MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Fik aldrig opdateret efter Julius' skanning.

Hans hofte er lige som den skal være :glad

Dog sagde lægen, at man ikke kan se 100% alt på røntgen, når han er så lille. Men er hans ben ikke som det andet ben om 3 mdr., skal han tjekkes igen.

Og benet er allerede så småt bedre :yay :)

Ej hvor dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen af jer der har nogle gode råd mod tør hud på hænderne som sprækker og gør ondt? :) 

 

Vasker jo hænder konstant og nu hvor vejret er blevet koldere er min hud så ødelagt at det virkelig gør ondt, og synes at jeg smører med creme, men kan jo ikke at helt indsmurte fingre når jeg skal have Lea undt med mig:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen af jer der har nogle gode råd mod tør hud på hænderne som sprækker og gør ondt? :)

Vasker jo hænder konstant og nu hvor vejret er blevet koldere er min hud så ødelagt at det virkelig gør ondt, og synes at jeg smører med creme, men kan jo ikke at helt indsmurte fingre når jeg skal have Lea undt med mig:)

Altså, jeg bruger bare creme. Det plejer at fungere fint. Bruger oftest a-derma, som vi også bruger til børnene børneeksem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen af jer der har nogle gode råd mod tør hud på hænderne som sprækker og gør ondt? :)

Vasker jo hænder konstant og nu hvor vejret er blevet koldere er min hud så ødelagt at det virkelig gør ondt, og synes at jeg smører med creme, men kan jo ikke at helt indsmurte fingre når jeg skal have Lea undt med mig:)

Jeg vil også sige prøv en anden creme. Der er stor forskel på cremer. Jeg har før brugt en hamphåndcreme fra Body Shop som jeg synes var god. Men kan også forestille mig at aderma fra apoteket er rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja håndvask er desværre mega hårdt for huden.. :(

Hvis der er nogle af gangene, hvor dine hænder ikke er synligt snavsede, kan du spritte dem af i stedet med håndsprit. Det er mere skånsomt.

Ellers sørg for at smøre med en god fed creme. Man behøver ikke at smøre efter hver vask. Et par gange om dagen burde være nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok bare være bedre til at huske at få smurt :-) gjorde et par gange i går aftes og her til morgen sviger mine hænder da ikke :-)

Godt tip med sprit, troede faktisk at det var værre. Men ja ikke brug når hænderne er sprækket - av av.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok bare være bedre til at huske at få smurt :-) gjorde et par gange i går aftes og her til morgen sviger mine hænder da ikke :-)

Godt tip med sprit, troede faktisk at det var værre. Men ja ikke brug når hænderne er sprækket - av av.:-)

Ja, det skulle man tro, men i håndsprit er der tilsat forskellige ting, som modvirker udtørring (mener det er glycerol) :)

Det er et evigt tilbagevendende emne i sundhedsvæsenet, fordi vi jo udfører håndhygiejne konstant :) men der er anbefalingen at man som udgangspunkt kun vasker hænder, hvis ens hænder er synligt forurenede, og ellers skal man bruge sprit :)

Og så gerne smøre hænderne med en god creme 2-3 gange dagligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea er begyndt at nægte grød ret ofte. Det er so om at hun vil spise selv, men bliver meget snasket når det jo er grød, så har i nogle gode ideer?

Hvilket mad giver jer på blw børnene i løbet af en dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea er begyndt at nægte grød ret ofte. Det er so om at hun vil spise selv, men bliver meget snasket når det jo er grød, så har i nogle gode ideer?

Hvilket mad giver jer på blw børnene i løbet af en dag?

Om morgenen får Magnus gerne frugt (pære, banan eller blomme som regel) og så grød til (øllebrød eller femgryns grød). Og ja, det sviner, men det er bare en fase :D (siger de kloge). Grøden hjælper jeg ham lidt med, ved at holde lidt på skeen, men han har selv fat om den og styrer den ind i munden. :)

Til frokost er det gerne rester fra aftensmad. Så gerne kogte/bagte grøntsager og noget kød af en art. Nogle gange får han rugbrød med leverpostej eller torskerogn :)

Til aften får han næsten det, som vi andre spiser. Han får dog ikke sovs, som er lavet på mælkeprodukter eks. og hvis der skal salt i/på vores mad, så laver vi bare en lille portion uden til ham :)

Og så får han stort set mælk af et glas til alle måltider (altså min mælk). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om morgenen får Magnus gerne frugt (pære, banan eller blomme som regel) og så grød til (øllebrød eller femgryns grød). Og ja, det sviner, men det er bare en fase :D (siger de kloge). Grøden hjælper jeg ham lidt med, ved at holde lidt på skeen, men han har selv fat om den og styrer den ind i munden. :)

Til frokost er det gerne rester fra aftensmad. Så gerne kogte/bagte grøntsager og noget kød af en art. Nogle gange får han rugbrød med leverpostej eller torskerogn :)

Til aften får han næsten det, som vi andre spiser. Han får dog ikke sovs, som er lavet på mælkeprodukter eks. og hvis der skal salt i/på vores mad, så laver vi bare en lille portion uden til ham :)

Og så får han stort set mælk af et glas til alle måltider (altså min mælk). :)

Lyder jo nemt og overskueligt :S men hjælper desværre ikke med morgenmaden. Så snart jeg hjælper med skeen, altså lader hende selv og bare støtter så hun ikke vender den på hoved vil hun ikke :S 

 

Hun plejer at få grød 3 gange om dagen så lidt noget hø når hun nægter. 

Om eftermiddagen får hun rugbrød/bondebrød og går fint, men bliver næppe spændende 4 gange om dagen. 

 

Får han ikke nogle mellemmåltider? Vi har bare fået en seddel fra sundhedsplejesken hvor der står at hun bør have 3-5 skemåltider nu. så Tænkte at  de gerne skulle have noget mere end 3 måltider om dagen. (han får vel mælk udover?) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder jo nemt og overskueligt :S men hjælper desværre ikke med morgenmaden. Så snart jeg hjælper med skeen, altså lader hende selv og bare støtter så hun ikke vender den på hoved vil hun ikke :S

Hun plejer at få grød 3 gange om dagen så lidt noget hø når hun nægter.

Om eftermiddagen får hun rugbrød/bondebrød og går fint, men bliver næppe spændende 4 gange om dagen.

Får han ikke nogle mellemmåltider? Vi har bare fået en seddel fra sundhedsplejesken hvor der står at hun bør have 3-5 skemåltider nu. så Tænkte at de gerne skulle have noget mere end 3 måltider om dagen. (han får vel mælk udover?)

Ellers kan man lave sådan en slags klatkager af grøden, så de selv kan holde om det og spise det (det er dog ikke lykkedes mig, men jeg er altså også en hat til sådan noget).. eller man kan lave en form for pandekager.. jeg kan lige prøve at se, om jeg kan finde en opskrift :)

Nej i øjeblikket får han maks tre måltider om dagen (nogle gange kun to). Jeg har lært, at deres primære ernæringskilde stadig er mælk helt op til 1 års alderen, så jeg har ikke travlt med at fylde måltider på..

Og ja, han bliver stadig ammet og så malker jeg ud, så han også kan få min mælk at drikke til måltiderne. :) så jeg tror bestemt at han får nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan man lave sådan en slags klatkager af grøden, så de selv kan holde om det og spise det (det er dog ikke lykkedes mig, men jeg er altså også en hat til sådan noget).. eller man kan lave en form for pandekager.. jeg kan lige prøve at se, om jeg kan finde en opskrift :)

Nej i øjeblikket får han maks tre måltider om dagen (nogle gange kun to). Jeg har lært, at deres primære ernæringskilde stadig er mælk helt op til 1 års alderen, så jeg har ikke travlt med at fylde måltider på..

Og ja, han bliver stadig ammet og så malker jeg ud, så han også kan få min mælk at drikke til måltiderne. :) så jeg tror bestemt at han får nok :)

 

Hun fik rugbrød her til frokost, og så har jeg givet hende lidt ekstra flaske i dag når nu at hun ikke er så glad for sin grød. Så går jo nok alt  sammen :). Hun er ihvertfald lige blevet lagt ud til eftermiddagslur :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea har lært at klappe i dag :-) jeg fik helt tåre i øjnene :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea har lært at klappe i dag :-) jeg fik helt tåre i øjnene :-D

Sejt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea har lært at klappe i dag :-) jeg fik helt tåre i øjnene :-D

Årh, hvor sødt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der hul igennem igen hos Freya. Efter 4 dage med ren amning og derefter masser af sveske/æblemos, blommer, pære og en smule kiwi tror jeg nu på der er styr på maven igen. I fredags havde hun den første store bonusble som var primært en mælkeble og nu her til aften havde hun endnu en bonusble (meget præget af al den bløde mad, ;) )

Så håber jeg der er godt gang i den nu så jeg kan give hende almindelig mad igen. (Og så fortsætter jeg med også at give hende sveskemos og pære og blommer fremover som forebyggelse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Freya har også her henover weekenden lært at sidde helt selv! Hun plejer at skulle have en smule støtte nemlig. Sikke hurtigt det pludselig går! :wow

Ja, det er helt vildt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også at det går så stærkt. Hvis man ikke lige at øje på Lea er hun kravlet væk så man ikke aner hvor hun er henne :-) hun rejser sig op ad alt, og når det er nye steder skal man lige være der så hun ikke falder og sofabordet er åbenbart godt at slå hoved op i hver gang man rejser sig op ad sofaen hehe :-)

De små vokser alt for hurtigt :-) hvor blev min lille baby af? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt dagpleje eller vuggestue og hvorfor det valg?

Hvor gammel er jeres baby/barn ved start?

Jeg vil helst have Lea i dagpleje men åbningstiderne er lidt noget hø, men er også næsten umuligt at få vuggestueplads her i Rødovre kommune, så bliver vidst dagpleje (har talt med anvisningen og får vidst en som er 10 minutters angående væk) Lea er 10,5 måned gammel ved opstart 1. Januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt dagpleje eller vuggestue og hvorfor det valg?

Hvor gammel er jeres baby/barn ved start?

Jeg vil helst have Lea i dagpleje men åbningstiderne er lidt noget hø, men er også næsten umuligt at få vuggestueplads her i Rødovre kommune, så bliver vidst dagpleje (har talt med anvisningen og får vidst en som er 10 minutters angående væk) Lea er 10,5 måned gammel ved opstart 1. Januar.

Vi har valgt vuggestue. Ved egentlig ikke helt hvorfor. Der er bare noget ved det der virker mere rigtigt. Tror bl.a. det er vished om at man ikke pludselig skal et andet sted hen, hvis dp bliver syg.

Freya starter først til februar hvor hun næsten er et år. :) ved ikke hvordan det ser ud med plads mulighed her, men tror ikke det er så slemt igen... må vidst tjekke hvilket nr vi er på ventelisten. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt dagpleje eller vuggestue og hvorfor det valg?

Hvor gammel er jeres baby/barn ved start?

Jeg vil helst have Lea i dagpleje men åbningstiderne er lidt noget hø, men er også næsten umuligt at få vuggestueplads her i Rødovre kommune, så bliver vidst dagpleje (har talt med anvisningen og får vidst en som er 10 minutters angående væk) Lea er 10,5 måned gammel ved opstart 1. Januar.

Vi har valgt privat dagpleje :) det var vigtigt for mig, at Magnus ikke skulle i en stor institution med for mange børn. Ved faktisk ikke hvorfor.

Men vi har en vildt god dagpleje her i byen (der er i hvert altid kø og folk er rigtig glade for dem, har vi hørt), som vi har været så heldige at få plads hos. Vi har så også været skrevet op siden midt i graviditeten ;)

Men det er et ægtepar med plads til 8 børn. Og de har to voksne døtre, som er godkendt til at passe også, så hvis der er sygdom, skal de ikke i gæstedp.

Til gengæld er der jo tvungen sommerferie og diverse helligdage, men det tager vi så med :) tænker alligevel at det nok ikke er så vigtigt at kunne holde tre ugers sammenhængende ferie med ham, når han er så lille :)

og så bliver de "fulgt" i børnehave derfra. Dvs, når han bliver så gammel, tager de et par ture over og besøger børnehaven, så børnene kender stedet, når de starter (selvom dp og bh ellers intet har med hinanden at gøre).

Han vil være 11 mdr. ved start. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt dagpleje eller vuggestue og hvorfor det valg?

Hvor gammel er jeres baby/barn ved start?

Jeg vil helst have Lea i dagpleje men åbningstiderne er lidt noget hø, men er også næsten umuligt at få vuggestueplads her i Rødovre kommune, så bliver vidst dagpleje (har talt med anvisningen og får vidst en som er 10 minutters angående væk) Lea er 10,5 måned gammel ved opstart 1. Januar.

Jeg kører ikke blw, men lader min søn spise banankapper (en banan, 2 æg og havregryn), agurk, tomat, æble osv.

Ville også prøve at lave grødklatkager - grød blandet med æg og steg som klatkager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia går i dp, her valgte vi ( nok næmerer jeg) det fordi når hun skulle starte så tidligt så var det vigtigt at det var et sted med få børn så der var plads til hende. Hun begyndte som 5,5 mdr, men da vi skulle bruge pladsen akut ( 14 dage før ansøgt opstart) så fik vi plads ved en gæste dagplejer hvor hun var i en måned ( gid vi kunne beholde hende for hun var dog fantastisk, men hun er blevet klaudias gæstedagpleje så de dage hun ikke kan komme hos hende så bruger vi bedsteforældrene når der er behov for gæstedagpleje). For 14 dage siden skiftede hun til den faste som er en ny opstartet dp, så pt er er der kun Klaudia. Og hver morgen aflevere jeg en glad pige og om eftermiddagen henter jeg en glad pige. Hun tilpasser dagen efter Klaudia og er så sød... Så vi er mere end tilfredse. Og. Fordelen ved at aflevere i en tidlig alder er at vi har problemmer med aflevring om morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sad lige og snakkede med min kusine .. vi diskuterede faktisk til sidst lidt heftigt omkring hvor hurtigt man kan gå på barsel igen efter endt barsel . Gav det mening?

Er der nogle regler på det område? Og i så fald hvor kan man finde dem henne mon.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER