TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ida står ihærdigt og prøver at komme i hendes flyverdragt, fordi farfar har sagt at hun idag skal sove hos grisene :p :lol

Men tror nu det er for koldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ida står ihærdigt og prøver at komme i hendes flyverdragt, fordi farfar har sagt at hun idag skal sove hos grisene :p :lol

Men tror nu det er for koldt

Hehehe, det lyder da ellers hyggeligt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatter altså ikke, at Logan er en tumling om 10 dage :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh den med mavepinen er simpelthen det dummeste argument, synes jeg! :rolleyes HVIS hun endelig kommer til at æde sig en mavepine til, når hun bliver ældre, så lærer hun da netop dér, hvor meget hun (ikke) kan tåle. Så har hun bare været heldig at få lov at vente med den lektie. Tsk altså!

Præcis!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt sikkert det samme med voksne. Man har jo nærmest ikke lov at sige nej tak til kage eller dessert.

Jeg tror egentligt bare at de åbenlyse usunde ting burde skulle vælges til, i stedet for at skulle vælges fra - hvis det giver mening?

Så enig- endda da jeg rent faktisk VAR gravid kom der kommentar om jeg ikke ville have bare er lille glas vin etc- og det ville jeg altså ikke.. Og havde sagt det mange gange- og min svigermor forstår heller ikke hvorfor jeg tit takker nej til vin selvom jeg ikke er gravid-- grrrr- heldigvis er min familie forstående over vores valg mht cecilias mad dvs nul sodavand etc men det drikker min familie så heller aldrig- men jeg fornemmer også at jeg skal forsvare hvorfår hun ikke får vingummi etc hos venner der også har børn :( men jeg er vant til det nu og sålænge mig og manden er enige så er jeg ligeglad med hvad de tænker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min lille tumling er ramt af mund, hånd og fodsyge.. Han er ret hårdt ramt, og kan knap gå på fødderne.. Rundt om munden og ned af hagener et stort sår..g så har han udslæt overalt på kroppen.. Han har feber, ondt i hals og bare en rigtig skidtmads.. Stakkel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min lille tumling er ramt af mund, hånd og fodsyge.. Han er ret hårdt ramt, og kan knap gå på fødderne.. Rundt om munden og ned af hagener et stort sår..g så har han udslæt overalt på kroppen.. Han har feber, ondt i hals og bare en rigtig skidtmads.. Stakkel...

åh nej dog :( God bedring til ham, søde! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min lille tumling er ramt af mund, hånd og fodsyge.. Han er ret hårdt ramt, og kan knap gå på fødderne.. Rundt om munden og ned af hagener et stort sår..g så har han udslæt overalt på kroppen.. Han har feber, ondt i hals og bare en rigtig skidtmads.. Stakkel...

Årh det bette pus :( :kram2 God bedring med ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så enig- endda da jeg rent faktisk VAR gravid kom der kommentar om jeg ikke ville have bare er lille glas vin etc- og det ville jeg altså ikke.. Og havde sagt det mange gange- og min svigermor forstår heller ikke hvorfor jeg tit takker nej til vin selvom jeg ikke er gravid-- grrrr- heldigvis er min familie forstående over vores valg mht cecilias mad dvs nul sodavand etc men det drikker min familie så heller aldrig- men jeg fornemmer også at jeg skal forsvare hvorfår hun ikke får vingummi etc hos venner der også har børn :( men jeg er vant til det nu og sålænge mig og manden er enige så er jeg ligeglad med hvad de tænker

Dét har jeg også oplevet - med vinen, selvom jeg var gravid :angry og også mens jeg (stadig) ammer.

Sophia er begyndt at få is/kage, mørk pålægschokolade/syltetøj ind imellem. Hun får også tilbudt tynd saftevand de dage hun er svær at få væske i. Men det er 100% Christian og jeg der styrer det!

Vi oplever dog kun problemer med vores egne bedsteforældre, altså pigernes oldeforældre. HVER gang vi ses med min mormor, skal vi holde øje med om hun prøver at give hende Chips, chokolade etc. Og Christians farmor tilbyder ofte Sophia en pose slik, som vi takker nej til hvis vi når det, eller tager fra hende hvis vi ikke når det.

For mig er det værste når de ikke spørger først, eller når vi skal forklare gang på gang. Vores egne forældre er heldigvis på nogenlunde samme bølgelængde som os, og kan sagtens forstå det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, Lucas og jeg har sovet fra 8 til 8 i nat - 12 timers søvn til os begge, og det var virkelig tiltrængt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre hvis tumlinger bare ikke gider ligge på puslebordet? Hvad gør I?

Noah skriger og vender sig om, sætter sig op eller vil op og stå. Så er han glad. Men ligge på ryggen, nej tak.

Tips modtages med kyshånd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre hvis tumlinger bare ikke gider ligge på puslebordet? Hvad gør I?

Noah skriger og vender sig om, sætter sig op eller vil op og stå. Så er han glad. Men ligge på ryggen, nej tak.

Tips modtages med kyshånd!

Oh yes! Det gider Elliot bestemt heller ikke. Vi forsøger med legetøj og sang og det virker for det meste. Han får lov at stå eller sidde når vi skifter tøj osv., altså vi undgår at ligge ned mere end allerhøjst nødvendigt. Men ellers skynder vi os bare at blive færdige.

Vi brugte buksebleer på et tidspunkt og der kan man jo skifte uden at de skal ned og ligge. I hvert fald når det kun er tis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes! Det gider Elliot bestemt heller ikke. Vi forsøger med legetøj og sang og det virker for det meste. Han får lov at stå eller sidde når vi skifter tøj osv., altså vi undgår at ligge ned mere end allerhøjst nødvendigt. Men ellers skynder vi os bare at blive færdige.

Vi brugte buksebleer på et tidspunkt og der kan man jo skifte uden at de skal ned og ligge. I hvert fald når det kun er tis ;)

Man lærer også at skifte bonus-bleer stående ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man lærer også at skifte bonus-bleer stående ;)

Det har jeg ikke prøvet at gøre endnu, det kunne være jeg skulle prøve det:-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara er blevet for stor til puslebordet, så hun kommer kun derop når hun har lavet en bonusble ellers skifter jeg hende stående:-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger ganske sjældent puslebord. Og hvis er der ingen problemer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pusling, da... Han vågnede med et skrig, og var dybt ulykkeligt. Da jeg kom derind kunne jeg godt lugte at noget ikke var som det skulle være, og det viste sig at han har overskidt sig selv (igen), men han var åbenbart ikke vågnet af det da det skete, for det var ikke helt nyt. Det var op af maven, ned af benene, og det havde siddet længe nok til, at hans mave, balder, tissemand var helt rød. Især maven var godt nok øm, og han skreg når vi rørte ved den. Så nu har han fået zink-salve ud over hele maven, hele numsen, osv, og så har han fået ble, en body, jogging-bukser og en løs bluse på. Nu virker han ok, men lille mus :boo

Det er godt nok en træls mave-tur han har sig... Selvom han spiser nogenlunde normalt nu...

Årh :( hvor er det synd for ham! God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pusling, da... Han vågnede med et skrig, og var dybt ulykkeligt. Da jeg kom derind kunne jeg godt lugte at noget ikke var som det skulle være, og det viste sig at han har overskidt sig selv (igen), men han var åbenbart ikke vågnet af det da det skete, for det var ikke helt nyt. Det var op af maven, ned af benene, og det havde siddet længe nok til, at hans mave, balder, tissemand var helt rød. Især maven var godt nok øm, og han skreg når vi rørte ved den. Så nu har han fået zink-salve ud over hele maven, hele numsen, osv, og så har han fået ble, en body, jogging-bukser og en løs bluse på. Nu virker han ok, men lille mus :boo

 

Det er godt nok en træls mave-tur han har sig... Selvom han spiser nogenlunde normalt nu... 

Åh den stakkel, hvor er det bare synd for ham... Rigtig god bedring med ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle børn bliver bange for højden af puslebordet - så ned på gulvet og pusle og se om det hjælper. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Stakkels Aron

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har ikke fået skiftet ble på puslebordet siden efteråret 2013! Hvad der er sket ved vi ikke for hun vil godt sidde og stå på puslebordet. Vi har spurgt 3 forskellige DPer der aldrig har oplevet nogen der er SÅ angst så det er altså bare noget vi har affundet os med! Hun har en pusleplade på gulvet og i DP tager hun bare pladen ned ved bonus bleer! DP er heldigvis helt enig med os om at det er en kamp vi ikke skal tage for det er "synd".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for puslebordstips. Rart at høre vi ikke er de eneste det bøvler med det. Selvom det nu ville være rarest hvis de alle bare ville få skiftet ble i ro og mag ;)

Jeg tror ikke han har højdeskræk, da han elsker at stå i vindueskarmen og kravle på bordet i vuggestuen. Men måske en eller anden dårlig oplevelse. Vi må prøve at skifte ham på gulvet og se om det virker.

Jeg har skiftet ham stående et par gange, men synes ikke det er er hit. Men måske man kan vende sig til det, hvis han ikke stopper med at være hys. Nogen gange hjælper det hvis den anden står og danser ved siden af, men langt fra altid. Og det kan jo heller ikke passe man skal være to til at skifte ham!

Hmm... Må prøve lidt ting af, tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snevejret er bare et hit herhjemme. Ida vil sært ikke med ind igen, men er vi desværre nød til, da der er ved at blive mørkt herhjemme

kxPsJFl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, junior vil IKKE have vanter eller deslige på i barnevognen... Så kommer det sq til at ligge lidt tungt med de vanlige lure i vognen i den her kulde... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, junior vil IKKE have vanter eller deslige på i barnevognen... Så kommer det sq til at ligge lidt tungt med de vanlige lure i vognen i den her kulde... <_<

Vi har samme problem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.