TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg er imponeret over Mies evne til at mærke sig selv og give udtryk for det!

I dag fortæller Anders at hun har været en STJERNE! De fik gæster (jeg var ikke hjemme) først en af hans forældres veninder som Mie hurtigt tøede op overfor, senere kom hendes mand og så bliver Mie stille og går hen og sætter sig i sofaen og uden nogen spørger siger hun til Anders "Mie fjahle" Anders spørger lidt undrene "fjahle? er du genert?" og hun siger "ja Mie genert" og peger på gæsterne! Det syntes jeg godt nok er flot af en på 2 år og 3 mdr!

(Fjahle er vist mit total jyske udtryk, så hun ved godt hvad det betyder for vi har snakket om det før)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, lille skat... Han vågnede skrigende op her lige før. Manden tog ham op, og han skreg og virkede til at have rigtig ondt i numsen, så vi blev enige om at tage bleen af for at se om han var rød i numsen. Da vi fik bleen af, opdager vi at han har lavet. Han er dybt hysterisk, og vi må hjælpe hinanden med at få ham tørret og skiftet, for det gær tydeligt rigtig ondt og numsen er helt rød.

Nu har han fået en tør numse, smurt numsen godt og han lå inde ved os for lige at falde til ro i 5 minutter og er nu puttet tilbage i egen seng.

Det er første gang han har lavet i bleen efter puttetid indover et år.

Nåhr, lille mus... håber han sover godt og vågner med fin mås igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih Edith bliver bare så stor! :kuller

Mens jeg lige lavede kaffe og en bolle, kan jeg høre at hun klynker lidt, så jeg går ind i stuen. Hun sidder og ser en jule Mickey mouse på iPad og det er den, hvor Pluto løber væk, fordi han har væltet alt julepynten. Og fordi Pluto er ked og løber væk, sidder hun og smågræder.. Og det samme sker da Mickey kommer hjem og opdager at Pluto er væk. :boo

Og glædesjubel, da Pluto kom hjem igen :yay

Synes det er lidt stort, at hun nu kan føle andres følelser så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sov dog knægt, det er ikke i dag at du skal droppe luren, jeg er også træt :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vist snart sige jeg har en gående tumling :yay

De sidste par dage har han gerne gået ti meter alene uden pauser og uden at falde. Mor er stolt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vist snart sige jeg har en gående tumling :yay

De sidste par dage har han gerne gået ti meter alene uden pauser og uden at falde. Mor er stolt :biglove

Det er så stort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vist snart sige jeg har en gående tumling :yay

De sidste par dage har han gerne gået ti meter alene uden pauser og uden at falde. Mor er stolt :biglove

Nææh!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har ingen julekalendre fanget interessen hos Ida. Medmindre man tæller Sebastians jul med. Det var hun helt med på, dig skældte hun Sebastian udover at fange gæsne. Men nu hår vores gæs jo også frit omkring herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har ingen julekalendre fanget interessen hos Ida.

Medmindre man tæller Sebastians jul med. Det var hun helt med på, dig

skældte hun Sebastian udover at fange gæsne. Men nu hår vores gæs jo

også frit omkring herhjemme.

ha ha Her hjemme skældte Simon ud,

da der var en gås i sengen. Julerupfærgeby så jeg vist mere af end han

gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha Her hjemme skældte Simon ud,

da der var en gås i sengen. Julerupfærgeby så jeg vist mere af end han

gjorde.

Det var Ida heller ikke tilfreds med, men hun mente nu stadigvæk at Sebastian bare skulle have "kaldt" på gæssene, da de skulle ind i buret igen.

Herhjemme får vi gæssene ind ved at stille os ved deres hus og råbe "kom så gæsser, gæsser, gæsser" og så kommer de som en anden hund

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå Lasse gad ikk julekalender - det må bli næste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var Ida heller ikke tilfreds med, men hun mente nu stadigvæk at

Sebastian bare skulle have "kaldt" på gæssene, da de skulle ind i buret

igen.

Herhjemme får vi gæssene ind ved at stille os ved deres hus og råbe "kom

så gæsser, gæsser, gæsser" og så kommer de som en anden hund

ja man kan jo sagtens træne gæs ligesom hunde. Min far havde engang en kollega der havde en tam kælegås ved navn orwell, den kom også når man kaldte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå Lasse gad ikk julekalender - det må bli næste år.

Det er nu heller ikke den bedste i år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har nu 2 aftener i streg lavet både stort og småt på potten inden sengetid på eget initiativ! :yay Lad os se om hun kan fortsætte den gode stil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nu heller ikke den bedste i år!

Enig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER Camilles alder! Elsker alle de guldkorn.. Elsker at man får "smidt" sine egne sætninger tilbage i hovedet.

 

I går:

Mor: Skal vi sætte Risengrød ud til Julemanden? På altanen? Eller i opgangen?

Camille tager sig om skulderne og ryster: Puu. Nej aaalt for koldt.. Julemanden sidde på Camilles plads.

Camille kigger strengt på mig.. Peger bestemt med en finger og siger så: Hvis julemanden kan sidde ordentligt!!!

 

:bunny

 

I dag, da jeg putter siger jeg "Camille, du skal sove".."Nej mor" og hun kigger bare rundt.. jeg gentager så mig selv og Camille sætter sig op, kigger bestemt på mig og siger "Der blev sagt nej mor!" Nå nå nå ;)

 

Elsker også at hvis man spørger om noget hun ikke ved (Fx hvad det hvide hår julemanden har om munden hedder!) så sigerhun "Det ved jeg faktisk ikke..." helt forundret :P

Eller "Det har jeg faktisk lige glemt.." :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol jeg tror at de har julehemmeligheder i Maja's DP. I går da hun var i legestue kom Maja hjem og fortalte, at Lene havde malet hendes hånd - og den var malet grå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tumling hjemme i dag. Dp er syg (elsker de der opringninger kl 6 ;) ) men det gør ikke noget. P kastede op i aftes og sov så resten af natten ved os. Lige nu er hun i hopla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol jeg tror at de har julehemmeligheder i Maja's DP. I går da hun var i legestue kom Maja hjem og fortalte, at Lene havde malet hendes hånd - og den var malet grå ;)

:D Melissas har også haft gang i hemmeligheder, også med maling på fingrene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk eftermiddag med Simon.

Nissen havde været der med en gave til ham mens han var i vs, og han blev bare så glad og taknemmelig og var flere gange ude og sige tak til nissen.

Det var simpelthen så fedt at se den oprigtige barneglæde og julestemning.

Da han skulle puttes kom læste vi pixi julekalenderen, og derefter lagde han sig bare ned og sov. Så dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Elliot har fået en sjov hoste/vejrtrækning natten over. Det lyder lidt som da han havde falsk strubehoste, men så alligevel ikke. Jeg synes det lyder, som når jeg har haft bronkitis. Han er ikke særlig påvirket. Lidt pyller, men ikke noget vildt. Og der er ingen feber.. Men synes i jeg skal kontakte lægen? Jeg sidder og tænker om det måske kan sidde på lungerne, men altså.. han virker ikke særlig påvirket. Jeg gider bare heller ikke styrte afsted til lægen, hvis det ikke er nødvendigt. Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Elliot har fået en sjov hoste/vejrtrækning natten over. Det lyder lidt som da han havde falsk strubehoste, men så alligevel ikke. Jeg synes det lyder, som når jeg har haft bronkitis. Han er ikke særlig påvirket. Lidt pyller, men ikke noget vildt. Og der er ingen feber.. Men synes i jeg skal kontakte lægen? Jeg sidder og tænker om det måske kan sidde på lungerne, men altså.. han virker ikke særlig påvirket. Jeg gider bare heller ikke styrte afsted til lægen, hvis det ikke er nødvendigt. Hvad ville i gøre?

Jeg ville :)

Da Sophia fik AB, var jeg meget tilbageholden med at smutte til lægen. Hun hostede ganske vidst konsekvent 2-3 timer efter hun var lagt i seng, altså meget. Og i løbet af natten. Men hun var overhovedet ikke påvirket om dagen.

Men efter lægebesøg, hostesaft og senere maske, er det jo bare SÅ rart for hende ikke at blive forstyrret i hendes søvn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man tid til at rydde op i køkkenet, med en klistrende tumling i huset?

Jo man udstyrer tumlingen med 1 lille bøtte med ris og en tom æggebakke, og beder tumlingen fragte risene fra ene til anden (og tilbage, så længe det er sjovt) med en tsk!

= et styks koncentreret tumling i 10-15 minutter.

Ps: lad ikke barnet lege denne leg, medmindre du havde planer om at støvsuge bagefter alligevel. Gulvet stikker nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skørt eller genialt??

TEJw1ip.jpg

lMxTBQW.jpg

o08J0rW.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skørt eller genialt??

TEJw1ip.jpg

lMxTBQW.jpg

o08J0rW.jpg

Jeg tager "genialt" :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.