FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Med hensyn til Aalborg og varmen på stuerne, så fødte jeg på nogle virkelig varme dage, og der var intet problem på stuen. Jeg husker ihvertfald overhovedet ikke at der skulle være varmt og indelukket. Så det behøver altså ikke være så slemt. Og det er et dejligt sted at føde. Jeg var ihvertfald glad og tryg ved oplevelsen, selvom det ikke var en easy peasy standardfødsel :)

Vi er da også kommet med opmuntrende historier :)

Både BBM og jeg fødte i juli 2012, en god varm sommer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av for satan.. Baby var lige helt oppe i mit ribben og rode. Lille laban :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan vi oplever det og hvor varme sensible/kuldskære vi er. Jeg syntes bare lige det var på sin plads at komme med en anden side/vinkel :)

Jeg glæder mig faktisk til at føde der igen (og det skal jeg nok nægte nogensinde at have sagt, når vi når til februar :D )

Jeg føler mig også helt tryg ved at skulle føde i Aalborg især efter at ha været oppe og se stedet :)

Men ligefrem glæder mig gør jeg ikke udover at skulle møde bettemanden selvfølgelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, var også lidt skuffet.. <_< hun kunne godt se at jeg gik underligt, og så fik hun ellers historien. Og så kom formaningen om at passe på mig selv. Jo tak, det siger min mand jo også :rolleyes fra på fredag har de ferielukket i 3 uger, og om en uge går vi selv på ferie, så lur mig om det ikke bliver til august alligevel ;) men jeg håber på at 3 ugers afslapning kan få mit bækken i ro :goodluck

Jeg ville købe et bækkenbælte hvis du ikke allerede har det, synes det hjælper en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Det er godt nok frusterende! Det er både rettet mod fysiske opgaver, men også psykisk. Mit sind vil bare sidde i en bobel og redebygge,den har vidst bare glemt at jeg har familie osv.

I dag har jeg kæmpet imod den fysiske del, det var vidst ikke helt klogt, jeg er i hvert fald topsmadret :(

Men jeg hader lidt at jeg ikke orker helt almindelige ting, jeg endda kan gøre fra sofaen. I dag er min dårlige samvittighed over: at jeg ikke orker at ringe til min søster der er blevet student :blush og ringe til min anden søster der har været til alm eksamen :blush (jeg har skrevet til begge, og bliver nærmest trist når jeg for svar, fordi jeg så igen bør svare), noget garn jeg ikke har fået afsendt til søde Kristine, fødselsdagsgave og studentergave jeg bare skal bestille over nettet, og andre småting, jeg orker fx heller ikke at snakke telefon med J igennem dagen mere.

Det er jo helt skørt, jeg føler mig helt fremmed i eget sind.

Sorry, nu bliver jeg upopulær, men det synes jeg simpelthen ikke man kan være bekendt, min søster ville blive sååååå skuffet hvis jeg "fejrede" en rigtigt stor dag som det er at få studenterhuen med en SMS..... Lige meget hvor meget eller hvor lidt overskud man har må man lige svinge sig op til sådan nogle vigtige ting ellers bliver det sgu for ego (sorry men det mener jeg og nej jeg er bestemt ikke overdkudsagtig overhovedet men det er et spørgsmål om at prioritere noget der er enormt vigtigt for andre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry, nu bliver jeg upopulær, men det synes jeg simpelthen ikke man kan være bekendt, min søster ville blive sååååå skuffet hvis jeg "fejrede" en rigtigt stor dag som det er at få studenterhuen med en SMS..... Lige meget hvor meget eller hvor lidt overskud man har må man lige svinge sig op til sådan nogle vigtige ting ellers bliver det sgu for ego (sorry men det mener jeg og nej jeg er bestemt ikke overdkudsagtig overhovedet men det er et spørgsmål om at prioritere noget der er enormt vigtigt for andre)

Jeg er rimelig sikker på, at Stephi ikke bevidst vælger at såre sin søster, men nogle gange har man bare ikke mere at give af, end man nu engang har, og man kan ikke klippe hår af en skaldet mand ;) Hvis jeg lige havde fået huen og var på toppen over det, så tror jeg nok at jeg havde overskud til at se kærligt på, at en søsken var så hårdt spændt for, at de ikke orkede at ringe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikker på, at Stephi ikke bevidst vælger at såre sin søster, men nogle gange har man bare ikke mere at give af, end man nu engang har, og man kan ikke klippe hår af en skaldet mand ;) Hvis jeg lige havde fået huen og var på toppen over det, så tror jeg nok at jeg havde overskud til at se kærligt på, at en søsken var så hårdt spændt for, at de ikke orkede at ringe :)

Tak :kiss

Og med til historien hører også at vi ikke sådan ringer sammen. Altså hun SMSede tillykke på min fødselsdag, f.eks. Men hun er også ligeså lidt telefon glad som mig ;) Jeg synes dog selv jeg nok burde have ringet, men det er bestemt ikke noget der går over i historien som "da stephy ikke ringede på studenter dag".

Vi skal derhen på lørdag til fejring, med mad og gaver, så det er ikke sådan at jeg "slap" med en SMS! (Nu håber jeg bare postmanden for fingeren ud, så gaven når at komme. Gys!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Og med til historien hører også at vi ikke sådan ringer sammen. Altså hun SMSede tillykke på min fødselsdag, f.eks. Men hun er også ligeså lidt telefon glad som mig ;) Jeg synes dog selv jeg nok burde have ringet, men det er bestemt ikke noget der går over i historien som "da stephy ikke ringede på studenter dag".

Vi skal derhen på lørdag til fejring, med mad og gaver, så det er ikke sådan at jeg "slap" med en SMS! (Nu håber jeg bare postmanden for fingeren ud, så gaven når at komme. Gys!!)

Ja, det kan jo være meget forskelligt fra familie til familie. Jeg ville helt sikkert have ringet, men men vi er også en mega telefonfamilie :) Så det er bare en anden sag! Tror heller ikke, at du kommer i bad standing.

Og jeg kan altså også godt genkende følelsen af at have behov for at isolere sig fra verden! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk aldrig, vi har ringet når nogen fik hue eller blev færdiguddannet. :chin: Jo JEG ringede til mine forældre, da jeg blev kandidat (for at fortælle det ;)), men ellers ikke. Til gengæld tror jeg nok, min storebror var med udenfor da jeg fik huen, men jeg kan helt ærligt ikke huske det :unsure

Vi er overhovedet ikke en telefonfamilie, og jeg synes egentlig heller ikke, at vi er en familie, der laver en masse hejs ud af færdige uddannelser og lignende :D Jeg tror, at vi på det punkt er ret jyske og sådan "Nå, jamen det var da godt"-agtige :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, men det er vel heller ikke ligefrem at "lave hejs ud af noget", fordi man ringer og siger tillykke? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, men det er vel heller ikke ligefrem at "lave hejs ud af noget", fordi man ringer og siger tillykke?

Nej nej slet ikke! :) Det var vist bare en slags tillægsinfo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikker på, at Stephi ikke bevidst vælger at såre sin søster, men nogle gange har man bare ikke mere at give af, end man nu engang har, og man kan ikke klippe hår af en skaldet mand ;) Hvis jeg lige havde fået huen og var på toppen over det, så tror jeg nok at jeg havde overskud til at se kærligt på, at en søsken var så hårdt spændt for, at de ikke orkede at ringe :)

Naturligvis kan man ikke klippe håret af en skaldet og ja nogle dage er helt af H-til, men lige meget hvad så synes jeg man "skylder" at se ud over sin egen næsetip sådan en dag..... Og i min verden er der stor forskel på en fødselsdag og at blive student.... Pt er den studenterhue nok ca lige så vigtig for søster som baby er for Stephie.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har jeg bare sovet godt! :yay Min lænd er meget taknemmelig for at jeg har ligget på ryggen og sovet, og det er første gang i flere måneder at jeg har gjort det. Så selvom manden vækkede mig kl 3, fordi han kom hjem fra nattearbejde, så er jeg ret glad for at han gjorde det, da jeg så ikke kunne finde ro på andre måder end på ryggen..

Det tegner til at blive en god dag :loveshower (nemlig, der skal ikke meget til ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe et bækkenbælte hvis du ikke allerede har det, synes det hjælper en del

God ide! Tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naturligvis kan man ikke klippe håret af en skaldet og ja nogle dage er helt af H-til, men lige meget hvad så synes jeg man "skylder" at se ud over sin egen næsetip sådan en dag..... Og i min verden er der stor forskel på en fødselsdag og at blive student.... Pt er den studenterhue nok ca lige så vigtig for søster som baby er for Stephie.....

Jeg tænker nu alligevel, at Stephanie bedst selv kan vurdere, om det er så vigtigt lige med et telefonopkald eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhhh hvor min krop klør.

Først fødderne og benene.

Så hænder og arme.

Og nu maven.

For pokker da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naturligvis kan man ikke klippe håret af en skaldet og ja nogle dage er helt af H-til, men lige meget hvad så synes jeg man "skylder" at se ud over sin egen næsetip sådan en dag..... Og i min verden er der stor forskel på en fødselsdag og at blive student.... Pt er den studenterhue nok ca lige så vigtig for søster som baby er for Stephie.....

Jeg bliver faktisk rigtig ked af at du bliver ved med at give mig dårlig samvittighed. Det har jeg slet ikke brug for andre til at give mig ellers.

Min søster ringede altså heller ikke da jeg blev færdiguddannet, noget jeg ikke har skænket en tanke før nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhhh hvor min krop klør.

Først fødderne og benene.

Så hænder og arme.

Og nu maven.

For pokker da

Få det tjekket :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naturligvis kan man ikke klippe håret af en skaldet og ja nogle dage er helt af H-til, men lige meget hvad så synes jeg man "skylder" at se ud over sin egen næsetip sådan en dag..... Og i min verden er der stor forskel på en fødselsdag og at blive student.... Pt er den studenterhue nok ca lige så vigtig for søster som baby er for Stephie.....

Jamen det må vi nok bare være enige om at være uenige i :)

Jeg ville også bare lige nævne, at hvis jeg var Stephis søster, så tror/håber jeg, at jeg kun ville have forståelse og intet andet for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver faktisk rigtig ked af at du bliver ved med at give mig dårlig samvittighed. Det har jeg slet ikke brug for andre til at give mig ellers.

Min søster ringede altså heller ikke da jeg blev færdiguddannet, noget jeg ikke har skænket en tanke før nu.

Det var bestemt ikke for at gøre dig ked af det, blot for at sige at selvom vi har dårlige dage så kan det jo godt være en rigtig vigtig dag for andre og så betyder det måske endnu mere at vi lige gør noget selvom vi egentlig ikke har overskuddet.... Igen er der jo forskel på familier og det kan være det betyder rigtig meget mere i min end det gør i din....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bestemt ikke for at gøre dig ked af det, blot for at sige at selvom vi har dårlige dage så kan det jo godt være en rigtig vigtig dag for andre og så betyder det måske endnu mere at vi lige gør noget selvom vi egentlig ikke har overskuddet.... Igen er der jo forskel på familier og det kan være det betyder rigtig meget mere i min end det gør i din....

Du starter ellers med at skrive at du nok bliver upopulær, så ved du jo godt at det ikke ligefrem er rar læsning for mig.

Desuden er der forskel på en off dag og den noget længere periode jeg oplever.

Men måske det bare er mig der har misforstået dette som et sted hvor man kan læsse af?

Anyways. Nu gider jeg ikke være ked af det mere, så jeg slipper den her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du starter ellers med at skrive at du nok bliver upopulær, så ved du jo godt at det ikke ligefrem er rar læsning for mig.

Desuden er der forskel på en off dag og den noget længere periode jeg oplever.

Men måske det bare er mig der har misforstået dette som et sted hvor man kan læsse af?

Anyways. Nu gider jeg ikke være ked af det mere, så jeg slipper den her.

Jeg tænker umiddelbart, at Camilla skriver som hun gør i starten, fordi hun godt ved, at ikke alle er enige, hvilket der er en naturlig risiko for. 

Jeg synes ikke du skal være ked af det eller have dårlig samvittighed, hvis du reel set ikke har overskuddet overhovedet, men jeg tænker bare at der er en grund til at du selv nævner den dårlige samvittighed i starten, da du måske godt ved, at det er noget du (burde) svinge dig op til lige at få gjort :) 

 

Selvfølgelig er BK et sted, hvor man kan læsse af, men det er også et sted, hvor alle står med forskellige holdninger til diverse situationer og nogen gange vil man altså møde folk, som ser anderledes på tingene. 

 

Jeg håber snart du får det bedre og at de overskud igen vender tilbage, så du kan føle dig, som dig selv igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephie - i min familie ringer vi altså heller ikke!!! At vi ved hvornår nogen er til eksamen er også mere tilfældigt end planlagt ;) da min søster fik hue på gik jeg på barsel så min mor ringede dagen før og spurgte om vi ville med. Men da min anden søster blev bachelor var det fordi jeg ringede angående noget andet at hun lige fik fortalt det.

Min storesøster var ikke med ved nogen lejligheder og hun ringede eller SMSede ikke. Sådan er vi bare ikke i vores familie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At sende hende den gravide til bageren efter kage, det er jo ikke nemt at vælge :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej slet ikke! :) Det var vist bare en slags tillægsinfo :)

Haha super :kram2 Kan også godt se, at min preggishormoner nok kom til at puste sig lidt vel meget op :lolhit 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.