FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Hvor langt henne var i før i sagde det til jeres forældre?  (:

 

Der gik ca 4 timer til mine forældre fik det at vide (4+4) og ca 24 timer til min mands forældre (4+5) :) Fik positivt svar på BP efter fertilitetsbehandling i julen, så det passede med at vi så dem alligevel. Hvis ikke, så havde vi arrangeret et besøg til dem inden for ganske få dage. For det første har rækkefølgen været ret vigtigt for os (måske mest mig). Jeg synes klart, at vores forældre skulle vide det som de første. Derudover har været ekstremt glad for, at de har 'været med' i hele graviditeten. Det har givet utroligt meget at dele en hver oplevelse om lægetjek, scanninger, blodprøver, jordemoderbesøg, mulige symptomer og andre detaljer om humør, vægt, valg af babytøj etc med dem. Jeg ville have været ked af, hvis de først skulle indvolveres efter 33% af graviditeten som fx efter NF.

 

Men det er jo - som alt andet - meget forskelligt, hvordan vi har det med graviditeten og, hvordan vores forhold er til vores familier. Så jeg synes det gælder om at gøre det, der føles mest rigtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puuuuuuha.... Har spist ALT for meget! :mam men altså.. Så var der kartoffelmos til frokost , noget jeg ALDRIG får hjemme - så var der også lige kage - så var der en sød kollega der hentede is OG sodavand. Ej men altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuuuha.... Har spist ALT for meget! :mam men altså.. Så var der kartoffelmos til frokost , noget jeg ALDRIG får hjemme - så var der også lige kage - så var der en sød kollega der hentede is OG sodavand. Ej men altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh... Nu har jeg virkelig meget lyst til kartoffelmos!!! :)

Sorry :oops men det er virkelig noget jeg også er helt tosset med - er så ærgelig over at manden ikke kan li' det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 dage til termin!  :blink  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om, at det er normalt at babyer bliver mere stille op til fødslen, ikke?

Jeg har ikke lyst til at ringe til fg og evt skulle ud og have kørt strimmel osv, men jeg synes godt nok at Tullen er noget doven, også selvom jeg lige prøver lidt med isvand. Men det har også været en hård dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om, at det er normalt at babyer bliver mere stille op til fødslen, ikke?

Jeg har ikke lyst til at ringe til fg og evt skulle ud og have kørt strimmel osv, men jeg synes godt nok at Tullen er noget doven, også selvom jeg lige prøver lidt med isvand. Men det har også været en hård dag...

Altså hvis du er så nervøs, at du ender med at være vågen hele natten, så ring.

Men jo det er ganske normalt, at de har stille perioder op mod fødslen, så længe du mærker hende.

Min bebs kan også blive helt rolig, hvis jeg har haft en meget aktiv dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis du er så nervøs, at du ender med at være vågen hele natten, så ring.

Men jo det er ganske normalt, at de har stille perioder op mod fødslen, så længe du mærker hende.

Min bebs kan også blive helt rolig, hvis jeg har haft en meget aktiv dag.

Ja så er det nok klogest at ringe, men jeg giver det lige lidt tid. Det er også fordi, vi har været sådan på farten idag, og så bliver jeg i tvivl om, hvor meget jeg har mærket hende, fordi der ikke har været så god tid til at sidde stille og mærke efter.

Og så var jeg så træt at jeg gik i seng meget tidligt og er nu lige så lige vågnet, og er sådan lidt træt-forvirret-pylret-agtig. Så hun kan jo have bokset løs de sidste par timer, jeg vil bare godt lige have et bette spark nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har lige været en lille doven glidende bevægelse :super Så der er liv, hun sover nok bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om, at det er normalt at babyer bliver mere stille op til fødslen, ikke?

Jeg har ikke lyst til at ringe til fg og evt skulle ud og have kørt strimmel osv, men jeg synes godt nok at Tullen er noget doven, også selvom jeg lige prøver lidt med isvand. Men det har også været en hård dag...

Det er i hvertfald det jeg har fået fortalt. Måske hun kan have vendt sig lidt anderledes? Så det ikke føles som normalt? Og ja måske du har været så aktiv i dag, at du bare ikke har mærket det bevægelse hun har givet fra sig..

Jeg har også en baby der har været meget rolig i dag (har selv gået og overvejet lidt et opkald til fg), men her sent aften kom der lidt bevægelse (meget lidt ift de tidligere dage)..

Men i princippet, så skal man jo ringe, hvis man er bekymret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke rigtig bekymret og der har også været lidt mere bevægelse nu :) Så er ret sikker på at alt er ok og at det er smartere, at jeg hviler ;) Føler mig noget sløj i det :( Men håber, at det er fordi fødslen nærmer sig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og skal til eksamen om 25 min. med mega bræksyge, hovedpine og feber. Ikke særlig sjovt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og skal til eksamen om 25 min. med mega bræksyge, hovedpine og feber. Ikke særlig sjovt! :(

 

Jeg kastede også op et par timer inden jeg skulle til eksamen og sad med mega kvalme i forberedelseslokalet.

 

Føler med dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og skal til eksamen om 25 min. med mega bræksyge, hovedpine og feber. Ikke særlig sjovt! :(

Held og lykke. Håber det kommer til at gå godt og at du klarer dig igennem uden opkast

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :)

Jeg nøjedes med at græde af nervøsitet, ingen bræk ;) fik heldigvis 7 og nu har jeg sommerferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :)

Jeg nøjedes med at græde af nervøsitet, ingen bræk ;) fik heldigvis 7 og nu har jeg sommerferie.

Ha ha, godt du ikke brækkede dig :D

Og stort tillykke med det og glædelig sommerferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg tiden til NF, er så spændt og nervøs. + bliver nød til at fortælle min chef det i dag, da tiden ligger midt i min arbejdstid.

Hvad siger man lige til sin chef ? -Nå ja, jeg er gravid !

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke rigtig bekymret og der har også været lidt mere bevægelse nu :) Så er ret sikker på at alt er ok og at det er smartere, at jeg hviler ;) Føler mig noget sløj i det :( Men håber, at det er fordi fødslen nærmer sig :goodluck

Kunne da være fint, hvis det var fødslen der nærmer sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg tiden til NF, er så spændt og nervøs. + bliver nød til at fortælle min chef det i dag, da tiden ligger midt i min arbejdstid.

Hvad siger man lige til sin chef ? -Nå ja, jeg er gravid !

:help

Jaaa, det er vist rimelig meget dét, man siger :) Jeg var selv rigtig nervøs, men fik den dejligste reaktion. Selvom en barsel er ubelejlig, bliver langt de fleste mennesker jo glade for, når der er babyer på vej :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa, det er vist rimelig meget dét, man siger :) Jeg var selv rigtig nervøs, men fik den dejligste reaktion. Selvom en barsel er ubelejlig, bliver langt de fleste mennesker jo glade for, når der er babyer på vej :)

Tænker det bliver sådan det kommer til at lyde, er nervøs for at sige det. Men han ved alligevel at det nok skulle komme engang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Har en kilometers gåtur, jeg skal på, og kun en time at fuldføre den i. Det lugter meget af motion :rolleyes :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Har en kilometers gåtur, jeg skal på, og kun en time at fuldføre den i. Det lugter meget af motion :rolleyes :lolhit

:lol hvordan er det gået til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol hvordan er det gået til?

Jamen nogen synes åbenbart at det er smart at stille postkassen og genbrugscontaineren der, istedet for udenfor mit vindue :rolleyes

Men jeg er faktisk næsten i mål! Holder lige pause på trapperne i opgangen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der findes en gudinde for gravide så beder jeg om styrke ASAP

Er omtrent lige så retfærdig som hjerter dronning i Alice i eventyrland. Mie er lige så umulig som en 2 årig.

På 1-10 skalaen over "Maja har det skidt" hvor 1 er wuptihuu og 10 er "du skal ikke engang TÆNKE på at røre mig" ligger jeg på en solid 7er

Og vi er på vej til Aalborg om lidt :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der findes en gudinde for gravide så beder jeg om styrke ASAP

Er omtrent lige så retfærdig som hjerter dronning i Alice i eventyrland. Mie er lige så umulig som en 2 årig.

På 1-10 skalaen over "Maja har det skidt" hvor 1 er wuptihuu og 10 er "du skal ikke engang TÆNKE på at røre mig" ligger jeg på en solid 7er

Og vi er på vej til Aalborg om lidt :shooter

Gudinde kan jeg nok ikke prale med at være, men jeg sender gerne kram og god karma :kram

Hvad skal I i det skønne dobbelt-A? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.