My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Tror amning synger på sidste vers herhjemme selvom Eigil tydeligt efterspørger det. Men der er bare ikke nok mælk til at mætte ham natten. :( vi er i hvert fald oppe hver time og har været det den sidste uge.

Hvor han bliver sur over at der ikke rigtigt kommer mælk når han sutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror amning synger på sidste vers herhjemme selvom Eigil tydeligt efterspørger det. Men der er bare ikke nok mælk til at mætte ham natten. :( vi er i hvert fald oppe hver time og har været det den sidste uge.

Hvor han bliver sur over at der ikke rigtigt kommer mælk når han sutter.

Appetit spring måske? Hvor gammel er han? Hvis du gerne vil fortsætte amningen synes jeg, du skal kontakte en ammevejleder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby med mavekneb. Han laver normalt 5-7 gange dagligt, men har svært ved at komme af med bare en prut og det er tydeligt at han har ondt..... Hvad dævlan gør man? Jeg har nærmest ik sovet i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby med mavekneb. Han laver normalt 5-7 gange dagligt, men har svært ved at komme af med bare en prut og det er tydeligt at han har ondt..... Hvad dævlan gør man? Jeg har nærmest ik sovet i nat

Giver biogaia, cykler med benene, bær en masse, lader ham sove på din mave, messer at det er en fase!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nogen skriver mindre amning (

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nogen skriver mindre amning (

Aldrig begræns amning så tidligt! :kram prøv at ringe eller skrive til en ammerådgiver :kiss både f og f og lll er gode :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror amning synger på sidste vers herhjemme selvom Eigil tydeligt efterspørger det. Men der er bare ikke nok mælk til at mætte ham natten. :( vi er i hvert fald oppe hver time og har været det den sidste uge.

Hvor han bliver sur over at der ikke rigtigt kommer mælk når han sutter.

Kan det ikke også være fordi han er blevet så aktiv igen? Mathilde er så småt begyndt og kravle og det gør hun vågner ca hver time til hver 2. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby med mavekneb. Han laver normalt 5-7 gange dagligt, men har svært ved at komme af med bare en prut og det er tydeligt at han har ondt..... Hvad dævlan gør man? Jeg har nærmest ik sovet i nat

Har du en stor gymnastik bold derhjemme? Hvis du har så lig ham på maven hen over den og tril frem og tilbage og til siderne mens du holder ham på bolden. Det skår prutterne i stykker så han nemmere kan komme af med set hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F og F? Min hjerne sover stadig...

Har ingen bould men kan jo købes. Hvad med biogaia - han får jo D-dråber fra lactocare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetit spring måske? Hvor gammel er han? Hvis du gerne vil fortsætte amningen synes jeg, du skal kontakte en ammevejleder!

Han bliver et år om 13 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld men hun hjælper da ikke meget din sp hva? Hun skulle have vist dig hvordan din datter sutter rigtigt! Så du undgår sår- med suttebrikkerne hjælper man jo ikke problemet. Måske kan du lige få aflastning men så snart du tager dem af vil hun jo sutte hul igen!

Har du en veninde, mor, svigerinde you name it der kan hjælpe, altså som måske har ammet flere børn? Ej har sådan ondt af dig. Det er lige før jeg vilæe tilbyde at hjælpe hahaha. ta fat i nogle af dem jeg skrev i mit tidlige indlæg ( minus sp hehe)

Jeg er faktisk enig ( ;) ;) ;) )

synes ikke din SP hjælper dig ved at give dig suttebrikker! Begge mine SP'er brugte laaaang tid på at observere pigernes teknik og rette og guide!

Og ja de bider og suger hårdt - og som tidligere skrevet herinde, kunne det godt nive lidt på mig i starten, men kun i et par uger og KUN i den allerførste lille del af amningen. Så gjorde det ikke ondt og heller ikke efter, som du beskriver!

Måske har sundhedsplejen også åbent hus, hvor du bor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk enig ( ;) ;) ;) )

synes ikke din SP hjælper dig ved at give dig suttebrikker! Begge mine SP'er brugte laaaang tid på at observere pigernes teknik og rette og guide!

Og ja de bider og suger hårdt - og som tidligere skrevet herinde, kunne det godt nive lidt på mig i starten, men kun i et par uger og KUN i den allerførste lille del af amningen. Så gjorde det ikke ondt og heller ikke efter, som du beskriver!

Måske har sundhedsplejen også åbent hus, hvor du bor?

Jeg ringede til patient hotellet her til morgen, det kan vi i syv dage efter . Så nu er jeg her og skal være her til imorgen ihvertfald. Har det virkelig skidt. Mange smerter hele tiden og kvalme og feber. Venter lige nu på at få taget blodprøver og på en læge og jordmoder. Men må nok sige jeg heller mest til at stoppe her . Har intet overskud og synes udsigterne til at få det til både hende og vores store søn er langt ude i fremtiden og uoverskueligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til patient hotellet her til morgen, det kan vi i syv dage efter . Så nu er jeg her og skal være her til imorgen ihvertfald. Har det virkelig skidt. Mange smerter hele tiden og kvalme og feber. Venter lige nu på at få taget blodprøver og på en læge og jordmoder. Men må nok sige jeg heller mest til at stoppe her . Har intet overskud og synes udsigterne til at få det til både hende og vores store søn er langt ude i fremtiden og uoverskueligt.

Har de tjekket hendes tungebånd? At hun skulle have et så ekstraordinært hårdt sug, at det skulle give blødende sår, den køber jeg altså ikke - mærkelig sundhedsplejerske... Hun må på den ene eller anden måde have forkert fat.

Vi kan afholde boksekamp en anden dag om, hvorvidt amning SLET ikke må gøre ondt ( ;) ), men vi kan vist alle blive enige om, at sådan der skal det i hvert fald ikke være!

Jeg håber, at de kan hjælpe dig derinde - eller at du i hvert fald kan have fred med evt at droppe det. Amning er en god ting som udgangspunkt, men ikke hvis det koster overskuddet til alt det andet, der er vigtigere :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu kontaktet en jeg kender der er uddannet zoneterapeut.... Han skriger og skriger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F og F? Min hjerne sover stadig...

Har ingen bould men kan jo købes. Hvad med biogaia - han får jo D-dråber fra lactocare

Forældre og fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er at tage tingene på forskud men lige nu er jeg lidt bange for at få den samme sp som sidst... det var hende som blev ved at spørge mig om jeg havde mælk nok så jeg bare blev vildt meget i tvivl, begyndte at give flaske og opgav amningen længe før jeg egentlig var klar til det :( jeg vil bare SÅ gerne ha et bedre forløb næste gang og ikke gi op bare fordi baby skriger ved brystet, det lyder som om de bare har sådan nogle faser...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er at tage tingene på forskud men lige nu er jeg lidt bange for at få den samme sp som sidst... det var hende som blev ved at spørge mig om jeg havde mælk nok så jeg bare blev vildt meget i tvivl, begyndte at give flaske og opgav amningen længe før jeg egentlig var klar til det :( jeg vil bare SÅ gerne ha et bedre forløb næste gang og ikke gi op bare fordi baby skriger ved brystet, det lyder som om de bare har sådan nogle faser...?

Det er rigtig meget faser :kiss kunne det være en ide, at ønske enten anden sp fra start eller helt droppe det? Det er jo kun et tilbud :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig meget faser :kiss kunne det være en ide, at ønske enten anden sp fra start eller helt droppe det? Det er jo kun et tilbud :kram2

Jeg tror jeg har "brug for" den tryghed at have en sp der kommer og ser til os. Jeg tror jeg vil spørge JM fra kendt-jm-ordning om der findes nogen særlig sp ordning man kan komme i kontakt med og måske få et besøg inden fødslen, så jeg kan fornemme om der er kemi inden jeg står med baby.

 

Hvad gør man hvis man ikke har en "god" sp man kan bruge til noget? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har "brug for" den tryghed at have en sp der kommer og ser til os. Jeg tror jeg vil spørge JM fra kendt-jm-ordning om der findes nogen særlig sp ordning man kan komme i kontakt med og måske få et besøg inden fødslen, så jeg kan fornemme om der er kemi inden jeg står med baby.

Hvad gør man hvis man ikke har en "god" sp man kan bruge til noget?

Det ved du helt sikkert bedst selv om det er vigtigt for dig :kiss jeg håber at vi kan droppe den her gang, der er bare ikke mange sp'er der går ind for tandemamning, langtidsamning, sammensovning og blw :( og magter ikke en tur ligesom sidste gang :( men du kan ringe til lederen og bede om en anden, hvis kemien ikke er der :) og ellers er jeg på amme området på ingen måde tilhænger af, at få hjælp af sp, de ved simpelthen ikke nok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved du helt sikkert bedst selv om det er vigtigt for dig :kiss jeg håber at vi kan droppe den her gang, der er bare ikke mange sp'er der går ind for tandemamning, langtidsamning, sammensovning og blw :( og magter ikke en tur ligesom sidste gang :( men du kan ringe til lederen og bede om en anden, hvis kemien ikke er der :) og ellers er jeg på amme området på ingen måde tilhænger af, at få hjælp af sp, de ved simpelthen ikke nok :(

Nej der er heldigvis ammerådgivere som er eksperter. Men syns bare det er svært hvis man ikke føler tillid til sin sp og det hun siger, jeg syns det er så sårbart at stå med en lille ny og alt der følger med, også selv om det er min 5. gang...  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej der er heldigvis ammerådgivere som er eksperter. Men syns bare det er svært hvis man ikke føler tillid til sin sp og det hun siger, jeg syns det er så sårbart at stå med en lille ny og alt der følger med, også selv om det er min 5. gang... :blush

Det forstår jeg så godt :kiss har du overvejet ammerådgiver allerede nu? Der er nogle knald hamrende dygtige i Århus, der også er gratis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, tror det er ved at være slut med amning fra det ene bryst. Så må jeg se hvor længe jeg kan fortsætte med det andet, men forhåbentlig lidt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, tror det er ved at være slut med amning fra det ene bryst. Så må jeg se hvor længe jeg kan fortsætte med det andet, men forhåbentlig lidt endnu :)

Følger du ammemafiaen på Facebook? Hun har ammet i 2 år fra kun 1 bryst :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men det er da godt at vide! :) Har haft lidt svært ved at finde ud af hvor meget jeg skulle kæmpe for at fortsætte med begge bryster og om det er skidt hvis det ene går lidt i stå. Men ærligt talt orker jeg ikke rigtigt. Min datter er 10 måneder, bliver ammet 3-4 gange i døgnet og jeg har fint med mælk i det ene bryst. Hun vælger alligevel det andet fra næsten hver gang, så det eneste jeg får ud af at forsøge at lægge hende til der, er en kamp og utilfreds baby. Og jeg kan mærke at produktionen nærmest er gået i stå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men det er da godt at vide! :) Har haft lidt svært ved at finde ud af hvor meget jeg skulle kæmpe for at fortsætte med begge bryster og om det er skidt hvis det ene går lidt i stå. Men ærligt talt orker jeg ikke rigtigt. Min datter er 10 måneder, bliver ammet 3-4 gange i døgnet og jeg har fint med mælk i det ene bryst. Hun vælger alligevel det andet fra næsten hver gang, så det eneste jeg får ud af at forsøge at lægge hende til der, er en kamp og utilfreds baby. Og jeg kan mærke at produktionen nærmest er gået i stå..

:) husk på tvillinger jo også skal have mad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER