MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Bare at det virker :-) kan heller ikke se at en pude er farlig for dem nu hvor de er så store at de selv vender sig osv. Lea sover tit (måske også for tit) oppe hos os i sengen og eneste jeg er bange for der er at trække dynen langt op over hoved på hende :-)Vi har en dobbeltseng så når hun ligger i midten kommer hun jo med under den :) og den er jo ret tung :)

Så lad ham da beholde puden og have den ligesom han havde en bamse :)

Han sov da lige indtil kl 3 med den før han insisterede på at komme op til mig. :D

Og det er sådan en fast skum ting, så han kan ikke flytte den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han sov da lige indtil kl 3 med den før han insisterede på at komme op til mig. :D

Og det er sådan en fast skum ting, så han kan ikke flytte den :)

Dejligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår var jeg inde ved Noah 8 gange inden han overgav sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres små at putte til natten for tiden. ?

Forfærdelig! Hehe... eller i hvert fald ikke så nem som hun var på et tidspunkt.. og det er ved stort set alle lure for tiden. Hun kan ikke falde i søvn uden jeg holder hendes arme og det kan tage lang tid... med både gråd og at hun vrider sig.. hvis jeg lader hende være, bliver hun bare mere og mere hysterisk.. suk... havde dog succes med at hun faldt i søvn selv tidligere. Jeg gav egentlig op og lod hende være for sig selv og så faldt hun i søvn efter lidt tid... samme metode virkede ikke senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt på flyverdragt eller hvornår gør i det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt på flyverdragt eller hvornår gør i det? :-)

Altså i barnevogn eller.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forfærdelig! Hehe... eller i hvert fald ikke så nem som hun var på et tidspunkt.. og det er ved stort set alle lure for tiden. Hun kan ikke falde i søvn uden jeg holder hendes arme og det kan tage lang tid... med både gråd og at hun vrider sig.. hvis jeg lader hende være, bliver hun bare mere og mere hysterisk.. suk... havde dog succes med at hun faldt i søvn selv tidligere. Jeg gav egentlig op og lod hende være for sig selv og så faldt hun i søvn efter lidt tid... samme metode virkede ikke senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt på flyverdragt eller hvornår gør i det? :-)

Nej vi bruger en ulddragt til når vi er ude. Tænker at så længe, at han ikke går, vil jeg ikke bruge flyverdragt. De må jo helst ikke have den på i autostolen, så synes det bliver for bøvlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi bruger en ulddragt til når vi er ude. Tænker at så længe, at han ikke går, vil jeg ikke bruge flyverdragt. De må jo helst ikke have den på i autostolen, så synes det bliver for bøvlet.

Hvor har du købt ulddragt henne? :) vil også gerne have en men synes dem jeg har fundet er voldsomt dyre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt på flyverdragt eller hvornår gør i det? :-)

Er heller ikke begyndt. Bruger lige nu en jakke og nogle strikkede uld bukser og uldfutter og så faktisk dyne over benene, når vi er ude og gå med klapvognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt ulddragt henne? :) vil også gerne have en men synes dem jeg har fundet er voldsomt dyre..

I Føtex :) synes ikke den var specielt dyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er heller ikke begyndt. Bruger lige nu en jakke og nogle strikkede uld bukser og uldfutter og så faktisk dyne over benene, når vi er ude og gå med klapvognen.

Mente udenfor ude :-) vi havde flyverdragt på ude og lege i går på lege plads og kravle på græsset.

Og var super, da han var fin temperatur efter og ikke våd, selvom græsset havde været vådt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi bruger en ulddragt til når vi er ude. Tænker at så længe, at han ikke går, vil jeg ikke bruge flyverdragt. De må jo helst ikke have den på i autostolen, så synes det bliver for bøvlet.

Hvorfor må de helst ikke have flyverdragt på i autostolen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må de helst ikke have flyverdragt på i autostolen??

 

Noget med at hvis de bliver for varme kan du ikke tage den af dem.:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må de helst ikke have flyverdragt på i autostolen??

Det er fordi selen helst skal så tæt ind på kroppen som muligt. Hvis de har for meget tøj på, kan man ikke være sikker på, at selen kan spændes nok ind, og så risikerer man, at de ryger ud af den ved kollision.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft besøg af sundhedsplejersken (igen) i dag. Hun har nu taget kontakt til det center, hvor de normalt henviser forældre med efterreaktioner til (men hvor jeg jo ellers ikke kunne henvises til pga min forhistorie med angst/depression) og sekretæren dernede sagde, at hun mente godt der kunne være mulighed for at de gav mig et forløb dernede, hvis bare sundhedsplejersken sendte en henvisning på mig. Så det har hun gjort og nu skal jeg bare vente på at høre fra dem.

Håber virkelig at de bevilger et forløb til mig. Har godt nok brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skifter man til næste autostol, er det vægten eller længden man går efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skifter man til næste autostol, er det vægten eller længden man går efter?

Vi har skiftet over. De fleste er på længden i dag og ikke vægten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skifter man til næste autostol, er det vægten eller længden man går efter?

Min er på vægten.. vi har ikke skiftet endnu.. hun vejer heller ikke nok til den næste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke skiftet. Vores hedder 0-13 kg. Og synes at når man køber næste hedder de fra 9 kg. Vi vejer "kun" 8,1 kg nu.... Derudover har jeg ikke fundet ud af hvilken vi skal have :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hedder 0-13 kg mener jeg og så den næste (en vi har arvet) er fra 9-36 kg men jeg er bare i tvivl om hun ikke vil blive for lang til den der hedder 0-13 kg inden hun kan gå over i den næste. Hun vejer omkring 7 kg nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hedder 0-13 kg mener jeg og så den næste (en vi har arvet) er fra 9-36 kg men jeg er bare i tvivl om hun ikke vil blive for lang til den der hedder 0-13 kg inden hun kan gå over i den næste. Hun vejer omkring 7 kg nu.

Det du skal se på er hvordan selen sidder, hvis ikke den sidder rigtigt, er hun ikke beskyttet som hun skal og så skal i skifte over til sæde 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores Rømer babystol kan selen også rykkes et trin længere ude nede mellem benene, og har vi ikke gjort endnu, så tænker at hun kan sidde i de længe endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi selen helst skal så tæt ind på kroppen som muligt. Hvis de har for meget tøj på, kan man ikke være sikker på, at selen kan spændes nok ind, og så risikerer man, at de ryger ud af den ved kollision.

Præcis! Man må kun kunne få en finger under selen. Selen sidder vildt dårligt og rutsjer rundt, hvis der er overtøj på. Så tyndt som termotøj, gør faktisk en forskel. De er svære st stramme helt til. Hellere et tæppe og en opvarmet bil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reglerne for at skifte er vistnok over 9 kg, kan sidde selv og over 9 mdr.

Nogen siger, at to ud af tre skal være opfyldt - den ene skal være mere end 9 kg.

Andre steder har jeg hørt, at de 9 mdr også er vigtige pga nogle nakkemuskler, der skal være udviklet (men måske gælder det kun, hvis man vælger fremadvendt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER