Stbaby

Hvorfor bor du hvor du bor?

44 indlæg i dette emne

Jeg er født i KBH og vokset op ved Viborg hvor mine forældre stadig bor.

Da jeg flyttede hjemmefra boede jeg i KBH (flyttede sammen med en kæreste der flyttede derover pga. arbejde), Aalborg (flygtede fra KBH og skulle bare væk hurtigst muligt og Aalborg var der jeg først fandt et værelse) og Randers (boede i Aalborg men læste i Randers og da jeg skulle flytte fra Xanders far var det lettest at bo tæt på studiet når jeg skulle være enlig mor).

Manden er født ved Viborg hvor hans forældre stadig bor, læste i Århus hvor han mødte en kæreste og de flyttede sammen til Hadsten da hun har familie i området.

Vi mødte hinanden på nettet og da han havde hus flyttede vi sammen hos ham og på den måde er jeg endt her i Hadsten.

Hvordan er i endt hvor i bor nu? Er det arbejde, fødebyen, manden arbejde eller fødeby eller??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har flyttet 37 gange, men nogen af stederne har jeg boet flere gange. Mine forældre flyttede meget rundt da jeg var barn, fordi min far tog jobs rundt i landet. Jeg har boet i de fleste byer langs den jyske østkyst og så i Odense. Oprindeligt er jeg født i Vejle.

I 1985 flytter vi til Århus og her bor jeg nu, selvom jeg har været vidt omkring og boet mange steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset in en lille lansby 4 km. fra Hadsund... Da jeg som 19-årig lærte min mand at kende boede han hos sine forældre efter at han var blevet skilt - han var dog ved at lede efter lejlighed i Randers, hvor han arbejdede og stadig arbejder. Derfor bosatte jeg mig i Randers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhghh jeg kommer jo fra Hørning - guncity, det eneste sted, hvor julemanden skal gå med skudsikker vest. Ej Hørning mellem Århus og Skanderborg, og der er nogle padder, som har skrevet guncity på alle byskiltene, hvorfor vides ikke.

Meeeen min søster fandt hendes mand på nettet, og han boede undenfor Hammel, og gennem dem, mødte jeg min mand, og også var Hammelborger. Jeg boede i en lille ungdomsbolig i Hørning, da vi lærte hinanden at kende, og havde et ønske om at flytte til Århus, det havde manden så bestemt ikke. Han er bestemt ikke storbymenneske, så fik af vide, at jeg kunne godt flytte til Århus, men han flyttede ikke med.

Derfor søgte vi om lejlighed i Hammel, og efter en 4 mdr´s kæresterier, flyttede vi sammen i en lejlig centralt i Hammel. Efter 2 år fandt vi ud af, at vi kunne bo billigere i eget hus, hvis vi rykkede en smule vest på. Og endte i Thorsø, hvor der stadig er busforbindelser til Silkeborg, og til de andre storbyer i nærheden - Århus, Randers og Viborg, dog skal man lige omkring Hammel først.

Derfor havnede vi her. Vi ville bo et sted, hvor vi kunne udvide familien, og hvor der var indkøbsmuligheder, skoler og børnehaver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er oprindeligt fra Hammerum ved Herning.... Og da jeg var 12 flyttede vi ud på et nedlagt landbrug ca. 10 km herfra.... Da jeg flyttede hjemmefra var det til Herning, og jeg har også boet i Ikast selv.

Gennem fælles venner mødte jeg Kristian, der var født og opvokset i Troldhede.... Og da vi blev kærester i 2006 boede han i et lille hus herude, og han havde en stor grund i udkanten af byen....

Og da ingen af os havde lyst til at flytte væk fra familen, byggede vi hus på grunden i 2008..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født, opvokset og bor stadig i Århus :)

Erdog flyttet fra midtbyen og ud i en forstad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Born and raised i Horsens - og her bliver jeg... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Glostrup, men opvokset i Hvidovre og boede der indtil jeg fandt en kæreste og flyttede sammen med ham i hans lejlighed i Vallensbæk. Da jeg gik fra ham flyttede jeg hjem til min far i Hvidovre igen, men kunne ikke holde ud at bo hjemme igen, så da jeg fik tilbudt en lejlighed i KBH S. tog jeg den. Det er det værreste sted jeg overhovedet har boet og vil aldrig nogensinde tilbage igen.

Mens jeg boede i KBH S. mødte jeg min mand, som på det tidspunkt havde en lejlighed i Rødovre. Den solgte han da han fik tilbudt en lejlighed i Hvidovre og så flyttede vi ind der sammen. Hans forældre bor også i Hvidovre.

I dag bor vi i Brøndbyvester. Da vi kiggede på hus ville vi gerne være blevet i Hvidovre, men priserne var helt ude i hampen. Vi kiggede så også i Jyllinge og omeng, da priserne var lavere og vores krav var at det maks. måtte tage en halv time i bil at komme dertil fra Hvidovre. De fleste vi kender bor nemlig i Hvidovre og omeng. Vi endte i Brøndbyvester fordi vi fandt et rigtig dejligt hus hvor vi kan se os selv indtil vi skal slæbes herfra. Det er stadig tæt på venner og familie, som er i Hvidovre, Taastrup og KBHs omegn.

For os var det vigtigt at det ikke var over en halv times kørsel fra Hvidovre og at det var et sted hvor vi kunne se os selv resten af livet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset her i Hvide Sande og det samme er min mand. Har aldrig boet andre steder og kommer højest sandsynlig aldrig til det.

Her er skønt at være og bedsteforældrene (begge hold) bor lige rundt om hjørnet.

Det er en lille bitte by, men det vrimler turister til året rundt, især om sommeren hvor strandene er invaderet.

Eneste minus er at alle stort set kender alle og at en fjer let blir til 10 høns.

Folk det flytter fra byen, vender som regel "hjem" igen senere i sit liv fordi her er så skønt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Født og opvokset så langt nede i det sdr.jyske som man overhovedet kan næsten ;)

Flyttede til Århus for og studere.. og har siden da nået og bo i Aalborg, skive, Kbh (flere steder)...

Da jeg lærte H og kende var jeg lige flyttet til KBH efter og have været hjemme kort hos mine forældre efter brud med eksen... Gik hen og blev syg og blev indlagt på Svb. Sygehus en weekend jeg var på fyn hos H...

Efter 14 dages sygdom - fik jeg en fyreseddel fra min herlige boss :rolleyes

SÅ flyttede jeg til Odense.... kort tid efter flyttede H så småt ind - os grundet hans forældre gik fra hinanden.

Efter noget tid købte Svigerfar en afdeling syd øst for Odense - hvor vi så flyttede i stuehuset. Der har vi boet i 5-6 år.. og ja i februar 2010 flyttede vi til Øst fyn - hvor vi har købt vores eget hus (der er bygget i 2008)..

Så derfor bor jeg her på skønne fyn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset i jyllinge, lidt uden for roskilde, senere flyttede jeg hjemmefra og boede mellem jyllinge og roskilde.

Da jeg var 21 flyttede jeg til slagelse for at læse til sygeplejeske, nu er kæresten og jeg flyttet til en by 17 km fra slagelse, for der var lige det hus vi Ville have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født, opvokset og bor stadig på Frederiksberg :)

Vi boede i lejlighed ved Frederiksberg Have indtil jeg blev 7 år, hvor mine forældre købte hus også på Frederiksberg. Da jeg flyttede hjemmefra købte jeg selv en lejlighed på Frederiksberg :)

Tror nu desværre aldrig nogensinde jeg får råd til at købe hus på Frederiksberg, så der må vi nok lidt længere væk - Hvidovre måske? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Århus (viby).

Som 4 årig flyttede jeg til en lille by mellem Ikast og Brande.

Som 13 årig flyttede jeg(med min mor og søter) tilbage til Viby J.

Som 17årig fik jeg en lejlighed i Viby J, tæt ved min mor og hende kæreste.

Som 18årig flyttede jeg op til min kæreste i Thisted, da han fik læreplads deroppe.

Vi nåede at bo tre forskellige steder i Thisted.

Som 20 årig flyttede jeg til Skive med den samme kæreste.(Skulle læse i Skive)

Som 21 årig, gik vi fra hinanden og jeg fandt et nyt sted i Skive.

Som 23 årig, flyttede jeg sammen med en ny kæreste - i Skive.

Som 24 årig flyttede jeg tilbage til byen mellem Ikast og Brande, fordi jeg fik job hernede.

Nu, som 26 årig, flytter jeg til Odense, fordi min kæreste bor der :)

Jeg håber at slå mig ned på Fyn, men da min kærestes drøm er at blive politimand, kommer jeg nok også omkring sjælland jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Født i Århus, opvokset i Århus og en overgang i Randers, hvorefter vi rykkede tilbage til Århus pga mine forældre blev skilt.

Da jeg så sku flytte hjemmefra rykkede jeg til Horsens, hvor manden boede i en lejlighed og her er vi stadig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Slagelse. Og er født og opvokset her.

Vi bor her fordi familien gør. Og venner. Men det er ikk drømme stedet og vi vil begge gerne væk herfra en dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Frankrig fordi vi er udstationeret ifm. mandens arbejde. Og vi bor i denne by, fordi fabrikken ligger her.

I DK bor vi i Hillerød, da det er der manden ellers har arbejdet - i samme firma som nu. Og vi er meget glade for både Luisant og Hillerød!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Bogota i Columbia. Som 3 årig blev jeg adopteret til Danmark nærmere bestemt Frederikshavn. Her boede jeg hele min barndom og gik i folkeskole og senere gymnasium. I Frederikshavn mødte jeg også Mads gennem min bedste veninde. Det er hendes storebror. Mads og jeg blev kærester i 1999. I 2003 flyttede vi sammen til Højbjerg nær Århus. Her bor vi stadig. Vi har boet i det samme område hele tiden men har skiftet lejlighed et par gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er oprindelig fra Løgumkloster, i Sønderjylland. Da jeg var 18 flyttede jeg til Lemvig og boede der i fire år. Et par måneder i København og så til Aarhus, hvor jeg i starten boede i mitbyen, flyttede til Hasle, så Harlev og nu til sidst her til Brabrand, hvor vi lige bliver halvandet år mere. Hvor vi så ender henne vides endnu ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset i Skejby (Aarhus N).

Da jeg var 21 flyttede jeg hjemmefra til Vejlby. Som 22 årig mødte jeg min mand og et år efter flyttede jeg sammen med ham på Åboulevarden. Da jeg var 24 flyttede vi til en større lejlighed i latinerkvarteret og jeg ELSKER at bo her. Jeg bor i Aarhus, fordi jeg ikke kunne forestille mig at bo andre steder. Jeg elsker min by og jeg elsker at bo i midtbyen. Jeg kunne slet ikke forestille mig nogen bedre by end Aarhus loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er født og opvokset hovedsageligt i Aalborg (Vejgaard).

Bor stadig i Aalborg, bare i en anden del af byen... and LOVE it :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor her fordi der var en grund vi kunne bygge vores dejlige bjælkehus på :loveshower :loveshower Og så ligger det lige midt imellem svigermekanikken og min far :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er oprindeligt fra Birkerød i Nordsjælland og min mand er opvokset i Rødovre og har altid boet tæt på København.

Jeg ville rigtig gerne blive boende i Nordsjælland og da vi fandt en fantastisk grund ned til roskilde fjord var vi solgt og valgte at bygge hus på grunden. Vi har snart boet her i 6 år og er meget glade for at bo her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset i Faster (en lille flække mellem Skjern og Videbæk). Som 20-årig flyttede jeg til Skjern for at arbejde og som 22-årig flyttede jeg så til Aalborg for at studere.

I 2006 flyttede min mand og jeg til Nørresundby, hvor vi boede indtil sidste år, men var tvunget til at flytte pga. skimmelsvamp og mug i vores lejlighed, så nu bor vi igen i Aalborg.

Jeg savner Nørresundby og elsker at bo i Nordjylland, tror slet ikke på at vi nogensinde flytter fra landsdelen igen, for vi er SÅ glade for at være heroppe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset i Esbjerg, da jeg flyttede hjemmefra fik jeg lejlighed i Esbjerg midtby. Så lærte jeg min mand at kende og han boede i Varde, 20 km uden for Esbjerg, så ham flyttede jeg ind hos. Efter 8 mdr. som kærester købte vi hus, og det bor vi stadig i, på 10. år til næste år :loveshower . Havde manden ikke haft hund den gang jeg lærte ham at kende, så var han nok rykket ind i min lejlighed i Esbjerg, men der måtte man ikke have hund. Havde han gjort det, så boede jeg nok stadig i Esbjerg. Esbjerg er min by :biglove men kommer nok aldrig tilbage dertil og bo. Mine forældre og brødre bor stadig der, dog er mine forældre flyttet fra mit barndoms hjem efter at have boet der i lidt over 30 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i en lille flække, der hedder Ræhr (lyder som en rigtig lille bondeby og tro mig det er det også :lol )

og har boet der det meste af min barndom.

i dag bor jeg i byen Hanstholm, der ligger 5km derfra.

Men jeg har boet mange steder... Thisted, Klitmøller, Billund, Herning + andre steder i Thy.

Begge vores familier bor her i Thisted/Hanstholm...

Jeg ville helst ha boet i Thisted, da jeg har været meget imod byen her.

men da vi skulle købe hus, var det bedste valg alligevel her.

Husene var halvt så dyre som i Thisted og Manden havde job her i byen.

men nu er jeg altså blevet glad for at bo her og vil ikke herfra. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER