TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Mie var så sød igår. Hun fik en træ julemand til at tegne på af Nissen. Og hun hyggede sig vældig ned den.

Da hun næsten er færdig kommer bedstemor og bedstefar hjem. Mie bliver færdig og begynder at lege. Lige pludselig tager hun træ julemanden går hen til Bedstemor og siger "værsgo".

Jeg spørger for at være sikker "skal bedstemor have den?" Og hun siger "ja". :biglove

Selv efter vi er færdige med at spise og bedstemor er på vej ud på plejehjemmet igen holder hun på at bedstemor skal have den med hjem. :biglove

Der var INGEN der havde hentydet til at hun skulle give den til bedstemor. Faktisk havde vi snakket om hvor vi skulle finde en plads til den!

Så selvom bedstemor kun kan sige "ga ga" og sidde i kørestol og være lidt kedelig så er Mie RIGTIG glad for sin bedstemor :wub

Hvor er hun skøn og sød og dejlig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter fire dage med feber virker det endelig til Maja er helt frisk igen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun skøn og sød og dejlig :biglove

Tak det syntes jeg i hvert fald også selv :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bytte vil jeg ikke men du må gerne låne min grinebidder. Han lå så i sengen og grinede 2 timer før han faldt i søvn. Men vil helt sikkert hellere have grin ebs piv. :kram hold ud det bliver bedre!

Tak. I morges var jeg ved at tage ham med hjem fra vs for han skreg og græd bare. Det plejer han aldrig at gøre når vi afleverer.

Da jeg (stortudende) sagde til pædagogerne at vi bare kørte hjem igen, var de bare nogle engle der tog ham og sagde at det nok skulle gå.

En halv rime efter ringede de og sagde han bare sad og legede. Jeg kan slet ikke tolke ham i øjeblikket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. I morges var jeg ved at tage ham med hjem fra vs for han skreg og græd bare. Det plejer han aldrig at gøre når vi afleverer.

Da jeg (stortudende) sagde til pædagogerne at vi bare kørte hjem igen, var de bare nogle engle der tog ham og sagde at det nok skulle gå.

En halv rime efter ringede de og sagde han bare sad og legede. Jeg kan slet ikke tolke ham i øjeblikket.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. I morges var jeg ved at tage ham med hjem fra vs for han skreg og græd bare. Det plejer han aldrig at gøre når vi afleverer.

Da jeg (stortudende) sagde til pædagogerne at vi bare kørte hjem igen, var de bare nogle engle der tog ham og sagde at det nok skulle gå.

En halv rime efter ringede de og sagde han bare sad og legede. Jeg kan slet ikke tolke ham i øjeblikket.

Jeg kan godt huske den fase! Håber at i snart er igennem! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sgu lidt stolt af min datter, så jeg undskylder lige på forhånd for praleri :p

Lise har malet med pensel hos naboen igår og de fortalte så at Lise har siddet og sagt hvad hun malede imens at hun malede - uden at de havde spurgt hende vel og mærke. Men hun havde malet noget vand og en strand med et træ. Og så lavede hun en gul sol og blå himmel. Jeg synes sgu det ligner meget godt! (Selv om der er 2 sole :lol) Og jeg synes det er virkelig flot at hun kan male sådan og være så bevidst om hvad hun maler (uden at blive spurgt eller fortalt hvad hun skulle male) i en alder af 2 år og 10 mdr.

Mor her er stolt af sin lille kunstner :wub bedøm selv:

r0CExAx.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sgu lidt stolt af min datter, så jeg undskylder lige på forhånd for praleri :p

Lise har malet med pensel hos naboen igår og de fortalte så at Lise har siddet og sagt hvad hun malede imens at hun malede - uden at de havde spurgt hende vel og mærke. Men hun havde malet noget vand og en strand med et træ. Og så lavede hun en gul sol og blå himmel. Jeg synes sgu det ligner meget godt! (Selv om der er 2 sole :lol) Og jeg synes det er virkelig flot at hun kan male sådan og være så bevidst om hvad hun maler (uden at blive spurgt eller fortalt hvad hun skulle male) i en alder af 2 år og 10 mdr.

Mor her er stolt af sin lille kunstner :wub bedøm selv:

r0CExAx.jpg

Jeg kan se både strand og træ og vand og sol ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt huske den fase! Håber at i snart er igennem! :kram

Tak. Håber det er en kort fase!!

Han havde heldigvis en god dag i vuggestuen. Piv til aften, men slet ikke så slemt som i morges.

Hvor ville jeg bare ønske vi havde nogen der kunne aflaste os lidt i hverdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se både strand og træ og vand og sol ;)

Godt at høre det ikke bare er mig som mor, der ser noget der ikke er der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw! Valdemar har lige for første gang sagt, at han elsker mig. Et lille spagt og sløjt "Mig elser moar" mens han sad op af mig op nussede mig på armen. :kuller :kuller :kuller Så er opkast, kvalme, træthed og alt andet bare SÅ lige meget! :biglove :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette, jeg kan også sagtens se det hele på Lises tegning :) Hun er da mega dygtig! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw! Valdemar har lige for første gang sagt, at han elsker mig. Et lille spagt og sløjt "Mig elser moar" mens han sad op af mig op nussede mig på armen. :kuller :kuller :kuller Så er opkast, kvalme, træthed og alt andet bare SÅ lige meget! :biglove :boo

Det er bare det skønneste. Caro og jeg har en lille ting hvor jeg hvisker i hendes øre "mor elsker dig" og så hvisker hun tilbage, "mig elsker dig" ❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sgu lidt stolt af min datter, så jeg undskylder lige på forhånd for praleri :p

Lise har malet med pensel hos naboen igår og de fortalte så at Lise har siddet og sagt hvad hun malede imens at hun malede - uden at de havde spurgt hende vel og mærke. Men hun havde malet noget vand og en strand med et træ. Og så lavede hun en gul sol og blå himmel. Jeg synes sgu det ligner meget godt! (Selv om der er 2 sole :lol) Og jeg synes det er virkelig flot at hun kan male sådan og være så bevidst om hvad hun maler (uden at blive spurgt eller fortalt hvad hun skulle male) i en alder af 2 år og 10 mdr.

Mor her er stolt af sin lille kunstner :wub bedøm selv:

r0CExAx.jpg

Wow, Hun er godt nok lidt vild synes jeg!!! :respekt

Sådan kan Marlon på snart 4 overhovedet ikke tegne/male..... Og Charlie laver bare kruseduller og prikker :D :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange er det pinligt at være mor til en tumling.

Camille synes det er sjovt at banke på døren når jeg er på toilet - så siger jeg "hvem er det der banker" også griner hun og råber MILLE.

I dag er vi taget op til min familie.. Alle er her bare. Oldemor, mine søskende, forældre..

Jeg går så på toilet, og skal "bummelum".. Slår en LILLE prut også kan jeg bare høre Camille, som åbenbart lige skulle til at banke på, RÅBE til alle inde i stuen "mor prutter!!"

Ret pinligt.. Det har man liiiige lyst til at hele huset skulle informeres om ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William hoster og snotter og er tydeligvis ikke frisk. Han er ikke mega putte-hænge sløj, bare skidtmas, men stadig med lyst til ballade.

I dag skulle han passe af farmor og farfar (som han er rigtig glad ved), de forstår godt hvis vi siger at de skal tage den med ro med ham.

Egentligt har jeg ikke lyst til at få ham passet når han er skidtmas - men jeg ville frygtelig gerne nå videre med min opgave.

Hvad tænker i? Passes/ikke passes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw! Valdemar har lige for første gang sagt, at han elsker mig. Et lille spagt og sløjt "Mig elser moar" mens han sad op af mig op nussede mig på armen. :kuller :kuller :kuller Så er opkast, kvalme, træthed og alt andet bare SÅ lige meget! :biglove :boo

:wub :wub :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William hoster og snotter og er tydeligvis ikke frisk. Han er ikke mega putte-hænge sløj, bare skidtmas, men stadig med lyst til ballade.

I dag skulle han passe af farmor og farfar (som han er rigtig glad ved), de forstår godt hvis vi siger at de skal tage den med ro med ham.

Egentligt har jeg ikke lyst til at få ham passet når han er skidtmas - men jeg ville frygtelig gerne nå videre med min opgave.

Hvad tænker i? Passes/ikke passes?

Klart passes :)

Hos os er farmor i hvert fald et fremragende alternativ, hvis mor bare SKAL arbejde, til de tilfælde, hvor han ikke er megasyg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William hoster og snotter og er tydeligvis ikke frisk. Han er ikke mega putte-hænge sløj, bare skidtmas, men stadig med lyst til ballade.

I dag skulle han passe af farmor og farfar (som han er rigtig glad ved), de forstår godt hvis vi siger at de skal tage den med ro med ham.

Egentligt har jeg ikke lyst til at få ham passet når han er skidtmas - men jeg ville frygtelig gerne nå videre med min opgave.

Hvad tænker i? Passes/ikke passes?

Det ville jeg ikke have et problem med. Caro er blevet passet af mormor, bedstefar, onkel/tante og moster når hun har været syg og jeg har været på job. Hun har nydt det, og tror også det har skabt et andet bånd fordi de har passet på hende, på en anden måde end hvis det bare var en almindelig hyggedag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart passes :)

Hos os er farmor i hvert fald et fremragende alternativ, hvis mor bare SKAL arbejde, til de tilfælde, hvor han ikke er megasyg.

:ditto Vi har endda overrakt opkastsyg Valdemar til farmor og det klarede de så fint. Selvfølgelig vil man helst selv have sit barn, når det er sygt, men nogle gange kan der være rigtig gode grunde til at få dem passet, og det synes jeg, at du har :) Jeg tænker faktisk også, at der er ekstra gode bonding-muligheder i at bedsteforældre får lov at være med, når de små er syge. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indput :kiss

 

Han bliver passet, J er netop kørt med W ud til farmor og farfar nu. Det er ikke en god løsning ( :boo ), men en nødvendig en. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indput :kiss

Han bliver passet, J er netop kørt med W ud til farmor og farfar nu. Det er ikke en god løsning ( :boo ), men en nødvendig en.

:kram det skal nok gå fint.

Husk på, at den gennemsnitlige bedstemor elsker sit barnebarn lige så meget, som hun elsker sit eget barn = nogenlunde lige så højt, som barnets mor selv elsker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram det skal nok gå fint.

Husk på, at den gennemsnitlige bedstemor elsker sit barnebarn lige så meget, som hun elsker sit eget barn = nogenlunde lige så højt, som barnets mor selv elsker det :)

Jo jo, men han er total nedbrudt lige for tiden. Mit stakkels barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo, men han er total nedbrudt lige for tiden. Mit stakkels barn :(

Jeg jan godt forstå, at du er træt af det :kram2 Jeg mener bare, at han er i gode hænder :) Måske farmor, der formentlig sover om natten, endda har lidt flere ressourcer til skidtmas tumling, end den lidt slidte mor :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.