MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Freya er 9 måneder i dag! Så sindssygt som tiden går! Hun er 69,5 cm lang og vejer 8220 gram. Og følger så fint sin gennemsnitskurve. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Freya er 9 måneder i dag! Så sindssygt som tiden går! Hun er 69,5 cm lang og vejer 8220 gram. Og følger så fint sin gennemsnitskurve. :)

Wow, tiden går stærkt :) tillykke med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... Efter sp var her i mandags og fortalte, at på det her tidspunkt burde Freya være i stand til at sove mere om natten (hun vågner alt mellem 1.5 timer og 3 timer siden sidst hver nat...) så nu har jeg skaffet Helens bog om børn og søvn, og kan da godt se at vi skal til at ændre en del ting her... Det kommer til at tage tid.. Suk...

Først og fremmest tror jeg at Freya ammer så meget om natten, fordi hun ikke får nok om dagen.. Kan se det på mængderne hun spiser om natten vs dagen... Så det vil jeg prøve at ændre nu, så vi stille og roligt forhåbentlig kan komme af med de fleste natteamninger...

Så er det vidst på tide at få et ordentligt fast putteritual, så det vil jeg også begynde på... Så kan far forhåbentlig også snart komme mere på banen... Hvad gør I ved dagslurene ift putteritual? I laver vel ikke det helt store og samme som til nat gør I?

Og så er rytme åbenbart vigtigt.. At lure foregår på samme tidspunkt hver dag og det samme med mad.. Men hvad så med diverse babyaktiviteter? De ligger jo ofte midt i det hele... Det kan jeg ikke lige overskue.. Så det bliver nok ikke så stramt lige nu..

Min sp ville have jeg bare kort og kontant skulle droppe natamningerne og så ville det efter en meget hård uge med en del gråd gå bedre... Men jeg tror simpelthen ikke på det med at græde sig i søvn.... Så er det godt der findes blidere metoder....

Puh... Ville bare lige dele en masse tanker herfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det godt, at det ikke altid er SP, der har ret :kram

Jeg kæmper selv med mange opvågninger og har faktisk spurgt til det hos Ammenet :)

Jeg har ikke nået at gøre noget ved det selv endnu, men måske du kan bruge deres svar alligevel:

"Moderator/

Hej Emilie!

Det er bare så hårdt når baby skal ammes igen og igen om natten. Det er en ringe trøst, men det er en ret almindelig problemstilling. Selv om baby måske ernæringsmæssigt kan klare sig med færre amininger i løbet af natten, vågner han for trygghedens skyld.

Hvis du vil vide mere om hvorfor babyer tit vågner så tit om natten, kan jeg anbefale bogen Sov igennem uden gråd. Jeg kan også anbefale denne artikel om blid natafvænning http://kellymom.com/ages/weaning/wean-how/weaning-night/ "

Så vidt jeg husker havde vi termin ret tæt på hinanden, så korrigeret er vores børn nogenlunde samme alder (mener jeg).

Jeg kan fortælle dig, at det først er i løbet af den sidste uge her, at der er kommet fast rytme på Magnus.

Jeg ved godt at alle andre siger, at man skal lære børnene at få en rytme/fast rutine, men det har aldrig fungeret for mig. Jeg kan ikke bare få ham til at sove, når jeg vil have det.

Jeg har derfor hele tiden stolet på, at han nok skulle sige til.

Så jeg har kørt efter det princip, at når han er træt, bliver han lagt. Det har så nu ført til at han selv har fundet en rytme, hvor han sover to faste lure dagligt.

Vores dag ser sådan her ud:

Kl 8: vi står op og Magnus ligger på gulvet på badeværelset mens jeg er i bad.

Kl 9: vi spiser morgenmad

Kl 10: Magnus bliver lagt i barnevognen og falder selv i søvn.

Kl 11.30-12: Magnus vågner og vi spiser frokost. Herefter leger vi eller går tur.

Kl 14: Magnus bliver lagt i barnevognen og falder selv i søvn.

Kl 15: Magnus vågner og vi leger eller kører ud og handler. Nogle gange tager han en powernap omkring kl 17, men det er langt fra hver dag.

Vi spiser ca kl 18, hvorefter han får nattøj på og omkring kl 21 er han klar til nat.

Putteritualet er pt. at vi går op i soveværelset og ammer mens jeg synger en sang.

Så lægger jeg ham i seng og sætter mig ved siden af. Når han brokker sig for meget (og inden det bliver gråd) tager jeg ham op og "vugger" ham lidt op og ned i lodret stilling mens jeg siger schhh og lægger ham tilbage i seng. Det gør jeg nogle gange og til sidst falder han så i søvn selv..

Nætterne vil jeg slet ikke fortælle om, for pt er vi nogle gange oppe på 15-20 opvågninger. Jeg giver tigerspringet skylden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov forresten i forhold til dagslurene.. nej jeg bruger (som du kan se) ikke samme putteritual.

Jeg har i et par uger gjort det, at jeg har lagt ham i barnevognen og gået ind. Når jeg så kunne høre i babyalarmen at han begyndte at blive utilfreds, gik jeg ud og gav ham sutten og aede ham på hovedet, og så gik jeg ind igen. Det gjorde jeg nogle gange og nu har han så bare fundet ud af at man skal sove, når man bliver lagt i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I ved dagslurene ift putteritual? I laver vel ikke det helt store og samme som til nat gør I?

Her i huset, sover han stort set på samme tid, det kommer meget an på hvad tid han er stået op om morgen. Men der går gerne rundt 2 timer i mellem hver gang. Dog har vi været inde i en periode, hvor han slet ikke har villet sove på eftermiddagen, med det resultat at han bliver møg træt og ikke til at være sammen med. Men vi overlever

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork i helved og fanden. Da jeg pakkede barnevognen ned efter bette havde været i heldags legestue så knækkede det beslag som er med til at holde barnevognsdelen fast til stelet. Og den er købt 28/2-15 suk skal man nu os til at døje med at få det lavet. Heldigvis burde garentien dække men nu er vi uden barnevogn herhjemme.

Nu er vi kommet hjem og manden i babysam trillede lige stellet ud bagved og fiksede det med det samme, det tog 10 min så kunne komme hjem igen med stellet fikset så det service. Fik dog et mindre melt dawn da jeg prøvede at ringe derud i eftermiddag hvor en telefon svarer sagde de havde travlt og så blev det smækket på. Nå men nu er jeg glad igen for det er fikset og vi kan trille igen i weekenden. Hmm gad vide om vejret bliver godt om man så skal tage en tur i skoven ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står op 5.30-5.45 og gør mig selv færdig på badeværelset, så vækker jeg Klaudia kl 6.

Vi går på badeværelset og skrifter ble og tøj. Så får hun en flaske og ligger som regel selv mens hun ser lidt børne tv, så kommer far hjem fra nat arbejde og ligger sammen med hende imens. Jeg laver mig en boller og en kop the som jeg tager med i bilen og så min mad pakke. Jeg får pakket hendes net til dp, og far giver hende overtøj på og sætter hende i autostolen og ud i bilen.

Dp plejer bare ligge hende ud når hun er træt i barnevognen og så falder hun i søvn af sig selv som regel. I dag har de været i været i heldags legestue med de andre dagplejer så der er de omkring 4-5 dp plus børn så i dag har hun sovet fra 8-9.45 og igen fra 11.30-14.30, jeg tror det har været med legestue idag.

SP kommer i næste uge så jeg spændt på hvad hun siger. Vi er ikke gode til at give kød, og så tror jeg vi skal prøve d dråber igen, vi gik væk fra dem pga maven og så er vi ikke kommet på dem igen og det samme med jern.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det godt, at det ikke altid er SP, der har ret :kram

Jeg kæmper selv med mange opvågninger og har faktisk spurgt til det hos Ammenet :)

Jeg har ikke nået at gøre noget ved det selv endnu, men måske du kan bruge deres svar alligevel:

"Moderator/

Hej Emilie!

Det er bare så hårdt når baby skal ammes igen og igen om natten. Det er en ringe trøst, men det er en ret almindelig problemstilling. Selv om baby måske ernæringsmæssigt kan klare sig med færre amininger i løbet af natten, vågner han for trygghedens skyld.

Hvis du vil vide mere om hvorfor babyer tit vågner så tit om natten, kan jeg anbefale bogen Sov igennem uden gråd. Jeg kan også anbefale denne artikel om blid natafvænning http://kellymom.com/ages/weaning/wean-how/weaning-night/ "

Så vidt jeg husker havde vi termin ret tæt på hinanden, så korrigeret er vores børn nogenlunde samme alder (mener jeg).

Jeg kan fortælle dig, at det først er i løbet af den sidste uge her, at der er kommet fast rytme på Magnus.

Jeg ved godt at alle andre siger, at man skal lære børnene at få en rytme/fast rutine, men det har aldrig fungeret for mig. Jeg kan ikke bare få ham til at sove, når jeg vil have det.

Jeg har derfor hele tiden stolet på, at han nok skulle sige til.

Så jeg har kørt efter det princip, at når han er træt, bliver han lagt. Det har så nu ført til at han selv har fundet en rytme, hvor han sover to faste lure dagligt.

Vores dag ser sådan her ud:

Kl 8: vi står op og Magnus ligger på gulvet på badeværelset mens jeg er i bad.

Kl 9: vi spiser morgenmad

Kl 10: Magnus bliver lagt i barnevognen og falder selv i søvn.

Kl 11.30-12: Magnus vågner og vi spiser frokost. Herefter leger vi eller går tur.

Kl 14: Magnus bliver lagt i barnevognen og falder selv i søvn.

Kl 15: Magnus vågner og vi leger eller kører ud og handler. Nogle gange tager han en powernap omkring kl 17, men det er langt fra hver dag.

Vi spiser ca kl 18, hvorefter han får nattøj på og omkring kl 21 er han klar til nat.

Putteritualet er pt. at vi går op i soveværelset og ammer mens jeg synger en sang.

Så lægger jeg ham i seng og sætter mig ved siden af. Når han brokker sig for meget (og inden det bliver gråd) tager jeg ham op og "vugger" ham lidt op og ned i lodret stilling mens jeg siger schhh og lægger ham tilbage i seng. Det gør jeg nogle gange og til sidst falder han så i søvn selv..

Nætterne vil jeg slet ikke fortælle om, for pt er vi nogle gange oppe på 15-20 opvågninger. Jeg giver tigerspringet skylden :P

 

Nej du har ret. Sp har ikke altid ret. Hun mente jo også at jeg ammer alt for meget! Hvilket jo også ville være sandt hvis vi havde fuldt den traditionelle madtilvænning med grød og mos. Men vi kører jo blw hvor hun selv skal skære ned på mælk, når hun begynder at spise godt at den faste føde.. Og det gør hun bare ikke endnu... Men det skal nok komme...

Har i dag prøvet at gøre mit bedste for at hun har spist og ammet rigtig godt, så hun forhåbentlig ikke burde spise så meget i nat.. Men det finder jeg jo ud af i nat.. Hvis hun mest bare vil amme for tryghed, ja så kan jeg jo måske begynde at vende hende fra at amme så meget om natten. Har også læst lidt om blid fravænning, så det vil jeg klart forsøge...

Indtil videre har vi også mest bare lagt hende i seng, når hun viste træthedstegn og hun sover typisk et sted mellem 2 og 3 lure på en dag. 2 hvis vi i løbet af dagen er til babysvømning/rytmik/sang, og ofte 3 hvis vi er hjemme til at hun kan sove lige når hun bliver træt. Babyaktiviteterne får ofte skubbet luren lidt pga tidspunktet de ligger på... Så fast rytme kommer nok ikke helt endnu...

Åh den Tiger der!! Den er lige nu skyld i at Freya ikke vil falde i søvn selv og faktisk græder så snart hun nærmer sig sengen... Så er det afhængigt af hvor godt jeg luge rammer tiden hvor hun er træt men ikke overtræt, om hun er længe om at falde til ro eller om det går relativt hurtigt. Men jeg skal sidde ved hende og holde hendes hænder til hun sover... Suk... Der var en gang jeg bare kunne lægge hende og så faldt hun selv i søvn... Det kommer forhåbentlig tilbage igen når tigeren forlader hende...

 

Hov forresten i forhold til dagslurene.. nej jeg bruger (som du kan se) ikke samme putteritual.

Jeg har i et par uger gjort det, at jeg har lagt ham i barnevognen og gået ind. Når jeg så kunne høre i babyalarmen at han begyndte at blive utilfreds, gik jeg ud og gav ham sutten og aede ham på hovedet, og så gik jeg ind igen. Det gjorde jeg nogle gange og nu har han så bare fundet ud af at man skal sove, når man bliver lagt i barnevognen :)

 ja.. Det kan vi så ikke lige nu.. Snart forhåbentlig.. ;)

 

Hvad gør I ved dagslurene ift putteritual? I laver vel ikke det helt store og samme som til nat gør I?

Her i huset, sover han stort set på samme tid, det kommer meget an på hvad tid han er stået op om morgen. Men der går gerne rundt 2 timer i mellem hver gang. Dog har vi været inde i en periode, hvor han slet ikke har villet sove på eftermiddagen, med det resultat at han bliver møg træt og ikke til at være sammen med. Men vi overlever Når han skal sove på dagen, ligger jeg ham bare i barnevognen og så sovet han. Han kigger lidt og snakker og så sover han. Nogle gange kan det også være en kamp, hvis han er blevet for træt eller han egentlig ikke er helt træt nok. Men 98% af gangene sover han. Og aften, der får han mad kl 17, bliver badet, ser lidt børne-tv, får læst historie (hvis det er mig der putter) også bliver han lagt ind kl 18.30-19. Han har en krokodille med lys i som han ligger og kigger på - samt sin klud og abe - og så sover han selv. Nogen gange inden for 5 min andre gange ligger han en halv time. Men vi skal ikke ind til ham. Marco har sovet igennem siden vi gik over til flaske (3mdr var han) og nu er det en enkelt eller to gange hvor vi må ind og gi sutten, ikke fordi han vågner men fordi han bliver urolig. Og så er vi oppe igen mellem 5-6

  tror vi her skal prøve med et dagligt aftenbad som en del af putteritualet. Freya er simpelthen så fuld af energi til det sidste at hun er svær at få ned i roligt tempo igen... At læse en historie for hende lige nu ville have en modsat effekt på hende. Hun ville gøre alt hvad hun kunne for at få fat i bogen og lege med den... Men et bad først.. Hmm.. Det skal prøves.. :)

Jeg står op 5.30-5.45 og gør mig selv færdig på badeværelset, så vækker jeg Klaudia kl 6.

Vi går på badeværelset og skrifter ble og tøj. Så får hun en flaske og ligger som regel selv mens hun ser lidt børne tv, så kommer far hjem fra nat arbejde og ligger sammen med hende imens. Jeg laver mig en boller og en kop the som jeg tager med i bilen og så min mad pakke. Jeg får pakket hendes net til dp, og far giver hende overtøj på og sætter hende i autostolen og ud i bilen.

Dp plejer bare ligge hende ud når hun er træt i barnevognen og så falder hun i søvn af sig selv som regel. I dag har de været i været i heldags legestue med de andre dagplejer så der er de omkring 4-5 dp plus børn så i dag har hun sovet fra 8-9.45 og igen fra 11.30-14.30, jeg tror det har været med legestue idag.

SP kommer i næste uge så jeg spændt på hvad hun siger. Vi er ikke gode til at give kød, og så tror jeg vi skal prøve d dråber igen, vi gik væk fra dem pga maven og så er vi ikke kommet på dem igen og det samme med jern.

spændende med sp i næste uge... :) uanset ville jeg nok også tro I skal prøve med d- dråber igen... Prøv evt nogle andre end dem I prøvede da I stoppede. Hun kan jo måske reagere fint nok på et andet mærke. :) især nu når hun er blevet større. Hvis du ikke er god til at give kød og heller ikke jerndråberne, hvad så med noget beriget grød? Det får Freya lidt af om morgenen så hun får derfra. :)

Og tak for indsigt i din dag også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror vi her skal prøve med et dagligt aftenbad som en del af putteritualet. Freya er simpelthen så fuld af energi til det sidste at hun er svær at få ned i roligt tempo igen... At læse en historie for hende lige nu ville have en modsat effekt på hende. Hun ville gøre alt hvad hun kunne for at få fat i bogen og lege med den... Men et bad først.. Hmm.. Det skal prøves.. :)

Her virker badet super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om dagen ammer jeg Julius inden lur. Ofte falder han i søvn ved mig (han er en rigtig hyggefis!), og hvis han ikke falder i søvn, putter jeg ham bare vågen i barnevognen og han falder selv i søvn.

Om aftenen er putteritualet meget kort. Ny ble, nattøj, i soveposen og så ammer jeg ham. Han falder altid i søvn hos mig, hvorefter jeg kan lægge ham i sengen og så sover han videre og vågner oftest kun én gang i løbet af natten.

Han kommer altid i seng ca kl 19 om aftenen og sover til 6/6.30 ca.

Nattesøvnen er ret fast her fordi det passer med, at storesøster sover fra 19-6.30 ca.

Dagslurerne er sådan nogenlunde ens med 1,5 time formiddag og 2,5 eftermiddag, men tidspunkterne afhænger af, hvornår han vågner fra morgenstunden :)

Nogle gange kokser det og så får han en sen lur ved 16-tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om dagen ammer jeg Julius inden lur. Ofte falder han i søvn ved mig (han er en rigtig hyggefis!), og hvis han ikke falder i søvn, putter jeg ham bare vågen i barnevognen og han falder selv i søvn.

Om aftenen er putteritualet meget kort. Ny ble, nattøj, i soveposen og så ammer jeg ham. Han falder altid i søvn hos mig, hvorefter jeg kan lægge ham i sengen og så sover han videre og vågner oftest kun én gang i løbet af natten.

Han kommer altid i seng ca kl 19 om aftenen og sover til 6/6.30 ca.

Nattesøvnen er ret fast her fordi det passer med, at storesøster sover fra 19-6.30 ca.

Dagslurerne er sådan nogenlunde ens med 1,5 time formiddag og 2,5 eftermiddag, men tidspunkterne afhænger af, hvornår han vågner fra morgenstunden :)

Nogle gange kokser det og så får han en sen lur ved 16-tiden.

Må sige jeg misunder dig din lille sove baby! ;) her sover Freya Maks 1.5 time af gangen om dagen.. og om natten (fra 20-7) sover hun alt mellem 1.5 timer og 3.5 timer af gangen.. Oftest et sted der i mellem.. kunne godt bruge lidt mere søvn af gangen synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må sige jeg misunder dig din lille sove baby! ;) her sover Freya Maks 1.5 time af gangen om dagen.. og om natten (fra 20-7) sover hun alt mellem 1.5 timer og 3.5 timer af gangen.. Oftest et sted der i mellem.. kunne godt bruge lidt mere søvn af gangen synes jeg...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må sige jeg misunder dig din lille sove baby! ;) her sover Freya Maks 1.5 time af gangen om dagen.. og om natten (fra 20-7) sover hun alt mellem 1.5 timer og 3.5 timer af gangen.. Oftest et sted der i mellem.. kunne godt bruge lidt mere søvn af gangen synes jeg...

Det lyder godt nok også hårdt!! Er hun ked/sulten, når hun vågner om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv et slag i ansigtet..

Magnus har jo i lang tid været pylleret om natten og jeg kan ikke slippe afsted med bare at give ham sutten eller lige vugge ham lidt, men er nødt til at lægge ham til brystet op til 15 gange på en nat..

Men i nat har vi været på besøg hos svigerfamilien og har derfor sovet sammen med min mand. Han har så angiveligt haft held til at stikke Magnus en sut og få ham til at sove videre, så det faktisk først var omkring kl 5 i morges at han fik mad.. ved ikke om det er rigtigt, for jeg har rent faktisk sovet..

øv, altså det er jo godt nok.. men det rammer godt nok lige hårdt, at han bare lige valser ind fra højre og bare er skide god.. hvor faen kommer det fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok også hårdt!! Er hun ked/sulten, når hun vågner om natten?

Altså hun klynke- græder når hun vågner... Jeg kan ikke rigtig finde ud af om hun er sulten.. Jeg synes hun spiser meget når hun bliver lagt til, men jeg ved ikke om det bare er en del af trygheden... Men fandt i går aftes ud af hvor meget rutine betyder for de små... Vi var hjemme hos min svigermor og havde lagt Freya til at sove på hendes seng. Da hun lidt senere vågner går jeg ind og prøver først at nusse hende videre i søvnen, men beslutter så at amme efter noget tid. Jeg ammer hende liggende i stedet for at samle hende op som jeg normalt er nødt til derhjemme. Hun spiser, men falder ikke i søvn... Da jeg efter noget tid igen så tager hende op i mine arme og ammer hende, falder hun stort set i søvn lige efter jeg lægger hende igen.... Ligesom derhjemme... Kan slet ikke forestille mig hvordan jeg får ændret den vane....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv et slag i ansigtet..

Magnus har jo i lang tid været pylleret om natten og jeg kan ikke slippe afsted med bare at give ham sutten eller lige vugge ham lidt, men er nødt til at lægge ham til brystet op til 15 gange på en nat..

Men i nat har vi været på besøg hos svigerfamilien og har derfor sovet sammen med min mand. Han har så angiveligt haft held til at stikke Magnus en sut og få ham til at sove videre, så det faktisk først var omkring kl 5 i morges at han fik mad.. ved ikke om det er rigtigt, for jeg har rent faktisk sovet..

øv, altså det er jo godt nok.. men det rammer godt nok lige hårdt, at han bare lige valser ind fra højre og bare er skide god.. hvor faen kommer det fra?

Måske fordi han ikke dufter af mælk? De har gode næser de små..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun klynke- græder når hun vågner... Jeg kan ikke rigtig finde ud af om hun er sulten.. Jeg synes hun spiser meget når hun bliver lagt til, men jeg ved ikke om det bare er en del af trygheden... Men fandt i går aftes ud af hvor meget rutine betyder for de små... Vi var hjemme hos min svigermor og havde lagt Freya til at sove på hendes seng. Da hun lidt senere vågner går jeg ind og prøver først at nusse hende videre i søvnen, men beslutter så at amme efter noget tid. Jeg ammer hende liggende i stedet for at samle hende op som jeg normalt er nødt til derhjemme. Hun spiser, men falder ikke i søvn... Da jeg efter noget tid igen så tager hende op i mine arme og ammer hende, falder hun stort set i søvn lige efter jeg lægger hende igen.... Ligesom derhjemme... Kan slet ikke forestille mig hvordan jeg får ændret den vane....

Hvis det kan hjælpe, så er Julius lige ved at spise mit hovede/hals, når jeg tager ham op om natten - så han er tydeligt sulten.

Rutine og genkendelighed er SÅ vigtigt!

Bruger hun sut? Måske ka hun acceptere, at du holder hende tæt som ved amning, men med en sut eller ingenting i munden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske fordi han ikke dufter af mælk? De har gode næser de små..

Det tror jeg også..

Det er mere det at manden pludselig hjælper.. helt uden at blive spurgt.. den havde jeg ikke set komme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kan hjælpe, så er Julius lige ved at spise mit hovede/hals, når jeg tager ham op om natten - så han er tydeligt sulten.

Rutine og genkendelighed er SÅ vigtigt!

Bruger hun sut? Måske ka hun acceptere, at du holder hende tæt som ved amning, men med en sut eller ingenting i munden?

Ja hun bruger sut men er ret sikker på hun bruger mælken til at lulle sig selv i søvn igen... Har prøvet nogle gange kort bare med sutten, men kan se det ikke luller så godt.. I hvert fald ikke lige med det samme.. Men har heller ikke prøvet sådan rigtig endnu...

Ved heller ikke helt hvordan... Der er flere gode råd om at komme af med natamning, som at give noget andet tryghed (en bamse eller sut) eller man kan lægge hende til ved brystet til hun slapper af, men tage hende fra før hun får fyldt sig.... Lyder jo meget godt... Men her hvor jeg bliver vildt meget i tvivl er ift at jeg jo ikke skal af med ALLE natamningerne, hun kan ikke forventes at kunne sove en hel nat endnu uden mad.. Så jeg skal ca ned fra 4 til 2. Jeg forestiller mig hun bare bliver forvirret. Hvis hun pludselig ikke må spise første gang, men gerne anden gang og så igen ikke må når hun vågner igen og så sidst på natten må hun godt... Når rutiner er vigtigt, hvordan filan trapper man så ned på en ikke forvirrende måde...? (Forventer ikke I har svar, men det er bare mine tanker... ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i øvrigt... To vildt modsatte natte...

I forgårs faldt hun sent (21.30) i søvn fordi vi var hos min far og spise. Til gengæld sov hun så to lange stræk! Men så blev rytmen resten af dagen skubbet og hun var bare helt ustyrlig træt ud på eftermiddagen i går og vi kunne bare ikke få hende til at sove.. Til aften kom hun i seng kl 19 - hun kunne virkelig ikke mere. Men vågnede efter 45 minutter og ville så bare ikke sove igen!! : det tog to timer hvor vi prøvede alt... Vi endte med at sætte hende i autostolen og køre en tur for at få hende til at falde i søvn! Og så er hun vågnet hver 3. Time resten af natten... Jeg er lidt træt i dag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror hurtigt hun lærer det :) men ved det ikke.. jeg har som sagt ikke haft held til det endnu (men heller ikke forsøgt specielt meget).

Tror rent faktisk at det er begyndt at virke med den psykoterapeut, jeg går hos.. synes godt nok, der sker en masse i knolden på mig pt og jeg kan mærke at der er ved at ske en ændring.. har stadig nogle virkelig skod dage indimellem og der skal ikke så meget til at vælte læsset, men jeg har rent faktisk dage, hvor jeg er glad i længere perioder, og kan bedre overskue at lege med Magnus. Og bedst af alt - trommehvirvel - jeg har ikke haft selvmordstanker i mange dage nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror hurtigt hun lærer det :) men ved det ikke.. jeg har som sagt ikke haft held til det endnu (men heller ikke forsøgt specielt meget).

Tror rent faktisk at det er begyndt at virke med den psykoterapeut, jeg går hos.. synes godt nok, der sker en masse i knolden på mig pt og jeg kan mærke at der er ved at ske en ændring.. har stadig nogle virkelig skod dage indimellem og der skal ikke så meget til at vælte læsset, men jeg har rent faktisk dage, hvor jeg er glad i længere perioder, og kan bedre overskue at lege med Magnus. Og bedst af alt - trommehvirvel - jeg har ikke haft selvmordstanker i mange dage nu

:yay

Hvor dejligt at det går fremad med dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun bruger sut men er ret sikker på hun bruger mælken til at lulle sig selv i søvn igen... Har prøvet nogle gange kort bare med sutten, men kan se det ikke luller så godt.. I hvert fald ikke lige med det samme.. Men har heller ikke prøvet sådan rigtig endnu...

Ved heller ikke helt hvordan... Der er flere gode råd om at komme af med natamning, som at give noget andet tryghed (en bamse eller sut) eller man kan lægge hende til ved brystet til hun slapper af, men tage hende fra før hun får fyldt sig.... Lyder jo meget godt... Men her hvor jeg bliver vildt meget i tvivl er ift at jeg jo ikke skal af med ALLE natamningerne, hun kan ikke forventes at kunne sove en hel nat endnu uden mad.. Så jeg skal ca ned fra 4 til 2. Jeg forestiller mig hun bare bliver forvirret. Hvis hun pludselig ikke må spise første gang, men gerne anden gang og så igen ikke må når hun vågner igen og så sidst på natten må hun godt... Når rutiner er vigtigt, hvordan filan trapper man så ned på en ikke forvirrende måde...? (Forventer ikke I har svar, men det er bare mine tanker... ;) )

Kan du amme hende sådan ved 22/23 tiden i søvne? Og så måske igen ved 4/5 tiden? Sådan at hun kun får sut og nærhed derimellem? Medmindre hun er decideret ved at spise dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i øvrigt... To vildt modsatte natte...

I forgårs faldt hun sent (21.30) i søvn fordi vi var hos min far og spise. Til gengæld sov hun så to lange stræk! Men så blev rytmen resten af dagen skubbet og hun var bare helt ustyrlig træt ud på eftermiddagen i går og vi kunne bare ikke få hende til at sove.. Til aften kom hun i seng kl 19 - hun kunne virkelig ikke mere. Men vågnede efter 45 minutter og ville så bare ikke sove igen!! : det tog to timer hvor vi prøvede alt... Vi endte med at sætte hende i autostolen og køre en tur for at få hende til at falde i søvn! Og så er hun vågnet hver 3. Time resten af natten... Jeg er lidt træt i dag....

Nogle gange er det ok, at komme ud af værelset og så hoppe på næste "søvn tog", som Helen skriver om i søvn bogen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER