TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Dét tror jeg, du har ret i. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at Valdemar har humor. Han ELSKER at drille. Fx. lokker han os til at hente noget og så farer han hen og "tager vores plads", der hvor vi sad og skraldgriner af det. :D

Ja, det er altså fantastisk at de er begyndt at have humor.. Den der totalt platte barnehumor..! Jeg ELSKER virkelig den alder Camille har nu - Det er simpelthen helt fantastisk!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er altså fantastisk at de er begyndt at have humor.. Den der totalt platte barnehumor..! Jeg ELSKER virkelig den alder Camille har nu - Det er simpelthen helt fantastisk!!

:ditto Der sker bare så meget :kuller Synes også det er sjovt at opleve, hvor meget, de begynder at forstå af andres liv og følelser. Valdemar går meget op i, hvis nogen har slået sig (i to uger nok, blev han ved med at pege på min vabel og konstatere "av av"), vil meget gerne trøste (henter sut, henter legetøj, aer, kysser, krammer, henter voksen "see!"), og virker bare generelt rigtig omsorgsfuld :wub Smeltede totalt, da han forleden gik og vuggede sin dukke. Og idag puttede han mig i sofaen med pude og dyne og nys og det hele :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er helt vildt så meget de forstår.. Fik godt nok et stik i hjertet i weekenden dog..

Situationen:

Camille leger med sin dukke. Hun kysser den, krammer den, lægger den på sofaen vinker og siger "Hej hej, elsker dig.. Ses i morgen, ha det godt".. og går ud i køkkenet, mens hun synger/nynner.. Lidt efter kommer hun tilbage, krammer dukken og siger "savnet dig".. STIK i mit moderhjerte, at min lille pige simpelthen er blevet så vant til at sige farvel og at savne, at det er den slags lege hun leger med sine dukker!

Dagplejemoren mente dog det var en god ting hun gjorde det, fordi det er tegn på hun trives og kan bearbejde tanker... Men av, alligevel!!

 

Men ELSKER når hun henter dukkevognen, lægger dukken i med et "god nat, sov godt" også vipper barnevognen, og bestemt siger "Baby sove nu!"... ;) Det er UTROLIGT som hun kopiere..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Camille også - Jeg tror det er fordi de er ved at lære humor!!! For Camille er fx også begyndt at kalde mig Gitte!!! Så råber hun fx Muuuuuuuah (Mor).. Giiiiiidøøøøø... Også griner hun helt vildt :bunny

Så tror lidt det er ja, en blanding af at de forsøger at være sjove, også at det jo er et af de steder hvor de har "kontrol" og derfor ikke KAN "tvinges"/bestemmes over eller hvad man skal sige...

Enig - Mie er også en pjat røv for tiden :rolleyes hvis hun prutter siger hun "mor putter" helt alvorlig i stemmen men man kan se spilopper i øjnene - og så siger hun hele tiden "far baby" :D hun gider heller ikke "kommando" snakken, så skal det være fordi vi fx kigger i en bog og ser en hest så kan vi godt flette det ind i samtalen, eller når vi kører bil eller ser noget på vejen hjem fra DP/op at handle m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Camille også - Jeg tror det er fordi de er ved at lære humor!!! For Camille er fx også begyndt at kalde mig Gitte!!! Så råber hun fx Muuuuuuuah (Mor).. Giiiiiidøøøøø... Også griner hun helt vildt  :bunny

Så tror lidt det er ja, en blanding af at de forsøger at være sjove, også at det jo er et af de steder hvor de har "kontrol" og derfor ikke KAN "tvinges"/bestemmes over eller hvad man skal sige...

 

 

Dét tror jeg, du har ret i. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at Valdemar har humor. Han ELSKER at drille. Fx. lokker han os til at hente noget og så farer han hen og "tager vores plads", der hvor vi sad og skraldgriner af det. :D

Det er også ofte at Lise "svarer forkert" med vilje, selv om jeg VED at hun godt kender svaret! Og nogle gange siger hun bare nogle værre vrøvleting der ikke giver mening :D

Hun har helt sikkert også humor! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så det er simpelthen brillerne, der kan gøre, at synet rettes? Vildt.. Jamen vi vil helt sikkert forsøge at få hende til at bruge dem hele tiden! Med så høj en styrke tænker jeg også, at hun finder ud af, at det er meget bedre at have brillerne på! :) Håber hun kan slippe for brillerne engang! 

Ja, sådan har jeg forstået det. Jeg ved, at man også kan træne øjnene med bestemte øvelser, men sikkert først, når hun bliver lidt ældre. Jeg har f.eks. læsebriller og min veninde siger, at jeg kan træne mine øjne, så jeg ikke behøver dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er helt vildt så meget de forstår.. Fik godt nok et stik i hjertet i weekenden dog..

Situationen:

Camille leger med sin dukke. Hun kysser den, krammer den, lægger den på sofaen vinker og siger "Hej hej, elsker dig.. Ses i morgen, ha det godt".. og går ud i køkkenet, mens hun synger/nynner.. Lidt efter kommer hun tilbage, krammer dukken og siger "savnet dig".. STIK i mit moderhjerte, at min lille pige simpelthen er blevet så vant til at sige farvel og at savne, at det er den slags lege hun leger med sine dukker!

Dagplejemoren mente dog det var en god ting hun gjorde det, fordi det er tegn på hun trives og kan bearbejde tanker... Men av, alligevel!!

Men ELSKER når hun henter dukkevognen, lægger dukken i med et "god nat, sov godt" også vipper barnevognen, og bestemt siger "Baby sove nu!"... ;) Det er UTROLIGT som hun kopiere..!

:kram Jeg kan godt forstå, at det stikker, men jeg er enig med dp at det er rigtig fint at hun kan lege det som noget naturligt. Og i hendes leg virker det jo til at fungere, lyder det til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare haft en skøn dag i BonBon-land i dag :glad vi kørte så vi ville være der lige omkring åbningstid så vi var der ca. kl. 10.15. Jeg havde så tænkt at vi måske ville være der til omkring kl. 15 senest men det endte med at vi først kørte derfra omkring kl. 16.30 :o Så det blev en lang dag! Ronja hun NØD at være i BonBon-Land og fik prøvet meget mere end jeg troede hun ville. Både nogle lidt vilde ting, men også nogle mere stille og rolige ting : )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare haft en skøn dag i BonBon-land i dag :glad vi kørte så vi ville være der lige omkring åbningstid så vi var der ca. kl. 10.15. Jeg havde så tænkt at vi måske ville være der til omkring kl. 15 senest men det endte med at vi først kørte derfra omkring kl. 16.30 :o Så det blev en lang dag! Ronja hun NØD at være i BonBon-Land og fik prøvet meget mere end jeg troede hun ville. Både nogle lidt vilde ting, men også nogle mere stille og rolige ting : )

Fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare haft en skøn dag i BonBon-land i dag :glad vi kørte så vi ville være der lige omkring åbningstid så vi var der ca. kl. 10.15. Jeg havde så tænkt at vi måske ville være der til omkring kl. 15 senest men det endte med at vi først kørte derfra omkring kl. 16.30 :o Så det blev en lang dag! Ronja hun NØD at være i BonBon-Land og fik prøvet meget mere end jeg troede hun ville. Både nogle lidt vilde ting, men også nogle mere stille og rolige ting : )

Hvor skønt at høre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 3 latex mam Night du må få :) De er skoldede og en enkelt "prøvesuttet" for M. Kunne kigge på mig med forrygte øjne og sagde: Mig ikke li'! Så de pynter bare i sutteskålen.

Hvor er du sød, jeg sender dig lige en pm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Gitte... Vil bare sige at farvel legene ikke nødvendigvis har noget med hendes mange skift at gøre... Sif her hjemme på 2 år leger fuldstændig det samme både med bamserne og os... Sif har altid været meget hjemme sammen med os og er sjældent blevet passet, men hun kan køre lange lege hvor hun kommer hen og siger farvel mor, giv krammer og så går ud af døren til haven mens hun vinker og siger ses i morgen... 2 min efter kommer hun ind helt overvældet med åbne arme og råber heeeeeej, savnet dig! For derefter at gentage det hele igen... Sif er måske i dp 3 dage om uge og holder tit fri 1 - 2 uger om måneden hvor vi har hende her hjemme... Det kan være at det bare lige er det som har fanget Camille og ikke andet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Gitte... Vil bare sige at farvel legene ikke nødvendigvis har noget med hendes mange skift at gøre... Sif her hjemme på 2 år leger fuldstændig det samme både med bamserne og os... Sif har altid været meget hjemme sammen med os og er sjældent blevet passet, men hun kan køre lange lege hvor hun kommer hen og siger farvel mor, giv krammer og så går ud af døren til haven mens hun vinker og siger ses i morgen... 2 min efter kommer hun ind helt overvældet med åbne arme og råber heeeeeej, savnet dig! For derefter at gentage det hele igen... Sif er måske i dp 3 dage om uge og holder tit fri 1 - 2 uger om måneden hvor vi har hende her hjemme... Det kan være at det bare lige er det som har fanget Camille og ikke andet! :)

Lise gør også noget lignende :) hun pakker diverse tasker osv og går så rundt til os, vinker og siger farvel, vi ses - og så er hun ellers ude af døren. Nogle gange leger hun at hun skal på arbejde :D

Tror at den slags lege er helt normalt, men at de bare lige rammer dig et ømt sted Gitte :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må hellere få købt leverpostej hjem, både i aftes og til morgen fløj M. Ud i køkkenet, flåede køleskabet op og ville have leverpastatj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej er glad for jeres "almindelige" børn også leger de lege! Så er det jo bare helt almindeligt, det er rart at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej er glad for jeres "almindelige" børn også leger de lege! Så er det jo bare helt almindeligt, det er rart at vide...

Det er også en fast del af Annas leg og har været det længe

Hun leger også, at hun afleverer mig i VS og så kommer hun og henter mig igen, når hun har været på arbejde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise gør også noget lignende :) hun pakker diverse tasker osv og går så rundt til os, vinker og siger farvel, vi ses - og så er hun ellers ude af døren. Nogle gange leger hun at hun skal på arbejde :D

Tror at den slags lege er helt normalt, men at de bare lige rammer dig et ømt sted Gitte :kram2

Enig - Valdemar tager også tøj på og kysser os farvel og siger "Hej heeej" :D Det skulle jeg da have nævnt med det samme, sorry, det tænkte jeg ikke over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline går også på arbejde, eller tager ud og handler. Og mor skal I hvert fald ikke med.

Det er meget naturligt ifb med hvad de ser dagligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men det der med, at Valdemar højest taler i 2-ords "sætninger" må jeg så trække tilbage idag, for sørme om Valdemar ikke idag pludselig sagde "Mor, sid der!". :wub Så det kan hurtigt ændre sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det der med børns simple logik og den måde de bare siger lige hvad de tænker på kan være farlig! :D :rolleyes

Vi har jo en sort hund, så Lise er vant til at der ligger sorte hundehår på gulvet og nogle gange kan der være hundehår der sætter sig andre steder.

Så her igår aftes havde vi Pers søster til spisning, så udbryder Lise pludselig ved bordet "Mor har hundehår på tissekonen!" :o Per og hans søster var FÆRDIGE af grin og jeg kunne have krøbet i et mussehul! :lol men det er jo logisk nok at hun tror det er hundehår, når det nu er det eneste sted jeg har hår og det er meget mørkere end mit hår på hovedet :P men hold nu op hvor jeg ikke håber hun siger det til andre personer og mere pinlige steder!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det der med børns simple logik og den måde de bare siger lige hvad de tænker på kan være farlig! :D :rolleyes

Vi har jo en sort hund, så Lise er vant til at der ligger sorte hundehår på gulvet og nogle gange kan der være hundehår der sætter sig andre steder.

Så her igår aftes havde vi Pers søster til spisning, så udbryder Lise pludselig ved bordet "Mor har hundehår på tissekonen!" :o Per og hans søster var FÆRDIGE af grin og jeg kunne have krøbet i et mussehul! :lol men det er jo logisk nok at hun tror det er hundehår, når det nu er det eneste sted jeg har hår og det er meget mørkere end mit hår på hovedet :P men hold nu op hvor jeg ikke håber hun siger det til andre personer og mere pinlige steder!!!

Hahahahaha, verdensklasse! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det der med børns simple logik og den måde de bare siger lige hvad de tænker på kan være farlig! :D :rolleyes

Vi har jo en sort hund, så Lise er vant til at der ligger sorte hundehår på gulvet og nogle gange kan der være hundehår der sætter sig andre steder.

Så her igår aftes havde vi Pers søster til spisning, så udbryder Lise pludselig ved bordet "Mor har hundehår på tissekonen!" :o Per og hans søster var FÆRDIGE af grin og jeg kunne have krøbet i et mussehul! :lol men det er jo logisk nok at hun tror det er hundehår, når det nu er det eneste sted jeg har hår og det er meget mørkere end mit hår på hovedet :P men hold nu op hvor jeg ikke håber hun siger det til andre personer og mere pinlige steder!!!

Haha :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det der med børns simple logik og den måde de bare siger lige hvad de tænker på kan være farlig! :D :rolleyes

Vi har jo en sort hund, så Lise er vant til at der ligger sorte hundehår på gulvet og nogle gange kan der være hundehår der sætter sig andre steder.

Så her igår aftes havde vi Pers søster til spisning, så udbryder Lise pludselig ved bordet "Mor har hundehår på tissekonen!" :o Per og hans søster var FÆRDIGE af grin og jeg kunne have krøbet i et mussehul! :lol men det er jo logisk nok at hun tror det er hundehår, når det nu er det eneste sted jeg har hår og det er meget mørkere end mit hår på hovedet :P men hold nu op hvor jeg ikke håber hun siger det til andre personer og mere pinlige steder!!!

:lol :D hvor godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det der med børns simple logik og den måde de bare siger lige hvad de tænker på kan være farlig! :D :rolleyes

Vi har jo en sort hund, så Lise er vant til at der ligger sorte hundehår på gulvet og nogle gange kan der være hundehår der sætter sig andre steder.

Så her igår aftes havde vi Pers søster til spisning, så udbryder Lise pludselig ved bordet "Mor har hundehår på tissekonen!" :o Per og hans søster var FÆRDIGE af grin og jeg kunne have krøbet i et mussehul! :lol men det er jo logisk nok at hun tror det er hundehår, når det nu er det eneste sted jeg har hår og det er meget mørkere end mit hår på hovedet :P men hold nu op hvor jeg ikke håber hun siger det til andre personer og mere pinlige steder!!!

Ha ha ha :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det der med børns simple logik og den måde de bare siger lige hvad de tænker på kan være farlig! :D :rolleyes

Vi har jo en sort hund, så Lise er vant til at der ligger sorte hundehår på gulvet og nogle gange kan der være hundehår der sætter sig andre steder.

Så her igår aftes havde vi Pers søster til spisning, så udbryder Lise pludselig ved bordet "Mor har hundehår på tissekonen!" :o Per og hans søster var FÆRDIGE af grin og jeg kunne have krøbet i et mussehul! :lol men det er jo logisk nok at hun tror det er hundehår, når det nu er det eneste sted jeg har hår og det er meget mørkere end mit hår på hovedet :P men hold nu op hvor jeg ikke håber hun siger det til andre personer og mere pinlige steder!!!

HAHAHA :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.