TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Simon ligger på sofaen og ser dora og er helt kvæstet. jeg tvivler lidt på om jeg får aftensmad i ham. :~

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hyggelig aften med min datter ❤️ Lille aftengåtur, plukke blomster og snakke - hun lagde sig bare til rette i sengen og sagde godnat. Det var dejligt ❤️❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 timers putning... Endte med at råbe af hende.. Kæresten kan ikke tage over, så skriger hun endnu mere..

Ligegyldig hvad jeg gør så skriger hun.. Det eneste hun siger er hun vil med og lege.. Også græder kalder og skriger hun bare...

Kan ikke mere - sidder i stuen og stortuder og hun står og skriger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 timers putning... Endte med at råbe af hende.. Kæresten kan ikke tage over, så skriger hun endnu mere..

Ligegyldig hvad jeg gør så skriger hun.. Det eneste hun siger er hun vil med og lege.. Også græder kalder og skriger hun bare...

Kan ikke mere - sidder i stuen og stortuder og hun står og skriger :(

Ind og give hende et kram, et glas mælk/vand og så putter du hende ned og ligger dynen over - siger "godnat min skat", kysser hende og går ud. 

Græder hun, venter du 3 minutter og så går du ind og ligger hende ned, siger godnat og går..

3. gang - 3 minutter, ind og ligge hende ned og gå ud uden lyd og sådan fortsætter du.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 timers putning... Endte med at råbe af hende.. Kæresten kan ikke tage over, så skriger hun endnu mere..

Ligegyldig hvad jeg gør så skriger hun.. Det eneste hun siger er hun vil med og lege.. Også græder kalder og skriger hun bare...

Kan ikke mere - sidder i stuen og stortuder og hun står og skriger :(

:kram :kram :kram :kram

Vi døjer også :( Mine bedste bud er:

- Mørklægningsgardin

- Senere putning, hvis det er fordi hun bare ikke har brug for at sove før

- Fortælle tydeligt, at de skal blive liggende i sengen (Jeg har længe sagt "Nu skal du sove" til Valdemar, men så slog det mig, at man jo ikke kan sove på kommando, så nu siger jeg noget i retning af "Nu skal du blive liggende i sengen". Det er for tidligt at sige med sikkerhed, men jeg tror det har en lille effekt)

- Kør træt inden = masser af løb, tumle og frisk luft

Og så håber jeg, at Christian vil være med til at I danner lidt fælles front her. For det der er da ikke fair imod dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 timers putning... Endte med at råbe af hende.. Kæresten kan ikke tage over, så skriger hun endnu mere..

Ligegyldig hvad jeg gør så skriger hun.. Det eneste hun siger er hun vil med og lege.. Også græder kalder og skriger hun bare...

Kan ikke mere - sidder i stuen og stortuder og hun står og skriger :(

:kram

Det er ikke sjovt når putningen skal være sådan en kamp!

Her hjalp det at jeg i stedet for at sige "nu skal du sove", begyndte at sige "du må gerne bare ligge og slappe af". Jeg ved ikke hvorfor, men det gjorde en kæmpe forskel! For da jeg sagde at han bare kan ligge og slappe af, var det som om han blev bekræftet i at det er okay at han ikke kan/vil sove med det samme, og han synes egentlig det er rart bare at slappe af, og så går der ikke ret lang tid før han sover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der fik I mig lige til at tænke over hvad jeg egentlig siger til Ronja når jeg putter hende og jeg siger vist egentlig også "Nu skal du sove"  :chin: Jeg tror jeg vil prøve at ændre det som I skriver for det virker netop som om den sætning har den modsatte effekt.  :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mørklægning, hun bliver puttet ve 20 tiden, efter at have gnedet øjne og været ved at falde i søvn i stuen i over en time - og hun kom selv og bad om at komme ind og putte :(

Hun får jo lov at ligge og se på min telefon, så jeg siger bare til hende at hun skal ligge og se det hun nu ser.. Det er faktisk først når det er blevet helt mørkt at jeg siger at det er nat og hun skal putte..

Christian siger han Ingen problemer har..

Mit "problem" er at ligemeget hvad så skriger hun - og det kan høres i samtlige lejligheder.. Og det ville være fair nok engang i mellem eller kort tid ad gangen.. Men nu det jo mere end 6 måneder, og praktisk talt hver aften jeg har hende..

Hun skreg i 20 MINUTTER. Hvor jeg ikke gik derind. 20 minutter... Og jeg kunne bare ikke gå derind, jeg havde det skidt i hele kroppen...

Da jeg gik derind efter 20 min, spurgte jeg "Camille.. Hvad vil du..."

Og hun sagde "op mor, synge".. Så hun kom op, med får og dyne.. Det virkede som om hun kunne mærke jeg var træt.. Normalt vil hun jeg går og vugger lidt, men hun bad mig sætte mig.. Nåede ikke at synge mester Jakob færdig, så sov hun...

Da jeg lagde hende i sengen, åbnede hun kort øjnene og bad mig synge igen.. Også sov hun...

Nu vil jeg prøve at sove også, for er da helt smadret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mørklægning, hun bliver puttet ve 20 tiden, efter at have gnedet øjne og været ved at falde i søvn i stuen i over en time - og hun kom selv og bad om at komme ind og putte :(

Hun får jo lov at ligge og se på min telefon, så jeg siger bare til hende at hun skal ligge og se det hun nu ser.. Det er faktisk først når det er blevet helt mørkt at jeg siger at det er nat og hun skal putte..

Christian siger han Ingen problemer har..

Mit "problem" er at ligemeget hvad så skriger hun - og det kan høres i samtlige lejligheder.. Og det ville være fair nok engang i mellem eller kort tid ad gangen.. Men nu det jo mere end 6 måneder, og praktisk talt hver aften jeg har hende..

Hun skreg i 20 MINUTTER. Hvor jeg ikke gik derind. 20 minutter... Og jeg kunne bare ikke gå derind, jeg havde det skidt i hele kroppen...

Da jeg gik derind efter 20 min, spurgte jeg "Camille.. Hvad vil du..."

Og hun sagde "op mor, synge".. Så hun kom op, med får og dyne.. Det virkede som om hun kunne mærke jeg var træt.. Normalt vil hun jeg går og vugger lidt, men hun bad mig sætte mig.. Nåede ikke at synge mester Jakob færdig, så sov hun...

Da jeg lagde hende i sengen, åbnede hun kort øjnene og bad mig synge igen.. Også sov hun...

Nu vil jeg prøve at sove også, for er da helt smadret...

Håber du får en god nats søvn :kram

Og så vil jeg sige, at selvom Christian ikke oplever problemet, så synes jeg stadig at han bør være med over, hvad en strategi kunne være. Hun er jo stadig hans datter, når hun er hos dig, og hvis han gør noget, der 1. bare virker, så må han hjælpe dig til at gøre det samme og 2. ødelægger dine rutiner, så må han være med til at ændre dem selvom det ikke er et problem for ham.

Jeg bebrejder han ikke, hvis han er "ligeglad" med at det er et problem for dig, men når Camille skriger sådan, så er det jo også et problem for hende, og det synes jeg faktisk ikke, at Christian bare kan tørre af på dig.

Hvis hun har gnedet øjne i en time når hun bliver puttet, kunne det så være et bud at putte hende mega tidligt, a la 18.30/19? Som forsøg om ikke andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo har overvejet om næste forsøg er at putte tidligere..

Vil prøv at tale med Christian om det.. Overvejer om jeg måske skal tage hjem til ham og se hvordan han gør...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på en tur i BonBon-land med Ronja og Jonas. Jeg er godt nok spændt på hvad Ronja synes om Det :unsure jeg har kigget en del på hjemmesiden og umiddelbart tror jeg der er en del ting hun vil synes er rigtig sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang for en lille størrelse. Håber hun tager det i stiv arm :kram

Tak :kram2

Hun tog det så flot! Gav kram til sygeplejerskerne osv :D mor var STOLT!!!

Desværre viser det sig, at Dicte er meget langsynet med en styrke på +8!!! Og skal have briller! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på en tur i BonBon-land med Ronja og Jonas. Jeg er godt nok spændt på hvad Ronja synes om Det :unsure jeg har kigget en del på hjemmesiden og umiddelbart tror jeg der er en del ting hun vil synes er rigtig sjovt :)

God tur :balloons

Meld gerne tilbage hvad hun syntes om det. Vi overvejer nemlig også en tur til Bonbonland :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo har overvejet om næste forsøg er at putte tidligere..

Vil prøv at tale med Christian om det.. Overvejer om jeg måske skal tage hjem til ham og se hvordan han gør...

Jeg ville også prøve at lægge hende tidligere. Vi har altid lagt Theo kl. 19. Det kunne godt lyde som om at hun er blevet overtræt. Og ellers ville jeg gøre som Taz foreslår med de 3 min. Synes 20 min. er meget lang tid at lade hende skrige :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Hun tog det så flot! Gav kram til sygeplejerskerne osv :D mor var STOLT!!!

Desværre viser det sig, at Dicte er meget langsynet med en styrke på +8!!! Og skal have briller! :(

Hvor er hun sej :yay Og vildt at hun er så meget langsynet :o Men er sikker på hun vænner sig hurtigt til der og at hun bliver SÅ nuttet med briller :kram2

Kan sådan noget ikke rette sig lidt, når hun bliver ældre? Jeg har været lidt langsynet (+1 og +1,25) og havde læsebriller, men nu har de rettet sig, så jeg ikke længere behøver briller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur :balloons

Meld gerne tilbage hvad hun syntes om det. Vi overvejer nemlig også en tur til Bonbonland :)

Tak :)

Det skal jeg nok gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gælder det Lalandia - spændt på hvad Lasse siger til badeland og monky Tonky land.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun sej :yay Og vildt at hun er så meget langsynet :o Men er sikker på hun vænner sig hurtigt til der og at hun bliver SÅ nuttet med briller :kram2

Kan sådan noget ikke rette sig lidt, når hun bliver ældre? Jeg har været lidt langsynet (+1 og +1,25) og havde læsebriller, men nu har de rettet sig, så jeg ikke længere behøver briller.

Min søn er også langsynet, lidt over 8 på begge øjne.

Ifølge vores øjenlæge kan det rettes indtil 6 eller 8 leveår. Jeg kan pludselig ikke huske om det er det ene eller andet, men mener det er det 8 år.

Jo tidligere man kommer igang med at rette synet jo bedre sandsynlighed er der for det lykkes at man kan rette det 100 %.

Efter 6 eller 8 leveår er øjet færdig udviklet og så skulle det ikke være så sandsynligt at få det rettet. Så det er godt at få det opdaget tidligt. Vi opdagede det desværre sent :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gælder det Lalandia - spændt på hvad Lasse siger til badeland og monky Tonky land.

God tur :balloons

Vi overvejede også Lalandia men valgte at blive hjemme alligevel fordi jeg er så langt henne. Jeg hører meget gerne hvad han synes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er også langsynet, lidt over 8 på begge øjne.

Ifølge vores øjenlæge kan det rettes indtil 6 eller 8 leveår. Jeg kan pludselig ikke huske om det er det ene eller andet, men mener det er det 8 år.

Jo tidligere man kommer igang med at rette synet jo bedre sandsynlighed er der for det lykkes at man kan rette det 100 %.

Efter 6 eller 8 leveår er øjet færdig udviklet og så skulle det ikke være så sandsynligt at få det rettet. Så det er godt at få det opdaget tidligt. Vi opdagede det desværre sent :(

Ok, mine øjne har rettet sig selv, men jeg var jo heller ikke meget langsynet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på en tur i BonBon-land med Ronja og Jonas. Jeg er godt nok spændt på hvad Ronja synes om Det :unsure jeg har kigget en del på hjemmesiden og umiddelbart tror jeg der er en del ting hun vil synes er rigtig sjovt :)

Rigtig god tur til jer! :yay

Vi var i bonbon-land med Lise sidste sommer, da hun kun var 1½ år, og selv om hun ikke var så gammel havde hun en fest og der var flere ting hun godt kunne prøve! Så jeg er sikker på at Ronja nok skal nyde det!

 

Tak :kram2

Hun tog det så flot! Gav kram til sygeplejerskerne osv :D mor var STOLT!!!

Desværre viser det sig, at Dicte er meget langsynet med en styrke på +8!!! Og skal have briller! :(

Hvor er hun bare dygtig! :respekt 

Hun bliver da bare top-nuttet med briller! :wub Og så bliver det skønt for hende at komme til at kunne se meget bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en fabelagtig dag igår med Lises moster :loveshower Vi tog i Kbh Zoo og Lise var bare i SÅ godt humør fra morgen til aften! 

 

Desværre gik der lidt skår i glæden på vejen hjem. Jeg blev stoppet af politiet fordi jeg kørte for hurtigt :O Jeg var overbevist om at jeg måtte køre 70, så det gjorde jeg, men jeg havde så åbenbart lige misset et skilt, hvor der stod at de 70 km/t ophørte, så nu måtte man kun køre 50! Og så stod politiet klar lige umiddelbart efter skiltet :(

Det kostede en bøde på 3000 kr og et klip i kørekortet :boo Det var penge som ellers var hårdt trængt andre steder! Og hold nu op hvor synes jeg det er pinligt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Hun tog det så flot! Gav kram til sygeplejerskerne osv :D mor var STOLT!!!

Desværre viser det sig, at Dicte er meget langsynet med en styrke på +8!!! Og skal have briller! :(

Hvor er hun sej.!!

Det er super vigtigt, at I får hende til at bruge brillerne hele tiden. Jeg har en optiker veninde, som netop lægger vægt på, hvor vigtigt det er, da øjnene kan træne sig tilbage til evt helt at undgå briller. Især, når hun stadig er så lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ret nærsynet som barn, og har haft briller siden jeg var 5, da det først blev opdaget sent. Men jeg er gået fra en styrke på omkring 6 til at det ene øje nu er 0,25 og det andet er -0,75. Der er så en del bygningsfejl, men det har rettet sig meget fra jeg var barn til teenager :-)

Men ellers dejligt at det blev opdaget!

Det var dejligt at høre. Så er der måske håb for min søn endnu. Vi opdagede også først hans som 5 årig. Jeg ved dog ikke om der er forskel på nærsynet og langsynet. Men dejligt at høre, at det ikke er udelaede sig gøreligt at rette synet sent. Sidst vi var til øjenlæge begyndte de at tale om hvorvidt han kom til at kunne køre bil eller ej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur :balloons

Vi overvejede også Lalandia men valgte at blive hjemme alligevel fordi jeg er så langt henne. Jeg hører meget gerne hvad han synes :)

Det ka jeg godt forstå at i har valgt. Du hører fra mig om hvad han siger til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.