My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Var også ved at skrive laid back eller måske tvillingestilling CMathilde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan skulle en suttebrik hjælpe? Han er dygtig til at tage fat, sutter rigtigt, men han bliver bare hidsig fordi... Måske pga for meget mælk?

Har hjalp det ved at tage det værste tryk. Og hun kunne derfor selv styre det vha suttebrikken. Når hun så havde spist lidt pillede jeg den af og hun færdiggjorde måltiden uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var også ved at skrive laid back eller måske tvillingestilling CMathilde

Min personlige erfaring siger at mit nedløb var endnu voldsommere i tvillingestillingen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min personlige erfaring siger at mit nedløb var endnu voldsommere i tvillingestillingen :chin:

Det er det på min den ene side men i den anden side virker det som om han bedre kan følge med når han sidder lidt op og i tvillingestilling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde held med at amme liggende på ryg med baby på min mave i starten, da nedløbsrefleksen var mindre voldsom på den måde. Tyngdekraften spiller ofte en rolle i hvor hurtigt det kommer. Jeg har også brugt en anden teknik: at lægge baby til, lade han sutte til det kommer, tage ham fra medens det mest voldsomme tryk kører i starten (lade mælken sprøjte ud i en stofble), og så lægge ham til igen når det værste tryk har lagt sig lidt. Sidstnævnte teknik har været god når baby kløjs i det pga. kraftig nedløbsrefleks og meget mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

av for søren siger jeg bare..... lillepigen har suget hul på begge bryster, så meget at der kommer blod med i den første mælk hun får. Har haft besøg af Sundhedsplejesken idag som anbefalede suttebrikker, så de er indkøbt, men det vil hun overhovedet ikke hører tale om den bette. :(  SP ku godt forstå hvorfor hun havde suttet hul, hun mente det var fordi hun sugede så hårdt og samtidig bed utrolig hårdt med hendes gummer. Sp erfarede nemlig selv hvor hårdt begge dele foregik på hendes finger...

ved bare ikke hvad jeg skal gøre når hun nægter at tager fat med suttebrik.. og føler heller ikke selv det hjælper noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå; men det virker altså det her med at tage trykket først... Men hold nu kæft jeg kan skyde med mælk i lårfede stråler(overdrivelse, ha ha!) jeg kan da godt forstå lille bliver stiktosset med en tyk stråle direkte i munden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

av for søren siger jeg bare..... lillepigen har suget hul på begge bryster, så meget at der kommer blod med i den første mælk hun får. Har haft besøg af Sundhedsplejesken idag som anbefalede suttebrikker, så de er indkøbt, men det vil hun overhovedet ikke hører tale om den bette. :( SP ku godt forstå hvorfor hun havde suttet hul, hun mente det var fordi hun sugede så hårdt og samtidig bed utrolig hårdt med hendes gummer. Sp erfarede nemlig selv hvor hårdt begge dele foregik på hendes finger...

ved bare ikke hvad jeg skal gøre når hun nægter at tager fat med suttebrik.. og føler heller ikke selv det hjælper noget...

Ring til en ammerådgiver asp :) det skal ikke gøre ondt at amme og du skal ikke have hul. Vil helt sikkert anbefale dig enten f og f eller lll :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan liiiiiige på grænsen til at blive hys over at have en baby hængende i patterne konstant.. Sov nu for dig selv lidt... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan liiiiiige på grænsen til at blive hys over at have en baby hængende i patterne konstant.. Sov nu for dig selv lidt... :rolleyes

Gentag efter mig: "det er en fase, det er en fase"

(held og lykke med det - jeg kan godt huske, at det var til at blive tosset af!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor mener at grunden til at nova har ondt i maven når hun prutter og skal have afføring er fordi jeg spiser mange mælkeprodukter. Jeg spiser ostehaps Ca to gange om dagen og drikker et glas sødmælk om morgenen og engang i mellem spiser jeg rugbrød med ost på.

Kan hun have allergi over for komælk gennem min mælk?? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor mener at grunden til at nova har ondt i maven når hun prutter og skal have afføring er fordi jeg spiser mange mælkeprodukter. Jeg spiser ostehaps Ca to gange om dagen og drikker et glas sødmælk om morgenen og engang i mellem spiser jeg rugbrød med ost på.

Kan hun have allergi over for komælk gennem min mælk?? :chin:

 

Ja, det kan hun, men det er ikke så sandsynlig igen.. Jeg synes ikke det lyder til du spiser mange mælkeprodukter.

 

A har altså også ondt i maven, og jeg spiser kun en portion yoghurt til morgenmaden, ellers ingen mælkeprodukter. R havde også ondt i maven da han havde den alder, og det gik over igen uden at jeg ændrede noget i min kost. Men det er hårdt at være vidne til at de små har så ondt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor mener at grunden til at nova har ondt i maven når hun prutter og skal have afføring er fordi jeg spiser mange mælkeprodukter. Jeg spiser ostehaps Ca to gange om dagen og drikker et glas sødmælk om morgenen og engang i mellem spiser jeg rugbrød med ost på.

Kan hun have allergi over for komælk gennem min mælk?? :chin:

Det kan man sagtens have, det har Im :( han får symptomer bare jeg spiser een ostehaps :( er du bekymret? Hvad farve er hendes afføring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor mener at grunden til at nova har ondt i maven når hun prutter og skal have afføring er fordi jeg spiser mange mælkeprodukter. Jeg spiser ostehaps Ca to gange om dagen og drikker et glas sødmælk om morgenen og engang i mellem spiser jeg rugbrød med ost på.

Kan hun have allergi over for komælk gennem min mælk?? :chin:

Altså det kan sagtens være, men altså! Slap af :kiss

Min ældste havde kolik og jeg prøvede at fjerne alt muligt i min kost (mælk, kaffe, chokolade, peberfrugt, chilier osv osv) og intet hjælp! Det gik over med tiden og da hendes mave blev mere moden..

God ide med lactocare :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

av for søren siger jeg bare..... lillepigen har suget hul på begge bryster, så meget at der kommer blod med i den første mælk hun får. Har haft besøg af Sundhedsplejesken idag som anbefalede suttebrikker, så de er indkøbt, men det vil hun overhovedet ikke hører tale om den bette. :( SP ku godt forstå hvorfor hun havde suttet hul, hun mente det var fordi hun sugede så hårdt og samtidig bed utrolig hårdt med hendes gummer. Sp erfarede nemlig selv hvor hårdt begge dele foregik på hendes finger...

ved bare ikke hvad jeg skal gøre når hun nægter at tager fat med suttebrik.. og føler heller ikke selv det hjælper noget...

Åh det gør så ondt! Bjørk gylpede i starten blod op og blev helt forskrækket - indtil manden gjorde mig opmærksom på at det var fordi mit bryst blødte! Så ved hvor ondt det gør. Derefter var manden med og sørgede for at hun blev lagt rigtig til og når hun blev det, så gjorde det ikke ondt selvom der var hul på brystvorten. Det gør en kæmpe forskel at det blir gjort helt korrekt. I dag er hun stadig slem til at tage dårlig fat og kun i vorten - og så har hun også gummer der gnaver. Men det er sjældent det gør ondt mere, er vist blevet hærdet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe skal W bleer blive ved at være remoulade-lort bare i lidt vandet udgave. Caro var jo ikke amme barn så længe; så jeg kan ikke huske det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe skal W bleer blive ved at være remoulade-lort bare i lidt vandet udgave. Caro var jo ikke amme barn så længe; så jeg kan ikke huske det

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men jeg fuldammer stadig (5,5 måned) og han har stadig karrdressing. Det skal de have. Det må selvfølgelig ikke være diarre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe skal W bleer blive ved at være remoulade-lort bare i lidt vandet udgave. Caro var jo ikke amme barn så længe; så jeg kan ikke huske det

Indtil han begynder på andet mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline var jo iflaskebarn og havde ikke den slags bleer, så jeg undrede mig vildt over det.. Men tak for det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det gør så ondt! Bjørk gylpede i starten blod op og blev helt forskrækket - indtil manden gjorde mig opmærksom på at det var fordi mit bryst blødte! Så ved hvor ondt det gør. Derefter var manden med og sørgede for at hun blev lagt rigtig til og når hun blev det, så gjorde det ikke ondt selvom der var hul på brystvorten. Det gør en kæmpe forskel at det blir gjort helt korrekt. I dag er hun stadig slem til at tage dårlig fat og kun i vorten - og så har hun også gummer der gnaver. Men det er sjældent det gør ondt mere, er vist blevet hærdet

Lige nu føltes det som om jeg aldrig bliver hærdet. Har mega ondt i begge bryster . Både før, under og efter amning. Er virkelig tæt på at give op og kaste håndklædet i ringen. Bare det at bære hende gør ondt i hele området omkring brysterne og det hele er så smertefuldt at jeg tuder.

Derudover er hun begyndt indimellem at gylpe kaffegrums lignende op, som jeg kan læse er pga det blod der kommer med mælken ned.

Årh ha kan snart ikke mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu føltes det som om jeg aldrig bliver hærdet. Har mega ondt i begge bryster . Både før, under og efter amning. Er virkelig tæt på at give op og kaste håndklædet i ringen. Bare det at bære hende gør ondt i hele området omkring brysterne og det hele er så smertefuldt at jeg tuder.

Derudover er hun begyndt indimellem at gylpe kaffegrums lignende op, som jeg kan læse er pga det blod der kommer med mælken ned.

Årh ha kan snart ikke mere.

Jeg kan godt forstå du er helt ude af det! Sådan skal det ikke være jo. Imorgen tidlig ringer du fluks til en ammevejleder, eller det private Barselshotel i Gentofte hvis du bor i kbh's område ( privat, så det koster jo lidt men magisk!! Hjælp) eller din sp eller sygehuset ( kan ikke se hvor gammel din datter er) du skal ikke have ondt og dine brystvorter skal heller ikke hærdes. Hun skal simpelthen lære at sutte rigtigt! Og det skal du have hjælp til for det er sgu ikke lige til altid!

Har du en brystpumpe og en flaske? Så ville jeg pumpe ud indtil imorgen i hvert fald og give hende det på flaske så dine bryster lige når at hele bare en lille smule!

Hvis nu bare kvinder fik lidt mere hjælp med på vejen.... Åh så ingen behøvede at være i så mange smerter.

Stort kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

av for søren siger jeg bare..... lillepigen har suget hul på begge bryster, så meget at der kommer blod med i den første mælk hun får. Har haft besøg af Sundhedsplejesken idag som anbefalede suttebrikker, så de er indkøbt, men det vil hun overhovedet ikke hører tale om den bette. :( SP ku godt forstå hvorfor hun havde suttet hul, hun mente det var fordi hun sugede så hårdt og samtidig bed utrolig hårdt med hendes gummer. Sp erfarede nemlig selv hvor hårdt begge dele foregik på hendes finger...

ved bare ikke hvad jeg skal gøre når hun nægter at tager fat med suttebrik.. og føler heller ikke selv det hjælper noget...

Undskyld men hun hjælper da ikke meget din sp hva? Hun skulle have vist dig hvordan din datter sutter rigtigt! Så du undgår sår- med suttebrikkerne hjælper man jo ikke problemet. Måske kan du lige få aflastning men så snart du tager dem af vil hun jo sutte hul igen!

Har du en veninde, mor, svigerinde you name it der kan hjælpe, altså som måske har ammet flere børn? Ej har sådan ondt af dig. Det er lige før jeg vilæe tilbyde at hjælpe hahaha. ta fat i nogle af dem jeg skrev i mit tidlige indlæg ( minus sp hehe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amning kl 2.30... Bjørk skider under amningen... Min dyne er våd... Aaaargh nye sengetøj zzzzzzz, så blir man lige 10 gange så træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan der være appetitspring ved 8 måneder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER