TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Er det blevet podet, siden hun er i behandling?

Vi var ved vagtlægen igår eftermiddags, hvor vi fik dråber med hjem til det. Det er første gang hun har det. Så er slet ikke så meget inde i det. Gør bare som jeg fik besked på igår.

Hendes øjne er helt røde omkring øjet. Men intet på det hvide i øjet. Men vagtlægen kaldte det øjenbetændelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv Maja er ramt af feber, så det er tvivlsomt, at hun er frisk til at komme i DP i morgen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis et barn er forkølet, snottet og hoster, men har ingen feber, ville i så sende det afsted i dp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis et barn er forkølet, snottet og hoster, men har ingen feber, ville i så sende det afsted i dp?

Jeg ville kigge på almen tilstand, humør og energi niveau.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv Maja er ramt af feber, så det er tvivlsomt, at hun er frisk til at komme i DP i morgen....

Hvordan går det med hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kigge på almen tilstand, humør og energi niveau.

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt en fin strikketrøje til Marius. Så er han klar til at fejre jul om 9 dage ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så blev lucas juleklippet og er klar til at se smart ud til jul og nytår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kigge på almen tilstand, humør og energi niveau.

Ok det ville jeg også som udgangspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryder mig ikke om at være voldelig overfor Ida. Men det er desværre nødvendigt at holde hende i låsegreb for at give hende øjendråber. :( :(

Lige på det område minder hun om hans far, han vil heller ikke have øjendråber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kigge på almen tilstand, humør og energi niveau.

Hun var i godt humør og havde krudt i morges. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at hun fejler andet end almindelig forkølelse, men dp syntes hun har været forkølet længe og hostet. Jeg mener det er ca siden torsdag hun har hostet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryder mig ikke om at være voldelig overfor Ida. Men det er desværre nødvendigt at holde hende i låsegreb for at give hende øjendråber. :( :(

Lige på det område minder hun om hans far, han vil heller ikke have øjendråber.

Puha, det er bare ikke sjovt :( Jeg gennemgik noget lignende, da Lise skulle have penicillin. DET kunne hun ikke lide! Så jeg måtte tvinge det i hende først under fastholdelse, hvilket resulterede i at hun kastede op ud over det hele... :boo

God bedring til Ida, så I snart kan slippe for de dråber!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er bare ikke sjovt :( Jeg gennemgik noget lignende, da Lise skulle have penicillin. DET kunne hun ikke lide! Så jeg måtte tvinge det i hende først under fastholdelse, hvilket resulterede i at hun kastede op ud over det hele... :boo

God bedring til Ida, så I snart kan slippe for de dråber!

Nej det er godt nok ikke sjovt :( hun er heldigvis after 4 dage med dråber ved at finde ud af at de hjælper.

så håber snart det er overstået selvom, det ikke ser sådan ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker til Noah endelig er ved at være frisk. Synes godt nok også det har været en strid omgang.

To tænder samtidig med feber, snot og mundinfektion. Det kan ikke anbefales!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmpf. Brian fortalte lige, at da han hentede Mar i legestue igår, var der en far til en af de andre børn, der kom med en "sjov" kommentar, om at Mar godt nok var feminin, fordi han gik rundt med en dametaske. <_<

Det er en af Brians gamle kollegaer, så det er nok derfor, at han har ment, at han kunne tillade sig at være "sjov", og Mar opdagede det nok ikke, og vores DP kom vist lynhurtigt med en eller anden god kontra-bemærkning.

Men helt ærligt, hvor synes jeg bare, han lød som en klaphat, ud fra hvad Brian fortalte. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmpf. Brian fortalte lige, at da han hentede Mar i legestue igår, var der en far til en af de andre børn, der kom med en "sjov" kommentar, om at Mar godt nok var feminin, fordi han gik rundt med en dametaske. <_<

Det er en af Brians gamle kollegaer, så det er nok derfor, at han har ment, at han kunne tillade sig at være "sjov", og Mar opdagede det nok ikke, og vores DP kom vist lynhurtigt med en eller anden god kontra-bemærkning.

Men helt ærligt, hvor synes jeg bare, han lød som en klaphat, ud fra hvad Brian fortalte. <_<

Hehe, det var da lidt fladpandet - men mon ikke, at han var mere ude på at drille Brian end at drille Valdemar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen det vil nytte en glad tumling med en tvær tumling - bare et par dage?

Det er jo sikkert bare fordi han har været i vs 8 timer i dag efter 5 dages sygdom, men puha, det var en hård aften.

Kan altså godt være misundelig på dem der har tumlinger der griner mere end de piver. Synes vores pive-periode har været alt for lang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det var da lidt fladpandet - men mon ikke, at han var mere ude på at drille Brian end at drille Valdemar ;)

Jo 100% og der er ingen skade sket. Men ja, fladpandet er vist det rette ord :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen det vil nytte en glad tumling med en tvær tumling - bare et par dage?

Det er jo sikkert bare fordi han har været i vs 8 timer i dag efter 5 dages sygdom, men puha, det var en hård aften.

Kan altså godt være misundelig på dem der har tumlinger der griner mere end de piver. Synes vores pive-periode har været alt for lang!

Bytte vil jeg ikke men du må gerne låne min grinebidder. Han lå så i sengen og grinede 2 timer før han faldt i søvn. Men vil helt sikkert hellere have grin ebs piv. :kram hold ud det bliver bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja har haft feber siden i søndags :( vi har haft nogle hårde nætter uden alt for meget søvn til nogen af os. Maja har været vågen mange gange og hun har heller ikke sovet det vilde i løbet af dagene. Det virker dog til at hun er i bedring hun har i hvert fald fået lidt appetit igen. De sidste dages sygdom betyder dog også, at hun ikke nåede at få ønsket god jul og ferie til sin DP. Men vi skal lige ned og aflevere julegave til DP en dag inden jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er svært, at vide hvornår man skal kontakte lægevagten :unsure

T har meget hurtig vejrtrækning og hele kroppen bevæger sig når hun trækker vejret - præcis som da hun havde lungebetændelse for ca. 2 måneder siden. Og hun har knap 40 i feber. Hun er vågnet 1000 gange siden hun blev puttet klokken 19.30, og har været så ked af det og virker til at have det rigtig skidt :( nu har jeg lige givet hende noget panodil, som forhåbentligt kan hjælpe lidt på feberen og ubehag.

Men jeg ved altså ikke om jeg burde ringe til vagtlægen :unsure men hvad ville han/hun kunne gøre? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 dag i træk at Clara kommer op til os for at sove, selv hendes søster kom op til os fordi at hun har maridt... kan de ikke snart blive i deres egen seng. jeg får ondt i ryggen og jeg er træt. Vil bare gerne sove... Og jeg får en lang dag i dag:-( Godt jeg har tidlig weekend i morgen, tæller ned:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg træt af nætterne for tiden :( W vågner med 1 maks 2 timers mellemrum hele natten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til alle jer med tumlinger der ikke sover godt og holder deres forældre vågne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var så sød igår. Hun fik en træ julemand til at tegne på af Nissen. Og hun hyggede sig vældig ned den.

Da hun næsten er færdig kommer bedstemor og bedstefar hjem. Mie bliver færdig og begynder at lege. Lige pludselig tager hun træ julemanden går hen til Bedstemor og siger "værsgo".

Jeg spørger for at være sikker "skal bedstemor have den?" Og hun siger "ja". :biglove

Selv efter vi er færdige med at spise og bedstemor er på vej ud på plejehjemmet igen holder hun på at bedstemor skal have den med hjem. :biglove

Der var INGEN der havde hentydet til at hun skulle give den til bedstemor. Faktisk havde vi snakket om hvor vi skulle finde en plads til den!

Så selvom bedstemor kun kan sige "ga ga" og sidde i kørestol og være lidt kedelig så er Mie RIGTIG glad for sin bedstemor :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.