Myliona

Scanningsbilleder

52 indlæg i dette emne

I hillerød koster det 10 kr pr. billed. Men jeg fik 4 stk og betalte for 3..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg høre selv til svendborg sygehus og der koster det også 30 kr pr. billed... og det vil jeg også gerne betale for at have et billed af junior... Det jeg næsten synes der er det værste er at hende som scannede mig, hun printede 4 eller 5 billeder ud, vi måtte så vælge dem vi ville have, vi valgte 1 stk og de andre så vi hun smed ud... :( Så kunne hun jo lige så godt have givet os dem med... Og sådan har det været til både NF og MD scanningen... Men som i andre siger, så har det nok meget at sige hvem der scanner..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg høre selv til svendborg sygehus og der koster det også 30 kr pr. billed... og det vil jeg også gerne betale for at have et billed af junior... Det jeg næsten synes der er det værste er at hende som scannede mig, hun printede 4 eller 5 billeder ud, vi måtte så vælge dem vi ville have, vi valgte 1 stk og de andre så vi hun smed ud... :( Så kunne hun jo lige så godt have givet os dem med... Og sådan har det været til både NF og MD scanningen... Men som i andre siger, så har det nok meget at sige hvem der scanner..

Ja, det synes jeg godt nok er ja.. Tarveligt...!!

Jeg synes såmen også det er fint at betale for billederne.. Men ved mig var det mere det at det ikke er for at dække udgifterne til billeder og scanning - men det er til videreuddannelse af personalet.

Af princip støtter jeg faktisk ikke sådan noget - da jeg mener vores samfund burde gøre det, og jo flere penge vi "selv" putter i, jo færre penge, får de til efteruddannelse!! Og det er jo for dårligt...

Ville hellere at man betalte x antal kroner for billederne - 5 kr fx, og der så stod en bøtte på bordet, hvor man kunne støtte deres videreuddannelse, hvis det var det man ville..

Men i realiteten, så får de mig jo til at støtte noget, jeg måske ikke har lyst til - fordi jeg gerne vil have et billede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det synes jeg godt nok er ja.. Tarveligt...!!

Jeg synes såmen også det er fint at betale for billederne.. Men ved mig var det mere det at det ikke er for at dække udgifterne til billeder og scanning - men det er til videreuddannelse af personalet.

Af princip støtter jeg faktisk ikke sådan noget - da jeg mener vores samfund burde gøre det, og jo flere penge vi "selv" putter i, jo færre penge, får de til efteruddannelse!! Og det er jo for dårligt...

Ville hellere at man betalte x antal kroner for billederne - 5 kr fx, og der så stod en bøtte på bordet, hvor man kunne støtte deres videreuddannelse, hvis det var det man ville..

Men i realiteten, så får de mig jo til at støtte noget, jeg måske ikke har lyst til - fordi jeg gerne vil have et billede..

Der står faktisk ikke noget om hvad pengene går til...vi har snakket om de går til kaffekassen, for det er bare sådan en gammel blikdåse de bliver puttet ned i... Nu skal vi scannes på fredag igen, kunne være jeg skulle prøve og høre om vi ikke kan få de andre billeder med, istedet for de bliver smidt ud.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville høre dem ad.. Tænker lidt det er svineri.. Det er noget andet hvis de kun printer et ud - eller hvor mange man vil have..

Men at smide dem ud, synes jeg er lidt ja.. For hvad er det så DU har betalt for egentlig?? At de har råd til at smide halvdelen af billederne ud.... <_<

Ville også høre ad, hvad pengene gik til - synes faktisk det er fair at vide hvad det er man egentlig betaler for. Om det er billederne, eller om det er deres kaffe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville høre dem ad.. Tænker lidt det er svineri.. Det er noget andet hvis de kun printer et ud - eller hvor mange man vil have..

Men at smide dem ud, synes jeg er lidt ja.. For hvad er det så DU har betalt for egentlig?? At de har råd til at smide halvdelen af billederne ud.... <_<

Ville også høre ad, hvad pengene gik til - synes faktisk det er fair at vide hvad det er man egentlig betaler for. Om det er billederne, eller om det er deres kaffe ;)

Ja det kunne godt ske jeg skulle det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg sidder og bliver lidt hidsig over den her tråd faktisk <_<

Jeg ville nok ikke "ødelægge" noget så fantastisk som en NF ved at brokke mig over skaldede 30-50 kr... Og jeg synes principielt at det er iorden at billederne koster noget.

Men jeg synes bare på INGEN måde at det er iorden, at de koster noget forskelligt alt efter hvilket sygehus man er på. Som det er beskrevet her, så ser jeg det som en offentlig ydelse med brugerbetaling (hvilket jeg ærlig talt også er imod), men hvor priserne sættes sådan lidt efter som man nu lige synes. Og det synes jeg ikke er iorden.

Dertil kommer, at jeg kun synes det er iorden at opkræve penge, hvis de enten går til omkostningerne ved at at lave billederne, eller hvis de går direkte til statskassen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man skal "tvinges" til at bidrage til scanningspersonalets efteruddannelse! Nogle uddannelser er betalt af staten (gennem SKAT) og nogle er ikke. Det synes jeg er fair nok. Og at man financierer sin efteruddannelse ved at tage betaling for ydelser hos kundernen kan jeg også gå med til - hvis man arbejder indenfor det private!

Men jeg synes der er noget galt, hvis personale på offentlige klinikker tager individuelle ekstrabetalinger for noget, som faktisk går direkte til personalets egen lomme (og det gør det IMO, hvis det er til en efteruddannelse, som de ellers selv skulle have betalt)

Hmm, kan godt være, at jeg tænker mere nuanceret over det når mit blodtryk falder igen, men mit umiddelbare indtryk er at det bare slet slet SLET ikke er iorden! :angry :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi været afsted i dag og alt gik godt. Vi sagde da vi kom ind at vi gerne ville købe et billede. Hun printede så 4 billeder. så vi fik 4 for 50 kr. Vi betalte dem gerne, så fantastisk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg sidder og bliver lidt hidsig over den her tråd faktisk <_<

Jeg ville nok ikke "ødelægge" noget så fantastisk som en NF ved at brokke mig over skaldede 30-50 kr... Og jeg synes principielt at det er iorden at billederne koster noget.

Men jeg synes bare på INGEN måde at det er iorden, at de koster noget forskelligt alt efter hvilket sygehus man er på. Som det er beskrevet her, så ser jeg det som en offentlig ydelse med brugerbetaling (hvilket jeg ærlig talt også er imod), men hvor priserne sættes sådan lidt efter som man nu lige synes. Og det synes jeg ikke er iorden.

Dertil kommer, at jeg kun synes det er iorden at opkræve penge, hvis de enten går til omkostningerne ved at at lave billederne, eller hvis de går direkte til statskassen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man skal "tvinges" til at bidrage til scanningspersonalets efteruddannelse! Nogle uddannelser er betalt af staten (gennem SKAT) og nogle er ikke. Det synes jeg er fair nok. Og at man financierer sin efteruddannelse ved at tage betaling for ydelser hos kundernen kan jeg også gå med til - hvis man arbejder indenfor det private!

Men jeg synes der er noget galt, hvis personale på offentlige klinikker tager individuelle ekstrabetalinger for noget, som faktisk går direkte til personalets egen lomme (og det gør det IMO, hvis det er til en efteruddannelse, som de ellers selv skulle have betalt)

Hmm, kan godt være, at jeg tænker mere nuanceret over det når mit blodtryk falder igen, men mit umiddelbare indtryk er at det bare slet slet SLET ikke er iorden! :angry :numse

AMEN, du er genial til at udtrykke min mening. :yiepie Jeg er helt enig i alt det du skriver!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg sidder og bliver lidt hidsig over den her tråd faktisk <_<

Jeg ville nok ikke "ødelægge" noget så fantastisk som en NF ved at brokke mig over skaldede 30-50 kr... Og jeg synes principielt at det er iorden at billederne koster noget.

Men jeg synes bare på INGEN måde at det er iorden, at de koster noget forskelligt alt efter hvilket sygehus man er på. Som det er beskrevet her, så ser jeg det som en offentlig ydelse med brugerbetaling (hvilket jeg ærlig talt også er imod), men hvor priserne sættes sådan lidt efter som man nu lige synes. Og det synes jeg ikke er iorden.

Dertil kommer, at jeg kun synes det er iorden at opkræve penge, hvis de enten går til omkostningerne ved at at lave billederne, eller hvis de går direkte til statskassen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man skal "tvinges" til at bidrage til scanningspersonalets efteruddannelse! Nogle uddannelser er betalt af staten (gennem SKAT) og nogle er ikke. Det synes jeg er fair nok. Og at man financierer sin efteruddannelse ved at tage betaling for ydelser hos kundernen kan jeg også gå med til - hvis man arbejder indenfor det private!

Men jeg synes der er noget galt, hvis personale på offentlige klinikker tager individuelle ekstrabetalinger for noget, som faktisk går direkte til personalets egen lomme (og det gør det IMO, hvis det er til en efteruddannelse, som de ellers selv skulle have betalt)

Hmm, kan godt være, at jeg tænker mere nuanceret over det når mit blodtryk falder igen, men mit umiddelbare indtryk er at det bare slet slet SLET ikke er iorden! :angry :numse

Jeg er helt enig med dig... Det er heller ikke de 30 kr som er et problem for mig, for vil jo hellere end gerne have billeder af guldklumpen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med dig... Det er heller ikke de 30 kr som er et problem for mig, for vil jo hellere end gerne have billeder af guldklumpen...

Nej skidevære med de 30 kr, dem kan jeg også godt undvære :)

Jeg synes bare det lugter lidt af sådan en uofficiel "smutvejsindtægt", som ingen gider brokke sig over, fordi det er så lidt, men som faktisk bliver til store beløb i den sidste ende (der må vel blive produceret en del af sådan nogle fine scanningsbilleder :kuller).

Og hvis det er privat indtjening (hvilket jeg tænker at det er, hvis det går til efteruddannelse) på et offentligt sted, så overvejer jeg altså lidt om det er a) lovligt og b) om der betales skat af det. Det kan jeg selvfølgelig ikke tillade mig at sige er tilfældet uden at have undersøgt det nøjere, men jeg synes altså det lyder lidt pudsigt. Især hvis der er så mange, der har undladt at betale uden at der var konsekvenser af det...

Jeg synes hele det her betalingskoncept svarer lidt til hvis jeg tog på hospitalet og solgte krus med saftevand (bortset fra at scanningsbilleder nok er i højere kurs :P). Det må jeg jo heller ikke bare uden videre. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt ret.. Og det burde faktisk også være sådan at hvis man vælger folk skal betale - så er det lige for alle!! Altså, det er jo unfair at man kan fælde nogle tåre og "glemme" at betale for billederne, uden de siger noget til det..

Den gik altså ikke nede på tanken!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Sønderborg betalte vi 35 kr pr billede ved min første graviditet. Ved graviditet nr 2 havde de vist fjernet betalingen.

I sønderborg koster det ikke noget.

Da jeg var gravid med min datter for 4 år siden var der ikke snak om penge,

og heller ikke denne nu, hvor jeg er gravid igen :)

Er blevet scannet 4 gange og har fået billeder med hjem hver gang :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I folderen fra Viborg sygehus står der at det koster 30 kr pr billede (hvilket jeg ikke har noget imod at betale) Dog har vi hverken betalt for de 5 billeder vi fik til NF eller de 5 billeder vi fik til MD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Citerer lige fra Skejby hospitals hjemmeside:

Ønsker du et billede af dit ufødte barn bedes du sige det ved undersøgelsens start. Ønsker du at betale for billedet, og derved støtte vores uddannelsesfond, beder vi dig indbetale 30 kroner via dankortautomaten ved vores sekretær.

Så i Århus er det altså frivilligt om man har lyst til at betale og dermed støtte deres uddannelsesfond.

Var egtl på hjemmesiden i andet ærinde, lurer nemlig på hvor tidligt NF scanningen kan laves, min kæreste er kun i Danmark indtil jeg er 10+0 og der er det vel for tidligt, eller, er det 100% sikkert? De skriver fra 11+2 til 13+6. Tænker lige om jeg alligevel sku ringe og spørge. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Citerer lige fra Skejby hospitals hjemmeside:

Ønsker du et billede af dit ufødte barn bedes du sige det ved undersøgelsens start. Ønsker du at betale for billedet, og derved støtte vores uddannelsesfond, beder vi dig indbetale 30 kroner via dankortautomaten ved vores sekretær.

Så i Århus er det altså frivilligt om man har lyst til at betale og dermed støtte deres uddannelsesfond.

Var egtl på hjemmesiden i andet ærinde, lurer nemlig på hvor tidligt NF scanningen kan laves, min kæreste er kun i Danmark indtil jeg er 10+0 og der er det vel for tidligt, eller, er det 100% sikkert? De skriver fra 11+2 til 13+6. Tænker lige om jeg alligevel sku ringe og spørge. :unsure

Jeg er ret sikker på det er for tidligt..

Jeg er blevet indkaldt til en tidlig scanning 10+2, og NF 14 dage senere.. Så tror de havde lavet Nf på mig der, hvis det havde været muligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg passe på for jeg ser kun det her ud fra min egen situation.

Da jeg var gravid med Astrid blev jeg skannet 14 gang i det hele, den tiende gang så de der var noget galt med hende jeg blev overflyttet til Skejby den eneste grund til at jeg ikke blev sat i fødsel og hun overlevede var. At jeg havde en god NF og 20 ugerskanning for de kunne ikke forstå hvorfor det ikke var opdaget før.

Jeg blev skannet af en sygeplejerske som simpelhen ikke var dygtig eller ordentlig uddannet til at se denne misdannelse hos min datter. Med det resultat at jeg sidder med et handikappet barn som jeg ved jeg kommer til at putte for sidste gang inden for nærmest fremtid.

Men alligevel vil jeg gerne betale 50 kr for billeder sågar 1000 kr eller mere og skide på kvaliteten og om man får to eller tre billeder, om man bliver tvunget til et bestemt formål eller om det burde være betalt over skatten. Bare af den simple grund til at efteruddanne vores sygeplejersker for at opdage eventuelle misdannelser og for at andre mennesker alle dem som er gravide eller dem som bliver det på sigt ikke på nogen måde skal gå dette igennem som vi gør som familie.

Og med dette indlæg vil jeg bare sige at jeg gerne vil bidrage de håndøre for andre mennesker om hvad der er etisk korrekt i denne samhæng er mig lige meget.

Det her er fra et menneske til et andet menneske med håb om valget til at få et rask barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg passe på for jeg ser kun det her ud fra min egen situation.

Da jeg var gravid med Astrid blev jeg skannet 14 gang i det hele, den tiende gang så de der var noget galt med hende jeg blev overflyttet til Skejby den eneste grund til at jeg ikke blev sat i fødsel og hun overlevede var. At jeg havde en god NF og 20 ugerskanning for de kunne ikke forstå hvorfor det ikke var opdaget før.

Jeg blev skannet af en sygeplejerske som simpelhen ikke var dygtig eller ordentlig uddannet til at se denne misdannelse hos min datter. Med det resultat at jeg sidder med et handikappet barn som jeg ved jeg kommer til at putte for sidste gang inden for nærmest fremtid.

Men alligevel vil jeg gerne betale 50 kr for billeder sågar 1000 kr eller mere og skide på kvaliteten og om man får to eller tre billeder, om man bliver tvunget til et bestemt formål eller om det burde være betalt over skatten. Bare af den simple grund til at efteruddanne vores sygeplejersker for at opdage eventuelle misdannelser og for at andre mennesker alle dem som er gravide eller dem som bliver det på sigt ikke på nogen måde skal gå dette igennem som vi gør som familie.

Og med dette indlæg vil jeg bare sige at jeg gerne vil bidrage de håndøre for andre mennesker om hvad der er etisk korrekt i denne samhæng er mig lige meget.

Det her er fra et menneske til et andet menneske med håb om valget til at få et rask barn

:kiss Hvor er det rart også at få det fra den anden side.. Du har helt ret i at efteruddannelsen bare er SÅ vigtig!!! Og din situation er jo netop et eksempel på den vigtighed!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg passe på for jeg ser kun det her ud fra min egen situation.

Da jeg var gravid med Astrid blev jeg skannet 14 gang i det hele, den tiende gang så de der var noget galt med hende jeg blev overflyttet til Skejby den eneste grund til at jeg ikke blev sat i fødsel og hun overlevede var. At jeg havde en god NF og 20 ugerskanning for de kunne ikke forstå hvorfor det ikke var opdaget før.

Jeg blev skannet af en sygeplejerske som simpelhen ikke var dygtig eller ordentlig uddannet til at se denne misdannelse hos min datter. Med det resultat at jeg sidder med et handikappet barn som jeg ved jeg kommer til at putte for sidste gang inden for nærmest fremtid.

Men alligevel vil jeg gerne betale 50 kr for billeder sågar 1000 kr eller mere og skide på kvaliteten og om man får to eller tre billeder, om man bliver tvunget til et bestemt formål eller om det burde være betalt over skatten. Bare af den simple grund til at efteruddanne vores sygeplejersker for at opdage eventuelle misdannelser og for at andre mennesker alle dem som er gravide eller dem som bliver det på sigt ikke på nogen måde skal gå dette igennem som vi gør som familie.

Og med dette indlæg vil jeg bare sige at jeg gerne vil bidrage de håndøre for andre mennesker om hvad der er etisk korrekt i denne samhæng er mig lige meget.

Det her er fra et menneske til et andet menneske med håb om valget til at få et rask barn

Jeg synes du har en rigtig god pointe, og jeg kan absolut godt forstå din vinkel. Men jeg er stadig imod at blive presset til at støtte ting uanset hvad det er... Jeg ville også blive sur og modvillig, hvis nogen pressede mig til at betale 30 kr for scanningsbillede, som så gik til WSPA eller kræftens bekæmpelse, som jeg ellers fast støtter. For mig handler det om, at jeg godt selv vil have lov at vælge.

Hvis jeg fik meldingen som det stod på Skejby sygehus (eller hvor det nu var) at man kan betale hvis man har lyst til at støtte, så ville jeg nok gøre det. For jeg vil som udgangspunkt gerne støtte en god sag. Jeg vil bare ikke tvinges til det.

Og så er jeg altså stadig imod at vi skal betale deres efteruddannelse. Jeg føler virkelig med dig og andre der er i din situation, men jeg synes principielt ikke at det er iorden at man via (mere eller mindre tilfældig) brugerbetaling skal betale andres uddannelse. Og det synes jeg heller ikke, selvom der er nogen der - som din familie - desværre kommer alvorligt i klemme på at personalet ikke er dygtigt nok. Hvis de ikke er dygtige nok, så skal de efteruddannes, men jeg synes ikke at det her er måden at financiere det på.

Jeg håber ikke, at det her støder dig eller virker ufølsomt. Jeg ville glædeligt betale 1000 kr for mine scanningsbilleder, hvis det kunne redde din datter. Jeg synes bare systemet er skruet forkert sammen, sådan som vi hører om det her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver ikke stødt overhovedet tror bare du måske ikke læser det jeg skriver. Hvordan samfundet er skruet sammen at man bliver nødt til at "tjene" sine penge til efterudannelse på den måde. Jeg er helt enig med dig at det ikke burde være nødvendig og det burde være en selvfølge at folk blev efterudannet af sig selv.

Det er det åbenbart ikke og derfor vil jeg gerne betale til at andre ikke kommer til at stå i samme situation.

Og Mette jeg ville sgu også gerne have haft et valg som jeg desværre ikke fik pga. Dårlig uddannet personale. For så havde der ikke været nogen tvivl så havde jeg ikke siddet med Astrid Marie i mine arme ligenu. Men jeg Ville have valget om et rask barn end at jeg skulle betale 50 kt for et skanningsbillede. Muligvis der kunne gave været sporet evt. Misdannelse ved dit barn fordi jeg havde været med til at betale for mine billeder til hendes efteruddannelse så det skånede jer for er handikappet barn.

Derfor skriver jeg at det er fra et menneske til et andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver ikke stødt overhovedet tror bare du måske ikke læser det jeg skriver. Hvordan samfundet er skruet sammen at man bliver nødt til at "tjene" sine penge til efterudannelse på den måde. Jeg er helt enig med dig at det ikke burde være nødvendig og det burde være en selvfølge at folk blev efterudannet af sig selv.

Det er det åbenbart ikke og derfor vil jeg gerne betale til at andre ikke kommer til at stå i samme situation.

Og Mette jeg ville sgu også gerne have haft et valg som jeg desværre ikke fik pga. Dårlig uddannet personale. For så havde der ikke været nogen tvivl så havde jeg ikke siddet med Astrid Marie i mine arme ligenu. Men jeg Ville have valget om et rask barn end at jeg skulle betale 50 kt for et skanningsbillede. Muligvis der kunne gave været sporet evt. Misdannelse ved dit barn fordi jeg havde været med til at betale for mine billeder til hendes efteruddannelse så det skånede jer for er handikappet barn.

Derfor skriver jeg at det er fra et menneske til et andet.

Som jeg læser det er vi egentlig enige, vi skriver bare om noget forskelligt. Du skriver fra et menneske til et andet, og jeg tænker principielt, generelt og i systemer. Jeg tror umiddelbart at vi er enige om det meste når det kommer til stykket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder lige og tænker at det måske lidt er en "damn'd if you do and damn'd if you don't" mht at betale...

For hvis man betaler, så støtter man - for mig at se i hvert fald - at efteruddannelsen financieres af velvillige smågaver og dermed at en anerkendelse af behovet et statsbetalt efteruddannelse udebliver.

Men hvis man ikke betaler og de bliver dårligere efteruddannet, så er der jo så nogen, der kommer i klemme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Sorry for spam, men kom lige i tanke om noget)

Er vi egentlig sikre på at ALLE betalinger for scanningsbilleder går til efteruddannelse? :unsure

Jeg har glemt hvor, men jeg synes jeg læste et sted, at billeder kunne koste "5-20 kr til kaffekassen" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke de går til efteruddannelse alle steder - men i Odense gør de i hvert fald..

Jeg har det lidt som dig Barbamama.. Den der med at jeg egentlig ikke synes uddannelsen skal betales "Privat".. men jeg mener da bestemt de behøver efteruddannelse!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke de går til efteruddannelse alle steder - men i Odense gør de i hvert fald..

Jeg har det lidt som dig Barbamama.. Den der med at jeg egentlig ikke synes uddannelsen skal betales "Privat".. men jeg mener da bestemt de behøver efteruddannelse!!!!

Jeg sad sådan lidt og overvejde lidt at grunduddannelsen vel egentlig burde handle om netop at kunne se misdannelser... :unsure Jeg ved ikke, om jeg bare ikke fatter noget, fordi jeg ikke selv er i den branche, men jeg forestillede mig egentlig at efteruddannelse handlede om at lære nye apparater at kende og kurser i nyfundne lidelser... Ikke at jeg vil udelukke at man OGSÅ kunne blive BEDRE til at opdage misdannelser på efteruddannelse, men det er da lidt chokerende, hvis der er nogen der slipper gennem grunduddannelsen og ikke kan det godt nok :unsure

Jeg ved heller ikke hvad "statistikken" er på scanningspersonale, der laver alvorlige fejl. Hvis det er et generelt problem, så er løsningen vel ikke at betale til efteruddannelse, men at skærpe grunduddannelsen. Og hvis der er tale om sjældne tilfælde, så er jeg bange for at statistikken ikke rører sig uanset hvor mange scanningsbilleder man køber :unsure

Jeg har inderligt ondt af dem, der kommer i problemer pga. inkompetent personale. Men jeg er ret skeptisk overfor om der bliver færre af dem (altså færre problemtilfælde) ved at der er betaling på scanningsbilleder.

Og selv hvis der er, så vil jeg egentlig stadig godt selv vælge om jeg vil give 30 kr til efteruddannelse af hospitalspersonale eller om jeg hellere vil give de 30 kr til f.eks. kræftens bekæmpelse. Det er begge værdige formål, og som sagt kunne jeg godt overveje at betale, hvis formuleringen var som på Skejby med "hvis, du har lyst til at betale" men jeg gider ikke tvinges til at hjælpe andre. Heller ikke selvom jeg synes det er skidesynd for dem, der går udover.

(Jeg kommer helt til at tænke på dem fra Amnesty, der passer en op på gaden og presser MEGA på for at man skal melde sig til noget fast betaling. Jeg stejler og NÆGTER. Og det er jo ikke fordi, jeg ikke synes det er et godt formål... Jeg gider bare ikke tvinges)

Noget helt andet: Efteruddannelse kan vel også snildt betyde mere løn. Kald mig bare kynisk, men jeg tror ikke at scanningspersonalet lader sig efteruddanne ene og alene af deres gode hjerte. Og jeg synes det er personalet vel undt mere løn, hvis de kan mere. Men jeg synes selv at de skal betale for at lære dét mere.

Jeg får næppe heller mine efteruddannelser betalt (i hvert fald ikke af brugerne) og ej heller mine skolebøger nu, selvom det formodentlig vil gøre mig bedre til at hjælpe de mennesker, jeg kommer til at arbejde med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER