TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hehehehehe, det kan godt være at Valdemar leger med dukker og elsker sko, men drengelege er der også plads til! Er her til morgen blevet "skudt" af:

- En meget enkelt udført duplo-pistol

- En bøjle

- En puslespilsbrik med motiv af et tandlægebor

- Et grydelåg

Undrer mig dog lidt over, at intet af det siger "bang". Alle skud udføres med lydeffekterne "WAAAAAARHHHH!" eller "shhhhhh!" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

argh

Simon er dækket af vabler og røde knopper, så nu må det hedde både læge

og nf i dag. Totalt øv at manden så ikke kan komme med til skanningen.

Det er bare totalt øv

Øv bøv, men håber på godt nyt for begge dele :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så skal trolden fejres i dagplejen i dag, har afleveret ham som vanligt og så skal jeg over om en times tid med lækkerier, i form af muse-boller og melon-pindsvin med en masse lækker frugt... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehehe, det kan godt være at Valdemar leger med dukker og elsker sko, men drengelege er der også plads til! Er her til morgen blevet "skudt" af:

- En meget enkelt udført duplo-pistol

- En bøjle

- En puslespilsbrik med motiv af et tandlægebor

- Et grydelåg

Undrer mig dog lidt over, at intet af det siger "bang". Alle skud udføres med lydeffekterne "WAAAAAARHHHH!" eller "shhhhhh!" :D

Jeg blev også "skudt" af Edith mange gange i forgårs, med en fluemækker og en vandkande :rolleyes Hun siger dog noget, der lyder som bang ;) Og så sjhhhhhh bagefter - "vær lige stille nu mor, du er død" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv, men håber på godt nyt for begge dele :kram2

Tak, Simons dom hed skoldkopper, så kommer til at tage alene til skanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Simons dom hed skoldkopper, så kommer til at tage alene til skanning

Øv :kram2 god bedring og :goodluck til scanningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Simons dom hed skoldkopper, så kommer til at tage alene til skanning

Årh øv :kram God bedring til ham og god tur til scanning, selvom det er alene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Simons dom hed skoldkopper, så kommer til at tage alene til skanning

Pokkers da. God bedring med ham og held og lykke til skanningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første nat i egen seeng hele natten... Det gik forbavsende nemt! Hun brokkede sig dog til at starte med, men fandt hurtigt ud af at hun skulle blive i sin egen seng ;) hun var lige kort vågen en gang mere, men der var det nok, bare lige at sige shhh, så var der ro igen. Vi stod op kl. 6.

Så alt i alt en OK nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget samme oplevelse JustMe.

Cassandra er vil med sko, tøj, tasker, alt piget. Dukker, bamser bliver krammet og puttet og det er prinsessefilmene hun går efter og en stor bue uden om bil film. Hun kan dog godt lide at lege med biler og skruetrækkere synes hun også er sjove.

Sebastian, der siger tøj og sko ham ikke ret meget, det vigtigste er der er en sej figur på trøjen. Han kan godt lege med dukker og bamser, men det er ikke den der at han skal putte dem, så er det at kaste dem op i luften eller lign. De er dog stadig vigtige for ham også at sove med, men på en anden måde end med Casssandra. Han elsker bil film, er dog ikke så forfærdelig meget til bang bang ting, men synes det er lidt interessant alligevel.

 

Så jeg ser en stor forskel i hvad der tiltrækker dem også nogle ting der er sammenfaldende. Men det på trods af, de har fået meget samme opvækst og vi har ikke gjort specielt meget i de stereotype forestillinger om pige/dreng, men de er alligevel faldet sådan ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas og jeg har i dag taget hul på 4 ugers sommerferie - og vi startede da lige ferien ud med at sove til halv 9 i morges - skøøønt! Og så har vi ellers bare brugt dagen på at hygge os herhjemme sammen uden nogen planer - det har været tiltrængt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget samme oplevelse JustMe.

Cassandra er vil med sko, tøj, tasker, alt piget. Dukker, bamser bliver krammet og puttet og det er prinsessefilmene hun går efter og en stor bue uden om bil film. Hun kan dog godt lide at lege med biler og skruetrækkere synes hun også er sjove.

Sebastian, der siger tøj og sko ham ikke ret meget, det vigtigste er der er en sej figur på trøjen. Han kan godt lege med dukker og bamser, men det er ikke den der at han skal putte dem, så er det at kaste dem op i luften eller lign. De er dog stadig vigtige for ham også at sove med, men på en anden måde end med Casssandra. Han elsker bil film, er dog ikke så forfærdelig meget til bang bang ting, men synes det er lidt interessant alligevel.

Så jeg ser en stor forskel i hvad der tiltrækker dem også nogle ting der er sammenfaldende. Men det på trods af, de har fået meget samme opvækst og vi har ikke gjort specielt meget i de stereotype forestillinger om pige/dreng, men de er alligevel faldet sådan ud.

Det er sjovt snakkede lige med Mies DP i dag om lige netop det at Mie er ret meget en drengepige men så er der lige det der med "at pynte sig" hun valgte selv et skørt den anden dag da vi skulle have moster med i zoo. Havde faktisk fundet shorts frem men så råbte hun bestemt "NEEEEJ - ik bukser" rejste sig op og sagde "kole" og så fandt hun et skørt hun sjældent bruger.

Når hun så får kjole/nederdel/skørt på så står hun sågar og vipper med hofterne :kuller

Derudover vil hun gerne have elastikker i håret, sløjfer, smarte sko, solbriller m.m. På.

Hun går i DP med 4 drenge og kender flere maskiner end jeg gør (hvad f.... Er en dumper? :blink ) hun elsker bolde, biler, busser og at bruge kroppen! Men herhjemme putter hun dukker, bamser og trøster hendes nusse tiger.

Der ER bare forskel, men man kan jo også dyrke de tøsede og drengede sider. Er glad for at Mie får indput hun ikke ville have fået hvis hun gik med 4 piger. Det tøsede skal nok komme når hun bliver ældre og mere bevidst om sit køn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i at man kan dyrke det pigede / drengede :)

Men synes det er sjovt at Aron bare er DYBT fascineret af værktøj, og Maja elsker My Little Pony...

Ja! Maja kan dig være præget fra børnehaven, men igen man ønsker sig jo ikke noget der ikke interesserer og interesser kan ikke påduttes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på at skulle have Ida med i Legoland imorgen. Ida ELSKER hendes duplo, så det kan næsten kun blive en succes imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror på det!!! Camille er puttet. For første gang i jeg ved ikke hvor lang tid, blev hun puttet ved træthedstegn.

Har fjernet ALT i sengen, så hun har kun dyne, pude og sovefåret.

Hun fik lov at se Barbapapa i sofaen, men har ikke fået det med i seng...

Hun ligger lige nu og siger "namme namme naaaameeee" hvilket hun er begyndt at sige når hun driller... Også kalder hun lidt..

Men jeg TROR PÅ DET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror på det!!! Camille er puttet. For første gang i jeg ved ikke hvor lang tid, blev hun puttet ved træthedstegn.

Har fjernet ALT i sengen, så hun har kun dyne, pude og sovefåret.

Hun fik lov at se Barbapapa i sofaen, men har ikke fået det med i seng...

Hun ligger lige nu og siger "namme namme naaaameeee" hvilket hun er begyndt at sige når hun driller... Også kalder hun lidt..

Men jeg TROR PÅ DET!

Hepper :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har klaret dagen så flot med skoldkopper, han er ikke meget ramt men har en del og et par sidder ret uheldigt, håndflade, læbe og på pungen. så kan godt forstå at han er irriteret.

Vi har pjasket meget med køligt vand på badeværelset og det har lindret en del, og så har der ellers ikke været begrænsning på skærmtiden, det må være det der virker, især når vi nu også lige skulle forholde os til den anden store nyhed....

Jeg er hjemme med ham i morgen og glæder mig til en hygge putte dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første nat i egen seeng hele natten... Det gik forbavsende nemt! Hun brokkede sig dog til at starte med, men fandt hurtigt ud af at hun skulle blive i sin egen seng ;) hun var lige kort vågen en gang mere, men der var det nok, bare lige at sige shhh, så var der ro igen. Vi stod op kl. 6.

Så alt i alt en OK nat.

Hvor er det bare fedt Sara! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt Sara! :yay

Jeg er optimist og håber på en endnu bedre nat i nat! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har fået en løbecykel af mor og far i morges og hun EEEEELSKER den! :loveshower

Hun har gået i lang tid nu og ævlet om cykler - hver gang hun så en cykel stor eller lille udbrød hun "Lise OGSÅ ha' cylle!". Og da der er mega lang tid til jul eller hendes fødselsdag til februar, så valgte vi så at købe en til hende nu. Hun er på ferie herhjemme med mig, så hun har brugt hele dagen på at drøne rundt på den nye cykel :lol hun skulle køre rundt på den til ALT, ud på badeværelset og børste tænder og så skulle den stå op ad hendes seng, da hun sov til lur i middags. Det blev også til 3 længere ture rundt på stierne i området i løbet af dagen.

Eneste minus er at vi har meget bøvl med den åndssvage bremse på baghjulet. Bremseklodserne kører ligesom på hjulet og hæmmer hende lidt. Det er vores nr. 2, da vi fik den første byttet pga bremserne var alt for skæve og bremsede hjulet helt ned halvvejs rundt. Men nr. 2 her er også alt for stram i bremsen og kører også på. Indimellem så meget at hjulet ikke drejer med rundt, men blokerer i perioder. Dog er den ikke ligeså slem, som den første vi fik. Det er en ToGo MaxiBike fra Babysam.

 

Det går dog ikke så stærkt og man kan gå stille og roligt ved siden af hende, imens hun kører på den, da hun ligesom "går" med den fremfor at løbe og hun har ikke balance til at slippe med fødderne endnu. Hvor længe var jeres børn om at få fart på deres løbecykler og hvor gamle var de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har fået en løbecykel af mor og far i morges og hun EEEEELSKER den! :loveshower

Hun har gået i lang tid nu og ævlet om cykler - hver gang hun så en cykel stor eller lille udbrød hun "Lise OGSÅ ha' cylle!". Og da der er mega lang tid til jul eller hendes fødselsdag til februar, så valgte vi så at købe en til hende nu. Hun er på ferie herhjemme med mig, så hun har brugt hele dagen på at drøne rundt på den nye cykel :lol hun skulle køre rundt på den til ALT, ud på badeværelset og børste tænder og så skulle den stå op ad hendes seng, da hun sov til lur i middags. Det blev også til 3 længere ture rundt på stierne i området i løbet af dagen.

Eneste minus er at vi har meget bøvl med den åndssvage bremse på baghjulet. Bremseklodserne kører ligesom på hjulet og hæmmer hende lidt. Det er vores nr. 2, da vi fik den første byttet pga bremserne var alt for skæve og bremsede hjulet helt ned halvvejs rundt. Men nr. 2 her er også alt for stram i bremsen og kører også på. Indimellem så meget at hjulet ikke drejer med rundt, men blokerer i perioder. Dog er den ikke ligeså slem, som den første vi fik. Det er en ToGo MaxiBike fra Babysam.

Det går dog ikke så stærkt og man kan gå stille og roligt ved siden af hende, imens hun kører på den, da hun ligesom "går" med den fremfor at løbe og hun har ikke balance til at slippe med fødderne endnu. Hvor længe var jeres børn om at få fart på deres løbecykler og hvor gamle var de?

Heldige Lise :) Der skal altså også være plads til gaver ind imellem jul og fødselsdag :p

Dicte har ikke en løbecykel, men en rigtig cykel med støttehjul på. Farfar har købt den på loppemarked for 40 kr og har renoveret den, den er SÅ sej! Så lige hvor lang tid det tager med løbe cykel ved jeg ikke, men for Dicte tog det vel 2-3 dage så havde hun helt fanget fidusen i at cykle :)

Så det jeg ville kommentere var sådan set bare at cyklen også er et mega hit her, og hvor er de bare nogle store piger når de cykler afsted :wub

Her en lille video af min cykel rytter :)

http://instagram.com/p/qKYvjwgjcO/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldige Lise :) Der skal altså også være plads til gaver ind imellem jul og fødselsdag :p

Dicte har ikke en løbecykel, men en rigtig cykel med støttehjul på. Farfar har købt den på loppemarked for 40 kr og har renoveret den, den er SÅ sej! Så lige hvor lang tid det tager med løbe cykel ved jeg ikke, men for Dicte tog det vel 2-3 dage så havde hun helt fanget fidusen i at cykle :)

Så det jeg ville kommentere var sådan set bare at cyklen også er et mega hit her, og hvor er de bare nogle store piger når de cykler afsted :wub

Her en lille video af min cykel rytter :)http://instagram.com/p/qKYvjwgjcO/

Årh hvor er hun da bare mega kær! :biglove og så smart at hun kan have dukken med!

Jeg overvejede først en med støttehjul, da der bare er sådan nogle fine nogle med kurv osv, men så læste jeg at det var bedst med løbecykel, da de så trænede balancen og kunne gå direkte til en rigtig cykel uden støtte senere. Men kan godt blive meget misundelig over de fine detaljer på dem med støttehjul ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er hun da bare mega kær! :biglove og så smart at hun kan have dukken med!

Jeg overvejede først en med støttehjul, da der bare er sådan nogle fine nogle med kurv osv, men så læste jeg at det var bedst med løbecykel, da de så trænede balancen og kunne gå direkte til en rigtig cykel uden støtte senere. Men kan godt blive meget misundelig over de fine detaljer på dem med støttehjul ;)

Dicte har en Puky løbecykel/scooter med 2 baghjul, den har vi sat kurv på så sådan en må du have fat i ;)

Vi havde nok også ventet et års tid med denne model, men nu kom farfar med den og hun ELSKER den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op...

Hvordan gik putningen?? Jamen ærligt, så ved jeg det ikke!

Camille var en blanding af sur, træt og fortvivlet så jeg besluttede at ligge mig ind i hendes juniorseng, som står ved siden af tremmesengen.

Så sang jeg mester Jakob, mens hun lå og kiggede over på mig... Også...

Vækkede min kæreste mig kl 22.30........ Han havde ikke turdet gå ind før, fordi han var bange for at åbne døren, og ødelægge putningen... Men ham havde ikke hørt en lyd i 2 timer så han gik ud fra hun sov... Ups ;) nu er jeg så bare lysvågen! Men! Det virker til at have været en god og nem putning jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor kan en dejlig putning gøre meget...

Camille græd og kaldte "muaaaaahh".. Traver med søvn i øjnene ind, og kigger ned i sengen, på den smukkeste lille pige, som ligger og krammer sit sovefår, med lukkede øjne.. Tager hårtotterne væk fra øjnene, kysser panden og siger "jeg elsker dig" og går ud.. Også høre man et lille "elsker dig mor... Mor synge en sang"..

Er så lykkelig! Og det smukke lille væsen faldt i søvn med det samme, hun havde på intet tidspunkt åbne øjne.. Men sad og sang et stykke tid alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.