virkelig vi andre går fri!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bræksygt barn ringet hjem fra børnehave :puke

Håber virkelig vi andre går fri!

Og så har jeg forresten været vågen det meste af natten med baby som pludselig ikke længere kan se fidusen med søvn. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad søger du af jobs?

Og så :kiss det er så hårdt! Jeg får stadig helt ondt i maven, når der bliver talt om arbejdsløshed i medierne. Puha! Håber det meget snart lykkes for dig!

Så søger virkelig ALT.

er slet ikke kræsen lige nu.

Vil bare gerne væk fra mit job.

Er endda villig til at gå meget ned i løn for at slippe for det job.

Det er bare så svært at finde noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så søger virkelig ALT.

er slet ikke kræsen lige nu.

Vil bare gerne væk fra mit job.

Er endda villig til at gå meget ned i løn for at slippe for det job.

Det er bare så svært at finde noget.

 

:kram

 

Det er så træls altid at få afslag! Jeg kender det! 

Og det er ikke sjovt at være træt af sit job. Håber virkelig du finder noget andet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Det er så træls altid at få afslag! Jeg kender det! 

Og det er ikke sjovt at være træt af sit job. Håber virkelig du finder noget andet

Jeg vil sige at det tager lidt på selvværdet at få mange afslag.

Håber virkelig os at der snart sker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lus <_<

Nogle gode råd? Det er første gang vi prøver det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lus <_<

Nogle gode råd? Det er første gang vi prøver det.

Kur fra apoteket ? Tænker de kan vejlede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lus <_<

Nogle gode råd? Det er første gang vi prøver det.

Vask og brug masser af balsam og en god tættekam, og ellers er balsamspray en god hjælp. Kæm morgen og aften i mindst 5 dage, så hver 2. dag i en uges tid, så en gang om ugen. De små lus kan ikke lave unger (og de smitter sjældent) så hvis man får de store ud og kæmmer regelmæssigt så man får de små væk inden de blir store er man af med dem. Æg er vist 7 dage om at klække, de er svære at finde og fjerne. Vi bruger to lusekamme, en af metal med lange tænder og en med finere afstand af plastik. Kamme og børster skal vaskes godt med sæbe. De lus man finder kan fx skylles af kammen i en skål vand, de kan ikke komme op af vandet selv. Sengetøj skal skiftes på dag 1. Bamser og andet der har været i sengen skal lægges væk, evt lus dør af sig selv hvis de ikke sidder i håret efter 48 timer. Andet tøj fx huer skal bare vaskes eller lægges væk.

 

Pøj pøj med lusekrigen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kur fra apoteket ? Tænker de kan vejlede

Det vil jeg fraråde. Det er dyrt og ikke særlig effektivt. Det er aldeles frustrende penge man kan blive ved og blive ved med at bruge. Men de vil selvfølgelig gerne sælge dig noget. Du kan også købe noget i Matas. Men jeg vil anbefale blot at købe nogle gode lusekamme og en balsamspray.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vask og brug masser af balsam og en god tættekam, og ellers er balsamspray en god hjælp. Kæm morgen og aften i mindst 5 dage, så hver 2. dag i en uges tid, så en gang om ugen. De små lus kan ikke lave unger (og de smitter sjældent) så hvis man får de store ud og kæmmer regelmæssigt så man får de små væk inden de blir store er man af med dem. Æg er vist 7 dage om at klække, de er svære at finde og fjerne. Vi bruger to lusekamme, en af metal med lange tænder og en med finere afstand af plastik. Kamme og børster skal vaskes godt med sæbe. De lus man finder kan fx skylles af kammen i en skål vand, de kan ikke komme op af vandet selv. Sengetøj skal skiftes på dag 1. Bamser og andet der har været i sengen skal lægges væk, evt lus dør af sig selv hvis de ikke sidder i håret efter 48 timer. Andet tøj fx huer skal bare vaskes eller lægges væk.

Pøj pøj med lusekrigen

Tak for råd. Du vil ikke anbefale en medicinsk kur?

Er balsam kun for at gøre det nemmere at kæmme, eller har æggene også sværere ved at sætte sig fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lus <_<

Nogle gode råd? Det er første gang vi prøver det.

Og i øvrigt, opsat hår, så er der mindre risiko for smitte og gensmitte. Jeg har også hørt at lidt tea tree oil sku holde lus væk da de ikke kan lide lugten. Men det er lidt skrappe sager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd. Du vil ikke anbefale en medicinsk kur?

Er balsam kun for at gøre det nemmere at kæmme, eller har æggene også sværere ved at sætte sig fast?

Balsam er for at gøre det nemt at kæmme + de udklæggede lus har sværere ved at holde fast i hårstråene og kommer lettere væk.

 

Nej de lusemidler man kan købe er dyre og ikke særlig effektive, det kan man bruge virkelig mange penge på inden ens børn er gamle nok til at luseepidemierne aftager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Balsam er for at gøre det nemt at kæmme + de udklæggede lus har sværere ved at holde fast i hårstråene og kommer lettere væk.

Nej de lusemidler man kan købe er dyre og ikke særlig effektive, det kan man bruge virkelig mange penge på inden ens børn er gamle nok til at luseepidemierne aftager.

Ja, det var nemlig også min fornemmelse. Og ja, jeg læste godt herinde den anden dag at opsat hår er vejen frem :)

Hvordan med børnehave/fritidsaktiviteter? Er det bare et spørgsmål om at kæmme lige inden de skal ud af døren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var nemlig også min fornemmelse. Og ja, jeg læste godt herinde den anden dag at opsat hår er vejen frem :)

Hvordan med børnehave/fritidsaktiviteter? Er det bare et spørgsmål om at kæmme lige inden de skal ud af døren?

Sådan gør vi her hjemme. I min optik er det det samme som at være i behandling.

 

Jeg har redt i den grad levende lus ud af hår der lige var behandlet med midler for 150,- kr eller mere som burde dræbe både lus og æg. Hvis man er omhyggelig med kæmningen har man gjort sit bedste efter min mening. Hvis man stoler på de midler jamen så fortsætter epidemien jo bare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også balsam metoden :) hun har dog kun haft lus en gang.

vi brugte også en lusekur, for en sikkerhedsskyld.

Udover det, røg alt der kunne vaskes, i maskinen, alt der kunne koges blev kogt, og ellers røg det i fryseren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan gør vi her hjemme. I min optik er det det samme som at være i behandling.

Jeg har redt i den grad levende lus ud af hår der lige var behandlet med midler for 150,- kr eller mere som burde dræbe både lus og æg. Hvis man er omhyggelig med kæmningen har man gjort sit bedste efter min mening. Hvis man stoler på de midler jamen så fortsætter epidemien jo bare...

Tror ikke de midler kan stå "alene"... Det er min erfaring. Vi brugte det, og kæmmede med balsam i mellemdagene (man skulle behandle med 5 dages mellemrum).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hovedpine :(

:ditto :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var nemlig også min fornemmelse. Og ja, jeg læste godt herinde den anden dag at opsat hår er vejen frem :)

Hvordan med børnehave/fritidsaktiviteter? Er det bare et spørgsmål om at kæmme lige inden de skal ud af døren?

Hmm, Hedrin (hedder det vist) har nu traditionelt funket fint herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd. Du vil ikke anbefale en medicinsk kur?

Er balsam kun for at gøre det nemmere at kæmme, eller har æggene også sværere ved at sætte sig fast?

 

Lus kan ikke bevæge sig i balsam, så hvis du kæmmer med godt med balsam i håret, så er du rimelig sikker på at få dem alle med. 

Lusekammen skal gerne være af hård plast (mener de gode hedder bugsbuster eller noget i den dur), fordi tænderne ellers bliver bøjede og så bliver mellemrummet så stort, at lusene kan slippe igennem.. 

 

Bamser mm kan med fordel kommes i fryseren, det overlever lusene ikke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over lorte film på Netflix. Hvorfor er der ikke noget jeg gider se??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd. Du vil ikke anbefale en medicinsk kur?

Er balsam kun for at gøre det nemmere at kæmme, eller har æggene også sværere ved at sætte sig fast?

Vi startede med kur (sådan en rød æske) fra apoteket, som virkede rigtig godt. Vi kunne se at æggene døde af det, for så bliver de sorte.. Og så kæmmede vi i et par uger, hver 2-3 dag, men fandt aldrig flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over lorte film på Netflix. Hvorfor er der ikke noget jeg gider se??

Har du set drop dead diva? Den er altså bare skøn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over, at jeg ikke når at blive færdig med Criminal minds inden den ryger af viaplay :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set drop dead diva? Den er altså bare skøn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.