TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Urinprøve, hos lægen tror jeg.

Cassandra fik taget urinprøve for 1 års tid siden. Der satte de en plasticpose på som opsamlede urinen, måske det vil være på samme måde. Det er dog ikke det nemmeste i verden og hun skulle ikke bevæge sig, den sad ikke specielt godt fast.

Vi kan også høre Cassandra tisse ofte faktisk. Jeg spurgte for et par dage siden, her i tråden om andre havde prøvet det samme og det lyder det som om du så har.

God bedring, jeg håber i får en bedre nat. :Kram

Tak :kiss

Men har man ikke feber, når man har blærebetændelse? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :kiss

Men har man ikke feber, når man har blærebetændelse? :unsure

Ikk nødvendigvis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det Claras fødselsdag... Tænk at nu er det 2 år siden at hun kom til verden. Dagen gik med hygge sammen med Onkel Jannick, storesøster, far og mor. Men det eneste hun hellere vil, er, Jannick, Jannick kaldt hun på hele tiden, han er sjovere end mor og far...

Clara var til sin 2 års undersøgelse i torsdags. Hun vejer 15.6 kg og er 95 cm høj....

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Urinprøve, hos lægen tror jeg.

Cassandra fik taget urinprøve for 1 års tid siden. Der satte de en plasticpose på som opsamlede urinen, måske det vil være på samme måde. Det er dog ikke det nemmeste i verden og hun skulle ikke bevæge sig, den sad ikke specielt godt fast.

Vi kan også høre Cassandra tisse ofte faktisk. Jeg spurgte for et par dage siden, her i tråden om andre havde prøvet det samme og det lyder det som om du så har.

God bedring, jeg håber i får en bedre nat. :Kram

Åh jeg gruer for det, Mie skal have taget urin prøve til sin 2 års undersøgelse pga Anders's arvelige cyste nyre! De tager det heldigvis RIGTIG alvorligt når man lufter en bekymring omkring det, selvom det nok først kan ses når hun bliver 30 år. Jeg spurgte receptionisten og hun sagde netop at man kunne købe sådan en pose på apoteket. Jeg forstod det som at den skulle inden i bleen, men det finder jeg vel ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Clara Zicla :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun jhar haft det fint i dag - ingenting at bemærke. Men den sidste times tid har hun et par gange vredet sig, trukket benene op under sig og grædt halvt i søvne. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Det giver jo ingen mening, at det kun er om natten?! :unsure :(

 

Det lyder godt nok underligt. Hvad med da hun sov middagslur? Tænker om det er noget når hun lægger ned (selvom jeg ingen ide har om hvad det kan være). Hvis det fortsætter ville jeg helt sikkert ringe til lægen i morgen eller evt. akuttelefonen hvis det bliver nødvendigt. 

 

Og som Maria skrev behøver man ikke have feber ved blærebetændelse. Jeg har haft det en del gange uden nogle tegn andet end svie når jeg har tisset. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg gruer for det, Mie skal have taget urin prøve til sin 2 års undersøgelse pga Anders's arvelige cyste nyre! De tager det heldigvis RIGTIG alvorligt når man lufter en bekymring omkring det, selvom det nok først kan ses når hun bliver 30 år. Jeg spurgte receptionisten og hun sagde netop at man kunne købe sådan en pose på apoteket. Jeg forstod det som at den skulle inden i bleen, men det finder jeg vel ud af :)

Jeg tror også sagtens den kan være inde i en ble, så sidder den nok bedre fast.

De gjorde det ikke med Cassandra, men hun var også voldsomt feber ramt, så de vurderede nok hun kunne ligge stille.

Jeg håber det bliver nemt for jer og om ikke andet meget godt at få tjekket op på, just on case :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie sover korte lure i DP - vel max 2 timer, men herhjemme sover hun omkring 3 timer - lige nu er hun på 3 timer og 15 min. Så hendes søvn behov er større i weekenden. Jeg tror også at der er ro Herhjemme, der er ikke andre børn der rører på sig, snakker, græder, grøffer, klynker, møffer osv. I nærheden. Ingen døre der går, ingen skolebørn der cykler/går forbi osv.

Desuden tror jeg heller ikke hun vil gå glip af noget!

Men når det så er sagt så har Mie ikke behov for mere i hverdagene, hun sover bare ud i weekenden.

Omvendt spiser hun masser i DP og som en fugl herhjemme!

Tænker også på det der med ikke at gå glip af noget.., det kunne godt ligne Dicte! Det er bare træls, at hun er pylret fra hun kommer hjem til hun skal i seng nærmest (og det er tit allerede kl 18!) :( og sådan er eftermiddagene/aftenerne ikke i weekenderne i hvert fald! Det er synd for hende at hun skal være så træt..

Men måske er der bare den forskel, og så må vi bare håbe det blir bedre når hun blir ældre og får mindre behov for søvnen! :)

Sådan er det også som regel her. Her er grunden ofte en blanding af for mange indtryk/ikke at kunne finde ro/vågner for tidligt pga det og larm fra fx fugle/andre børn/forældre osv.

Hmm, Dicte har aldrig haft problemer med for mange indtryk.. Så det er nok ikke det der er årsagen her. Til gengæld tror jeg godt hun kan blive vækket af de andre børn osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også sagtens den kan være inde i en ble, så sidder den nok bedre fast.

De gjorde det ikke med Cassandra, men hun var også voldsomt feber ramt, så de vurderede nok hun kunne ligge stille.

Jeg håber det bliver nemt for jer og om ikke andet meget godt at få tjekket op på, just on case :kram

Ja det er nemlig rart! Mie har gået og taget sig til den ene side og sagt av og det nævnte jeg for receptionisten og sagde at pga arvelig cyste nyre i familien ville jeg godt drøfte det med en læge, jeg ved jo godt at hvis ikke der var den sygdom der spøger i baghovedet så ville jeg slet ikke ligge noget i det, men hun sagde med det samme at hun fik lægen til at stikke hovedet ind til undersøgelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver en lang nat idag. Ida har cirka været vågen en gang i timen indtil videre.

Og manden ligger ved siden af og taler i søvne om hans brækkede ankel og menukortet på hans arbejde :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er altså så stolt af min pige.. I dag var hun ude og lege med sin fætter og kusine.. Camille taler jo som et vandfald, og snakker især til Nickoline - som ikke svarer..

Derfor kigger Camille på Nickolines far og siger; nickoline kan ikke tale nej..

Færdig af grin :p

Hun er simpelthen så super god til at lave sætninger- fx er hun begyndt at bruge "det er" så hvis man spørger "hvad er det" svarer hun "det er..."

Hun er også begyndt at fortælle om ting hun oplever!

I dag hørte jeg først vældig om at hestene havde de givet græs - også peger hun på se ble og siger "heste meget ad ad" ha ha.. Hun havde været noget imponeret over hestens "ad ad".. Også fortalte hun om at hun havde prøvet en stor rutsjebane og at hun havde sagt "weeeee" på vej ned.. Det er dejligt hun selv fortæller om sine oplevelser nu!!

Desværre giver det også dårlig samvittighed.. For det hun leger mest er "farvel" lege :( så tager hun en dukke eller bamse, kysser den og siger "vel vel ha det godt, ses i morgen" og går ud af rummet og kommer igen og siger "Hej, savnet dig" til dukken/bamsen... Men der er også mange farvel og goddag i hendes hverdag jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i Regnskoven i weekenden, det har gjort stort indtryk på M. Særligt slangerne som hun også har talte om de sidste par nætter i søvne :P "Laanger, synd for langer" Håber ikke den fascination fortsætter, moderen er knap så begejstret for de kryb ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i Regnskoven i weekenden, det har gjort stort indtryk på M. Særligt slangerne som hun også har talte om de sidste par nætter i søvne :P "Laanger, synd for langer" Håber ikke den fascination fortsætter, moderen er knap så begejstret for de kryb ;)

Vi var der sidste år og der stod en mand med en lille slange som man kunne røre. Ronja kiggede lidt skeptisk til at starte med og pludselig havde hun et godt tag om den fordi hun ville røre og lege med den :D (mor her blev lidt nervøs men slangen tog det rigtig pænt ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tillykkerne til Lasse i går. Sad og så billeder på min telefon i går aften - han er helt sikkert en dreng nu. Intet baby over ham mere overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var der sidste år og der stod en mand med en lille slange som man kunne røre. Ronja kiggede lidt skeptisk til at starte med og pludselig havde hun et godt tag om den fordi hun ville røre og lege med den :D (mor her blev lidt nervøs men slangen tog det rigtig pænt ;))

Åhåh.. :D Jeg var automatisk gået i en bue udenom sådan en gut ;) Hun rørte ikke engang een- og jeg gik ikke med i slangegården, vil helst ikke lade M. se, at jeg er maks bange for de sjovere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag Dicte skal på øjenafdelingen på sygehuset og have første undersøgelse for sin skelen! Spændende hvad de siger! :) Og direkte bagefter gælder det 1-års undersøgelse ved lægen og vaccination! Pyh hun får en hård dag!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja har sovet 13 timer i nat kl. 20-9 (hun sov så også kun 20-30 minutters middagslur i går, så hun har nok haft lidt søvn hun skulle have indhentet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad man får i børnepenge her D 20, når barnet lige er fyldt 2?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad man får i børnepenge her D 20, når barnet lige er fyldt 2?

Er det ikke det samme som hidtil? Mener først at taksten falder, når barnet fylder 3 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad man får i børnepenge her D 20, når barnet lige er fyldt 2?

Det samme som du plejer. Det er først når de fylder tre det ændre sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad man får i børnepenge her D 20, når barnet lige er fyldt 2?

Såvidt jeg har forstået skifter satsen først når de bliver 3?

Edit: Hov det havde du allerede fået svar på :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i dag Dicte skal på øjenafdelingen på sygehuset og have første undersøgelse for sin skelen! Spændende hvad de siger! :) Og direkte bagefter gælder det 1-års undersøgelse ved lægen og vaccination! Pyh hun får en hård dag!!

Sikke en omgang for en lille størrelse. Håber hun tager det i stiv arm :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har vi endelig fået købt en ordentlig juniordyne til Marius. Vi har ikke haft så travlt, da han alligevel bare sover oven på den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme som du plejer. Det er først når de fylder tre det ændre sig :)

 

Øv - det havde jeg glemt. Så får jeg færre penge næste gang :rolleyes Godt jeg begrænsede shoppingen til hende i lørdags så ;)

 

EDIT: og det falder faktisk 1000 kroner i kvartalet! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.