My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Kloge kvinder :respekt

Hvad gør man så når man er ved at blive så sindssyg af skrig og kamp og søvnunderskud at man ikke kan tænke en eneste tanke?! Er det også bare en fase? :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kloge kvinder :respekt

Hvad gør man så når man er ved at blive så sindssyg af skrig og kamp og søvnunderskud at man ikke kan tænke en eneste tanke?! Er det også bare en fase? :p

Ja! Det er det. Pludselig er det ovre og du kigger på din baby og tænker "arj, det var egentlig ikke så slemt!". Jeg lover det!!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Jeg må prøve :unsure

Det lyder som en tilstoppet mælkegang :( den skal du have fjernet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en tilstoppet mælkegang :( den skal du have fjernet :(

Men hvordan? Kan simpelthen ikke få den væk med hverken varmepude eller massage. Kan ikke få den ud med håndudmalkning.. Er på vej ud og købe en brystpumpe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvordan? Kan simpelthen ikke få den væk med hverken varmepude eller massage. Kan ikke få den ud med håndudmalkning.. Er på vej ud og købe en brystpumpe..

Jeg vedhæfter lige et link, det er det letteste :) http://www.ammenet.dk/wiki/tilstoppede-m%C3%A6lkegange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har godt læst det - men jeg kan stadig ikke få det ud..

Har du fået en brystpumpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået en brystpumpe?

Har lige købt en - så den må på når jeg kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg også mine bryster har svært ved at følge med i efterspørgslen, det er ellers gået så fint de første to uger... Tror jeg skal have købt noget hvidtøl til senere i dag. 

 

I nat fik hun sut for første gang. Jeg var sååå træt, og hun startede på en af de der ture hvor hun bare vil have bryst om og om igen. Det hjalp! Men kan ikke helt blive klog på mine egne følelser omkring det. Hun er så nem i forhold til storebror, hvor vi følte os tvunget til at indføre sut efter 5 dage. Jeg kan ikke finde ud af om vi skal indføre sut eller ej til lillesøster - altså hvis hun bliver ved med at være ligeså nem. Men hun tog den godt nok hurtigt i nat... Og i forhold til vuggestue er det jo en fordel, men..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg også mine bryster har svært ved at følge med i efterspørgslen, det er ellers gået så fint de første to uger... Tror jeg skal have købt noget hvidtøl til senere i dag.

I nat fik hun sut for første gang. Jeg var sååå træt, og hun startede på en af de der ture hvor hun bare vil have bryst om og om igen. Det hjalp! Men kan ikke helt blive klog på mine egne følelser omkring det. Hun er så nem i forhold til storebror, hvor vi følte os tvunget til at indføre sut efter 5 dage. Jeg kan ikke finde ud af om vi skal indføre sut eller ej til lillesøster - altså hvis hun bliver ved med at være ligeså nem. Men hun tog den godt nok hurtigt i nat... Og i forhold til vuggestue er det jo en fordel, men..

Jeg synes kun det er en fordel med sut!

Den ene baby i mødregruppen har nægtet den, og hendes mor er pænt træt af det, for hun vil ammes i søvn hele tiden og de We stadig efter 9 mdr vågne hver time om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes kun det er en fordel med sut!

Den ene baby i mødregruppen har nægtet den, og hendes mor er pænt træt af det, for hun vil ammes i søvn hele tiden og de We stadig efter 9 mdr vågne hver time om natten ;)

Min søn nægter sut og jeg er virkelig monstertræt af det, fordi han har så svært ved at falde til ro. Jeg tror bare, du skal se det som en naturlig baby-ting tsecret, og så være den voksne som hjælper hende af med den igen, når det er tid. Babyer trives nu engang med ro og tryghed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik han sutten på 1. Dagen og der har aldrig været problemer. Prøv eventuel dem med den runde tut- de ligner brystet meget. Det råd fik jeg :)

Og så er sutten ikke en dårlig ting, det synes jeg i hvert fald ikke overhovet, slet ikke som baby. ( jeg ville ikke have mine "store" børn brugte dem men det er jo en anden diskussion )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt med amme strejke når moderen er mega syg? Han har næsten ikke diet idag... Måske synes han mælken er for varm når jeg har 40 i feber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt med amme strejke når moderen er mega syg? Han har næsten ikke diet idag... Måske synes han mælken er for varm når jeg har 40 i feber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nok hellere få købt en brystpumpe i morgen når jeg alligevel skal til lægen... Så jeg ikke ender ud med brystbetændelse igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Synes jeg er begyndt at være lidt low på mælk :chin:

Faktisk har jeg nu ammet Lily længere, end jeg ammede Theo.

Jeg er også forbi der, hvor jeg stoppede med junior. Mængderne er også klart faldet her, men sådan må det jo være med færre amninger (jeg arbejder jo).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Nu synes Søren så åbenbart han vil prøve at putte uden amning igen i dag. Det ved jeg ikke om jeg er enig i <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Nu synes Søren så åbenbart han vil prøve at putte uden amning igen i dag. Det ved jeg ikke om jeg er enig i <_<

Det er vel også noget du er med til at bestemme. Det er trods alt dig der har kæmpet dig igennem et ikke altid helt nemt ammeforløb, så er det vel også fortsat dig der skal bestemme tempoet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Nu synes Søren så åbenbart han vil prøve at putte uden amning igen i dag. Det ved jeg ikke om jeg er enig i <_<

Hmm, han varmer måske op til rom-turen.. Har du en plan for nedtrapningen her i august? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel også noget du er med til at bestemme. Det er trods alt dig der har kæmpet dig igennem et ikke altid helt nemt ammeforløb, så er det vel også fortsat dig der skal bestemme tempoet

Selvfølgelig - han havde lige glemt det, da jeg var inde og putte Anna. Jeg har ammet nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, han varmer måske op til rom-turen.. Har du en plan for nedtrapningen her i august? :chin:

Næh... Jeg håber jo hun selv når at sige fra :rolleyes

Der er stadig 5 uger til, så jeg venter i hvert fald lige et par uger mere før jeg gør noget. Vi har jo fået bevist, at hun i hvert fald sagtens kan klare sig hele dagen uden. Spørgsmålet er om hun kan undvære mad om natten (altså 10-11 timer uden mad) når hun er 10,5 måned :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh... Jeg håber jo hun selv når at sige fra :rolleyes

Der er stadig 5 uger til, så jeg venter i hvert fald lige et par uger mere før jeg gør noget. Vi har jo fået bevist, at hun i hvert fald sagtens kan klare sig hele dagen uden. Spørgsmålet er om hun kan undvære mad om natten (altså 10-11 timer uden mad) når hun er 10,5 måned :chin:[/

Det kunne vigga i hvert fald. Efter hun blev 9 mdr fik hun bare lidt et glas alm mælk inden puttetid og fik så ikke andet før morgenmad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov Susanne - kom lige til at ødelægge lidt af dit indlæg da jeg ville quote, sorry! Håber det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov Susanne - kom lige til at ødelægge lidt af dit indlæg da jeg ville quote, sorry! Håber det går :)

Det går ;)

Tak for input. Jeg tænker også det bliver godnatgrød og så evt mælk af kop ved putning og vand om natten, der bliver alternativet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER