My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Har de tjekket hendes tungebånd? At hun skulle have et så ekstraordinært hårdt sug, at det skulle give blødende sår, den køber jeg altså ikke - mærkelig sundhedsplejerske... Hun må på den ene eller anden måde have forkert fat.

Vi kan afholde boksekamp en anden dag om, hvorvidt amning SLET ikke må gøre ondt ( ;) ), men vi kan vist alle blive enige om, at sådan der skal det i hvert fald ikke være!

Jeg håber, at de kan hjælpe dig derinde - eller at du i hvert fald kan have fred med evt at droppe det. Amning er en god ting som udgangspunkt, men ikke hvis det koster overskuddet til alt det andet, der er vigtigere :kram2

Ja det har de. Og det ser fint ud siger de. Er glad for det ikke er den sp som var der den anden dag at vi skal have fast.

Får antibiotika i drop nu og så skal vi se an. Vi malker ud til hende. Men tror amningen slutte .mit overskud er lig nul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det har de. Og det ser fint ud siger de. Er glad for det ikke er den sp som var der den anden dag at vi skal have fast.

Får antibiotika i drop nu og så skal vi se an. Vi malker ud til hende. Men tror amningen slutte .mit overskud er lig nul

Og du, så er det helt ok at stoppe! Hvis du selv kan mærke at du ikke kan holde til det, så er overskud altså vigtigere ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du, så er det helt ok at stoppe! Hvis du selv kan mærke at du ikke kan holde til det, så er overskud altså vigtigere ❤️

Ja det er også det jeg tænker. For har jo også ham på 4 at tænke på udover prinsessen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også det jeg tænker. For har jo også ham på 4 at tænke på udover prinsessen.

Tror noget af det aller vigtigste i forbindelse med en succesfuld amning er lysten og overskuddet til den! Og det lyder til, at den ikke lige kommer til at komme tilbage any time soon! Så jeg synes, det er helt fair, hvis du trækker stregen nu, hvis du bare slet ikke har lyst eller overskud til at fortsætte.

HVIS der dog er noget i dig, som tænker, at det er ærgerligt eller at du måske vil fortryde senere, tror jeg, at du stadig kan få det på ret køl, hvis du får den rette hjælp - evt. fra nogle af de instanser, som Blomst27 nævner. Synes ikke det lyder til, at du har fået særlig god eller kvalificeret hjælp, og det er synd, hvis det skal ende pga det. 

Og det er altså ikke for at flage med "Amning frem for alt"-flaget! For synes det er så fint og klogt, hvis du vælger at give flaske udfra hensynet til dig selv og din store dreng. Det er KUN, fordi man ofte oplever piger herinde og i det virkelige liv, som er ærgerlige over den måde amningen sluttede på. Håber du ikke misforstår min hensigt med dette!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, tror det er ved at være slut med amning fra det ene bryst. Så må jeg se hvor længe jeg kan fortsætte med det andet, men forhåbentlig lidt endnu :)

:ditto herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med MforMor. Det er okay både at kæmpe videre og sige stop. At stoppe kan være en kæmpe forløsning, men det er klart at hvis det er en kæmpe drøm at amme, så skal der kæmpes til det sidste. Jeg ville bare slå et slag for at der kommer nogle rædsomt skønne unger ud af flaskebørn også (uden at starte en diskussion. Det er bare et omsorgskram til en mor som er kørt helt ud).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan der være appetitspring ved 8 måneder :unsure

Jeg synes vi lige har været igennem et. Han er jo 8 mdr i overmorgen. I forbindelse med han er blevet rigtig godt til at kravle, så har skruet gevaldigt op for fødeindtaget, primært fast føde om dagen, og så maaaaaasser af mælk om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes vi lige har været igennem et. Han er jo 8 mdr i overmorgen. I forbindelse med han er blevet rigtig godt til at kravle, så har skruet gevaldigt op for fødeindtaget, primært fast føde om dagen, og så maaaaaasser af mælk om natten.

Det er præcis det samme! For selv efter jeg ved ikke hvor mange natamninger, så spiser han virkelig meget morgenmad (og resten af dagen).

Og så tror jeg måske også at det hænger sammen med hans nyfundne seperationsangst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er præcis det samme! For selv efter jeg ved ikke hvor mange natamninger, så spiser han virkelig meget morgenmad (og resten af dagen).

Og så tror jeg måske også at det hænger sammen med hans nyfundne seperationsangst.

Det passer faktisk meget godt med separationsangsten, for om natten har jeg en fornemmelse af, at det ikke er hver gang han er rigtig sulten. Jeg var ved at gå ud af mit gode skind, da han vågnede en gang i timen, vi er jo vant til, at han kun vågner 2 gange. Så det var hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med MforMor. Det er okay både at kæmpe videre og sige stop. At stoppe kan være en kæmpe forløsning, men det er klart at hvis det er en kæmpe drøm at amme, så skal der kæmpes til det sidste. Jeg ville bare slå et slag for at der kommer nogle rædsomt skønne unger ud af flaskebørn også (uden at starte en diskussion. Det er bare et omsorgskram til en mor som er kørt helt ud).

Bestemt! Jeg er helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur har nevet og revet mig så meget i babserne at jeg har rifter og et par blå mærker. Sikke et skønt barn. Nå, men hvad gør jeg ved det? Han gider i hvert fald ikke holde i hånden eller nusse med noget andet. Han vil flå mig :O

Det gør pænt nas efterhånden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arthur har nevet og revet mig så meget i babserne at jeg har rifter og et par blå mærker. Sikke et skønt barn. Nå, men hvad gør jeg ved det? Han gider i hvert fald ikke holde i hånden eller nusse med noget andet. Han vil flå mig :o

Det gør pænt nas efterhånden...

Klipper hans negle ned og filer dem? Sikke en røver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror noget af det aller vigtigste i forbindelse med en succesfuld amning er lysten og overskuddet til den! Og det lyder til, at den ikke lige kommer til at komme tilbage any time soon! Så jeg synes, det er helt fair, hvis du trækker stregen nu, hvis du bare slet ikke har lyst eller overskud til at fortsætte.

HVIS der dog er noget i dig, som tænker, at det er ærgerligt eller at du måske vil fortryde senere, tror jeg, at du stadig kan få det på ret køl, hvis du får den rette hjælp - evt. fra nogle af de instanser, som Blomst27 nævner. Synes ikke det lyder til, at du har fået særlig god eller kvalificeret hjælp, og det er synd, hvis det skal ende pga det.

Og det er altså ikke for at flage med "Amning frem for alt"-flaget! For synes det er så fint og klogt, hvis du vælger at give flaske udfra hensynet til dig selv og din store dreng. Det er KUN, fordi man ofte oplever piger herinde og i det virkelige liv, som er ærgerlige over den måde amningen sluttede på. Håber du ikke misforstår min hensigt med dette!

Helt enig i alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i alt :)

;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alt opbakning . Pt bliver der malket ud så det ikke er skyld i mere betændelse . Men tror bestemt jeg vælger at trække stregen nu og sige stop. Kan mærke at desto mere jeg tænker over det og føler efter så er det det rigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klipper hans negle ned og filer dem? Sikke en røver!

Altså han bruger hænderne på en eller anden mærkelig måde. Jeg får bogstaveligt talt en patvrider (nøj et grimt ord). Han er virkelig en røvbanan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alt opbakning . Pt bliver der malket ud så det ikke er skyld i mere betændelse . Men tror bestemt jeg vælger at trække stregen nu og sige stop. Kan mærke at desto mere jeg tænker over det og føler efter så er det det rigtige.

:kiss så ER det det rigtige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss så ER det det rigtige!

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss så ER det det rigtige!

❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså han bruger hænderne på en eller anden mærkelig måde. Jeg får bogstaveligt talt en patvrider (nøj et grimt ord). Han er virkelig en røvbanan!

Ammehalskæde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså han bruger hænderne på en eller anden mærkelig måde. Jeg får bogstaveligt talt en patvrider (nøj et grimt ord). Han er virkelig en røvbanan!

Bum bum, vender sig til det? ;) Im's foretrukne falde i søvn mode er at give det andet bryst sherifstjerne lavet med neglene i mens :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså han bruger hænderne på en eller anden mærkelig måde. Jeg får bogstaveligt talt en patvrider (nøj et grimt ord). Han er virkelig en røvbanan!

:lol som du da kan sige det :D

Sigrid napper også - egentlig hvad som helst men også gerne brystvorter, hvis hun kan komme til det. Møghamrende belastende er det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har total nedlagt veto omkring det brystnuldring, jeg kan overhovedet ikke have det! Han har sneget sig til det når jeg sover nogengange, den bisse. Men jeg fjerner altså hans hånd. Slemme mor! Det ville være på bekostning af amningen hvis han skulle gøre det der :Blush

Her holder vi i hånd, holder en eller anden dims - en LEGO dublo mand er go, holder hans nusserelefant, men alleroftest nuldrer han med sin dyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har total nedlagt veto omkring det brystnuldring, jeg kan overhovedet ikke have det! Han har sneget sig til det når jeg sover nogengange, den bisse. Men jeg fjerner altså hans hånd. Slemme mor! Det ville være på bekostning af amningen hvis han skulle gøre det der :Blush

Her holder vi i hånd, holder en eller anden dims - en LEGO dublo mand er go, holder hans nusserelefant, men alleroftest nuldrer han med sin dyne :)

Årh, jeg har også prøvet alverdens tricks, intet virker (han startede heldigvis sent) han udbryder med det samme neej mor, min bryst :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har total nedlagt veto omkring det brystnuldring, jeg kan overhovedet ikke have det! Han har sneget sig til det når jeg sover nogengange, den bisse. Men jeg fjerner altså hans hånd. Slemme mor! Det ville være på bekostning af amningen hvis han skulle gøre det der :blush

Her holder vi i hånd, holder en eller anden dims - en LEGO dublo mand er go, holder hans nusserelefant, men alleroftest nuldrer han med sin dyne :)

Helt enig, det går bare ikke med nuldring.

 

Lilly havde en sindssyg irriterende vane ved puttetid at hun skulle ikke holde men kradse vores hænder, sådan med små skarpe negle ned ved neglebåndene på mor og far, deeeeejligt !?!?! Det lykkedes mig at vænne hende fra det ved at stikke hende en sut i hånden, men i starten hylede hun hver gang hun ikke fik lov at kradse. Og de er dælme stærke de små næver, det er ikke nogen joke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER