SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Tjaeh, nu hvor jeg tænker over det, så klarer jeg den selv (ubevidst) ved at sende manden. :D Og han er immun overfor sådan noget diskutere-dømme-noget. ;)

Og uden at det er sådan særlig gennemtænkt, så bruger vi faktisk bare ikke ret meget børnepanodil herhjemme. Jeg tror faktisk aldrig E har fået det :chin:

Vi har også et minimalt forbrug, fordi vi har været røv-heldige med ungernes helbred lige bortset fra omkring juniors vuggestuestart i sin tid. Men jeg skal ikke risikere ikke at have det i huset, så om ikke andet, så bliver der købt nyt ved udløb på det gamle. Vi har stikpiller og en flaske flydende i medicinskabet og stikpiller i pusletasken. Vær beredt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også et minimalt forbrug, fordi vi har været røv-heldige med ungernes helbred lige bortset fra omkring juniors vuggestuestart i sin tid. Men jeg skal ikke risikere ikke at have det i huset, så om ikke andet, så bliver der købt nyt ved udløb på det gamle. Vi har stikpiller og en flaske flydende i medicinskabet og stikpiller i pusletasken. Vær beredt! ;)

Fornuftigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sendt sur mand på job...Argh altså nogen gange fatter de bare minus når man prøver at kommunikere fornuftigt !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af apotekerdamerne.. som åbenbart er dømmende, træls og altid har en løft pegefinger klar :rolleyes ;)

Ej, jeg ved godt, at der er nogle af mine kollegaer, der er træls og nok dømmer eller liiige skal forklare for 10. gang, men nogen af os er helt almindelige mennesker (med små børn og panodil i huset, hvis nu..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af apotekerdamerne.. som åbenbart er dømmende, træls og altid har en løft pegefinger klar :rolleyes ;)

Ej, jeg ved godt, at der er nogle af mine kollegaer, der er træls og nok dømmer eller liiige skal forklare for 10. gang, men nogen af os er helt almindelige mennesker (med små børn og panodil i huset, hvis nu..)

Jeg tror kun, jeg er blevet spurgt en gang om jeg havde aftalt det med lægen, da jeg købte noget antihistamin. Det var I hvert fald på sådan en helt objektiv, professionel måde, synes jeg :) jeg er flyttet til en by med en SØD apotekerdame! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af apotekerdamerne.. som åbenbart er dømmende, træls og altid har en løft pegefinger klar :rolleyes ;)

Ej, jeg ved godt, at der er nogle af mine kollegaer, der er træls og nok dømmer eller liiige skal forklare for 10. gang, men nogen af os er helt almindelige mennesker (med små børn og panodil i huset, hvis nu..)

Jeg har nogle søde og gode apoteker-damer på mit apotek! Og du er garanteret lige sådan!

Og til enhver tid skal I/de da oplyse om brug, dosering etc! Men ja, uden dom!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af apotekerdamerne.. som åbenbart er dømmende, træls og altid har en løft pegefinger klar :rolleyes ;)

Ej, jeg ved godt, at der er nogle af mine kollegaer, der er træls og nok dømmer eller liiige skal forklare for 10. gang, men nogen af os er helt almindelige mennesker (med små børn og panodil i huset, hvis nu..)

Man må også gerne - på en pæn måde - påpege alvoren ved medicin. Nogen har jo for vane at overforbruge det stads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg kan så ikke quote fra min mobil? Den har sit eget liv :D Godt at høre at det ikke kun er de sure gimper, i er løbet ind i (for de findes!! Også på mit apotek..) Nogen gange er man nok også overforsigtig, for vi ser altså nogle spøjse tilfælde (flydende panodil i ørene, hostesaft smurt på kroppen osv) Men derfor er det ikke ok at dømme eller være nedladende. Overhovedet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af apotekerdamerne.. som åbenbart er dømmende, træls og altid har en løft pegefinger klar :rolleyes ;)

Ej, jeg ved godt, at der er nogle af mine kollegaer, der er træls og nok dømmer eller liiige skal forklare for 10. gang, men nogen af os er helt almindelige mennesker (med små børn og panodil i huset, hvis nu..)

Haha, jeg er sikker på, at der er masser af helt almindelige apotekerdamer :D :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg kan så ikke quote fra min mobil? Den har sit eget liv :D Godt at høre at det ikke kun er de sure gimper, i er løbet ind i (for de findes!! Også på mit apotek..) Nogen gange er man nok også overforsigtig, for vi ser altså nogle spøjse tilfælde (flydende panodil i ørene, hostesaft smurt på kroppen osv) Men derfor er det ikke ok at dømme eller være nedladende. Overhovedet! :)

:lol jeg måtte lige grine lidt af dine eksempler :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaeh, nu hvor jeg tænker over det, så klarer jeg den selv (ubevidst) ved at sende manden. :D Og han er immun overfor sådan noget diskutere-dømme-noget. ;)

Og uden at det er sådan særlig gennemtænkt, så bruger vi faktisk bare ikke ret meget børnepanodil herhjemme. Jeg tror faktisk aldrig E har fået det :chin:

N har heller aldrig fået Panodil. Han har været rigeligt syg især de første 1,5 år, men det har primært været dårlig mave, og der hjælper Panodil ligesom ikke...

Vi har vist ikke engang noget i huset, for den ene gang jeg ville købe til lager fik jeg ikke lov af apotekerdamen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William var vidst 2 eller sådan før han fik Panodil første gang og har fået ganske ganske lidt siden da. Jeg har ikke tal på det, men jeg tror faktisk allerede at Nohr har fået Panodil flere gange end William.

De gange jeg har snakket med læge/vagtlæge har de alle sagt: giv Panodil så han vil spise og sove til natten.

Jeg giver det ikke uden god grund (selvom det til tider er en svær beslutning, især med lille Nohr synes jeg), men jeg vil altså heller ikke tilbage holde smertestillende når de har ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

N har heller aldrig fået Panodil. Han har været rigeligt syg især de første 1,5 år, men det har primært været dårlig mave, og der hjælper Panodil ligesom ikke...

Vi har vist ikke engang noget i huset, for den ene gang jeg ville købe til lager fik jeg ikke lov af apotekerdamen...

Fik lov? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns apotekerdamerne her er emsige, de spørger hvor gammelt barnet er og om det er efter aftale med læge. Jeg blev ret hurtigt træt af at diskutere og brugte Lady H's model: lyv. Ellers sku jeg hidse mig op og sige hvad fanen kommer det dig ved gimpe som jeg egentlig havde lyst til :rolleyes og jeg ved jo godt hun prøver at gøre sit job. Så smil og lyv og på med pythatten. Hvis jeg køber Ipren og hun spørger om jeg har prøvet at tage det før må jeg indrømme jeg oprigtigt er kommet til at fnise. Jeg kan godt se jeg ser ung og uerfaren ud så tak for det velmente råd om at spise mad til. Jeg siger bare det er til min mand og det skal jeg sige til ham. 

 

Jeg gir mit barn panodil hvis hun har meget høj feber eller virker som om hun har ondt. Det ville jeg også unde mig selv hvis jeg var dårlig. Min mand er lidt mere firkantet, hvis der er feber skal hun dækkes ind med panodil syns han, der springer jeg over hvis det bare er lidt eller hun ikke virker påvirket af det. Vi har i øvrigt forlængst opgivet at putte noget i munden på hende når hun er syg, det skal i numsy for den kan ikke sige nej tak eller spytte ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lov? :blink

Den studsede jeg også over! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo

Orker ikke at forklarer..

Hver jeg lukker øjnene, ser jeg hende flyver over skiltet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo

Orker ikke at forklarer..

Hver jeg lukker øjnene, ser jeg hende flyver over skiltet :(

Hvad er der dog sket  :o

 

Håber du er ok/blir ok igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mand, der lover alt muligt og så gør noget helt andet.. Og i øvrigt opfører sig helt vanvittigt :o

Og syge børn!

Og kombinationen af de to ting, der nu holder mig vågen og ked :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hende, som lige har givet sin store søn panodil til natten :rolleyes Han vågnede op dybt ulykkelig og beklagede sig over smerter i benet. Det har han gjort før, og også brokket sig tidligere på dagen. Jeg er ret sikker på, at han har en slem omgang vokseværk - og det kan jeg da selv huske gjorde p****-ondt.

Jeg gav også parodi sidste gang den store havde vokseværk. Altså pigen kunne knap nok gå, så ondt gjorde det. Jeg håber David er frisk i morgen :kiss

Vi har altid parodier på lager herhjemme, og den store får det et par gange om året. Hvis hun har ondt, så det ikke er sjovt længere, eller feber, der ikke kan holdes i skak med en film og en dyne, så har jeg ingen dårlig samvittighed.

Da hun var Ca 6 måneder fik hun mellemørebetændelse, og der mente lægen, at vejen frem var en panodilkur i 3—4 dage på Max dosis, og så se om ikke det blev bedre.

Jeg kaster mig ikke over glasset, så snart hun siger "av", men hvis det kan gavne hendes velbefindende, så er det det vigtigste for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågen på anden. Time med skrigende barn der er snotforkølet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker.. Jeg kan simpelthen ikke sove, selvom jeg bare er mega træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg er syg igen :prik Men har pænt fået besked på at holde mig hjemme, hvis jeg har noget og snot, utilpashed og opkast må gå under det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

træt. Virkelig træt.

Er liiiidt bange for at ende med en træls vaccine-tumling i aften/nat! Øf ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg er syg igen :prik Men har pænt fået besked på at holde mig hjemme, hvis jeg har noget og snot, utilpashed og opkast må gå under det :(

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.