TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvad gør i andre på dage hvor jeres børn er total trætte og udkørte og triste?

0b9PdRk.jpg

William går i spåner over alting i dag. Det hele driller, han vælter rundt og er (endnu mere) morsyg.

Det eneste der synes at være godt er tv. Men jeg får simpelthen så dårlig samvittighed over at mit barn ser tv i maaaaange timer = nærmest en hel dag.

Er det ok og bare sådan det er? Eller har i nogle geniale ideer til hvad man kan finde på?

Ps jeg er også træt. Vi sover elendigt for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad gør i andre på dage hvor jeres børn er total trætte og udkørte og triste?

0b9PdRk.jpg

William går i spåner over alting i dag. Det hele driller, han vælter rundt og er (endnu mere) morsyg.

Det eneste der synes at være godt er tv. Men jeg får simpelthen så dårlig samvittighed over at mit barn ser tv i maaaaange timer = nærmest en hel dag.

Er det ok og bare sådan det er? Eller har i nogle geniale ideer til hvad man kan finde på?

Ps jeg er også træt. Vi sover elendigt for tiden.

 

Det er det samme her. Vi ser pluto på youtube :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i andre på dage hvor jeres børn er total trætte og udkørte og triste?

0b9PdRk.jpg

William går i spåner over alting i dag. Det hele driller, han vælter rundt og er (endnu mere) morsyg.

Det eneste der synes at være godt er tv. Men jeg får simpelthen så dårlig samvittighed over at mit barn ser tv i maaaaange timer = nærmest en hel dag.

Er det ok og bare sådan det er? Eller har i nogle geniale ideer til hvad man kan finde på?

Ps jeg er også træt. Vi sover elendigt for tiden.

Hvis det er det E magter, så er det det vi gør. Jeg orker ikke at få dårlig samvittighed, nogle dage har vi også brug for at lave intet!

Jeg ser om jeg så senere kan hygge med noget andet = læser bøger sammen i sofaen, hygger med puslespil ved stuebordet og spiser lækre ting (rosiner, mandariner, kiks, og så lige for tiden småkager)..

W ser ud til at have brug for en rigtig putte dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille ville ikke i bad med mig..

Så jeg går i bad først, og Camille kommer så ud, mens jeg står og tørre mig.. Jeg har fyldt hendes badekar.

Hun kigger skeptisk på mig og siger "Mille ik i bad med mor" og jeg svarer at jeg har været i bad...

Camille kigger på hendes badekar og kigger op på mig "mor kan næsten ikke være der... Mor er lidt stor!"

Jeg var færdig af grin!! Kan godt forstå hun helst ikke ville have mig med i bad, hvis hun troede vi begge skulle være i det lille badekar :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er det E magter, så er det det vi gør. Jeg orker ikke at få dårlig samvittighed, nogle dage har vi også brug for at lave intet!

Jeg ser om jeg så senere kan hygge med noget andet = læser bøger sammen i sofaen, hygger med puslespil ved stuebordet og spiser lækre ting (rosiner, mandariner, kiks, og så lige for tiden småkager)..

W ser ud til at have brug for en rigtig putte dag :kram2

Det samme her!!! Hvis det er det hun orker er det det vi gør! Så ser vi bare noget ORDENTLIGT børne tv eller sætter en film på med fornuftigt indhold. Der skal være en kulturel værdi i at se det vi ser hvis det skal være i flere timer. Nickelodeon og Cartoon network og Disney Channel er derfor NO go - det er de altid!

Men ramasjang og Disney junior er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille ville ikke i bad med mig..

Så jeg går i bad først, og Camille kommer så ud, mens jeg står og tørre mig.. Jeg har fyldt hendes badekar.

Hun kigger skeptisk på mig og siger "Mille ik i bad med mor" og jeg svarer at jeg har været i bad...

Camille kigger på hendes badekar og kigger op på mig "mor kan næsten ikke være der... Mor er lidt stor!"

Jeg var færdig af grin!! Kan godt forstå hun helst ikke ville have mig med i bad, hvis hun troede vi begge skulle være i det lille badekar :p

Ha ha hvor er hun sød!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i andre på dage hvor jeres børn er total trætte og udkørte og triste?

0b9PdRk.jpg

William går i spåner over alting i dag. Det hele driller, han vælter rundt og er (endnu mere) morsyg.

Det eneste der synes at være godt er tv. Men jeg får simpelthen så dårlig samvittighed over at mit barn ser tv i maaaaange timer = nærmest en hel dag.

Er det ok og bare sådan det er? Eller har i nogle geniale ideer til hvad man kan finde på?

Ps jeg er også træt. Vi sover elendigt for tiden.

Hvis det er tvet der hjælper så ville jeg ikke have nogle kvaler med at det kørte på sådan en dag.

Det gælder om at gøre dagen god og holdbar for jer begge og det kan så være foran tvet og putte :) så kan i altid tage en mere pædagogisk dag senere.

:Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar alle sammen :kram2

Vi så en masse Lille prinsesse (det eneste han gider se), og puttede:

5QV8MTf.jpg

Men vi fik da også leget lidt med Dublo - og støvsuget, efter at jeg tabte et glas på gulvet <_< Så lidt indhold har der da været.

Nu prøver jeg at putte ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft sådanne dage med Lise og der har tvet nare kørt non stop. Ingen dårlig samvittighed her, så længe det ikke er hver dag det er sådan :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået bagt julesmåkager herhjemme - SÅ hyggeligt :loveshower

 

Min mor og søster har været på besøg i to hele dage, hvor vi bare har bagt, grint og hygget os! :biglove Vi fik bagt både vaniljekranse, jødekager, nogle små sprøde nogle med kokos, nogle med marcipan (dem med en mandel eller bær ovenpå) og chokolader med marcipan og/eller nougat indeni! :sandie

Vi holdt Lise hjemme fra vuggestue, så hun kunne være med til det hele og hun har bare RÅHYGGET sig! :yay Hun har både puttet ingredienser i skål, æltet dej, rullet dej ud med kagerulle, udstukket småkager i alle slags former (mus, skildpadde, kat, bamse, juletræ, engel, rensdyr, snemand, stjerner og hjerter :D ) og lagt småkager på pladen! Og så har hun smeltet chokolade sammen med sin moster.

Der blev prøvesmagt heftigt undervejs, så jeg tror hun skal på sukkerafvænning efter julen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah smadrede et glas, og har skåret sig på 2 fingre :boo :boo :boo Har givet ham plastre på med vante udover, men hold op hvor jeg synes det bløder! Han har blødt et plaster igennem allerede... Føler mig som jordens dårligste mor, og er alene hjemme med ham indtil D's unger kommer. D kommer først sent hjem :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stillede en skål med pebernødder frem på sofabordet til at hygge lidt med, Lasse siger: tak mor og tager skålen til sig. To min efter siger han igen: tak mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah smadrede et glas, og har skåret sig på 2 fingre :boo :boo :boo Har givet ham plastre på med vante udover, men hold op hvor jeg synes det bløder! Han har blødt et plaster igennem allerede... Føler mig som jordens dårligste mor, og er alene hjemme med ham indtil D's unger kommer. D kommer først sent hjem :boo :boo :boo

Det er hvad der sker! :kram Selvom det bløder meget er det harmløst. Jeg tænker ofte på at de knups de får er vigtige knups, tænk hvilke mennesker de blev hvis de voksede op i boble plast!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stillede en skål med pebernødder frem på sofabordet til at hygge lidt med, Lasse siger: tak mor og tager skålen til sig. To min efter siger han igen: tak mor :)

Åh elsker også når Mie er høflig! Seneste hjerte smelter er "tak mor, du sød" og hvis jeg gør noget hun har spurgt mig om siger hun "tak, godt klaret" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah smadrede et glas, og har skåret sig på 2 fingre :boo :boo :boo Har givet ham plastre på med vante udover, men hold op hvor jeg synes det bløder! Han har blødt et plaster igennem allerede... Føler mig som jordens dårligste mor, og er alene hjemme med ham indtil D's unger kommer. D kommer først sent hjem :boo :boo :boo

:kram2

Du er ikke en dårlig mor! Shit happens!!

Hvis det stadig bløder, kan du fylde en balje med lungten vand og putte LEGO/plastik dyr/legemad/bolde i og bede ham vaske dem, evt med nogle sæbespåner - det renser og stopper blødning - og er ret sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida spiste 8 fiskefrikadeller og 5 kartofler til aften :o

Plus 5 gulerødsstave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hvad der sker! :kram Selvom det bløder meget er det harmløst. Jeg tænker ofte på at de knups de får er vigtige knups, tænk hvilke mennesker de blev hvis de voksede op i boble plast!!!

 

Det har du ret i. De kan jo ikke komme gennem livet uden at slå sig. Og egentlig rart det var mig der var skyld i det, og det ikke skete oppe i vuggestuen (hvor han fik en kæmpe skramme på næsen, der næææsten er helet...)

 

:kram2

Du er ikke en dårlig mor! Shit happens!!

Hvis det stadig bløder, kan du fylde en balje med lungten vand og putte LEGO/plastik dyr/legemad/bolde i og bede ham vaske dem, evt med nogle sæbespåner - det renser og stopper blødning - og er ret sjovt :)

 

Det er heldigvis holdt op, og jeg fik lov til at skifte plaster uden alt for meget brok. Men tak for tips, det kommer jeg sikkert til t bruge en anden gang!!

 

Han er nu (for anden gang efter han skar sig) faldet i søvn på gulvet. Det må være hårdt at komme til skade! Han plejer ellers at nægte at sove mere end en gang om dagen... lille pus.  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron er begyndt at slå ud i hovedet når han får ketchup eller lignende. Ville i holde ham fra det, eller bare skære ned så meget som det lige kan lade sig gøre, eller bare fortsætte ufortrødent? Han får vel ketchup gennemsnitligt en gang om ugen i en eller anden form (fx i kødsovs eller til ovnkartofler)

William gjorde det i en periode med tomater, der begrænsede vi det lidt, men tænkte ikke meget over det. Der gik ikke længe, så stoppede han med at slå ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du ret i. De kan jo ikke komme gennem livet uden at slå sig. Og egentlig rart det var mig der var skyld i det, og det ikke skete oppe i vuggestuen (hvor han fik en kæmpe skramme på næsen, der næææsten er helet...)

Det er heldigvis holdt op, og jeg fik lov til at skifte plaster uden alt for meget brok. Men tak for tips, det kommer jeg sikkert til t bruge en anden gang!!

Han er nu (for anden gang efter han skar sig) faldet i søvn på gulvet. Det må være hårdt at komme til skade! Han plejer ellers at nægte at sove mere end en gang om dagen... lille pus. :7himmel

Velbekomme! Det er faktisk ret smart. Jeg har tyvstjålet fifet fra tvprogrammet "skadestuen" hvor de bruger det på børn der skal have renset sår :)

Det er også smart når man har været kreativ med maling og ens barn hader at få vasket fingre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh elsker også når Mie er høflig! Seneste hjerte smelter er "tak mor, du sød" og hvis jeg gør noget hun har spurgt mig om siger hun "tak, godt klaret" :D

Årh - det er bare så sødt.

he he - ligefrem godt klaret også. Hvor er hun da sød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron er begyndt at slå ud i hovedet når han får ketchup eller lignende. Ville i holde ham fra det, eller bare skære ned så meget som det lige kan lade sig gøre, eller bare fortsætte ufortrødent? Han får vel ketchup gennemsnitligt en gang om ugen i en eller anden form (fx i kødsovs eller til ovnkartofler)

Det gør Lasse også en gang i mellem. Vi gjorde ikke rigtig noget anderledes og det er da også aftaget igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron er begyndt at slå ud i hovedet når han får ketchup eller lignende. Ville i holde ham fra det, eller bare skære ned så meget som det lige kan lade sig gøre, eller bare fortsætte ufortrødent? Han får vel ketchup gennemsnitligt en gang om ugen i en eller anden form (fx i kødsovs eller til ovnkartofler)

T slår ud af SÅ mange ting! Både ketchup, remoulade, syltetøj, hakkede tomater fra dåse, tomater, rød saft, peberfrugter osv osv..

Vi begrænser os ikke længere, det er simpelthen umuligt at undgå alle de fødevarer som hun slår ud af :) det er også blevet bedre på det sidste, før fik hun store røde plamager, nu er det kun nogle små bitte røde pletter hun får

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh - det er bare så sødt.

he he - ligefrem godt klaret også. Hvor er hun da sød.

Ja hun er en rigtig cheerleader!!! :D

Hvis vi leger og hun er "farlig" og jeg "skriger" stopper hun op og spørger "du Okay mor?" Simpelthen for Cute! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Lasse også en gang i mellem. Vi gjorde ikke rigtig noget anderledes og det er da også aftaget igen.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tittede den sidste fortand endelig frem. Det er ikke fordi han er den hurtigste med de tænder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.