TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvad gjorde i? Blev ved med at bade eller skar ned på antal bade? Eller?

Mie har også haft det af 2 omgange. Tror ikke Anders gjorde andet end at bruge lang tid på hygge omkring det, sidst tog han sleich dyr med i bad og sagde at DE skulle bades om hun ikke kunne hjælpe og så gik der lige et par uger uden hårvask. Det gik hurtigt over. Hun får kun 2-3 bade i ugen normalt og vi er først begyndt at vaske hår hver gang siden i sommers. Nu er det så nødvendigt med hendes velcro-microfon hår der suger nullermænd og snavs til sig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i prøvet at jeres barn pludselig bliver meget ked af at komme i bad? Elliot plejer at elske det, men de sidste to gange er han begyndt at græde så snart han kommer i badekarret med vand :(

Ja det har vi. Her skar vi også ned, og badede kun på hendes præmisser. Pludselig var det ovre igen, og hun nyder det hver gang efterhånden. :) men har i prøvet med noget nyt legetøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep. Silke Elia har haft flere faser/perioder hvor det næsten har været umuligt at få hende vasket. Pludselig er de gået over igen.

:ditto

Pt vil han gerne i bad, men er meget anspændt omkring det - og vil absolut ikke have vasket hår og ansigt. Og bruseren er også meget skræmmende.

Jeg vasker ham på puslebordet med en klud i ansigt og hår og undlader det i badet. Det går nok! Jeg vil i hvert fald ikke skræmme ham, når nu resten af kroppen ikke er noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gjorde i? Blev ved med at bade eller skar ned på antal bade? Eller?

Et nyt badelegetøj løste det her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt undret mig over at W ikke laver fagter når vi synger forskellige fagtesange.

Det har han så åbenbart bare tænkt over - for fra at kunne næsten ingen kan han nu: giraffen gumle, vippesangen og pruttesangen helt fra ende til anden, og imiterer mine fagter på alle de sange jeg prøvede i dag.

Vildt! Og mega nuttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså også nød til at blære mig!!!

Mie tegner til julemanden.

mig: er det julemanden du tegner?

Mie: nej dig mor!

Mig:

skal den ikke have øjne?

Og en mund?

Hvad med arme?

Mie:

og fødder!

Hov og grøn!

Mig: skal den have vanter på?

Mie: JAAA

Mig: og en navle?

Et halstørklæde måske?

Her er resultatet:

aLPvRL8.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs: :respekt Mie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, piger!! :)

Jeg prøver at få D til at se om han kan fikse noget med tremmerne. Det vil nok være nemmest hvis hun kan beholde sin tremmeseng lidt endnu og ikke skal til at forholde sig til en ny seng samtidig med at hun skal lære at sengen er åben, tænker jeg.

Vinnus: puha, jeg gruer godt nok også for om hun vil rende ud af sengen hele tiden! Gør Pixie det stadig meget eller er det blevet bedre?

Jeps det gør hun stadig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså også nød til at blære mig!!!

Mie tegner til julemanden.

mig: er det julemanden du tegner?

Mie: nej dig mor!

Mig:

skal den ikke have øjne?

Og en mund?

Hvad med arme?

Mie:

og fødder!

Hov og grøn!

Mig: skal den have vanter på?

Mie: JAAA

Mig: og en navle?

Et halstørklæde måske?

Her er resultatet:

aLPvRL8.jpg

Wauw, den er da mega flot :o :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skar ned og afprøvede forskellige metoder. Her sidst hjalp det at jeg gik i bad og så fik hun selv lov til at holde bruseren til at fylde badekaret. Nogle gange gik hun selv op andre måtte jeg hurtigt spule hende med skrig og skrål.

Okay.. Vi må skære lidt ned så, selvom han i forvejen ikke kommer i bad så tit pga eksem. Men han er til gengæld sjældent beskidt og bliver vasket hver aften inden nattøj.. Han er bange for bruseren og har altid været det.. :(

 

Mie har også haft det af 2 omgange. Tror ikke Anders gjorde andet end at bruge lang tid på hygge omkring det, sidst tog han sleich dyr med i bad og sagde at DE skulle bades om hun ikke kunne hjælpe og så gik der lige et par uger uden hårvask. Det gik hurtigt over. Hun får kun 2-3 bade i ugen normalt og vi er først begyndt at vaske hår hver gang siden i sommers. Nu er det så nødvendigt med hendes velcro-microfon hår der suger nullermænd og snavs til sig :rolleyes

 

Hehe.. Hårvask bruger vi ikke her endnu - kun med klud som med resten af kroppen. Vi må prøve med noget andet legetøj.

 

Ja det har vi. Her skar vi også ned, og badede kun på hendes præmisser. Pludselig var det ovre igen, og hun nyder det hver gang efterhånden. :) men har i prøvet med noget nyt legetøj?

 

nej - i hvert fald ikke noget, som han aldrig har haft med i bad før… Men det elskede badetermometer var i hvert fald ikke et hit idag. Men det skal da prøves!

 

:ditto

Pt vil han gerne i bad, men er meget anspændt omkring det - og vil absolut ikke have vasket hår og ansigt. Og bruseren er også meget skræmmende.

Jeg vasker ham på puslebordet med en klud i ansigt og hår og undlader det i badet. Det går nok! Jeg vil i hvert fald ikke skræmme ham, når nu resten af kroppen ikke er noget problem.

 

Jeg er nemlig også bange for at gøre det værre.. 

 

Et nyt badelegetøj løste det her.

 

Det må vi prøve! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er VILDT!!! Det forventes ikke engang af børnehavebørn før de nærmer sig 3,5-4 år :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønsker jer alle en glædelig jul :jul2: :jul1: :jul3: :jul4: :jul5: :jul6:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mette, jeg kan også sagtens se det hele på Lises tegning :) Hun er da mega dygtig! :respekt

  

Wow, Hun er godt nok lidt vild synes jeg!!! :respekt

Sådan kan Marlon på snart 4 overhovedet ikke tegne/male..... Og Charlie laver bare kruseduller og prikker :D :d

  

Tak piger :kiss Det er rart at høre det ikke kun er mig som mor der kan se det :D

Jeg er altså også nød til at blære mig!!!

Mie tegner til julemanden.

mig: er det julemanden du tegner?

Mie: nej dig mor!

Mig:

skal den ikke have øjne?

Og en mund?

Hvad med arme?

Mie:

og fødder!

Hov og grøn!

Mig: skal den have vanter på?

Mie: JAAA

Mig: og en navle?

Et halstørklæde måske?

Her er resultatet:aLPvRL8.jpg

Hold da op Maja, hvor er hun bare for sej! Det er godt nok flot! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder jul hos svigerforældrene og er her en hel uge. Jeg kan godt mærke at det bliver RIGTIG svært for mig ikke at blive meget sur på farmor og farfar... Her til morgen (lige efter morgenmaden!) kommer farmor så ind med en chokolade julemand og stikker i hånden på Lise. Suk.. og det er altså ikke fordi hun ikke har fået noget de andre dage. Hun har nærmest levet af nutella madder, chokolade og småkager.. eller toast når det skulle være "rigtig" mad...

Hvorfor kan de ikke bare give hende en skål med fx hindbær?? :gal hun ville ELSKE det!... Men jeg prøver at lade være med at ødelægge den gode stemning her, særligt juleaften..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder jul hos svigerforældrene og er her en hel uge. Jeg kan godt mærke at det bliver RIGTIG svært for mig ikke at blive meget sur på farmor og farfar... Her til morgen (lige efter morgenmaden!) kommer farmor så ind med en chokolade julemand og stikker i hånden på Lise. Suk.. og det er altså ikke fordi hun ikke har fået noget de andre dage. Hun har nærmest levet af nutella madder, chokolade og småkager.. eller toast når det skulle være "rigtig" mad...

Hvorfor kan de ikke bare give hende en skål med fx hindbær?? :gal hun ville ELSKE det!... Men jeg prøver at lade være med at ødelægge den gode stemning her, særligt juleaften..

Ej hvor træls! :kram2

Jeg tænker om ikke det er lidt vigtigt at få sagt fra over for det. På en pæn måde. Måske sætte en ramme op, a la: hun må få efter frokost/om eftermiddagen men ikke lige inden maden/eller hvad i nu synes er passende.

Jeg er total for at man strækker sig og også gerne vil gøre andre glade, men de principper i har omkring jeres børns kost (og det kunne være opdragelse, regler, tandbørstning what ever), skal i for egen og børnenes skyld også holde juleaften og det må folk respektere.

Og man kan jo godt have andre regler på specielle dage, men det er jo nogen vi som forældre bestemmer - ikke bedsteforældre/naboer/tanter osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor træls! :kram2

Jeg tænker om ikke det er lidt vigtigt at få sagt fra over for det. På en pæn måde. Måske sætte en ramme op, a la: hun må få efter frokost/om eftermiddagen men ikke lige inden maden/eller hvad i nu synes er passende.

Jeg er total for at man strækker sig og også gerne vil gøre andre glade, men de principper i har omkring jeres børns kost (og det kunne være opdragelse, regler, tandbørstning what ever), skal i for egen og børnenes skyld også holde juleaften og det må folk respektere.

Og man kan jo godt have andre regler på specielle dage, men det er jo nogen vi som forældre bestemmer - ikke bedsteforældre/naboer/tanter osv.

Jeg siger det hver eneste gang vi er her og har også sagt det denne gang :( Kan bare ikke sige det mere uden at komme til at råbe lidt eller lyde meget sur. Men har sagt med lidt hård tone tidligere at de ikke skal tilbyde hende alt muligt og slet ikke når hun ikke selv har efterspurgt det.

Svigerfar griner bare af mig og synes det er synd for Lise, og siger at det jo er det hun vil have, de har prøvet at tilbyde rugbrød, men hun siger nej, osv osv.

Men det er jo klart hun siger nej til rugbrød, når hun ved hun så får toast med nutella istedet :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger det hver eneste gang vi er her og har også sagt det denne gang :( Kan bare ikke sige det mere uden at komme til at råbe lidt eller lyde meget sur. Men har sagt med lidt hård tone tidligere at de ikke skal tilbyde hende alt muligt og slet ikke når hun ikke selv har efterspurgt det.

Svigerfar griner bare af mig og synes det er synd for Lise, og siger at det jo er det hun vil have, de har prøvet at tilbyde rugbrød, men hun siger nej, osv osv.

Men det er jo klart hun siger nej til rugbrød, når hun ved hun så får toast med nutella istedet :gal

:kram Er det ikke noget Per kan mande sig op, og sige? Ellers havde jeg sagt det surt og råbende. :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger det hver eneste gang vi er her og har også sagt det denne gang :( Kan bare ikke sige det mere uden at komme til at råbe lidt eller lyde meget sur. Men har sagt med lidt hård tone tidligere at de ikke skal tilbyde hende alt muligt og slet ikke når hun ikke selv har efterspurgt det.

Svigerfar griner bare af mig og synes det er synd for Lise, og siger at det jo er det hun vil have, de har prøvet at tilbyde rugbrød, men hun siger nej, osv osv.

Men det er jo klart hun siger nej til rugbrød, når hun ved hun så får toast med nutella istedet :gal

Jeg har flere gange hørt på at jeg er en ond mor fordi jeg ikke vil lade W få snold.

Vi er IKKE onde mødre, vi er mødre der tænker på vores børns behov OVER vores egne. Det er bedsteforældrenes behov at give snold, ikke ungernes - og det må de gerne få afvide.

Også selvom det er træls at høre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere gange hørt på at jeg er en ond mor fordi jeg ikke vil lade W få snold.

Vi er IKKE onde mødre, vi er mødre der tænker på vores børns behov OVER vores egne. Det er bedsteforældrenes behov at give snold, ikke ungernes - og det må de gerne få afvide.

Også selvom det er træls at høre.

Enig!!!

Jeg har åbenbart fået "opdraget" godt i et hormonella anfald på et tidspunkt, ingen giver i hvert fald Mie noget uden at spørge mor og far først, men mine nevøer får kastet det i nakken uden grænser. De må fx sige "nej han spiser et rugbrød med leverpostej" når min mor midt i konflikten om at spise en mad siger "vi har også pålægs chokolade" :shooter det tør de ikke ved Mie :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder jul hos svigerforældrene og er her en hel uge. Jeg kan godt mærke at det bliver RIGTIG svært for mig ikke at blive meget sur på farmor og farfar... Her til morgen (lige efter morgenmaden!) kommer farmor så ind med en chokolade julemand og stikker i hånden på Lise. Suk.. og det er altså ikke fordi hun ikke har fået noget de andre dage. Hun har nærmest levet af nutella madder, chokolade og småkager.. eller toast når det skulle være "rigtig" mad...

Hvorfor kan de ikke bare give hende en skål med fx hindbær?? :gal hun ville ELSKE det!... Men jeg prøver at lade være med at ødelægge den gode stemning her, særligt juleaften..

:kram svigerforældre er ikke nemme! Kan du ikke få Per ind i kampen her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie fik gave fra Paris i formiddags. Min kusine er i Paris og studere og har simpelthen købt en sort alpehue i Mies størrelse!!! Det er stort at hun tænker på Mie, både sender julekort og køber gave til hende! Det varmer bare et mor hjerte!!! Og hendes kæreste, mandens bedste ven, har også købt gave til Mie! Mie er også helt pjattet med ham, det er vist gengældt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig!!!

Jeg har åbenbart fået "opdraget" godt i et hormonella anfald på et tidspunkt, ingen giver i hvert fald Mie noget uden at spørge mor og far først, men mine nevøer får kastet det i nakken uden grænser. De må fx sige "nej han spiser et rugbrød med leverpostej" når min mor midt i konflikten om at spise en mad siger "vi har også pålægs chokolade" :shooter det tør de ikke ved Mie :oops

Sejt! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! :respekt

Også lidt flovt at jeg blev så skrap - tror ordret jeg sagde "hvis det ikke bliver respekteret er der andre der kan passe Mie som respekterer det" :oops men hey det virker!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tumling som er ved at få feber... Den ligger mellem 37,8 - 38 indtil videre, hun er varm, snotter og har kun sovet i lur en halv time begrund af hoste... Håber ikke at resten af aften bliver til mere feber... :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.