My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Næh... Jeg håber jo hun selv når at sige fra :rolleyes

Der er stadig 5 uger til, så jeg venter i hvert fald lige et par uger mere før jeg gør noget. Vi har jo fået bevist, at hun i hvert fald sagtens kan klare sig hele dagen uden. Spørgsmålet er om hun kan undvære mad om natten (altså 10-11 timer uden mad) når hun er 10,5 måned :chin:

Nu er Astrid godt nok flaskebarn, men hun får flaske lige inden sengetid. Igår ved 20 tiden og har først lige fået morgenmad nu :) ingen mad i nat. Det har hun ikke fået længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han vil bare slet ikke spise hos mig mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vil bare slet ikke spise hos mig mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stinus har endelig assepteret flasken med MME, og nu har han ikke diet i snart 4 døgn, så jeg stopper amningen her... Det virker bedst for både mig og ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stinus har endelig assepteret flasken med MME, og nu har han ikke diet i snart 4 døgn, så jeg stopper amningen her... Det virker bedst for både mig og ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min datter afviser total brystet.. har ikke kunne amme hende siden kl ca 10.30 idag. Hun får grød til middag og aften og bliver ammet, til morgen, formiddag og eftermiddag. Fik hende kun til at spise lidt i eftermiddag ved at tilbyde det samme bryst som hun sluttede på sidst (vi skifter mellem amningerne) Hun skriger bare i vilden sky når hun bliver lagt til. Suk. Det blev langt - og rodet - men kan hun være ved at vælge amningen fra? Hun er lige blevet 6 mdr idag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min datter afviser total brystet.. har ikke kunne amme hende siden kl ca 10.30 idag. Hun får grød til middag og aften og bliver ammet, til morgen, formiddag og eftermiddag. Fik hende kun til at spise lidt i eftermiddag ved at tilbyde det samme bryst som hun sluttede på sidst (vi skifter mellem amningerne) Hun skriger bare i vilden sky når hun bliver lagt til. Suk. Det blev langt - og rodet - men kan hun være ved at vælge amningen fra? Hun er lige blevet 6 mdr idag...

Et barn under et år selvafvænner aldrig. Har du læst om ammestrejke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har jeg ikke.. måske jeg lige skulle gøre det... men min store pige, valgte selv amningen fra da hun var på den lille's alder - derfor jeg tænker hende her også kunne gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min datter afviser total brystet.. har ikke kunne amme hende siden kl ca 10.30 idag. Hun får grød til middag og aften og bliver ammet, til morgen, formiddag og eftermiddag. Fik hende kun til at spise lidt i eftermiddag ved at tilbyde det samme bryst som hun sluttede på sidst (vi skifter mellem amningerne) Hun skriger bare i vilden sky når hun bliver lagt til. Suk. Det blev langt - og rodet - men kan hun være ved at vælge amningen fra? Hun er lige blevet 6 mdr idag...

Tænker også ammestrejke. Jeg oplevede det samme da min datter var omkring 4 måneder mener jeg. Jeg kunne få hende til at amme når hun sov, så tog hende op fra lur for at amme og om natten ville hun også gerne. Efter 4 dage blev det normalt igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min datter afviser total brystet.. har ikke kunne amme hende siden kl ca 10.30 idag. Hun får grød til middag og aften og bliver ammet, til morgen, formiddag og eftermiddag. Fik hende kun til at spise lidt i eftermiddag ved at tilbyde det samme bryst som hun sluttede på sidst (vi skifter mellem amningerne) Hun skriger bare i vilden sky når hun bliver lagt til. Suk. Det blev langt - og rodet - men kan hun være ved at vælge amningen fra? Hun er lige blevet 6 mdr idag...

Vi har lige været igennem en ammestrejke, øv det er ikke spor sjovt :(

:kram2

Det hjalp meget at amme når han næsten sov/lige vågnede fra lur.

Og så lå jeg nogen gange bare topløs i dobbeltsengen hvor vi tumlede rundt og sådan, det fristede ham lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Hun ammes ikke om natten mere og kan derfor ikke æige få mig til at "vække" hende for at amme.

Hun er rigtig svær at få til at sove i tiden, og vågner op ved den mindste ting. Som i, vågner helt... suk.

Det skal måske lige nævnes at jeg bruger suttebrikker og derfor ikke bare kan smække babs i munden på hende.

Øv hvor er det hårdt!

Må prøve en dag i sengen imorgen måske nåt vi kommer hjem fra børnehave med den store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Hun ammes ikke om natten mere og kan derfor ikke æige få mig til at "vække" hende for at amme.

Hun er rigtig svær at få til at sove i tiden, og vågner op ved den mindste ting. Som i, vågner helt... suk.

Det skal måske lige nævnes at jeg bruger suttebrikker og derfor ikke bare kan smække babs i munden på hende.

Øv hvor er det hårdt!

Må prøve en dag i sengen imorgen måske nåt vi kommer hjem fra børnehave med den store.

Jeg ville altså helt klart amme inden jeg selv gik i seng fx.

Eller hvad med at tage en lur sammen i dobbeltsengen i morgen og når hun så sover så amme?

Evt kan du jo pumpe ud i et par dage og give i kop, men jeg ville personligt selv foretrække at amme.

:kram2

Det er hårdt! Men det kan blive så fint så fint igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Hun ammes ikke om natten mere og kan derfor ikke æige få mig til at "vække" hende for at amme.

Hun er rigtig svær at få til at sove i tiden, og vågner op ved den mindste ting. Som i, vågner helt... suk.

Det skal måske lige nævnes at jeg bruger suttebrikker og derfor ikke bare kan smække babs i munden på hende.

Øv hvor er det hårdt!

Må prøve en dag i sengen imorgen måske nåt vi kommer hjem fra børnehave med den store.

Har du overvejet at prøve uden suttebrikkerne? Altså nu kender jeg ikke jeres historie og grunden til suttebrikkerne, men måske er det dem, hun har set sig sur på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville altså helt klart amme inden jeg selv gik i seng fx.

Eller hvad med at tage en lur sammen i dobbeltsengen i morgen og når hun så sover så amme?

Evt kan du jo pumpe ud i et par dage og give i kop, men jeg ville personligt selv foretrække at amme.

:kram2

Det er hårdt! Men det kan blive så fint så fint igen :kiss

Åh det håber jeg - for er SÅ tæt på at bryde tudende sammen lige nu. Suk.

Det ville være helt nyt for hende hvis jeg kom ing og tog hende op og ammede hende inden jeg gik i seng - hun sover på eget værelse..

Men må tage en dag i sengen imorgen og evt ringe til sp og forhøre mig ad.. åh hvor gør det altså ondt... føler mig ret råden lige nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det håber jeg - for er SÅ tæt på at bryde tudende sammen lige nu. Suk.

Det ville være helt nyt for hende hvis jeg kom ing og tog hende op og ammede hende inden jeg gik i seng - hun sover på eget værelse..

Men må tage en dag i sengen imorgen og evt ringe til sp og forhøre mig ad.. åh hvor gør det altså ondt... føler mig ret råden lige nu...

Jeg forstår virkelig hvordan du føler :kram2 jeg følte mig afvist! Virkelig afvist :boo

Tror du overhovedet hun ville vågne hvis du tog hende op nu? Mælken er jo vigtig for hende, så de frække kneb må på bordet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det håber jeg - for er SÅ tæt på at bryde tudende sammen lige nu. Suk.

Det ville være helt nyt for hende hvis jeg kom ing og tog hende op og ammede hende inden jeg gik i seng - hun sover på eget værelse..

Men må tage en dag i sengen imorgen og evt ringe til sp og forhøre mig ad.. åh hvor gør det altså ondt... føler mig ret råden lige nu...

Det lyder altså heller ikke sjovt :( :kiss Synes det er en god ide at ringe til SP!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har det også som om hun afviser mig.

Jeg kunne godt frygte det - især fordi jeg lige skulle finde mine suttebrikker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder altså heller ikke sjovt :( :kiss Synes det er en god ide at ringe til SP!

Ja - for kan ærligt heller ikke mærke hun ikke har ammet.. altså er mine bryster upåvirket... ej hvor ville jeg ønske hun var som hun plejede.. er så bange for hun ikke får hvad hun har brug for..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har det også som om hun afviser mig.

Jeg kunne godt frygte det - især fordi jeg lige skulle finde mine suttebrikker..

Hvad med at prøve en ammerådgiver? Man kan også SMSe :)

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at prøve en ammerådgiver? Man kan også SMSe :)

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Kan du anbefale en? :) For kan umiddelbart ikke se hvilken man kan smse til? Og ved snart ikke hvad jeg skal sige... føler mig ret dum og hjælpeløs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du anbefale en? :) For kan umiddelbart ikke se hvilken man kan smse til? Og ved snart ikke hvad jeg skal sige... føler mig ret dum og hjælpeløs..

Desværre ikke, jeg har ikke selv været i kontakt med nogen. Men dem der har, er super glade for støtten.

Du er ikke dum!! Du kan jo bare sige at din 6 mdr gamle baby nægter brystet og du ikke ved hvad du skal gøre. Så er jeg sikker på at du for hjælp derfra :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ikke, jeg har ikke selv været i kontakt med nogen. Men dem der har, er super glade for støtten.

Du er ikke dum!! Du kan jo bare sige at din 6 mdr gamle baby nægter brystet og du ikke ved hvad du skal gøre. Så er jeg sikker på at du for hjælp derfra :kiss

Tak! Jeg sover på det og sms'er nok imorgen... evt ringer til sp og får en snak med hende også.

Åh er det helt utopisk at tro det er normalt imorgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Jeg sover på det og sms'er nok imorgen... evt ringer til sp og får en snak med hende også.

Åh er det helt utopisk at tro det er normalt imorgen?

Det kan sagtens være væk imorgen! Og synes jeg selv har erfaret at jo mere anspændt og bange for om de nu spiser og nok etc jo værre blev det nærmest. Man skal stole på sig selv og baby i amningen men det er godt nok nemmere sagt end gjort.

Og så synes jeg det er en rigtig god ide at få hjælp! Husk der er ingen skam i at bede om råd og vejledning til amning. Det er altså nogle gange lidt tricky og der spiller så mange ting med ind, alder, udviklingsspring, tænder, forkølelse, mors mælks smag påvirket af forskellige ting, baby låst/ smerte i nakke etc så det er ikke altid ligetil at finde løsninger på de store og små ammeudfordringer! Stort kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm . Lillesøster spiste en time imorges fra ni til ti og ville først tage bryste igen ved to tiden dog kun Max 5 min og sådan var det igen kl18 og siden har hun ikke rigtig ville andet end at sove . Hun var vågen halv ti men var ikke interesseret i mad overhovedet. Efter de 5 min hver gang hun har spist falder hun hurtigt i søvn igen.

Min mælk er løbet til . Skal jeg bare se om hun selv melder sig eller prøve og vække hende hver tredje time ? Og har i tips til vækning . Har prøvet alt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm . Lillesøster spiste en time imorges fra ni til ti og ville først tage bryste igen ved to tiden dog kun Max 5 min og sådan var det igen kl18 og siden har hun ikke rigtig ville andet end at sove . Hun var vågen halv ti men var ikke interesseret i mad overhovedet. Efter de 5 min hver gang hun har spist falder hun hurtigt i søvn igen.

Min mælk er løbet til . Skal jeg bare se om hun selv melder sig eller prøve og vække hende hver tredje time ? Og har i tips til vækning . Har prøvet alt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER