FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Haha JustMe. You said it! Men du glemmer at det dér med at røre sig det mindste om natten også udløser tissetrang...

Har I ikke også øvet jer i at tisse i mørke for ikke at vågne alt for meget.

Kram til alle gravide. Det ER det værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja... Samtidig med at når man så vågner, så uanset tissetrang kan man lige så godt gå op og tisse (et par gange) for det er stensikkert at når du så har fundet den perfekte stilling som er behagelig, tilfredsstiller ungen i maven og manden ikke snorker, så skal du tisse, som du aldrig har skulle tisse før!!! :LOL

Jeg var på tur her o fredags og på vej hjem skulle jeg tisse - og det skulle bare være nu!!! Så jeg måtte ind på en rasteplads, og jeg vraltede ind på toilettet og lød nok pænt meget suspekt eftersom jeg bare måtte sige 'av, av, av' fordi blæren var så spændt ud, bækkenet var slet ikke med på ideen og ryggen smertede :rolleyes det har været kønt!

Og 'tisse som du aldrig har skulle tisse før' betyder tit 7-8 dråber! Man troede det var flere liter, det var så lidt at man begynder at overveje at tisse i bukserne :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en VIRKELIG SÆR fornemmelse, når det føles som om lillebror står og træder vande LIGE over udgangen :O

Det ville være ok, hvis han havde fået svunget numsen væk, men de der fødder hører vidst heller ikke til der :lol (og numsen er der sikkert også, det er så svært at bedømme).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi rykket ind i min terminsmåned :loveshower

Viiiildt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en VIRKELIG SÆR fornemmelse, når det føles som om lillebror står og træder vande LIGE over udgangen :O

Det ville være ok, hvis han havde fået svunget numsen væk, men de der fødder hører vidst heller ikke til der :lol (og numsen er der sikkert også, det er så svært at bedømme).

Arh lyder ikke rart. På den anden side er han jo dygtig, at han dermed holder numsen ude af bækkenet ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi rykket ind i min terminsmåned :loveshower

Viiiildt :glad

Åh! Hvor vildt :blink :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det igangsættelse imorgen! Shiiiit jeg synes nerverne begynder at melde sin ankomst... specielt da manden imorges siger.. du er godt klar over at om 27 og en halv time så skal vi være til vores aftale på riget ikk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det igangsættelse imorgen! Shiiiit jeg synes nerverne begynder at melde sin ankomst... specielt da manden imorges siger.. du er godt klar over at om 27 og en halv time så skal vi være til vores aftale på riget ikk?

Spændende :bd

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med igangsættelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så går projekt 'sortere tøj og vaske' i gang :yay :yay

Nu er vi kommet så langt med vores renovering at enten næste weekend eller ugen efter flytter vi Maja, og så sandsynligvis begynder på lillepigens værelse samtidig.

Det betyder at nu kan jeg begynde at få tøjet sorteret i størrelser, så det ihvertfald er klaret, og vaske str 44-56. Det gør jo ikke noget at det bare bliver lagt ned i en plastik-kasse når det er vasket! Ellers kan jeg sådan set bare samle de kommoder som skal bruges til hendes værelse, hvis det er.

Lækkert :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så går projekt 'sortere tøj og vaske' i gang :yay :yay

Nu er vi kommet så langt med vores renovering at enten næste weekend eller ugen efter flytter vi Maja, og så sandsynligvis begynder på lillepigens værelse samtidig.

Det betyder at nu kan jeg begynde at få tøjet sorteret i størrelser, så det ihvertfald er klaret, og vaske str 44-56. Det gør jo ikke noget at det bare bliver lagt ned i en plastik-kasse når det er vasket! Ellers kan jeg sådan set bare samle de kommoder som skal bruges til hendes værelse, hvis det er.

Åh det skal jeg også denne uge! Jeg glæder mig helt vildt. Det er STORT at vaske tøjet synes jeg :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder at mærke en lille hæl, der kører under maveskindet ØVERST oppe i maven :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20+1 :loveshower

 

Så rundede jeg vist endnu en milepæl - skønt!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste dag blev lige til den dårligste! Har lige pletblødt og er 5+3 :( Min sidste graviditet havde jeg en SA 11+4 og pletblødte på samme måde op til! Jeg kan simpelthen ikke holde til det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste dag blev lige til den dårligste! Har lige pletblødt og er 5+3 :( Min sidste graviditet havde jeg en SA 11+4 og pletblødte på samme måde op til! Jeg kan simpelthen ikke holde til det her :(

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste dag blev lige til den dårligste! Har lige pletblødt og er 5+3 :( Min sidste graviditet havde jeg en SA 11+4 og pletblødte på samme måde op til! Jeg kan simpelthen ikke holde til det her :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste dag blev lige til den dårligste! Har lige pletblødt og er 5+3 :( Min sidste graviditet havde jeg en SA 11+4 og pletblødte på samme måde op til! Jeg kan simpelthen ikke holde til det her :(

 

:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20+1 :loveshower

Så rundede jeg vist endnu en milepæl - skønt!! :yay

Årh allerede halvvejs :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

At være højgravid er så smukt :lol

Man stønner som en gammel dame når man skal op og ned, at samle ting op fra gulvet er en hel dags arbejde, ryggen smerter så snart man ikke lige sidder optimalt, halsbrand når man spiser (den smule man kan spise), og derefter sult :rolleyes

Om natten er det endnu skønnere! Man stønner som en gris når man skal vende sig (og det skal man tit!) og ofte kræver det lidt planlægning på forhånd. Derefter skal man finde sig nogenlunde til rette som også kræver lidt tid, og når man lige har fundet den rette stilling, så beslutter baby at det bare er den ringeste ide EVER at du ligger på den måde, så du må starte forfra... Når så du efter 20 forsøg rent faktisk falder i søvn, så vågner du igen kort efter med ondt i ryggen og halsbrand :rolleyes

Det er da godt at de unger er så ekstremt kære når de kommer ud... Og ovenstående er jo den enormt lette udgave :lol :lol

 

:haha

 

Jeg glæder mig allerede! :D :lol

 

 

 

 

Haha JustMe. You said it! Men du glemmer at det dér med at røre sig det mindste om natten også udløser tissetrang...

Har I ikke også øvet jer i at tisse i mørke for ikke at vågne alt for meget.

Kram til alle gravide. Det ER det værd :)

 

Selvom jeg kun lige er kommet ind i 2. trimester, så skal jeg tisse hver nat, og har skullet det i en måneds tid - så jo, jeg øver mig også i at tisse i mørke, så der er en chance for jeg kan falde i søvn igen bagefter ;)

 

 

 

Og 'tisse som du aldrig har skulle tisse før' betyder tit 7-8 dråber! Man troede det var flere liter, det var så lidt at man begynder at overveje at tisse i bukserne :lol

 

Oh yes, også selvom jeg er langtfra højgravid. Synes ofte min blære føles helt fyldt og faktisk gør lidt ondt, som om jeg har holdt mig i timevis, og når jeg så endelig får tisset kommer der 7 fesne dråber. Arhmen, altså! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20+1 :loveshower

 

Så rundede jeg vist endnu en milepæl - skønt!! :yay

 

Halvvejs, hurra!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste dag blev lige til den dårligste! Har lige pletblødt og er 5+3 :( Min sidste graviditet havde jeg en SA 11+4 og pletblødte på samme måde op til! Jeg kan simpelthen ikke holde til det her :(

Jeg har haft to bio'er, hvor jeg også pletblødte op til :( :kram2

MEN 3. gang pletblødte jeg på samme måde, og den blev altså siddende :) Jeg skyndte mig at købe Fructus Femina, da jeg begyndte at pletbløde og så kørte jeg max dosis. Det virkede her :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft to bio'er, hvor jeg også pletblødte op til :( :kram2

MEN 3. gang pletblødte jeg på samme måde, og den blev altså siddende :) Jeg skyndte mig at købe Fructus Femina, da jeg begyndte at pletbløde og så kørte jeg max dosis. Det virkede her :)

:kram

 

Hov, ja, det glemte jeg da helt at skrive!

 

Jeg oplevede en SA i juni (da jeg var 5+5), hvor jeg pletlødte i nogle dage op til. Da jeg begyndte at pletbløde i denne graviditet på ca. samme tid var jeg ved at gå i panik. Jeg havde Fructus Femina, som jeg i forvejen tog, men jeg satte dosis op til max og er nu 13+3 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, ja, det glemte jeg da helt at skrive!

Jeg oplevede en SA i juni (da jeg var 5+5), hvor jeg pletlødte i nogle dage op til. Da jeg begyndte at pletbløde i denne graviditet på ca. samme tid var jeg ved at gå i panik. Jeg havde Fructus Femina, som jeg i forvejen tog, men jeg satte dosis op til max og er nu 13+3 :kram2

Hvad gør Fructus Femina?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste dag blev lige til den dårligste! Har lige pletblødt og er 5+3 :( Min sidste graviditet havde jeg en SA 11+4 og pletblødte på samme måde op til! Jeg kan simpelthen ikke holde til det her :(

Kram! Det lyder meget hårdt.

Jeg pletblødte sporadisk, både i sidste graviditet (faktisk indtil uge 28/30 eller deromkring), og i starten af denne graviditet, hvor jeg i dag er 17+3. Så det behøver ikke betyde noget skidt, men jeg forstår selvsagt godt at du er bange!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh allerede halvvejs :yay

 

 

Halvvejs, hurra!! :yay

 

Ja, det er SÅ fedt at være halvvejs!!

Specielt fordi jeg nu "er godt i gang" nu når dem jeg gerne ville have fulgtes tæt med er begyndt at føde eller være indefor normal fødselsperiode. Så virker det ikke så uoverskueligt længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.