FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Kan man bestille en pause fra plukveer og tyngdeformemmelse et sted? Det er faktisk virkelig belastende i længden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av, har virkelig ondt i maven. Så meget at jeg bliver nødt til at stoppe op og nærmest ikke kan lave andet end at sidde tilbagelænet på sofaen. Det er overhovedet ikke ve-agtigt og lillebror tumler rundt derinde. Tænker det er eftervirkningerne af tre flyveture igår på 3 + 8 + 1,5 time, men bliver da alligevel en lille smule små bekymret, hvis jeg skal være ærlig.

Ser det lige an til imorgen, tænker jeg. Er 24+0 idag. Hvem skal man kontakte på det her tidspunkt? Det kan jeg simpelthen ikke huske.

Og er det pyller, når nu jeg mærker fint liv og lige netop har haft en hård tid for kroppen? Kan ikke rigtig blive enig med mig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og bliver ved med at gabe i sofaen, måske skulle jeg bare overgive mig og gå i seng? :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av, har virkelig ondt i maven. Så meget at jeg bliver nødt til at stoppe op og nærmest ikke kan lave andet end at sidde tilbagelænet på sofaen. Det er overhovedet ikke ve-agtigt og lillebror tumler rundt derinde. Tænker det er eftervirkningerne af tre flyveture igår på 3 + 8 + 1,5 time, men bliver da alligevel en lille smule små bekymret, hvis jeg skal være ærlig.

Ser det lige an til imorgen, tænker jeg. Er 24+0 idag. Hvem skal man kontakte på det her tidspunkt? Det kan jeg simpelthen ikke huske.

Og er det pyller, når nu jeg mærker fint liv og lige netop har haft en hård tid for kroppen? Kan ikke rigtig blive enig med mig selv

Jeg mener det er fødegangen, du kontakter fra nu af.

Om det er nødvendigt at ringe nu, ved jeg af gode grunde ikke. Men hvis du er i tvivl, så skader det jo ikke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft nogle ve-lignende plukveer her til aften, og synes faktisk det er lidt hyggeligt. Tænk at jeg måske alligevel får lov at føde :kuller

Er jeg tosset? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft nogle ve-lignende plukveer her til aften, og synes faktisk det er lidt hyggeligt. Tænk at jeg måske alligevel får lov at føde :kuller

Er jeg tosset? :D

Bindegal :p Men det er dig så vel undt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bindegal :p Men det er dig så vel undt :kiss

:lolhit :p :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av, har virkelig ondt i maven. Så meget at jeg bliver nødt til at stoppe op og nærmest ikke kan lave andet end at sidde tilbagelænet på sofaen. Det er overhovedet ikke ve-agtigt og lillebror tumler rundt derinde. Tænker det er eftervirkningerne af tre flyveture igår på 3 + 8 + 1,5 time, men bliver da alligevel en lille smule små bekymret, hvis jeg skal være ærlig.

Ser det lige an til imorgen, tænker jeg. Er 24+0 idag. Hvem skal man kontakte på det her tidspunkt? Det kan jeg simpelthen ikke huske.

Og er det pyller, når nu jeg mærker fint liv og lige netop har haft en hård tid for kroppen? Kan ikke rigtig blive enig med mig selv

Det er fødegangen du skal kontakte, de skal nok tage beslutningen om der er noget at være nervøs for eller ej. De er SÅ søde (ok, jeg har jo kun prøvet det i Odense), og de siger hellere 100 gange for meget end en gang for lidt. Om ikke andet lan du høre fra en fagperson at det er ok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ens test ikke har udviklet sig siden i foregårs, så skal man bare slappe af ikke? Jeg tænker at så længe den ikke bliver svagere så er der ingen ko på isen, vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mlEQfGU.jpg

Den øverste er fra idag her til morgen, nedenunder er fra igår omkring kl 13, nedenunder den er fra i foregårs om aftenen og den nederste er fra dagen før. Der er jo ikke nogen udvikling -men en positiv test er en positiv test ikk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35+0 :yay Det er VILDT!!!!

Og JM i dag, bliver spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35+0 :yay Det er VILDT!!!!

Og JM i dag, bliver spændende!

Sådan unge dame! Så kan du også snart se en ende på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan unge dame! Så kan du også snart se en ende på det ;)

Yes! Før end jeg aner! Den her graviditet har altså seriøst fart på :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av, har virkelig ondt i maven. Så meget at jeg bliver nødt til at stoppe op og nærmest ikke kan lave andet end at sidde tilbagelænet på sofaen. Det er overhovedet ikke ve-agtigt og lillebror tumler rundt derinde. Tænker det er eftervirkningerne af tre flyveture igår på 3 + 8 + 1,5 time, men bliver da alligevel en lille smule små bekymret, hvis jeg skal være ærlig.

Ser det lige an til imorgen, tænker jeg. Er 24+0 idag. Hvem skal man kontakte på det her tidspunkt? Det kan jeg simpelthen ikke huske.

Og er det pyller, når nu jeg mærker fint liv og lige netop har haft en hård tid for kroppen? Kan ikke rigtig blive enig med mig selv

 

Helt bestemt fødegangen. Og jeg har af min jordemoder fået strenge ordrer på, at ringe hvis jeg er i tvivl, og så skal de nok vurdere, om det er "pjat" eller ej. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, piger.

Jeg valgte at se tiden lidt an. Er stadig øm idag og har sovet elendigt med en del plukveer, men maven gør ikke ondt på samme måde idag, så bekymringen er pakket væk igen, og jeg er sikker på at det "bare" handlede om den hårde rejse hjem, hvor jeg sad ned så længe i flyene uden mulighed for at kunne læne mig tilbage og aflaste trykket på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er udgangspunktet :)

Problemet med en G-test er, at streg nr 2 vil variere alt efter hvor koncentreret urinen er :) Derudover, så fordobler HCG sig med mellem 2-3 dages mellemrum, men jeg synes at have læst, at det ofte sker i ryk. PLUS pt er du stadig så tidligt i graviditeten, at selvom HCG er fordoblet, så vil stregen ikke gå fra at være som på billedet til MEGA synlig i løbet af et par dage... Forskellen de første mange dage er minimal, og den største forskel vil du opleve hvis du sammenligner ex. testen fra i dag med en test om 4 dage. HCG udvikler sig jo som sagt exponentielt :)

Helt overordnet set, så længe du ikke bløder som mens eller har kraftige smerter, så kan du ikke gøre så meget andet end at håbe og tro at alt er okay :) HVIS det skulle ende i en bio (eller senere SA/MA), så bliver du såmænd ikke mindre ked af det bare fordi du have opgivet på forhånd :kram :kram

Åh du har ret :( man tænker alt for meget over det :rolleyes Jeg venter bare og ser om hcg ikke er fint på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der er virkelig grådlabile her i slutspurten?

Synes jeg kan sætte mig til at tude hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mlEQfGU.jpg

Den øverste er fra idag her til morgen, nedenunder er fra igår omkring kl 13, nedenunder den er fra i foregårs om aftenen og den nederste er fra dagen før. Der er jo ikke nogen udvikling -men en positiv test er en positiv test ikk?

Jeg synes nr. 2 er den tydeligste. Måske er du en af dem, der tester mest positivt om eftermiddagen? :)

Men altså man kan blive helt bims af at tolke på de test der. Så det bedste er jo at rette sig efter stigningen i Hcg fra blodprøverne. Men jeg tog også 117 test. Man kan jo ikke lade være :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der er virkelig grådlabile her i slutspurten?

Synes jeg kan sætte mig til at tude hele tiden.

Helt vildt meget <_< Det er lidt anstrengende faktisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt vildt meget <_< Det er lidt anstrengende faktisk!

Jeg har også undskyldt over for min kæreste, at jeg er lidt tosset for tiden :blush :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er man lidt hormonella når man læser et billede på Facebook om at ' Motherhood er når man kan se at der kun er 4 stk kage til 5 personer (hendes børn) og med det samme siger at hun ikke har lyst til kage', og jeg så begynder at græde?! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der er virkelig grådlabile her i slutspurten?

Synes jeg kan sætte mig til at tude hele tiden.

Ditto!!

I går tudede jeg over at jeg kom til at smadre en vase (som jeg faktisk har 3 af) og i dag ryddede jeg op og fandt det brev jeg havde skrevet til min mand på vores bryllupsdag..... Vrææææl!! :D

- og hvis jeg kommer på randen af udmattethed eller træthed ligger tårerne så tæt at det er svært at kontrollere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu nået til det tidspunkt i graviditeten hvor jeg bliver stopmæt lynhurtigt, får halsbrand og 5 minutter senere er ved at dø af sult :rolleyes

Åh det er smukt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu nået til det tidspunkt i graviditeten hvor jeg bliver stopmæt lynhurtigt, får halsbrand og 5 minutter senere er ved at dø af sult :rolleyes

Noget at se frem til, kan jeg høre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger med kvalme og kan ikke falde i søvn af den grund, på trods af at jeg er ved at gå til af træthed :(

SeaBand armbåndende hjælper ikke rigtig, ej heller vand - og tanken om mad af nogen som helsy art forstærker kvalmen :( What to do?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.