TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Så var jeg til det sidste jordemoder besøg. Termin om 4 dage. Hun skønnede junior til at være 37-3800 gram :huh hun måtte endda lige spørge en anden jordemoder hvad hun troede , fordi jeg er så lav. Men hun sagde ret prompte 3800 umiddelbart .. Gisp! Så hun sagde jeg kunne godt pakke str 50 væk.

Synes godt nok det er meget han har taget på på 4 uger. Det er helt vildt! Men de siger jo også at de tager op til 30. Gram på om dagen her til sidst. Hun siger desuden at jeg er fuldstændig klar til at føde. Vi har snakket igangsættelse osv, men vi venter lige til jeg er 6 dage over tid, så får vi en scanning hvis ikke jeg er gået i fødsel inden da. Ih, nu må han gerne bare komme :D

Nu vejede vores lille pige 3715 ved fødslen (50 cm) og størrelse 56 er enten for stor eller passende... Og vi har en del i 50 som passer fint, faktisk også noget som er for stort :-)

Så gem det ikke helt væk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu vejede vores lille pige 3715 ved fødslen (50 cm) og størrelse 56 er enten for stor eller passende... Og vi har en del i 50 som passer fint, faktisk også noget som er for stort :-)

Så gem det ikke helt væk :-)

Okay, jeg kunne heller ikke helt forstå.. :D

Men har nu også sikret mig at pakke både 50 og 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke lidt vildt, så skal han have taget 600 gram på, på 14 dage? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo have skudt lidt under sidst og lidt over nu :)

Jeg tager de der skøn med et gran salt. Synes jeg hører rigtig tit at de skønner forkert, så stoler ikke ret meget på dem. :)

Åh, hvor ville jeg gerne snart slippe for det her sygdoms-pjat. Nu er det snart 6 uger jeg har været ramt. Gå nu væk altså!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan jo have skudt lidt under sidst og lidt over nu :)

Jeg tager de der skøn med et gran salt. Synes jeg hører rigtig tit at de skønner forkert, så stoler ikke ret meget på dem. :)

Åh, hvor ville jeg gerne snart slippe for det her sygdoms-pjat. Nu er det snart 6 uger jeg har været ramt. Gå nu væk altså!!

Det er jo det. :)

Øv hvor træls. Er det en god gang snotnæse eller?. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er hoste og halsen, der gør ondt. Og så har jeg fået den der dræber-blist/sår fra helvede i ganen.. Har smerter non stop og det er helt galt, når jeg spiser eller drikker.

Mine lymfekirtler på halsen er hævede, jeg er øm i huden (sådan forkølelse/influenza agtigt) og er lysfølsom..

Synes det er utroligt at det kan blive ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke lidt vildt, så skal han have taget 600 gram på, på 14 dage? :huh

De ka skyde pænt meget ved siden af ;) Julius var skudt til 3600 af jordemoderen til fødslen og vejede 4600 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det frækt altså. Er lige blevet ringet op af en journalist, som ville udfritte mig omkring den der sag på sygehuset. Han havde set på facebook at jeg arbejdede derude.. Ved at andre også er blevet ringet op, og da jeg henviste til at det var sygehusledelsen, der står for al kontakt til pressen, sagde han at så ville han ringe videre på listen. De har simpelthen en hel liste over medarbejdere, som skal udfrittes.. Ihh, jeg har altså ikke ret meget tilovers for journalister. Jeg er da også nysgerrig på hvad der er foregået, men altså det får vi jo nok at vide, hvis hun bliver dømt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ka skyde pænt meget ved siden af ;) Julius var skudt til 3600 af jordemoderen til fødslen og vejede 4600 :D

Ja okay :D

Min indre fornemmelse siger han vejer 33-3400 gram men jeg har absolut ikke en skid og have det i :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det frækt altså. Er lige blevet ringet op af en journalist, som ville udfritte mig omkring den der sag på sygehuset. Han havde set på facebook at jeg arbejdede derude.. Ved at andre også er blevet ringet op, og da jeg henviste til at det var sygehusledelsen, der står for al kontakt til pressen, sagde han at så ville han ringe videre på listen. De har simpelthen en hel liste over medarbejdere, som skal udfrittes.. Ihh, jeg har altså ikke ret meget tilovers for journalister. Jeg er da også nysgerrig på hvad der er foregået, men altså det får vi jo nok at vide, hvis hun bliver dømt.

De vil jo desværre gøre alt for en historie.... Men kan jo ende med at ødelægge efterforskningen... :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vil jo desværre gøre alt for en historie.... Men kan jo ende med at ødelægge efterforskningen... :-s

Det er rigtigt. Det kan bare irritere mig grusomt at de ikke bare kan afvente yderligere udmeldinger (men det ved jeg jo godt at de aldrig gør).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er hoste og halsen, der gør ondt. Og så har jeg fået den der dræber-blist/sår fra helvede i ganen.. Har smerter non stop og det er helt galt, når jeg spiser eller drikker.

Mine lymfekirtler på halsen er hævede, jeg er øm i huden (sådan forkølelse/influenza agtigt) og er lysfølsom..

Synes det er utroligt at det kan blive ved.

Prøv at købe et glas med de longo vital piller. Som en anden nævnte så er det natur/urte kost tilskud og når jeg har blister så er de væk i løbet af et par dage. Du kan købe dem i alm dagligvarer butikker, fx Bilka men også min lokale købmand (min købmand) har dem os, og vil tro matas os har dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, øv og atter øv. Fik ikke en tid sidste gang ved min JM da hun var helt booket torsdag 14 dage senere, men hun aftalte med sekretæren at hvis de fik afbud så skulle jeg have tiden ellers måtte jeg få en tid hos en anden JM.

Så de ringede idag til mig jeg skal til en anden JM i morgen kl 15.20, øv er så glad for min JM for hun er så god til at give mig ro, nu skal jeg til at fortælle min historie igen om at jeg før har haft depression og derfor er påvirket af den her uvished om hvornår bette pigen kommer. Jeg er en person der har behov for meget struktur og planer hvis jeg skal noget som helst ellers får jeg ikke lavet noget og mit hoved kokser helt sammen. Og derfor har jeg været så glad for en god erfaren JM som bare udstråler ro, selv min mand synes hun udstråler ro og han er os rigtig glad for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at købe et glas med de longo vital piller. Som en anden nævnte så er det natur/urte kost tilskud og når jeg har blister så er de væk i løbet af et par dage. Du kan købe dem i alm dagligvarer butikker, fx Bilka men også min lokale købmand (min købmand) har dem os, og vil tro matas os har dem.

Det vil jeg prøve :)

Har lige fået manden til at tage noget aftamed med hjem. Det skulle lindre det lidt. Det er ret effektivt synes jeg :) men kunne da være så fedt, hvis pillerne kan hjælpe med at den forsvinder hurtigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg kunne heller ikke helt forstå.. :D

Men har nu også sikret mig at pakke både 50 og 56 :)

 

Det tror jeg er en rigtig god idé  :)  Elvira vejede lidt over fire kilo, og det meste 56 er også for stort, selvom det nok hurtigt kommer til at passe  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det frækt altså. Er lige blevet ringet op af en journalist, som ville udfritte mig omkring den der sag på sygehuset. Han havde set på facebook at jeg arbejdede derude.. Ved at andre også er blevet ringet op, og da jeg henviste til at det var sygehusledelsen, der står for al kontakt til pressen, sagde han at så ville han ringe videre på listen. De har simpelthen en hel liste over medarbejdere, som skal udfrittes.. Ihh, jeg har altså ikke ret meget tilovers for journalister. Jeg er da også nysgerrig på hvad der er foregået, men altså det får vi jo nok at vide, hvis hun bliver dømt.

 

Træls Emilie - både med sygdom og udfritning... Nu skal du bare snart have lov til at nyde en baby  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, øv og atter øv. Fik ikke en tid sidste gang ved min JM da hun var helt booket torsdag 14 dage senere, men hun aftalte med sekretæren at hvis de fik afbud så skulle jeg have tiden ellers måtte jeg få en tid hos en anden JM.

Så de ringede idag til mig jeg skal til en anden JM i morgen kl 15.20, øv er så glad for min JM for hun er så god til at give mig ro, nu skal jeg til at fortælle min historie igen om at jeg før har haft depression og derfor er påvirket af den her uvished om hvornår bette pigen kommer. Jeg er en person der har behov for meget struktur og planer hvis jeg skal noget som helst ellers får jeg ikke lavet noget og mit hoved kokser helt sammen. Og derfor har jeg været så glad for en god erfaren JM som bare udstråler ro, selv min mand synes hun udstråler ro og han er os rigtig glad for hende.

 

Jeg kan godt forstå, at det er træls at skulle skifte så sent.... Håber, den anden jordemoder også kan finde ud af at hjælpe dig til at finde ro. Der findes heldigvis rigtig mange søde af slagsen, selvom man indimellem støder på én, hvor kemien måske er knap så god  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg er en rigtig god idé :) Elvira vejede lidt over fire kilo, og det meste 56 er også for stort, selvom det nok hurtigt kommer til at passe :P

Okay super :) man har jo en ide om hvordan den lille ser ud, eller jeg har i hvert fald. :D er spændt på om det er helt hen i skoven.. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at det er træls at skulle skifte så sent.... Håber, den anden jordemoder også kan finde ud af at hjælpe dig til at finde ro. Der findes heldigvis rigtig mange søde af slagsen, selvom man indimellem støder på én, hvor kemien måske er knap så god  :unsure

 

regner stærk med at komme tilbage til min gamle JM til den sidste konsultation, og jeg ved os godt at sandsynligheden for at min egen JM er på arbejde den dag jeg skal føde er forholdsvis lille, men man kan jo altid drømme om det  :bunny  men det ville stadigvæk være rart at alle konsultationerne havde været ved den samme så er det bare spændene hvad den nye JM skyder prinsessen til når hun nu efter scanningerne skulle være 20 % for lille...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til jordemoder i dag :) langt om længe hos min egen endda.

Lillemanden har det fint og er skønnet til 2800g :) Han står mere fast end sidst men kan stadig rokkes en lille bitte smule.

Har en tid igen om 14 dage, men åh hvor jeg håber at han beslutter sig for at holde fødselsdag før :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også snart jeg får lov at føde da.. Nu er vi kommet på plads i det nye hus.

Venter bare på baby. :)

Der er desværre ikke tegn på noget som helst her, udover noget meget slimet udflåd og ondt i lænden samt nogle plukveer. Han må virkelig

Gerne komme ud nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til jordemoder i dag :) langt om længe hos min egen endda.

Lillemanden har det fint og er skønnet til 2800g :) Han står mere fast end sidst men kan stadig rokkes en lille bitte smule.

Har en tid igen om 14 dage, men åh hvor jeg håber at han beslutter sig for at holde fødselsdag før :D

Vi krydser fingre :). Min står også rimelig fast, men ikke helt. HÅBER han snart kommer også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også snart jeg får lov at føde da.. Nu er vi kommet på plads i det nye hus.

Venter bare på baby. :)

Der er desværre ikke tegn på noget som helst her, udover noget meget slimet udflåd og ondt i lænden samt nogle plukveer. Han må virkelig

Gerne komme ud nu :)

Tillykke med, I er kommet på plads!

 

Jeg spiste en hel dåse ananas i går. Det virkede ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig ked af det idag, Tom inden i, og kan slet ikke forklare hvorfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elisamus - kæmpe kram til dig.. Havde sådan en tur i går aftes og det er slet ikke sjovt.. Specielt når man ikke ved/kan forklare hvorfor man har det sådan.. For så er det også svært for både en selv og dem omkring en at gøre noget som helst ved det... Jeg skød skylden på hormonerne og gav mig selv lov til at tude... Da jeg vågnede i morges var alt som normalt igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER