TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Også lidt flovt at jeg blev så skrap - tror ordret jeg sagde "hvis det ikke bliver respekteret er der andre der kan passe Mie som respekterer det" :oops men hey det virker!!!

Jamen hvis det er det, der skal til. Jeg har nogle gange overvejet langt grovere metoder :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Glædelig jul :jul2:

Me. Fejrede juleaften med at gå uden ble og klarede det hele på potten fra om morgenen og indtil puttetid kl. 12 :glad Vi har talt om, at vi ville se, om hun har lysten og modet på pottetræning her i juledagene, altså de dage vi har fri for planer :) Hun sprang over middagsluren, men klarede alligevel juleaften så flot :wub Hun har så været vågen hele natten, fra kl. 1-6.40, så nu sover hun på den ene sofa, manden på den anden- og mor og Milan er i soveværelset :D Glæder mig til vi skal kigge på alle de gode gaver hun har fået senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry skreg hele vejen hjem i bilen i går (30 min)

Totalt overstimuleret, og sur fordi hun ville have været med sin mormor hjem. Da vi kom hjem kravlede hun helt ind i mig stoppede med at græde og faldt heldigvis hurtigt i søvn, og sov hele natten og helt til kl 8.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg Simon er træt. Han sover stadig lur og vi har besluttet at lade ham sove. Så må vi genopbygge døgnrytmen over de kommende dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også lidt flovt at jeg blev så skrap - tror ordret jeg sagde "hvis det ikke bliver respekteret er der andre der kan passe Mie som respekterer det" :oops men hey det virker!!!

Sejt ;)

Det kunne jeg dog ikke bringe mig selv til at komme med så ekstreme trusler, og ville heller ikke mene dem. De ser Lise så sjældent, så hun overlever nok dårlig kost i det omfang, men derfor er det stadig træls.

Jeg tror ikke at Per kan eller vil gøre mere end han har. Jeg tror han synes jeg er en anelse hysterisk omkring det, men synes selvfølgelig heller ikke hun skal have alt for meget sødt. Jeg tror bare ikke at de kan eller vil ændre sig, uanset hvad vi siger (uden at vi skal helt derud i trusler), for de mener jo klart at de gør det rigtige og har ret til at forkæle deres børnebørn. Og når hun så selv beder om det, kan de slet ikke stå fast og sige nej. Der kommer højst nogle halvhjertede forsøg på at foreslå rugbrød og så "har de jo prøvet".

Svigerfar er nok den mest tykhovedet og stædige - han giver fortsat hundene rester fra os, selvom han har fået strenge ordrer på at lade være. Også hans datters hund og de er tit oppe at skændes over det. Hun råber højt af ham og alligevel fortsætter han med det. Det er lidt det samme, han synes han forkæler hundene og gør noget godt for dem. Og de elsker det jo. Vi andre synes bare de bliver tykke og at det er vores ansvar at vide hvad der er godt for dem og så kun give dem det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt ;)

Det kunne jeg dog ikke bringe mig selv til at komme med så ekstreme trusler, og ville heller ikke mene dem. De ser Lise så sjældent, så hun overlever nok dårlig kost i det omfang, men derfor er det stadig træls.

Jeg tror ikke at Per kan eller vil gøre mere end han har. Jeg tror han synes jeg er en anelse hysterisk omkring det, men synes selvfølgelig heller ikke hun skal have alt for meget sødt. Jeg tror bare ikke at de kan eller vil ændre sig, uanset hvad vi siger (uden at vi skal helt derud i trusler), for de mener jo klart at de gør det rigtige og har ret til at forkæle deres børnebørn. Og når hun så selv beder om det, kan de slet ikke stå fast og sige nej. Der kommer højst nogle halvhjertede forsøg på at foreslå rugbrød og så "har de jo prøvet".

Svigerfar er nok den mest tykhovedet og stædige - han giver fortsat hundene rester fra os, selvom han har fået strenge ordrer på at lade være. Også hans datters hund og de er tit oppe at skændes over det. Hun råber højt af ham og alligevel fortsætter han med det. Det er lidt det samme, han synes han forkæler hundene og gør noget godt for dem. Og de elsker det jo. Vi andre synes bare de bliver tykke og at det er vores ansvar at vide hvad der er godt for dem og så kun give dem det.

Ork jeg kunne heller aldrig gøre alvor af det, men svigermor og min mor fik lige kørt hinanden ud i en "hvad forældre ikke ved", "børn har godt af sukker" m.m. Da Mie var helt ny og så fik jeg sagt fra mere ekstremt end jeg mener :blush men det er da rart det virkede :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg Simon er træt. Han sover stadig lur og vi har besluttet at lade ham sove. Så må vi genopbygge døgnrytmen over de kommende dage.

Jeg troede også Mie ville sove dagen væk, hun faldt først i søvn 21.30, blev vækket da vi skulle i bilen, og igen da vi kom hjem og hun vågnede med et skrig i nat. Alligevel sov hun kun til kl 8 dvs 30-45 min længere end normalt, hun sprang over lur og har været i vildt godt humør hele dagen. Selvom vi har leget med nyt legetøj og hun var ude og kælke og lave små snemænd og de gik op at handle i eftermiddag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit Elliot er sur for tiden.. Så snart noget ikke er efter hans hoved kaster han sig rundt og skriger.. Det bliver en udfordring for mig at rumme kan jeg mærke.. Jeg glæder mig til han forhåbentlig snart begynder at kunne gøre sig lidt mere forståelig så han ikke bliver så frustreret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok nitten at skal give sit barn øjendråber/salve når man ved det svier og hun bare er helt hysterisk når hun får det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis William kunne skrive, ville han skrive en masse af de der tegn, der i tegneserier illustrerer vrede og bandeord #$~*%•. Han er bare i ØV humør i dag. Han var mere vågen end sovende i nat. Og nu hyyyyler han bare hele tiden.

Jeg har prøvet at synge for ham, lege med ham, snakke med ham - men det eneste der dur er at sidde i sofaen og hænge med 2*muhle og tegnefilm i tv. Jeg HADER det tv efterhånden.

Og i dag skal vi op til mine forældre. Og han skal puttes til lur der. :yay ... eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram til syge og sure børn + deres forældre :kram

Vi holder nattøjsdag, og Valdemar danser og synger og banjomuuuuuuus. Det er muligvis det sødeste, jeg nogensinde har hørt :kuller :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer med sure eller syge tumlinger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sover normalt en time til middag herhjemme. I dag skal vi ud til julefrokost, og så sover han selvfølgelig længe! Indtil videre 1,5 time... Hvor er det typisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har ikke sovet lur i dag :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heldigvis et barn der spørger efter æble istedet for småkager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved at ens barn er syg, når hun takker nej til en slikkepind... Nøj hvor er hun bare skidt ... Det er tredje jul med sygdom! Det er simpelthen træls.

Go bedring til alle andre herinde plus jeres børn!

Og hoste please gå væk så vi kan få noget nattesøvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men hvad sker der for at normalen åbenbart er at give ens barn slik? At der kigges skævt til mig fordi jeg siger nej på mit barns veje - og tilbyder ham ynglings "guffet" ærter.

Fair nok at folk giver slik og alt det der, men det er altså ikke sundt. Så at vælge det fra er sku da HELT i orden. (Og sådan er det bare, og jeg siger gerne nej tak, men jeg synes faktisk det er mærkeligt!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har ikke sovet lur i dag :blink

Hvis det er første gang det sker, så er du seriøst heldig! :D T sover kun lur ca 1/3 af dagene efterhånden! Og hun er ikke engang pylret sidst på dagen når hun ikke har sovet :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men hvad sker der for at normalen åbenbart er at give ens barn slik? At der kigges skævt til mig fordi jeg siger nej på mit barns veje - og tilbyder ham ynglings "guffet" ærter.

Fair nok at folk giver slik og alt det der, men det er altså ikke sundt. Så at vælge det fra er sku da HELT i orden. (Og sådan er det bare, og jeg siger gerne nej tak, men jeg synes faktisk det er mærkeligt!)

Hvis det er "bedsteforældre generationen", så tror jeg at det er hvad man kan forvente. De vil gerne hygge om børnebørnene, og deres måde at gøre det på er ofte med lidt slik eller chokolade. Og så synes de måske at man er lidt "ond" når man siger nej. Det er i hvert fald hvad jeg oplever :)

Jeg oplevede så det direkte modsatte juleaften! T fik TO SMÅ stykker chokolade, og det var T's oldemor ret strid omkring. Hun sad og holdte sig for munden og så helt chokeret ud over at T's bedstefar gav hende chokolade :O og så begyndte hun at sige at T helt sikkert ville få ondt i maven, og at det faktisk er giftigt, hunde kan jo dø af det :O

T's bedstefar må meget gerne give T lidt chokolade, han har helt styr på hvornår han ikke må give hende mere.. Og juleaften skulle hun altså have lov til at få det samme som vi fik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er "bedsteforældre generationen", så tror jeg at det er hvad man kan forvente. De vil gerne hygge om børnebørnene, og deres måde at gøre det på er ofte med lidt slik eller chokolade. Og så synes de måske at man er lidt "ond" når man siger nej. Det er i hvert fald hvad jeg oplever :)

Jeg oplevede så det direkte modsatte juleaften! T fik TO SMÅ stykker chokolade, og det var T's oldemor ret strid omkring. Hun sad og holdte sig for munden og så helt chokeret ud over at T's bedstefar gav hende chokolade :O og så begyndte hun at sige at T helt sikkert ville få ondt i maven, og at det faktisk er giftigt, hunde kan jo dø af det :O

T's bedstefar må meget gerne give T lidt chokolade, han har helt styr på hvornår han ikke må give hende mere.. Og juleaften skulle hun altså have lov til at få det samme som vi fik!

Jeg synes bare det er en meget uhensigtsmæssig kultur vi har.

Jeg skal forsvare W ikke må få sodavand, min søster skal ikke forsvare at hendes dreng får.

Jeg ønsker ikke at nogen skal forsvare. Det er forældrenes valg og ansvar. Men at normen, det "rigtige", er at børn skal have slik - det forstår jeg ikke.

Nej der er ingen der tager skade af lidt. MEN det er IKKE sundt. Uanset fra hvilken vinkel man anskuer en vingummibamse så er der intet i som gavner kroppen. Men jeg skal forsvare og være bredskuldret nok til at bære negative kommentarer fordi jeg har valgt at W ikke skal have vingummibamser og dét er forkert. Synes jeg.

Og bedsteforældre generationen ved det godt. Altså at slik ikke er sundt, nok er de gamle, men at slik ikke er sundt er allemands viden. Og argumentet "det skader ikke/det fik i da også da i var børn/man dør ikke af lidt slik", det er altså ikke argumenter der holder nogle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er en meget uhensigtsmæssig kultur vi har.

Jeg skal forsvare W ikke må få sodavand, min søster skal ikke forsvare at hendes dreng får.

Jeg ønsker ikke at nogen skal forsvare. Det er forældrenes valg og ansvar. Men at normen, det "rigtige", er at børn skal have slik - det forstår jeg ikke.

Nej der er ingen der tager skade af lidt. MEN det er IKKE sundt. Uanset fra hvilken vinkel man anskuer en vingummibamse så er der intet i som gavner kroppen. Men jeg skal forsvare og være bredskuldret nok til at bære negative kommentarer fordi jeg har valgt at W ikke skal have vingummibamser og dét er forkert. Synes jeg.

Og bedsteforældre generationen ved det godt. Altså at slik ikke er sundt, nok er de gamle, men at slik ikke er sundt er allemands viden. Og argumentet "det skader ikke/det fik i da også da i var børn/man dør ikke af lidt slik", det er altså ikke argumenter der holder nogle steder.

Fuldstændig enig med dig :kram Valdemars bedsteforældre er heldigvis (blevet?) ret gode mht slikkultur (i hvert fald i forhold til deres generation synes jeg), men det er stadig lidt som om at vand, ærter og bær er "særkost", mens vingummi og sodavand er helt naturligt tilgængeligt :rolleyes

Jeg synes i øvrigt godt der kan være tendens til noget lignende blandt voksne: "Vil du bare have VAND?! Er du SIKKER? Vi har også saftevand og kakao, hvis du ikke har lyst til sodavand...". + Hele den der "ER DU GRAVID??????", hvis man takker nej til vin/øl.

Måske har vi bare fanget, at vi faktisk har det bedre, hvis vi drikker vand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig med dig :kram Valdemars bedsteforældre er heldigvis (blevet?) ret gode mht slikkultur (i hvert fald i forhold til deres generation synes jeg), men det er stadig lidt som om at vand, ærter og bær er "særkost", mens vingummi og sodavand er helt naturligt tilgængeligt :rolleyes

Jeg synes i øvrigt godt der kan være tendens til noget lignende blandt voksne: "Vil du bare have VAND?! Er du SIKKER? Vi har også saftevand og kakao, hvis du ikke har lyst til sodavand...". + Hele den der "ER DU GRAVID??????", hvis man takker nej til vin/øl.

Måske har vi bare fanget, at vi faktisk har det bedre, hvis vi drikker vand ;)

Ja helt sikkert det samme med voksne. Man har jo nærmest ikke lov at sige nej tak til kage eller dessert.

Jeg tror egentligt bare at de åbenlyse usunde ting burde skulle vælges til, i stedet for at skulle vælges fra - hvis det giver mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er en meget uhensigtsmæssig kultur vi har.

Jeg skal forsvare W ikke må få sodavand, min søster skal ikke forsvare at hendes dreng får.

Jeg ønsker ikke at nogen skal forsvare. Det er forældrenes valg og ansvar. Men at normen, det "rigtige", er at børn skal have slik - det forstår jeg ikke.

Nej der er ingen der tager skade af lidt. MEN det er IKKE sundt. Uanset fra hvilken vinkel man anskuer en vingummibamse så er der intet i som gavner kroppen. Men jeg skal forsvare og være bredskuldret nok til at bære negative kommentarer fordi jeg har valgt at W ikke skal have vingummibamser og dét er forkert. Synes jeg.

Og bedsteforældre generationen ved det godt. Altså at slik ikke er sundt, nok er de gamle, men at slik ikke er sundt er allemands viden. Og argumentet "det skader ikke/det fik i da også da i var børn/man dør ikke af lidt slik", det er altså ikke argumenter der holder nogle steder.

100% enig!!! Mie er begyndt at få slik og kage nu, men det er først nu her efter hun blev 2 år! Jeg FRYDER mig når hun siger nej til sodavand og vingummier, desværre er vingummier nu et hit :( men det er SÅ sjældent hun får det budt. Så det er ok nu! Men jeg er da en hysterisk "sur og strid" mor der bare gør mit barn en "bjørnetjeneste" for når hun bliver ældre vil hun "mæske" sig en mavepine til og hun vil ikke kende grænsen for hvornår hun får ondt i maven osv osv osv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt sikkert det samme med voksne. Man har jo nærmest ikke lov at sige nej tak til kage eller dessert.

Jeg tror egentligt bare at de åbenlyse usunde ting burde skulle vælges til, i stedet for at skulle vælges fra - hvis det giver mening?

Enig. Men jeg kan omvendt godt se en mening i, at det er blevet som det er.

Jeg tænker, at man tidligere i højere grad brugte meget tid og kærlighed på desserter, og så har det jo været en form for forkælelse pga. arbejdet og engagementet i det, hvor sundheden så har været nedprioriteret, men hvor det ikke har været et problem, dels fordi det måske ikke var helt så meget og dels fordi det måske var lavet med mere rene råvarer (altså måske nok sukker, men i det mindste ikke farvestoffer og konserveringsmidler).

Nu er det bare blevet alt for "nemt" at få desserter på bordet, men følelsen af forkælelse hænger så (desværre) ved den søde smag, mens man måske "glemmer" (eller ikke forstår) at det sundhedsmæssige er blevet værre. + når det er nemt, så er der mere og SÅ går det galt.

Det er i hvert fald min teori om det...

(Og dermed ikke sagt, at jeg selv er ret meget bedre. Hvis jeg bager, er det godt nok fra bunden, men jeg er SLEM til at købe - og byde på - alt det i farvet papir :rolleyes Men jeg ville dog aldrig kigge skævt til, hvis nogen takkede nej og slet ikke på børns vejne!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100% enig!!! Mie er begyndt at få slik og kage nu, men det er først nu her efter hun blev 2 år! Jeg FRYDER mig når hun siger nej til sodavand og vingummier, desværre er vingummier nu et hit :( men det er SÅ sjældent hun får det budt. Så det er ok nu! Men jeg er da en hysterisk "sur og strid" mor der bare gør mit barn en "bjørnetjeneste" for når hun bliver ældre vil hun "mæske" sig en mavepine til og hun vil ikke kende grænsen for hvornår hun får ondt i maven osv osv osv :rolleyes

Årh den med mavepinen er simpelthen det dummeste argument, synes jeg! :rolleyes HVIS hun endelig kommer til at æde sig en mavepine til, når hun bliver ældre, så lærer hun da netop dér, hvor meget hun (ikke) kan tåle. Så har hun bare været heldig at få lov at vente med den lektie. Tsk altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.