FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Tak hvor er du sød :kiss :glad

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så ramte jeg også 22+0 Jeg forstår altså ikke at tiden går så stærkt?! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lære at holde min mund - fredag får jeg sagt vidt og bredt at jeg er så heldig at jeg ikke har fået vand i kroppen.. Fredag aften strammer mine sandaler lidt.. Og igår blev det officielt - jeg sku ikke gå fri -_-

Av for satan :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor siger det ikke er godt med sol på maven. Altså som i at ligge på ryggen og tage sol. Er der nogen af jer der har hørt det før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor siger det ikke er godt med sol på maven. Altså som i at ligge på ryggen og tage sol. Er der nogen af jer der har hørt det før?

Jeg har fået at vide at man ska blot være OBS på at man ikke selv syntes det er ubehageligt - så ska man søge skygge - har mor det godt, så sku den lille have det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor siger det ikke er godt med sol på maven. Altså som i at ligge på ryggen og tage sol. Er der nogen af jer der har hørt det før?

Læste en artikel forleden, hvor følgende stod i:

I 1. Trimester kan solbadning påvirke optaget af folinsyre. Så kroppen ikke optager den fulde mængde.

I 2. Og 3. Trimester er solbad fint nok, man skal være opmærksom på om man selv finder det behageligt, at man ikke dehydrerer, at grundet ændringer i hormonerne er det ikke sikkert man kan tåle solen ligesom man plejer. Derudover oplever nogen at baby bliver meget aktiv ved det, i såfald kan man lægge en trøje eller lignende henover maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lære at holde min mund - fredag får jeg sagt vidt og bredt at jeg er så heldig at jeg ikke har fået vand i kroppen.. Fredag aften strammer mine sandaler lidt.. Og igår blev det officielt - jeg sku ikke gå fri -_-

Av for satan :prik

:kram Det er snart væk igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er snart væk igen :kram2

Tak for kram (og mega sejt at have overskuddet til det) :kiss

Ja, regner med tordenvejret i aften gør det hele lidt nemmere at holde ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lære at holde min mund - fredag får jeg sagt vidt og bredt at jeg er så heldig at jeg ikke har fået vand i kroppen.. Fredag aften strammer mine sandaler lidt.. Og igår blev det officielt - jeg sku ikke gå fri -_-

Av for satan :prik

Kender følelsen havde også gået og glædet mig over at jeg ikke havde fået vand i kroppen.

Idag PUUUF super fede fødder :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at være på Als og dermed laaaangt fra Kbh, så jeg kan strutte med vommen og embrace min mangel på talje! :loveshower :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at jeg har været svimmel et par gange i dag, kan det være jeg mangler væske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er allerede begyndt at blive nervøs for morgendagens tilvækstscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer herinde der er i butik som kan fortælle mig om der er nogen hensyn man skal tage her de første mdr? Er i et praktikforløb i Netto men vil da helst undgå at skulle sige noget endnu, da det stadig er så tidligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer herinde der er i butik som kan fortælle mig om der er nogen hensyn man skal tage her de første mdr? Er i et praktikforløb i Netto men vil da helst undgå at skulle sige noget endnu, da det stadig er så tidligt :)

Jeg arbejder i butik og i restaurant, løft er hårde (tunge papkasser, sodavandskasser, glasbakker osv), men det er de nu også selvom jeg ikke er gravid. Det sværeste for mig er at jeg er enormt skidt mere eller mindre konstant, så er nødt til at holde pause meget ofte for at spise (og så er det ret øv at stå ved kassen/betjene gæster når man er mega svimmel). Jeg stopper i butik 1. september og GLÆDER mig. Jeg kan allerede nu ikke holde til alle de buk og løft samt at stå op en hel dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor gad jeg godt at sidde med min lille pige i armene lige nu :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor gad jeg godt at sidde med min lille pige i armene lige nu :wub

:ditto dog med søn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto dog med søn..

:ditto :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto dog med søn..

:ditto :kuller

Man bliver lidt smittet af BBM's nylige opdateringer ik'? :kuller ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver lidt smittet af BBM's nylige opdateringer ik'? :kuller ^_^

Jo meget - og så holder jeg en fest inde i mig selv der siger - "kun" 34 dage endnu cirka

Føler helt med jer andre der har længere tid endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må altså også være hårdt at passe en tumling på fuld tid, mens man er gravid :unsure

Respekt til dig :respekt

Hvad er planen egentlig, når du går på barsel og har født? Skal du så kunne tage dig af dem begge to fuld tid?

Hov jeg glemte lige at svare dig, undskyld søde :kiss

Tak, Hehe jeg er nu ikke særlig sej. Jeg tror også at det er både nemmere og hårdere at passe W, hvis alternativet er fuldtidsjob+at være mor om aftenen. Det er fysisk krævende, det mærker jeg også tydeligt i forhold til sidste graviditet. Men mentalt har jeg det nemmere, tror jeg. Og så det faktum at vi stort set aldrig SKAL være noget sted på et bestemt tidspunkt er GODT, vi kan altid tage den med ro, en pause, sove længe, være sløve om morgenen. Og så er det jo anerledes end når i andre har ferier med jeres børn, at have W hjemme er jo min hverdag, så vi har jo efterhånden indrettet os efter hinanden, jeg ved PRÆCIS hvad han har brug for hvornår og hvordan/hvornår jeg kan lave ikke-en-skid.

Desuden har jeg fyret mig selv som stuepige. Jeg laver ikke en fløjtede fis ud over at være mor. Så må J knokle lidt om aftenen :Blush

Ja, når Nohr kommer så skal jeg have den begge hjemme. Står himmel og hav i flammer, så kan jeg få en børnehave plads til W ret hurtigt, men det ønsker jeg ikke.

Jeg kan egentligt heller ikke se det store problem i det. Nohr for selvfølgelig ikke det samme af mig som W fik, men han får tilgengæld mere af W. W for sig en (hård) lektion i at tage hensyn, vente, være nr 2 - men han skal tilgengæld ikke sendes væk fra mor, hvor lillebror tager over. Desuden for W meget mere mor på den måde, ved at han får al den tid det er muligt.

Og så tænker jeg lidt: hvorfor skulle jeg ikke kunne klare det? For få generationer siden var det jo normalen. Så må støvet ligge, hvis det er det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger inde på Ws gulv og venter på at han falder i søvn, jeg lagde mig fordi jeg er lidt træt i ryggen - men nu er jeg da virkelig glad for at J er hjemme, for jeg kan simpelthen ikke komme op fra gulvet uden at det gør seriøst ondt i bækkenet. Strandet hval er jeg :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i butik og i restaurant, løft er hårde (tunge papkasser, sodavandskasser, glasbakker osv), men det er de nu også selvom jeg ikke er gravid. Det sværeste for mig er at jeg er enormt skidt mere eller mindre konstant, så er nødt til at holde pause meget ofte for at spise (og så er det ret øv at stå ved kassen/betjene gæster når man er mega svimmel). Jeg stopper i butik 1. september og GLÆDER mig. Jeg kan allerede nu ikke holde til alle de buk og løft samt at stå op en hel dag.

 

Tak for svar :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh.... Har sovet tre timer i nat pga lortevejr, og nu kan jeg se frem til at møde på arbejde kl 5.30 med mega kvalme, svimmelhed, hovedpine osv. Fedt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har for første gang i min graviditet været vågen en million gange i løbet af natten.

Er bare så nervøs for den scanning idag, selvom jeg også glæder mig til et kig ind til lillebror

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh.... Har sovet tre timer i nat pga lortevejr, og nu kan jeg se frem til at møde på arbejde kl 5.30 med mega kvalme, svimmelhed, hovedpine osv. Fedt

:kram2 det lyder til at blive en hård dag idag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.