MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Lige præcis.

Min mor og hendes kæreste har tilbudt at komme en aften efter Freya er lagt i seng og så kunne jeg og min mand komme lidt ud - evt i biografen. Men det er jo slet ikke en mulighed sådan som hun er nu og hun er begyndt at vågne ofte om aftenen /natten så vi ville slet ikke kunne nå en forestilling.. så det er sødt af dem og bare slet ikke muligt lige nu..

Jeg er heller ikke sikker på om vi ville kunne lade ham passe af andre. Men jeg giver ikke op, vil ikke at jeg skal være hjemme for evigt. Manden putter ellers ham og er meget med, men hvis han bliver ked af det, så fungerer det SLET ikke. Ved ikke om det handler om at han bliver lettere frustreret end mig. Snakkede med ham i går, for synes sgu ikke det er fair, han kan uden problem tage ud af huset, det vil jeg også kunne. Jeg har også brug for ikke at være på 24/7, det har han bare ikke forstået før. Håber det bliver bedre hos jer og at du kan komme til kor. Tror det er vigtigt at, alt ikke går op i bleskift, mad og leg samt husarbejde, at man som mor også har tid for sig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket om at lave en børneopsparing, men har ikke fået det gjort endnu.

Men hans morfar og hans ene oldemor har hver oprettet en opsparing til ham :)

Kami: øv, her er der intet der virker andet end at tage ham op. Så det er bare at skynde sig at få det overstået :/

Jeg har lige været ude at spise og i sygehusrevy med arbejdet i dag, hvor far har passet. Det gik ok, men han kunne ikke putte ham i seng uden skrig og skrål, så han sad med ham i armene, da jeg kom for at hente ham :)

Til gengæld var mine bryster totalt spændt op, som aldrig før. Aaaav.. næste gang må jeg huske at tage pumpen med :D

Var revyen god? Min farmor talte en del om den de sidste par dage. Hun havde bestilt nogle billetter med nogle veninder. (Hun har selv arbejdet på sygehuset da hun var ung, og der hænger også et billede af hende på de der 50 års jubilæumsbilleder på gangene) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var revyen god? Min farmor talte en del om den de sidste par dage. Hun havde bestilt nogle billetter med nogle veninder. (Hun har selv arbejdet på sygehuset da hun var ung, og der hænger også et billede af hende på de der 50 års jubilæumsbilleder på gangene) :-)

Ja synes faktisk de gjorde det rigtig godt. Det var rigtig sjovt :D

Selvom det blev lige lovligt spændende, da der var en i salen, der faldt om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea har dårlig mave/tynd mave og er så rød at det gør så ondt når hun tisser eller laver lorteble, hvilket hun gør hele tiden i meget tynd udgave så nu går hun rundt uden ble og kun i en bluse så intet generer hende, men hver gang der kommer lidt så skriger hun bare og græder i lang tid, og man kan bare se hvor ondt det gør på det lille pus:S.

 

Har i nogle gode råd? Altså ja uden ble så hun kan få luft derned og så smøre vi med zinksalve, men hvordan får vi maven til at blive bedre?:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea har dårlig mave/tynd mave og er så rød at det gør så ondt når hun tisser eller laver lorteble, hvilket hun gør hele tiden i meget tynd udgave så nu går hun rundt uden ble og kun i en bluse så intet generer hende, men hver gang der kommer lidt så skriger hun bare og græder i lang tid, og man kan bare se hvor ondt det gør på det lille pus:S.

Har i nogle gode råd? Altså ja uden ble så hun kan få luft derned og så smøre vi med zinksalve, men hvordan får vi maven til at blive bedre?:S

Ristet brød og revet æble. Tænker det er ligesom voksne. Bare riv æblet helt fint, eller lav mos.

Til mega rød numse ska kogtvandsklude vist gøre underværker. Prøv at Google det.

God bedring med hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ristet brød og revet æble. Tænker det er ligesom voksne. Bare riv æblet helt fint, eller lav mos.

Til mega rød numse ska kogtvandsklude vist gøre underværker. Prøv at Google det.

God bedring med hende!

Jo tak :) Hun er i det mindste glad og tilfreds undtagen hvis hun sidder ned, der kommer noget ud(og den næste 10-30 minutter). Hun er lige faldet i søvn og blevet lagt ind i seng så håber hun kan få lov ro og det bliver bedre:) 

Men ja må prøve med noget revet æble, hun kan ikke rigtig de hårde kanter i ristet brød :S. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke at vi er bekymrede eller noget, men nu er Lea begyndt at få et udslæt på hele kroppen. Nogen som ved hvad det skyldes?

post-2591-0-39055100-1446387299_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke at vi er bekymrede eller noget, men nu er Lea begyndt at få et udslæt på hele kroppen. Nogen som ved hvad det skyldes?

Har hun haft feber?

Små børn får ofte prikker/udslæt på huden i forbindelse med sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun haft feber?

Små børn får ofte prikker/udslæt på huden i forbindelse med sygdom.

Nej har hun ikke og kun været lidt ekstra klyngede når de lige gjorde ondt ( og selvfølgelig ulykkelig efter afføring/tis fordi at hun af hyppig afføring var blevet så rød at the sved)

Hun er dog mindre rød i dag og gør slet ikke ondt på hende på samme måde nu, da hun har kravlet rundt uden ble det sidste døgn. (Godt at vi har trægulve)

Har oplagt et billede i de anden post nu. Men synes netop også at det ku ligne feber knopper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj men altså.. er der andre, der har børn, der skriger? Magnus er begyndt at skrige.. sådan virkelig højt.. han skriger når han er begejstret, når han keder sig og når der er noget, han gerne vil (eller ikke vil).

Er seriøst ved at blive skør. Har ikke ret mange muligheder for at få aflastning :/

Hvor længe varer sådan en periode? (Please sig det er en fase

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj men altså.. er der andre, der har børn, der skriger? Magnus er begyndt at skrige.. sådan virkelig højt.. han skriger når han er begejstret, når han keder sig og når der er noget, han gerne vil (eller ikke vil).

Er seriøst ved at blive skør. Har ikke ret mange muligheder for at få aflastning :/

Hvor længe varer sådan en periode? (Please sig det er en fase )

Haha nej ikke helt så slemt.. ;) Lidt en gang i mellem..

Er ked af du er ved at gå ud af dit skind pga det... Men jeg er overbevist om at det bare er en fase - hvor lang ved jeg dog ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha nej ikke helt så slemt.. ;) Lidt en gang i mellem..

Er ked af du er ved at gå ud af dit skind pga det... Men jeg er overbevist om at det bare er en fase - hvor lang ved jeg dog ikke...

Hvordan håndterer du det? Ignorerer du det, eller skælder ud eller hvad? Her hjælper det ikke at ignorere ham, men er heller ikke fan af at skælde ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj men altså.. er der andre, der har børn, der skriger? Magnus er begyndt at skrige.. sådan virkelig højt.. han skriger når han er begejstret, når han keder sig og når der er noget, han gerne vil (eller ikke vil).

Er seriøst ved at blive skør. Har ikke ret mange muligheder for at få aflastning :/

Hvor længe varer sådan en periode? (Please sig det er en fase )

Er vidst en fase :-) to af drengene i min mødregruppe har også gjort det.... og den ene er da begyndt at gøre det noget mindre igen, mens den anden næsten lige er startet :-)

Så tror desværre ikke du kan gøre noget, men er normalt ;-) måske køn nogle ørepropper til bør det er værst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan håndterer du det? Ignorerer du det, eller skælder ud eller hvad? Her hjælper det ikke at ignorere ham, men er heller ikke fan af at skælde ud :(

Her er det slet ikke på et irriterende niveau, så måske det ikke er nær så meget skrig her.. Men jeg ser det som at hun er ved at finde sin stemme og det synes jeg er ok. Hvis vi er ved at lege så mimerer jeg hende faktisk lidt.

Men jeg har nogle venner med en dreng der er lidt ældre. Han skriger også til tider. De shysser på ham - for det meste med et "ej" først. Sådan et "ej nu det nok" Så skælder ikke ud og ignorerer ikke, men fortæller også at de synes at nu er det for meget. Det kan du evt prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det slet ikke på et irriterende niveau, så måske det ikke er nær så meget skrig her.. Men jeg ser det som at hun er ved at finde sin stemme og det synes jeg er ok. Hvis vi er ved at lege så mimerer jeg hende faktisk lidt.

Men jeg har nogle venner med en dreng der er lidt ældre. Han skriger også til tider. De shysser på ham - for det meste med et "ej" først. Sådan et "ej nu det nok" Så skælder ikke ud og ignorerer ikke, men fortæller også at de synes at nu er det for meget. Det kan du evt prøve :)

Okay, det er også det jeg gør, men det hjælper ikke. Men må bare blive ved og så håbe at det snart går over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det er også det jeg gør, men det hjælper ikke. Men må bare blive ved og så håbe at det snart går over.

Noah gjorde det meget en overgang på ca. 3 uger. Så blev det mere snak agtig. Og nu snakker han hele tiden. ! Da-da-da , buuuuu-buuuuu, naaaaa -naaaaa, wuuuaa, daudaudaudau. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah gjorde det meget en overgang på ca. 3 uger. Så blev det mere snak agtig. Og nu snakker han hele tiden. ! Da-da-da , buuuuu-buuuuu, naaaaa -naaaaa, wuuuaa, daudaudaudau. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 uger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart nej. For Noah gjorde startede den perioden for ca. Halvanden måned siden. ☺ men om det er for din dreng ved jeg ikke. Måske er det bare tilfældig det lige falder sammen med 6. Tiger.

Så det er bare ekstra bonus med det oveni. Great :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er bare ekstra bonus med det oveni. Great :D

Julius gjorde det i en periode. Eller, ikke decideret skrig, nærmere råb. Og så især, når storesøster er med på legen, så råber de på skift og skraldgriner :D

Jeg vil ikke hverken rette på, skælde ud eller andet i den dur, når han er så lille. Han forstår det alligevel ikke. Det er helt naturligt at de skal finde deres stemme og finde ud af, hvordan mor/far reagerer, når man siger forskellige lyde - også selvom det går lige i hovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres små at putte til natten for tiden. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres små at putte til natten for tiden. ?

Som han plejer, men jeg ammer ham til han sover

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea har været meget svær at putte de sidste par uger, især når det er midt på dagen og lyst. Men her til aften var hun så nem igen :-) da jeg lagde hende drejede hun lige rundt på maven og begyndte at rejse sig op. Men lagde hende igen og hun lagde sig til at sove :-)

Men ja de sidste par uger har været blandet med at skrige/græde så snart hun blev lagt ned, endda også på ens arme. Ellers har hun bare været glad og rejst sig op og begyndt at pludre og gå rundt i tremmesengen. :-) men det sidste er jo lidt hyggeligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus kan være lidt svær at putte fordi han ikke rigtig gider at ligge i sin seng.

Som regel falder han i søvn ved brystet.

I dag er faktisk første gang, jeg har fået ham til at falde i søvn nede i sengen :blink

Har lagt min hovedpude ned til ham (det var lige det eneste inden for rækkevidde, der duftede af mig) og bum så sov han :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus kan være lidt svær at putte fordi han ikke rigtig gider at ligge i sin seng.

Som regel falder han i søvn ved brystet.

I dag er faktisk første gang, jeg har fået ham til at falde i søvn nede i sengen :blink

Har lagt min hovedpude ned til ham (det var lige det eneste inden for rækkevidde, der duftede af mig) og bum så sov han :D

Bare at det virker :-) kan heller ikke se at en pude er farlig for dem nu hvor de er så store at de selv vender sig osv. Lea sover tit (måske også for tit) oppe hos os i sengen og eneste jeg er bange for der er at trække dynen langt op over hoved på hende :-)Vi har en dobbeltseng så når hun ligger i midten kommer hun jo med under den :) og den er jo ret tung :)

Så lad ham da beholde puden og have den ligesom han havde en bamse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER