Myliona

Scanningsbilleder

52 indlæg i dette emne

(Hvad giver I for dem?)

Da jeg fik indkaldelse til NF, fik jeg samtidig en gennemgang af hvordan det hele skulle foregå.

Til sidst står der at hvis jeg vil have et billede, skal jeg oplyse det INDEN scanningen starter - og oplyse hvor mange jeg vil have.

Et billede koster 30 kr... :unsure

Ved godt det ikke er MANGE penge, men blev alligevel overrasket.. Synes faktisk 30 kr er meget for et billede.

Selvom det går til videreuddannelse af personalet.. Hvilket jeg faktisk synes er lidt frækt - I tilfælde af man IKKE ønsker at donere penge på den måde, så kan man altså ikke få et billede af sin baby :bunny

Jeg bryder mig nok bare ikke særlig meget om at blive tvunget til at støtte et formål, selvom det måske er lidt mærkeligt af mig :hophop

Men ville lige høre: Er det normalt at man selv betaler for ens scanningsbilleder til NF? Og evt. hvor meget betaler I andre, og hvilke formål går det til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvilket hospital du hører til, men det kostede også penge på Rigshospitalet. Hende der scannede krævede dog aldrig penge fra os, så vi fik dem gratis ;) Til MD blev jeg dårlig under scanningen, så der betalte vi heller aldrig for billederne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvilket hospital du hører til, men det kostede også penge på Rigshospitalet. Hende der scannede krævede dog aldrig penge fra os, så vi fik dem gratis ;) Til MD blev jeg dårlig under scanningen, så der betalte vi heller aldrig for billederne :D

Jeg hører til OUH..

Hvad skulle I have givet for billederne? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Randers giver man 50 kr :) troede at det var for et billede - men vi fik tre billeder med hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til på Hvidovre og er aldrig blevet opkrævet nogen penge. Jeg fik 2 billeder med fra NF-scanning og et med fra MD :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Kolding sygehus koster scanningsbilleder ikke noget. Jeg fik 2 billeder til NF-scanning og 1 billeder til MD-scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det virker til de ikke er så "krævende".. Blev bare helt sådan.. 30kr for et billede, og hvad nu hvis de ikke kan tage et ordentligt og man får et dårligt et osv osv.. Min kæreste er lidt nærig nogen gange også :whistling

Men tager 60 kr med, og beder om 2 billeder - så må vi se hvad det bliver til jo ;)

Om ikke andet, må jeg jo vælge at påstå overfor mig selv, at jeg selv vælger at de penge også går til et godt formål :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke en klink - fik 12 billeder med hjem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til OUH..

Hvad skulle I have givet for billederne? :whistling

Uha, det kan jeg ikke huske længere, men nu ligger scanningerne også godt 2 år tilbage :D Men mener det var omkring 10-20 kr. pr. billede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører også også til OUH.. Og gav også 30kr for billederne.. Til NF scanningen fik vi dog 3 billeder for 30kr og til MD - scanningen kun 1 billede for 30 kr.. Og hvis jeg ik havde nævnt noget om penge til NF havde vi også fået dem gratis.. Havde jeg dog ikke samvittighed til.. Men tror der er meget forskel på hvem du bliver scannet af og hvor meget de går op i det :)!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt om det koster penge! :o blev scannet i Vejle og fik 2 billeder til NF og 3 til MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos Aalborg sygehus koster billederne 50 kr stk. og du får et pænt girokort med hjem sammen med billederne... Desuden kan du maks købe 2 billeder hvilket jeg syntes var lidt irriterende da vi jo har to sæt bedsteforældre der jo gerne ville havde et billede... og vi ville jo os gerne havde et billede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Sønderborg betalte vi 35 kr pr billede ved min første graviditet. Ved graviditet nr 2 havde de vist fjernet betalingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Holbæk koster det 20,- pr- billed. Vi har dog aldrig betalt kommer meget an på hvem der scanner en. Min svigerinde har betalt nogle af de gange de har været afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Esbjerg koster de 25,-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Esbjerg sygehus koster de 25 kr stk. Betalte dog kun for et men fik 3..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte også til OUH og selvom de koster penge, gav vi intet for dem ;) Tror ikke alle beder om penge for dem :) Vi ville faktisk have givet pengene alligevel, men vi blev så overvældet af scanningen, at vi glemte alt om det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores brev fra sygehuset står der at 1 billede koster 50 kr.

Om det holder, finder vi ud af i morgen, når vi skal til nf scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev skannet på Herlev hospital og her skulle vi ikke give noget for billederne.. fik 2 med hjem til NF og 5 til MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sydvestjysk sygehus koster det 25 kr pr billede. Til sidst ved scanningen vælger man bare det abtal og hvilke man vil købe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Herning har vi ikke betalt for nogen af billederne, også selvom vi har været til ekstra scanninger, hvor vi også har fået billeder.. Så det er meget forskelligt fra sted til sted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Hvad giver I for dem?)

Da jeg fik indkaldelse til NF, fik jeg samtidig en gennemgang af hvordan det hele skulle foregå.

Til sidst står der at hvis jeg vil have et billede, skal jeg oplyse det INDEN scanningen starter - og oplyse hvor mange jeg vil have.

Et billede koster 30 kr... :unsure

Ved godt det ikke er MANGE penge, men blev alligevel overrasket.. Synes faktisk 30 kr er meget for et billede.

Selvom det går til videreuddannelse af personalet.. Hvilket jeg faktisk synes er lidt frækt - I tilfælde af man IKKE ønsker at donere penge på den måde, så kan man altså ikke få et billede af sin baby :bunny

Jeg bryder mig nok bare ikke særlig meget om at blive tvunget til at støtte et formål, selvom det måske er lidt mærkeligt af mig :hophop

Men ville lige høre: Er det normalt at man selv betaler for ens scanningsbilleder til NF? Og evt. hvor meget betaler I andre, og hvilke formål går det til? :)

øh har aldrig hørt om man skal betale for de billeder man får, jeg fik 2 stk gratis til nf scanningen og 4 stk gratis til ms scanningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som nævnt tidligere tager de i Aalborg 50 kr. pr. billede. Vi fik dog 5 stk at vælge mellem og valgte 4, da det jm var kommet til at krølle det femte, da hun rev dem fra hinanden.

Føler mig lidt taget ved næsen, når jeg kan se hvor forskelligt det er rundt i landet, og vi så har spenderet 200 kr. på 4 billeder <_<

Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Er jo super glad for billederne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som nævnt tidligere tager de i Aalborg 50 kr. pr. billede. Vi fik dog 5 stk at vælge mellem og valgte 4, da det jm var kommet til at krølle det femte, da hun rev dem fra hinanden.

Føler mig lidt taget ved næsen, når jeg kan se hvor forskelligt det er rundt i landet, og vi så har spenderet 200 kr. på 4 billeder <_<

Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Er jo super glad for billederne :loveshower

Ja, det er også lidt sådan jeg tænker..

Og jeg tænker ærlig talt også at kvaliteten af billederne på de offentlige sygehuse ikke virker så god som dem ved de private - og en ekstra scanning i det private koster 300 kr, og der får du tre billeder og en scanning ikke... <_< Så hvis jeg havde skullet give 50 kr, må jeg indrømme jeg nok havde skippet dem til selve scanningen, og betalt mig til en ekstra - både for at få muligheden for at se barnet en ekstra gang, men også for at få bedre kvalitet :)

Nu taler jeg så bare ud fra de scanningsbilleder jeg fik ved scanningsklinikken i Kolding, og de billeder min søster fik til hendes NF i århus..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Rigshospitalet skulle man også give besked inden scanningens start, hvor mange billeder man ønskede.

Kan ikke huske prisen, men det var vist noget med 20 kr. for det første og 10 kr. for de næste.

Vi betalte til NF, men til MD kom vi afsted uden at have betalt. Det virker ikke som om at de går vildt meget op i det.

Jeg havde intet imod at betale penge for billederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER