FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg kan måske godt blive liiiidt bekymret over min ret sølle vægtøgning. 300 g på tre uger <_< Jeg synes altså ikke jeg spiser så meget mindre. Og jeg tænker på ingen måde over hvad jeg indtager.

 

Jeg tog nærmest intet på til sidst i graviditeten, og det var helt fint. Min mor fik sukkersyge lige inden hun blev gravid med min lillebror, og lagde sin kost om og tabte 30 kg under graviditeten, og min lillebror var over 4 kg, da hun blev født. Kroppen er ret smart indrettet, hun får hvad hun skal bruge, og så får du resten. Så hvis hun bruger mange kalorier på at tage på, er der ikke så mange tilbage til sin egen krop - giver det mening? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

18+0 i dag! Synes det går så stærkt her anden gang. Og maven ser jo nu ud som dengang jeg var 25+ sidste gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bekymret for babyen. Hun vokser jo fint. Og jeg ved godt at baby tager først. Igen, så handler det slet ikke om baby.

Men jeg synes ikke der er nogen sammenhæng mellem det jeg indtager og det vægten viser.

I går fx, der fik jeg en skive rugbrød til morgenmad med rigeligt smør og fed ost, en kop kaffe med letmælk og et glas kakao.

Til frokost blev det en frokostbøf på Jensens med fritter og sauce. Jeg spiste ikke helt op, til gengæld åd jeg to store skål salat som primært bestod af ost, dressing og knas. Og så lige en halv liter faxe kondi.

Til aften blev det en tortilla pizza.

Og inden senge tid endnu en ostemad med godt med smør og et glas faxe kondi til.

Jeg synes bare det et underligt.. Virkelig, virkelig underligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan måske godt blive liiiidt bekymret over min ret sølle vægtøgning. 300 g på tre uger <_< Jeg synes altså ikke jeg spiser så meget mindre. Og jeg tænker på ingen måde over hvad jeg indtager.

Jeg tog rigtig hurtigt fra uge 20 til ca. 30 og derefter var det minimalt. Jeg havde flere uger hvor jeg slet ikke tog på og havde faktisk også en periode hvor jeg kun tog ca. 100g på om ugen. Det var det samme, da jeg ventede Anna. Så længe maven stadig vokser, så skal du ikke bekymre dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bekymret for babyen. Hun vokser jo fint. Og jeg ved godt at baby tager først. Igen, så handler det slet ikke om baby.

Men jeg synes ikke der er nogen sammenhæng mellem det jeg indtager og det vægten viser.

I går fx, der fik jeg en skive rugbrød til morgenmad med rigeligt smør og fed ost, en kop kaffe med letmælk og et glas kakao.

Til frokost blev det en frokostbøf på Jensens med fritter og sauce. Jeg spiste ikke helt op, til gengæld åd jeg to store skål salat som primært bestod af ost, dressing og knas. Og så lige en halv liter faxe kondi.

Til aften blev det en tortilla pizza.

Og inden senge tid endnu en ostemad med godt med smør og et glas faxe kondi til.

Jeg synes bare det et underligt.. Virkelig, virkelig underligt..

Du skal bare nyde det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan måske godt blive liiiidt bekymret over min ret sølle vægtøgning. 300 g på tre uger <_< Jeg synes altså ikke jeg spiser så meget mindre. Og jeg tænker på ingen måde over hvad jeg indtager.

Min Jordemoder fortalte mig i går at baby tager ca. 200 gram på om ugen fra omkring uge 30 og frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Jordemoder fortalte mig i går at baby tager ca. 200 gram på om ugen fra omkring uge 30 og frem.

Det er jo lige præcis det. Jeg forstår bare ikke jeg kan holde min vægt/tabe mig med det jeg indtager..

Jeg ved godt det ikke er noget man skal klage over, men det undrer mig altså..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde ord og krammere :kiss

I får lige et fælles svar, da jeg er på fra mobilen!

Jeg har gået en tid til skanning på mandag kl 10.30, så har brug for i sender en masse positiv baby-karma i min retning!

Det er ret lidt jeg bløder, men sådan var det også sidst indtil det gik i gang for alvor!!

Jeg føler mig dog fortrøstningsfuld, da jeg har mega meget kvalme og madlede (kunne ikke spise noget af den store lækre bøf, som T havde lavet til mig til aften).. Og mine bryster hør ondt og jeg har stadig de vilde ligamentsmerter, mår jeg drejer mig hurtigt eller laver et stræk!

Men aner jo ikke om jeg er købt eller solgt før på mandag! Føler mig i ingenmandsland og har bare lyst til at tude og skrige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde ord og krammere :kiss

I får lige et fælles svar, da jeg er på fra mobilen!

Jeg har gået en tid til skanning på mandag kl 10.30, så har brug for i sender en masse positiv baby-karma i min retning!

Det er ret lidt jeg bløder, men sådan var det også sidst indtil det gik i gang for alvor!!

Jeg føler mig dog fortrøstningsfuld, da jeg har mega meget kvalme og madlede (kunne ikke spise noget af den store lækre bøf, som T havde lavet til mig til aften).. Og mine bryster hør ondt og jeg har stadig de vilde ligamentsmerter, mår jeg drejer mig hurtigt eller laver et stræk!

Men aner jo ikke om jeg er købt eller solgt før på mandag! Føler mig i ingenmandsland og har bare lyst til at tude og skrige!

Åh jeg ved hvordan du har det :( Det bliver en lang weekend.

Masser af positive tanker herfra! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg ved hvordan du har det :( Det bliver en lang weekend.

Masser af positive tanker herfra! :bd

Tusind tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde ord og krammere :kiss

I får lige et fælles svar, da jeg er på fra mobilen!

Jeg har gået en tid til skanning på mandag kl 10.30, så har brug for i sender en masse positiv baby-karma i min retning!

Det er ret lidt jeg bløder, men sådan var det også sidst indtil det gik i gang for alvor!!

Jeg føler mig dog fortrøstningsfuld, da jeg har mega meget kvalme og madlede (kunne ikke spise noget af den store lækre bøf, som T havde lavet til mig til aften).. Og mine bryster hør ondt og jeg har stadig de vilde ligamentsmerter, mår jeg drejer mig hurtigt eller laver et stræk!

Men aner jo ikke om jeg er købt eller solgt før på mandag! Føler mig i ingenmandsland og har bare lyst til at tude og skrige!

Kunne lægen ikke engang sige noget? :( Øv søde.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne lægen ikke engang sige noget? :( Øv søde.. :kram2

Nej hun ville gerne jeg var kommet til skanning i dag, men Gyn Amb ville vente til på mandag pga travlhed og fordi så var jeg det længere henne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun ville gerne jeg var kommet til skanning i dag, men Gyn Amb ville vente til på mandag pga travlhed og fordi så var jeg det længere henne!

Hvor langt er du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej gravide!

Min søde søster sælger en kønsskanning som skal bruges inden den 18. November -kunne nogen være interesseret?

Hun har lagt den op i køb og salg her på siden :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag oplevet nogle niv og jag for neden der var en smule ubehagelige...og igår aftes og her til aften har jeg haft en omgang dårlig mave...

Andre der har oplevet lignende ?

Håber ikke jeg skal døje med det de næste uger da for så er tiden lang Sys jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker lillepigen hver aften, når jeg ligger stille. Så hyggeligt! :loveshower :yay :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du?

Jeg er 6+1 i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg også hente babypakken i Føtex næste gang jeg kommer 'til staden' :yay

Jeg blev skrevet op i min lokale butik, som så ville ringe når de fik flere. Hun ringede så her til eftermiddag at nu havde de fået flere, og de har lagt en til side til mig :yay :yay

Så for jer jyder - Vejle på havnen har fået nu :p

Sødt af dem at lægge en til side!

Jeg har tilmeldt mig på net, og mener at jeg kort efter fik en mail som skulle fungere som værdibevis. Nu kan jeg så ikke finde den mail. Er der en der kan fortælle mig hvad emnet i emnefeltet er, evt. hvilken mailadresse den er sendt fra? Så kan jeg søge i min indbakken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødt af dem at lægge en til side!

Jeg har tilmeldt mig på net, og mener at jeg kort efter fik en mail som skulle fungere som værdibevis. Nu kan jeg så ikke finde den mail. Er der en der kan fortælle mig hvad emnet i emnefeltet er, evt. hvilken mailadresse den er sendt fra? Så kan jeg søge i min indbakken.

På min står der 'Føtex for de små' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg simpelthen nødt til at høre... Er det normalt at man bliver usandsynligt stram dernede, når man er gravid? Det gør seriøst ondt bare min kæreste bruger en (!!) finger, det føles som om der ikke er plads. Han siger han kan mærke jeg er "anderledes" indvendigt, og han siger han kan mærke min livmoder, eller i hvert fald et eller andet.

Hvordan dælen skal der være plads til at få en baby ud den vej, når en enkelt finger gør ondt?!?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 - craaaaaazyyyyy!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 - craaaaaazyyyyy!

Whaaaaat? Allerede :kuller Tillykke :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg også hente babypakken i Føtex næste gang jeg kommer 'til staden' :yay

Jeg blev skrevet op i min lokale butik, som så ville ringe når de fik flere. Hun ringede så her til eftermiddag at nu havde de fået flere, og de har lagt en til side til mig :yay :yay

Så for jer jyder - Vejle på havnen har fået nu :p

FEDT!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 - craaaaaazyyyyy!

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg simpelthen nødt til at høre... Er det normalt at man bliver usandsynligt stram dernede, når man er gravid? Det gør seriøst ondt bare min kæreste bruger en (!!) finger, det føles som om der ikke er plads. Han siger han kan mærke jeg er "anderledes" indvendigt, og han siger han kan mærke min livmoder, eller i hvert fald et eller andet.

Hvordan dælen skal der være plads til at få en baby ud den vej, når en enkelt finger gør ondt?!?!?!

Det bliver i hvert fald anderledes ;)

Jeg synes sex i andet trimester var ekstra fantastisk, men knap så rart i tredje.

Primært bliver det hele jo påvirket af ekstra blod. Hvis du synes det gør ondt, er der nok ikke så meget at gøre ved det. Så må I prøve, så langt det er rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.