MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer har prøvet at få baby passet endnu?

Vi er virkelig nervøse for det eftersom Freya bare stadig er MEGA morsyg og jeg ved ikke om hun bare bliver helt ulykkelig, hvis en anden end jeg eller far passer hende en dag eller aften.. eller om hun kommer over det på den måde..

Vi fik ham passet første gang som 5 uger gammel..

Men det er efterhånden længe siden at han er blevet det sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den går ikke her.. hun holder virkelig øje med mig.. hvis jeg går så ser hun det og bliver vildt sur over det..

Men her kan far også godt putte. Han har for eksempel puttet hende hele dagen... især fordi jeg er sikker på det var gået galt hvis jeg havde prøvet. Hun ville slet ikke sove i går og det blev jeg lidt påvirket af, så var bange for det ville smitte af på Freya så hun igen ikke ville sove.. så den klarede manden så fint...

Nå men det kan da være vi skal se om hun snart kan klare et par timer af mormor eller farmor.. min mor har tilbudt at komme en aften så jeg og min mand kan gå i biografen (og vi bor lige ved siden af en, så skulle det være kan vi være hjemme på 5 min)

Ikke at der er noget i vejen med at få passet, men er det fordi dig og din mand har LYST til tid ude af huset alene? Eller er det fordi i "burde" have lyst?

Jeg studser nemlig lidt over, at du skriver, det kan være I skal se, om hun kan klare et par timer.

Julius er ikke blevet passet og skal det umiddelbart heller ikke foreløbig. Jeg ser ingen grund til det og har ikke behovet for det. Derudover ammer jeg stadig ret ofte og han nægter flaske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lille trold der i dag har lært at kravle. Wow hvor er det vildt og hold fast jeg er stolt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, troede lige at det hele ville blive nemmere, når nu manden og jeg har haft den snak..

Men i nat blev han sur på mig, fordi jeg spurgte ham, om han gad at skifte M's ble. Jeg var bare så træt at jeg stort set ikke kunne hænge sammen.

I dag har han så stort set ikke snakket til mig, andet end at han har svaret meget kort for hovedet, når jeg har spurgt om nogle ting. Suk..

Synes snart ikke jeg gider det her mere.. har bare mest af alt lyst til at springe ud ad vinduet altså.. og sådan vil jeg bare slet ikke have det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia har været snottet i ca 2 uger tid men uden at være påvirket af det. Hun bliver 7 mdr på fredag og har ikke fået tænder endnu og lige begyndt hos en ny dagplejer i torsdags. Men i går blev hun bare så pylret, hun skiftede mellem at klynke og græde i går aftens da hun skulle puttes. Og i dag da hun skulle puttes til formiddags lur var det samme. Vi har prøvet næse sugeren løbende i den periode hun har været snottet i men den får det ikke rigtig med op/ud så rigtig og hun hader den som pesten. Men er det en blanding af det hele der gør hende pylret eller er det bare snottet der genere hende. Vi har lige prøvet at ligge en pude under hende babynest så den støtter hoved, nakke og ryg og det ser ud til at hjælpe. Alle gode råd søges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke at der er noget i vejen med at få passet, men er det fordi dig og din mand har LYST til tid ude af huset alene? Eller er det fordi i "burde" have lyst?

Jeg studser nemlig lidt over, at du skriver, det kan være I skal se, om hun kan klare et par timer.

Julius er ikke blevet passet og skal det umiddelbart heller ikke foreløbig. Jeg ser ingen grund til det og har ikke behovet for det. Derudover ammer jeg stadig ret ofte og han nægter flaske ;)

Der ligger nok mere i det... Jeg tror især jeg har lyst til lidt tid alene ude med min mand uden datter. Jeg føler mig lidt fyldt op af baby en gang i mellem. Min mand er jo ofte væk på arbejde og har noget nemmere ved at mødes med venner eller tage til træning. Så jeg kunne godt bruge lidt tid alene med min mand ja. Men jeg må indrømme der nok også ligger noget mere egoistisk bag. Jeg synger i kor og har gjort det siden jeg var 14 år. Det gør jeg så ikke for tiden fordi det ligger om aftenen - lige i putte tiden, hvor hun kan være værst. Og jeg savner det virkelig - og savner alle pigerne jeg synge med. Det er bare en del af mig, jeg ikke har lyst til at lægge på hylden.. Så det er også en grund til at jeg er ved at overveje om hun mon vil kunne passes i det tidsrum (min mands arbejde ramler tit sammen med kor)... Ih det virker bare så tarveligt overfor Freya at jeg vil have hende passet, så jeg kan komme ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, troede lige at det hele ville blive nemmere, når nu manden og jeg har haft den snak..

Men i nat blev han sur på mig, fordi jeg spurgte ham, om han gad at skifte M's ble. Jeg var bare så træt at jeg stort set ikke kunne hænge sammen.

I dag har han så stort set ikke snakket til mig, andet end at han har svaret meget kort for hovedet, når jeg har spurgt om nogle ting. Suk..

Synes snart ikke jeg gider det her mere.. har bare mest af alt lyst til at springe ud ad vinduet altså.. og sådan vil jeg bare slet ikke have det :(

Øv er ked af der er knas mellem jer igen... Hvor tit tager han M om natten? Kan ikke forstå, hvordan han kan blive sur over en enkelt gang i mellem lige at skulle klare lidt om natten. Regner da med at det er dig der for det meste klarer den...? Det er det i hvert fald her... For ikke at sige altid, da Freya normalt bare skal ammes lidt og så sover hun igen...

Håber det bliver bedre så du ikke skal gå og have det sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er ked af der er knas mellem jer igen... Hvor tit tager han M om natten? Kan ikke forstå, hvordan han kan blive sur over en enkelt gang i mellem lige at skulle klare lidt om natten. Regner da med at det er dig der for det meste klarer den...? Det er det i hvert fald her... For ikke at sige altid, da Freya normalt bare skal ammes lidt og så sover hun igen...

Håber det bliver bedre så du ikke skal gå og have det sådan...

Stort set aldrig. Og sådan har det været lige fra start. Han er stort set altid blevet muggen, hvis jeg har bedt om hjælp om natten. :/

Jeg er så træt af det. Det er altid, der tager ham, og det er jo fordi det hovedsaligt er mad, han vil have om natten, og det kan manden jo ikke give.. men så kunne han altså godt lige mande sig op og hjælpe med en ble eller noget..

Jeg kan stort set ikke hænge sammen pt. Får ikke sovet. Har svært ved at falde i søvn. Ikke bare om aftenen, men også hver gang, M har været vågen. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia har været snottet i ca 2 uger tid men uden at være påvirket af det. Hun bliver 7 mdr på fredag og har ikke fået tænder endnu og lige begyndt hos en ny dagplejer i torsdags. Men i går blev hun bare så pylret, hun skiftede mellem at klynke og græde i går aftens da hun skulle puttes. Og i dag da hun skulle puttes til formiddags lur var det samme. Vi har prøvet næse sugeren løbende i den periode hun har været snottet i men den får det ikke rigtig med op/ud så rigtig og hun hader den som pesten. Men er det en blanding af det hele der gør hende pylret eller er det bare snottet der genere hende. Vi har lige prøvet at ligge en pude under hende babynest så den støtter hoved, nakke og ryg og det ser ud til at hjælpe. Alle gode råd søges.

Julius har også været snottet et par uger efterhånden, det er dog i stor bedring nu. Han har en stor pude under selve madrassen i tremmesengen og ligger så skråt i sin babynest. Det virker mega godt!

Jeg bruger altid saltvandsspray inden næsesuger, så løsner den lige det hele og det er nemt at suge ud.

Det er som om snotten nærmest forsvandt efter J begyndte at sove i uldsovepose. Han blev så nemt kold om natten.

Kan du putte hende i uld?

Hun kan nemt være pyller som en blanding på det hele, men også sagtens udelukkende pga DP start! Det er altså en mega omvæltning for de små!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger nok mere i det... Jeg tror især jeg har lyst til lidt tid alene ude med min mand uden datter. Jeg føler mig lidt fyldt op af baby en gang i mellem. Min mand er jo ofte væk på arbejde og har noget nemmere ved at mødes med venner eller tage til træning. Så jeg kunne godt bruge lidt tid alene med min mand ja. Men jeg må indrømme der nok også ligger noget mere egoistisk bag. Jeg synger i kor og har gjort det siden jeg var 14 år. Det gør jeg så ikke for tiden fordi det ligger om aftenen - lige i putte tiden, hvor hun kan være værst. Og jeg savner det virkelig - og savner alle pigerne jeg synge med. Det er bare en del af mig, jeg ikke har lyst til at lægge på hylden.. Så det er også en grund til at jeg er ved at overveje om hun mon vil kunne passes i det tidsrum (min mands arbejde ramler tit sammen med kor)... Ih det virker bare så tarveligt overfor Freya at jeg vil have hende passet, så jeg kan komme ud...

Okay, det giver god mening!

Det er jo ikke tarveligt, hvis det gør dig mere glad og tilstede, når du er sammen med hende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det giver god mening!

Det er jo ikke tarveligt, hvis det gør dig mere glad og tilstede, når du er sammen med hende ;)

Ok.. Tak... Det kunne jeg da forestille mig det ville...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius har også været snottet et par uger efterhånden, det er dog i stor bedring nu. Han har en stor pude under selve madrassen i tremmesengen og ligger så skråt i sin babynest. Det virker mega godt!

Jeg bruger altid saltvandsspray inden næsesuger, så løsner den lige det hele og det er nemt at suge ud.

Det er som om snotten nærmest forsvandt efter J begyndte at sove i uldsovepose. Han blev så nemt kold om natten.

Kan du putte hende i uld?

Hun kan nemt være pyller som en blanding på det hele, men også sagtens udelukkende pga DP start! Det er altså en mega omvæltning for de små!

har intet i uld. Hun har gået i dp i en måned men hos en gæste dp så i torsdags startede hun op hos hendes nye faste dp'er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første skridt taget. Vi har haft en lang snak. Jeg kan simpelthen ikke holde til mere nu og har brug for plads.

Jeg flytter ud til min mor sammen med Magnus. I dagtimerne kører jeg hjem, så manden kan være sammen med Magnus og så kan jeg trække mig tilbage, når jeg har brug for det.

Om 3 uger revurderer vi situationen og finder ud af, om jeg skal flytte hjem eller om der skal noget andet til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første skridt taget. Vi har haft en lang snak. Jeg kan simpelthen ikke holde til mere nu og har brug for plads.

Jeg flytter ud til min mor sammen med Magnus. I dagtimerne kører jeg hjem, så manden kan være sammen med Magnus og så kan jeg trække mig tilbage, når jeg har brug for det.

Om 3 uger revurderer vi situationen og finder ud af, om jeg skal flytte hjem eller om der skal noget andet til.

:kram

Det lyder hårdt! :( Er du okay?

Ps. Jeg nåede lige at tænke "wow, kan Magnus allerede gå?!" Da du skrev, at første skridt er taget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det lyder hårdt! :( Er du okay?

Ps. Jeg nåede lige at tænke "wow, kan Magnus allerede gå?!" Da du skrev, at første skridt er taget ;)

Det er rigtig hårdt og vi har begge to grædt meget sammen i dag. Men jeg har faktisk en god mavefornemmelse. Kan mærke at jeg har brug for noget tid selv. Og jeg får nok også brug for at være helt selv, uden at bo hos min mor, men det må komme senere.

Så ja, jeg er faktisk okay. Og det lader til at vi kan tale om det uden at blive uvenner. Vi er helt enige om, at uanset hvad, skal vi holde fast i et godt samarbejde omkring Magnus.

Haha, ja det havde ellers været ret sejt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

That's it!! Ikke mere mad (fast føde) til Freya de næste dage... Hun bliver ved med at have hård mave.. På trods af at hun i går fik frugtmos og henover tre dage før det fik hun sveske/æblemos... Men det har ikke hjulpet.. Så må vi se om amning hjælper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, jeg håber at det går okay med jer og at i finder en god løsning sammen

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

That's it!! Ikke mere mad (fast føde) til Freya de næste dage... Hun bliver ved med at have hård mave.. På trods af at hun i går fik frugtmos og henover tre dage før det fik hun sveske/æblemos... Men det har ikke hjulpet.. Så må vi se om amning hjælper...

 

Håber at det løser sig, men en fra min mødregruppe er nød til at give sin datter Lactocare, da hendes datter ellers får hård mave (Gjorde hun også til tider på MM/MME) og er jo selvfølgelig i samråd med lægen. Håber at det løser sig for Freya snart :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj giver i jeres børn på i forskellige situationer?

 

Altså hvor meget har de på når i bare er hjemme?

 

Hvis i skal udenfor, uden barnevogn?

 

Når de sover ude i barnevognen? 

 

Når i skal ud og køre i bil? 

 

 

 

Synes at det er så svært at finde ud af, men må nok give mere på end jeg gør nu for at hendes snotnæse forsvinder snart (har hun haft 1 månedstid) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj giver i jeres børn på i forskellige situationer?

Altså hvor meget har de på når i bare er hjemme?

Hvis i skal udenfor, uden barnevogn?

Når de sover ude i barnevognen?

Når i skal ud og køre i bil?

Synes at det er så svært at finde ud af, men må nok give mere på end jeg gør nu for at hendes snotnæse forsvinder snart (har hun haft 1 månedstid)

Tak :kram2

-

hvis vi skal udenfor uden barnevogn, har han langærmet body, bukser og strømper (som er det han har på indenfor normalt) + uldkøredragt, uld sokker/sko og hue. Noglegange vanter, hvis vi er længe ude, ellers kan hænderne som regel gemmes i ærmerne.

Når han sover i barnevognen, har han bare en langærmet body og sokker. Han sover i voksipose.

I bilen har han det samme på, som når vi er ude, bortset fra, at vi tager huen af og åbner køredragten :)

Vi havde også problemer med at han var snottet længe, men det har hjulpet, efter vi er begyndt at give lidt mere tøj på (og så er han begyndt at sove i ulddragt, det hjælper også, synes jeg).

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj giver i jeres børn på i forskellige situationer?

Altså hvor meget har de på når i bare er hjemme?

Hvis i skal udenfor, uden barnevogn?

Når de sover ude i barnevognen?

Når i skal ud og køre i bil?

Synes at det er så svært at finde ud af, men må nok give mere på end jeg gør nu for at hendes snotnæse forsvinder snart (har hun haft 1 månedstid)

Her der har han stort set altid uld på, enten som strømpebukser eller leggings og en body. Når han er ude og sove har et par uld sokker - hjemme strikket - en uld strik bluse og en elefant uld hue. Når det er rigtig koldt, har han uld vanter på også. Inde har han gerne sine leggings/strømpebukser og body på. Ikke så meget mere end det. Når vi bare skal ud og køre, får han sine uldsokker på og en jakke/uldtrøje på og sin hue. Vi er ikke så meget ude med mindre det er for at gå ud til bilen eller ind i butikken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, det var faktisk lige lidt mærkeligt sådan at flytte ud. Altså er jo ikke flyttet helt, men alligevel :unsure

Bare det at pakke tasken fik min hals til at snøre sig sammen, og jeg tudede, da jeg nåede ud til min mor.

Føler jo, at det er det rigtige for mig, men jeg er meget bevidst om, at min mand jo absolut ikke har det sådan, og at han måske kommer til at gå glip af en masse i forhold til Magnus :(

Øv, det er svært..

nå, men i dag har jeg fået sendt budget og diverse dokumenter til en bankrådgiver i en anden bank, så hun kan regne lidt på min økonomiske situation, hvis jeg bliver alene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at det løser sig, men en fra min mødregruppe er nød til at give sin datter Lactocare, da hendes datter ellers får hård mave (Gjorde hun også til tider på MM/MME) og er jo selvfølgelig i samråd med lægen. Håber at det løser sig for Freya snart :).

Åh jeg håber ikke vi skal igang med sådan noget.. hun har dog aldrig før oplevet hård mave før her for et par uger siden. Tænker det er fordi hun begynder at få mere og mere ned i maven.. nu håber jeg amning kan rette op på det og så må vi prøve igen og prøve at være bedre til at forebygge det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget tøj giver i jeres børn på i forskellige situationer?

Altså hvor meget har de på når i bare er hjemme?

Hvis i skal udenfor, uden barnevogn?

Når de sover ude i barnevognen?

Når i skal ud og køre i bil?

Synes at det er så svært at finde ud af, men må nok give mere på end jeg gør nu for at hendes snotnæse forsvinder snart (har hun haft 1 månedstid)

Jeg synes også det kan være svært. For tiden har hun en kortærmet eller ingen ærmer uld/silke body inderst og så enten Heldragt eller bukser og trøje inden dørs. Ville nok også kunne nøjes med langærmet body og bukser.

I barnevognen er det bare det samme. Hun bliver lagt i voksi som er rigeligt varm. Hvis hun vil op og sidde har jeg en jakke fra hogm og uld hue og vanter fra joha hun får på.

I bilen er der også almindelig tøj og så har jeg et autostolstæppe jeg vikler om hende. Nogle gange får hun huen på. Kommer an på hvor koldt det er og hvor langt vi skal.

Det er sjældent vi er ude uden barnevogn eller i bil. Men til det tilfælde har jeg jakken, hue og vanter og sådan nogle udendørs futterne eller uldsutsko. Jeg mangler nogle overtræksbukser af en art.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER