MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Tror hurtigt hun lærer det :) men ved det ikke.. jeg har som sagt ikke haft held til det endnu (men heller ikke forsøgt specielt meget).

Tror rent faktisk at det er begyndt at virke med den psykoterapeut, jeg går hos.. synes godt nok, der sker en masse i knolden på mig pt og jeg kan mærke at der er ved at ske en ændring.. har stadig nogle virkelig skod dage indimellem og der skal ikke så meget til at vælte læsset, men jeg har rent faktisk dage, hvor jeg er glad i længere perioder, og kan bedre overskue at lege med Magnus. Og bedst af alt - trommehvirvel - jeg har ikke haft selvmordstanker i mange dage nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du amme hende sådan ved 22/23 tiden i søvne? Og så måske igen ved 4/5 tiden? Sådan at hun kun får sut og nærhed derimellem? Medmindre hun er decideret ved at spise dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er blw barn... nogle gange synes jeg virkelig hun spiser meget om natten. Men må snart prøve sådan virkelig og se om hun kan vænnes til to amninger i stedet.. har aldrig prøvet at amme i søvne.. ved slet ikke om hun ville vågne af at blive taget op eller sove videre. . Men kan jo prøve...

Hvor meget ammer du om dagen? Har du ubevidst skåret ned på nogle amninger? Så hun fylder op om natten?

Jeg ammer stadig 6-8 gange i døgnet til trods for, at Julius faktisk spiser ret godt af det rigtige mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget ammer du om dagen? Har du ubevidst skåret ned på nogle amninger? Så hun fylder op om natten?

Jeg ammer stadig 6-8 gange i døgnet til trods for, at Julius faktisk spiser ret godt af det rigtige mad.

Fra hun bliver lagt i seng til vi står op igen ammer jeg et sted mellem 3 og 4 gange... Jeg har virkelig den sidste uge været opmærksom på at prøve at fylde hende op i løbet af dagen, hun gider bare ikke rigtig spise, hvis ikke hun virkelig er sulten... Så bliver det sådan noget klat noget, hvor hun slet ikke kommer ind til det fede mælk...

I går synes jeg slet ikke hun ville spise ordentligt uanset hvad jeg gjorde, men hun må da have fået hvad hun skulle, for i nat har hun ikke rigtig fyldt sig så meget, de gange hun er vågnet.. Så tog hun kun lidt ind, før hun faldt i søvn igen.... Mærkeligt barn... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra hun bliver lagt i seng til vi står op igen ammer jeg et sted mellem 3 og 4 gange... Jeg har virkelig den sidste uge været opmærksom på at prøve at fylde hende op i løbet af dagen, hun gider bare ikke rigtig spise, hvis ikke hun virkelig er sulten... Så bliver det sådan noget klat noget, hvor hun slet ikke kommer ind til det fede mælk...

I går synes jeg slet ikke hun ville spise ordentligt uanset hvad jeg gjorde, men hun må da have fået hvad hun skulle, for i nat har hun ikke rigtig fyldt sig så meget, de gange hun er vågnet.. Så tog hun kun lidt ind, før hun faldt i søvn igen.... Mærkeligt barn... ;)

Skifter du bryst hver gang? Hvor lang tid går der fra du ammer, til du tilbyder mad?

Jeg giver J fra samme bryst, hvis han kun lige slukker tørsten. Og så forsøger jeg, at der går 30-60 min fra amning til mad og så strække den så længe som muligt efter mad. Så han lærer, at maden også kan mætte for sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes i andre også at de vokser for hurtigt? 

Hvor er den stopknap henne? Med den fart flytter hun jo hjemmefra lige om lidt.  :bye

 

post-2591-0-72871500-1447765354_thumb.jp

 

post-2591-0-16370000-1447765733_thumb.jp

 

post-2591-0-51627600-1447765754_thumb.jp

 

post-2591-0-07127300-1447765795_thumb.jp

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der nogle, hvor de små snart starter i institution? To fra min MG starter i dec og to mere i januar.. Jeg synes virkeligheden rykker tættere på nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle, hvor de små snart starter i institution? To fra min MG starter i dec og to mere i januar.. Jeg synes virkeligheden rykker tættere på nu..

Lea starter til januar, men er fint klar nu så ku godt være startet her i november(bortset fra at vi har ligget syge over 1 uge) Er 3 fra min mødregruppe som er startet og to som starter til december.

Så vi starter sidst (bortset fra en som har opsagt sit arbejde og skal gå hjemme det næste år)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea starter til januar, men er fint klar nu så ku godt være startet her i november(bortset fra at vi har ligget syge over 1 uge) Er 3 fra min mødregruppe som er startet og to som starter til december.

Så vi starter sidst (bortset fra en som har opsagt sit arbejde og skal gå hjemme det næste år)

Hvad gør, at du synes, hun er klar nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør, at du synes, hun er klar nu?

Hun lyser op hver gang hun ser andre børn og vil gerne over og lege, og vil gerne stimuleres mere/på nye måder.

Og så til sidst er jeg ved at blive bims af alt er bleer og grød :-) og manglende voksenkontakt. :-) nyder meget Lea, men vil også gerne noget mere nu end ar være hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun lyser op hver gang hun ser andre børn og vil gerne over og lege, og vil gerne stimuleres mere/på nye måder.

Og så til sidst er jeg ved at blive bims af alt er bleer og grød :-) og manglende voksenkontakt. :-) nyder meget Lea, men vil også gerne noget mere nu end ar være hjemme.

Okay, tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes i andre også at de vokser for hurtigt?

Hvor er den stopknap henne? Med den fart flytter hun jo hjemmefra lige om lidt. :bye

20151117_134420 (2).jpg

2015-11-09 11.26.52 (2).jpg

2015-11-09 11.19.24 (2).jpg

2015-10-26 12.55.43 (2).jpg

Årh hvor er hun da dejlig! Præcis som at se Noah for mig hehe. . Ja tiden går aa alt for hurtigt. Sp var her i fredags og det var sådan set også sidste planlagte besøg. Åh ja.. sagde også lige til manden i dag, i december går tiden lyn hurtig. Januar har vi mange fødselsdage og inden vi ser os om bliver den lille et år. Jaja, der er da stadig 4 mdr. Men altså det er jo den vej det går uanset om vi vil eller ej. Jeg kunne hvert fald godt bruge en pause knap :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skifter du bryst hver gang? Hvor lang tid går der fra du ammer, til du tilbyder mad?

Jeg giver J fra samme bryst, hvis han kun lige slukker tørsten. Og så forsøger jeg, at der går 30-60 min fra amning til mad og så strække den så længe som muligt efter mad. Så han lærer, at maden også kan mætte for sig selv.

 

Jeg ammer fra begge bryster.. Siden sidste appetitspring ved 6 måneder har hun gjort det.. Nu er det vane... Jeg er begyndt at vente med at give mad til et sted mellem 30 min og 60 min efter amning.. Ligesom dig... :) tror måske bare jeg skal prøve snart at blidt springe de ekstra amninger over om natten og prøve med sut og trøst... Hun får ny seng på mandag så venter lige indtil den er kommet og hun har sovet et par dage i den.. Med mindre jeg bare skal tage den der med det samme.. Som i "ny seng, ny rutine" ?

 

Synes i andre også at de vokser for hurtigt? 

Hvor er den stopknap henne? Med den fart flytter hun jo hjemmefra lige om lidt.  :bye

 

attachicon.gif20151117_134420 (2).jpg

 

attachicon.gif2015-11-09 11.26.52 (2).jpg

 

attachicon.gif2015-11-09 11.19.24 (2).jpg

 

attachicon.gif2015-10-26 12.55.43 (2).jpg

 

Det går alt for stærkt! Jeg vil også have en stopknap. ;)

 

Er der nogle, hvor de små snart starter i institution? To fra min MG starter i dec og to mere i januar.. Jeg synes virkeligheden rykker tættere på nu..

Vi er skrevet op til februar. Håber da vi får plads her.. Så er der rigtig god tid til indkøring...:) Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer fra begge bryster.. Siden sidste appetitspring ved 6 måneder har hun gjort det.. Nu er det vane... Jeg er begyndt at vente med at give mad til et sted mellem 30 min og 60 min efter amning.. Ligesom dig... :) tror måske bare jeg skal prøve snart at blidt springe de ekstra amninger over om natten og prøve med sut og trøst... Hun får ny seng på mandag så venter lige indtil den er kommet og hun har sovet et par dage i den.. Med mindre jeg bare skal tage den der med det samme.. Som i "ny seng, ny rutine" ?

Det går alt for stærkt! Jeg vil også have en stopknap. ;)

Vi er skrevet op til februar. Håber da vi får plads her.. Så er der rigtig god tid til indkøring...:) Hvad med jer?

Ny seng og ny rutine lyder meget fint, synes jeg.

Julius er skrevet op fra 1. marts, med ønske om en bestem dagplejer. Så vi har sagt +/- en måned, da vi hellere vil have hende end en bestemt dato..

Jeg glæder mig ik! Vil allerhelst have barsel for evigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny seng og ny rutine lyder meget fint, synes jeg.

Julius er skrevet op fra 1. marts, med ønske om en bestem dagplejer. Så vi har sagt +/- en måned, da vi hellere vil have hende end en bestemt dato..

Jeg glæder mig ik! Vil allerhelst have barsel for evigt :D

Barsel for evigt! Den er jeg med på.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barsel for evigt! Den er jeg med på.:)

Også her.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bahhh en røv nat vi havde, Klaudia var mere pylret en normalt og vågnede mange gange og da hun vågnede kl 3.30 vendte jeg hende om på ryggen og så mærkede jeg hendes pande, hun var brand varm. Jeg gik på badeværelset og tog temp. Den var 39,7 stakkels lille pus. Jeg tog på arbejde og far tog hende efter han kom hjem fra nattevagt og hendes temp. Faldt men jeg ringede til lægen for en sikkerhedsskyld og vi fik en tid 13.30, så jeg fik lov til at gå til middag i dag og ved lægen er der ingen ting hun er frisk igen, ej jeg har dårlig samvittighed over for både lægen og arbejde når hun nu allerede var frisk. Nåh ja så har vi prøvet det og så ved vi lidt mere om hvordan hun reagere på feber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt hvor meget Freya elsker sit aften bad... hvis Freya ser badet stå klar og ikke kommer i med det samme, bliver hun decideret hysterisk ulykkelig! Også selvom det er fordi vi skal ind og have hendes tøj af først... så snart hun kommer i vandet er hun glad og smilende... :) hun elsker sit bad...

Hvor længe lader I dem være i badet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bahhh en røv nat vi havde, Klaudia var mere pylret en normalt og vågnede mange gange og da hun vågnede kl 3.30 vendte jeg hende om på ryggen og så mærkede jeg hendes pande, hun var brand varm. Jeg gik på badeværelset og tog temp. Den var 39,7 stakkels lille pus. Jeg tog på arbejde og far tog hende efter han kom hjem fra nattevagt og hendes temp. Faldt men jeg ringede til lægen for en sikkerhedsskyld og vi fik en tid 13.30, så jeg fik lov til at gå til middag i dag og ved lægen er der ingen ting hun er frisk igen, ej jeg har dårlig samvittighed over for både lægen og arbejde når hun nu allerede var frisk. Nåh ja så har vi prøvet det og så ved vi lidt mere om hvordan hun reagere på feber.

Hov, havde helt overset at der var skrevet herinde. Godt, hun hurtigt blev frisk igen! Det er vildt, så hurtigt det kan gå begge veje..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt hvor meget Freya elsker sit aften bad... hvis Freya ser badet stå klar og ikke kommer i med det samme, bliver hun decideret hysterisk ulykkelig! Også selvom det er fordi vi skal ind og have hendes tøj af først... så snart hun kommer i vandet er hun glad og smilende... :) hun elsker sit bad...

Hvor længe lader I dem være i badet?

Jeg har faktisk ingen tidsfornemmelse, men ikke voldsomt længe. Sådan 5 min, maks 10, tror jeg.. Julius har børneeksem og kan ik tåle lange varme bade. Så mest kommer han i brusebad :)

Fedt, at Freya er så vild med det! Kommer hun i bad hver dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første sådan rigtige lortenat, havde vi i nat - mega skod! Sku have mødtes med Elisamus, men måtte aflyse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ingen tidsfornemmelse, men ikke voldsomt længe. Sådan 5 min, maks 10, tror jeg.. Julius har børneeksem og kan ik tåle lange varme bade. Så mest kommer han i brusebad :)

Fedt, at Freya er så vild med det! Kommer hun i bad hver dag?

Ja.. vi har indført et aftenbad. Lidt i håbet om at hun så falder lettere i søvn også... :) og synes egentlig det er rigtig hyggeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første sådan rigtige lortenat, havde vi i nat - mega skod! Sku have mødtes med Elisamus, men måtte aflyse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde vi også en lorte nat sidste nat

Han var bare vågen 20 gange minimum. Åh .. håber så meget det er bedre I nat. :( jeg mangler sammenhængende søvn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER