MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Sad lige og snakkede med min kusine .. vi diskuterede faktisk til sidst lidt heftigt omkring hvor hurtigt man kan gå på barsel igen efter endt barsel . Gav det mening?

Er der nogle regler på det område? Og i så fald hvor kan man finde dem henne mon.?

Hvis du er offentligt ansat kan du vel 2 måneder før en kommende termin og ellers 1 måned før :-)

Har da hørt om folk som har fået børn så tæt at de slet ikke når tilbage ind i mellem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i andre valgt dagpleje eller vuggestue og hvorfor det valg?

Hvor gammel er jeres baby/barn ved start?

Jeg vil helst have Lea i dagpleje men åbningstiderne er lidt noget hø, men er også næsten umuligt at få vuggestueplads her i Rødovre kommune, så bliver vidst dagpleje (har talt med anvisningen og får vidst en som er 10 minutters angående væk) Lea er 10,5 måned gammel ved opstart 1. Januar.

Dagpleje fordi jeg ikke synes, så små børn skal forholde sig til så mange mennesker, som der er i en vs. Og jeg vil gerne kunne snakke med én voksen, som ved præcis, hvad mit barn har lavet hele dagen.

J er skrevet op fra 1. marts, hvor han fylder 1 år.

Det letteste havde klart været, hvis han kom i samme institution som, hvor storesøster er i børnehave, men jeg kan simpelthen ikke forene mig med tanken om vuggestue..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sjovt som man har forskellige holdninger til pasning :) men giver jo meget mening.

 

En fra min mødregruppe havde bedt om vuggestue til sin datter, og fik tilbudt dagpleje da der ikke var nogle ledige pladser, men som hun så har takket nej til og så må vente til næste anvisning og håbe på at der så er kommet en plads. 

 

Men hendes datter er også meget langt udviklet og kravlede rundt vel før hun var 6 måneder så kan godt forstå at hun gerne vil have en masse omkring pigen så hun kan blive aktiveret. :) 

 

 

Kan i andre få det tidsmæssigt til at gå op? Jeg er lidt bekymret for det når jeg skal finde et job. Men ja skal starte jobsøgning når hun starter så er jo ikke et problem i starten.

 

Åbningstiderne er 7-16:45 (fredag til 16) og synes jeg da er svært at nå med transporttid osv. Min mand ville f.eks. ikke kunne både hente og bringe, så begrænser jo min jobsøgning.

Min mand har kun 10 km på arbejde men tager 45 min på cykel, og tager 1 time med det offentlige/i bil så hjælper ikke meget. (længe leve trafikken gennem centrum af København) Han køre hjemmefra kl 7 (vil jo så ikke kunne afleverer) og har fri kl 16(så lige på grænsen om han kan hente, og ikke muligt fredag). 

Nu er han heldig at have flextid så han kan rykke rundt på tiden, men vil jo stadig kræve at jeg kan hente/bringe modsat af ham og derfor ikke kan få et job med mere transporttid :S. 

 

Forstår godt da min far var alene med mig og pendlede fra Roskilde til København og jeg gik i børnehave at jeg næsten altid var den sidste der blev hentet:S Der var jo ikke andre muligheder.(men jeg blev da gode venner med pædagogerne) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dp åbner kl 6.30-17.00 (fredag vist nok 16.30), så jeg kan sagtens nå det. Jeg møder kl 7 når jeg har dagvagt (enkelte gange kl 6, men det må jeg så bytte mig ud af) og får fri kl 15 :)

Når jeg har aftenvagt skal jeg alligevel finde ud af pasning, så der er vs ikke bedre for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal som udgangspunkt ikke have fuldtidsjob, da jeg virkelig værner om familielivet og min tid så længe vi har små børn.

Indtil nu har jeg været studerende og det har været fantastisk med et lille barn og direkte på barsel med Julius efter endt uddannelse.

Vi har hus osv og er vant til min su, så jeg håber på, at finde et job på 25-30 timer ugentlig.

I forbindelse med min uddannelse var jeg i fuldtids praktik i et semester og det var forfærdeligt tidsmæssigt! Der svor jeg, at så længe børnene er små (hvor længe jeg end synes, det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg drømmer også om at gå ned i tid. Det ville jeg så gerne. Men for det første er det måske ikke så smart, når nu jeg formentlig snart bliver alene (medmindre jeg kan få lidt ekstravagter i et vikarbureau, men det giver jo ikke mere tid hjemme) og for det andet tror jeg ikke, at jeg får lov af min chef.. men har helt sikkert tænkt mig at undersøge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, hvordan går det med jer? bliver du mere og mere sikker på at være alene eller hvad tænker du?:)

 

 

 

 

Hvis vi skal have råd til at bo i noget andet end vi gør nu (stor 2--værelses lejlighed) er vi nok bare begge nød til at arbejde fuld tid, men taler tilgengæld om st flytte tættere på mine svigerforældre så de kan hente en gang om ugen, og vi så kunne arbejde længe den dag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, hvordan går det med jer? bliver du mere og mere sikker på at være alene eller hvad tænker du?:)

Hvis vi skal have råd til at bo i noget andet end vi gør nu (stor 2--værelses lejlighed) er vi nok bare begge nød til at arbejde fuld tid, men taler tilgengæld om st flytte tættere på mine svigerforældre så de kan hente en gang om ugen, og vi så kunne arbejde længe den dag :)

Ja, synes jeg bliver mere og mere sikker. Nu har jeg boet ved min mor i ca 3 uger, og jeg savner slet ikke at bo sammen med manden. På ingen måde. Til gengæld synes jeg, at jeg får det bedre psykisk og har meget mere overskud. Så tror helt sikkert at det er det rigtige for mig.

Nu venter jeg bare på at bankrådgiveren vender tilbage med en beregning på, om jeg kan sidde i huset selv eller om det er bedre at jeg finder en lejlighed (og manden overtager huset eller vi sælger).

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, synes jeg bliver mere og mere sikker. Nu har jeg boet ved min mor i ca 3 uger, og jeg savner slet ikke at bo sammen med manden. På ingen måde. Til gengæld synes jeg, at jeg får det bedre psykisk og har meget mere overskud. Så tror helt sikkert at det er det rigtige for mig.

Nu venter jeg bare på at bankrådgiveren vender tilbage med en beregning på, om jeg kan sidde i huset selv eller om det er bedre at jeg finder en lejlighed (og manden overtager huset eller vi sælger).

:)

 

Én af jer vil ikke købe en andelsbolig på Nybrogade?:P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Én af jer vil ikke købe en andelsbolig på Nybrogade?:P

Haha, det ved man da aldrig :P hvad er det for en?

Har ikke en dyt forstand på andelsboliger, men synes altid man hører skrækhistorier om, at de ikke er til at komme af med igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det ved man da aldrig :P hvad er det for en?

Har ikke en dyt forstand på andelsboliger, men synes altid man hører skrækhistorier om, at de ikke er til at komme af med igen :unsure

Er vidst ikke så nemt at sælge noget lige nu, i Nykøbing  :)

 

Og vil da gerne kunne sælge min farmors lejlighed, men vil nu fraråde dig det :) Er egentlig meget man får for pengene men lejlighederne er meget lydt og er næsten kun gamle mennesker som bor der. (også derfor en del er til salg lige nu, da en del af dem simpelthen er døde) 

 

Men ja er en 3-værelses på 82 kvm til ca. 200.000 kr. med boligudgifter på 3.300 kr. om måneden :). 

Min papkusine og hendes mor boede i en magen til tidligere, men købte et hus da det ikke var særlig meget dyrere at sidde i og så at kunne give et barn have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vidst ikke så nemt at sælge noget lige nu, i Nykøbing :)

Og vil da gerne kunne sælge min farmors lejlighed, men vil nu fraråde dig det :) Er egentlig meget man får for pengene men lejlighederne er meget lydt og er næsten kun gamle mennesker som bor der. (også derfor en del er til salg lige nu, da en del af dem simpelthen er døde)

Men ja er en 3-værelses på 82 kvm til ca. 200.000 kr. med boligudgifter på 3.300 kr. om måneden :).

Min papkusine og hendes mor boede i en magen til tidligere, men købte et hus da det ikke var særlig meget dyrere at sidde i og så at kunne give et barn have :)

Nej tror jeg heller ikke. Også derfor jeg satser på at overtage vores hus, så ikke vi skal sælge og komme ud med et tab :)

Det lyder da ellers meget godt :) men tror Manden er ude efter noget lejlighed/hus hvor der er lidt have :) han får nemlig hundende, regner vi med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tror jeg heller ikke. Også derfor jeg satser på at overtage vores hus, så ikke vi skal sælge og komme ud med et tab :)

Det lyder da ellers meget godt :) men tror Manden er ude efter noget lejlighed/hus hvor der er lidt have :) han får nemlig hundende, regner vi med :)

Forståeligt :-) er en stor fordel for jer prismæssigt at i bor dernede og ikke herinde omkring København hvor huse er umenneskeligt dyre :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forståeligt :-) er en stor fordel for jer prismæssigt at i bor dernede og ikke herinde omkring København hvor huse er umenneskeligt dyre :-s

Ja, det er vi også glade for :)

Åh, Magnus bliver bare SÅ ked af det pt, når han skal skiftes. Han begynder nærmest prompte at græde, når han bliver lagt på puslepuden og især når han skal have tøj af/på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er vi også glade for :)

Åh, Magnus bliver bare SÅ ked af det pt, når han skal skiftes. Han begynder nærmest prompte at græde, når han bliver lagt på puslepuden og især når han skal have tøj af/på :(

Håber, det bare er en fase, men hvor længe skal jeg regne med mon?

Gør Lea også hvis hun er småtræt. Og ikke kun på puslebordet men alle steder hun bliver lagt ned. Hjælper dog nogle gange at aflede opmærksomheden. F.eks på badeværelset kan hun ligge med en badeland i armene.

Men ja ellers må hun op og gå rundt med hende på armen og prøve igen lidt senere :-) synes især at det er slemt i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt at lave en børneopsparing, eller hvad tænker i?

Vi har ikke gjort det da renten er så lav at jeg synes det virker spildt, men ville jo stadig være meget smart at kunne lave en nu så man heltinden bare indbetalte lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt at lave en børneopsparing, eller hvad tænker i?

Vi har ikke gjort det da renten er så lav at jeg synes det virker spildt, men ville jo stadig være meget smart at kunne lave en nu så man heltinden bare indbetalte lidt.

Vi har to til vores søn, eller det vil sige vi har en Oskar konto i Danmark og en konto til ham i Norge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt at lave en børneopsparing, eller hvad tænker i?

Vi har ikke gjort det da renten er så lav at jeg synes det virker spildt, men ville jo stadig være meget smart at kunne lave en nu så man heltinden bare indbetalte lidt.

Det er planen at lave en men har simpelthen ikke fået det gjort endnu... vi skal også lige finde ud af hvilken slags konto vi vil lave.. en reel børneopsparing har loft på hvor meget man kan sætte ind om året. Det synes jeg er strengt.. og ved ikke hvad renten er... Men vi skal have lavet en opsparing til hende.. min mor har oprettet en børnebørns opsparing til hende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre valgt at lave en børneopsparing, eller hvad tænker i?

Vi har ikke gjort det da renten er så lav at jeg synes det virker spildt, men ville jo stadig være meget smart at kunne lave en nu så man heltinden bare indbetalte lidt.

Ikke endnu. Vi venter minimum til jeg er i job og måske længere. Renten er så lav, at det virker ligegyldigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er vi også glade for :)

Åh, Magnus bliver bare SÅ ked af det pt, når han skal skiftes. Han begynder nærmest prompte at græde, når han bliver lagt på puslepuden og især når han skal have tøj af/på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... KÆMPE fail! :( jeg synger i kor men har holdt pause fra det i en periode. Jeg savner det dog utrolig meget så i går aftes prøvede vi at min mand passede Freya, mens jeg tog til kor. Det endte dog med at jeg måtte skynde mig hjem til en stor skrigende pige der bare ikke ville holde op før jeg kom... og lige så snart jeg tog hende i mine arme holdt hun og kunne kort efter lægges i seng. Morsyge skarn! Det er altså også bare synd for far som intet kan gøre.

Øv altså.. havde lige håbet at kunne nå at være med til julekoncert, men det kan jeg jo så ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... KÆMPE fail! :( jeg synger i kor men har holdt pause fra det i en periode. Jeg savner det dog utrolig meget så i går aftes prøvede vi at min mand passede Freya, mens jeg tog til kor. Det endte dog med at jeg måtte skynde mig hjem til en stor skrigende pige der bare ikke ville holde op før jeg kom... og lige så snart jeg tog hende i mine arme holdt hun og kunne kort efter lægges i seng. Morsyge skarn! Det er altså også bare synd for far som intet kan gøre.

Øv altså.. havde lige håbet at kunne nå at være med til julekoncert, men det kan jeg jo så ikke..

Godt nok træls.

Er en ting som faktisk er god ved at Lea har fået flaske siden hun var 3 uger gammel. Så har hendes far jo været lige så meget indover :-)

Kun hvis vi er ude ved fremmede så er jeg en smule bedre end far, men det er ikke meget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... KÆMPE fail! :( jeg synger i kor men har holdt pause fra det i en periode. Jeg savner det dog utrolig meget så i går aftes prøvede vi at min mand passede Freya, mens jeg tog til kor. Det endte dog med at jeg måtte skynde mig hjem til en stor skrigende pige der bare ikke ville holde op før jeg kom... og lige så snart jeg tog hende i mine arme holdt hun og kunne kort efter lægges i seng. Morsyge skarn! Det er altså også bare synd for far som intet kan gøre.

Øv altså.. havde lige håbet at kunne nå at være med til julekoncert, men det kan jeg jo så ikke..

Du er ikke alene med det problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke alene med det problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at lave en børneopsparing, men har ikke fået det gjort endnu.

Men hans morfar og hans ene oldemor har hver oprettet en opsparing til ham :)

Kami: øv, her er der intet der virker andet end at tage ham op. Så det er bare at skynde sig at få det overstået :/

Jeg har lige været ude at spise og i sygehusrevy med arbejdet i dag, hvor far har passet. Det gik ok, men han kunne ikke putte ham i seng uden skrig og skrål, så han sad med ham i armene, da jeg kom for at hente ham :)

Til gengæld var mine bryster totalt spændt op, som aldrig før. Aaaav.. næste gang må jeg huske at tage pumpen med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER